Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffende pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

juan-89
Vaste gebruiker
Aantal honden: 0

Blaffende pup

Ongelezen bericht door juan-89 »

Hallo allemaal,
Vraagje! Als ik 's ochtends met Oscar (pup van 12 weekjes) heb gelopen, krijgt hij zijn brokjes. Nadat hij zijn brokjes heeft gehad speelt hij nog wat en meestal wil hij daarna weer slapen. Voordat hij echter gaat slapen, drukt hij zijn snuit tegen de bank aan, schuift zelf nog wat tegen de bank aan en vervolgens zet hij zijn tanden erin. Als ik zeg dat dit niet mag, begint hij te blaffen. Ook als hij iets anders aangeboden krijgt waar hij wel op mag kauwen, negeert hij dat. Het gaat hem kennelijk niet om het kauwen maar meer uit frustratie dat hij niet op de bank mag.

Toen we hem net hadden hebben we hem een paar keer op schoot genomen (op de grond, tegen de bank aan), zodra hij dan ingeslapen was en heel erg versuft legden we hem dan in de bench zodat hij daar verder kon slapen. Hij wil nu volgens mij dus lekker inslapen op schoot / op de bank. Graag tips! Als oscar begint te blaffen, hoe kan ik dan het beste reageren?
juan-89
Vaste gebruiker

Re: Blaffende pup

Heavy schreef:Op de grond gaan zitten tegen de bank aan hem op schoot nemen en wachten tot hij in slaapt valt :D
Ha! Ja, dat is wel een heel leuke oplossing. En het kan nu ook nog wel, maar dat moet ook een keer stoppen. Maar hij wordt straks tussen de 25 en de 35 kilo. Ik zie mezelf dan niet meer met zo'n lobbes op schoot zitten. Overdag gaat ie vaak ook gewoon in de bench liggen. Heb het liefst dat hij dat 's ochtends ook gewoon doet. Maar wil 'm er 's ochtends ook niet "verplicht" in zetten zodat het misschien een negatieve plek wordt.
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Jantje heeft ook zijn speelkwartier en hapte dan ook in alles wat op zijn pad kwam inclusief de bank. En als ik dan nee zei blafte hij ook. Bij mij was dat echt een speelblaf. Ik zou vooal consequent blijven en toch het speeltje aanbieden waar ie wel op mag kauwen. Hij gaat het vanzelf begrijpen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hij moet wel meer verplicht doen zoals aan de riem lopen en zich gedragen en alleen thuis blijven.
Kinderen gaan ook verplicht hun wiegje ,ledikant,kinderwagen of box in.
Hij vraagd gewoon een beetje aandacht om een knuffel of spelen , gewoon even ouwehoeren en dan kappen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

juan-89 schreef:
Heavy schreef:Op de grond gaan zitten tegen de bank aan hem op schoot nemen en wachten tot hij in slaapt valt :D
Ha! Ja, dat is wel een heel leuke oplossing. En het kan nu ook nog wel, maar dat moet ook een keer stoppen. Maar hij wordt straks tussen de 25 en de 35 kilo. Ik zie mezelf dan niet meer met zo'n lobbes op schoot zitten. Overdag gaat ie vaak ook gewoon in de bench liggen. Heb het liefst dat hij dat 's ochtends ook gewoon doet. Maar wil 'm er 's ochtends ook niet "verplicht" in zetten zodat het misschien een negatieve plek wordt.
Dat gaat echt een keer over hoor.
Hij blijft echt niet de rest van zijn leven bij je op schoot kruipen als hij wil slapen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat gaat voorbij. Hier een pup van 16 weken waar hij eerst alleen bij me op de bank sliep, slaapt hij nu overal en bijna niet meer bij mij op de bank ;)
In de bench krijgt hij zn snoepjes dus of hij t daar leuk vind in te gaan. Andere honden kregen hun eten in de bench... deze wil niet eten in de bench dus hierbij wat worstjes en kaasjes
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Ik heb wekenlang 's avonds met onze pup op schoot gezeten. Het was ons slaaptijd-ritueel. Iedereen te eten, een laatste plas en daarna even knuffelen. Hij viel dan vanzelf in slaap op m'n schoot. Ik legde 'm dan in z'n bench en hij sliep braaf verder.
Na een tijdje (toen hij 4,5 maand was) wilde hij wel knuffelen, maar liep hij zelf naar z'n bench om te slapen. En nu (10 mnd oud) wilt hij wel knuffelen, maar rent hij weg als hij z'n bench in moet, omdat hij niet wilt slapen :LOL:

Gewoon vasthouden aan je ritueel. Hij verandert dat vanzelf wel als z'n behoeftes veranderen.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Wij lieten Pippa ook op schoot slapen toen ze klein was, om haar vervolgens in de bench te leggen waar ze lekker verder tukte. Blijven ze echt niet doen ;) En het is zo leuk, zo'n warm puppelijfje op schoot :I:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
juan-89
Vaste gebruiker

Nou, ben wel een beetje gerustgesteld dan. Ik zag mezelf al met een dikke labradorlobbes van 30 kilo op schoot zitten die er niet meer vanaf wilde en elke keer zou komen als ie wilde slapen! Het is inderdaad wel heul fijn om Oscar lekker in slaap te knuffelen. Dan maar zo lang het nog kan er even van genieten! Thnx voor de reacties!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”