Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Muilkorf Tervuerense herder
Moderator: moderatorteam
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Muilkorf Tervuerense herder
Ik wil voor Cayuga een muilkorf aanschaffen (ivm vreten van straat).
Het moet er sowieso een zijn waarin hij goed kan hijgen/drinken/snoepjes aanpakken. Een korf dus, geen muiltje.
Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten? Hij heeft een heel smalle kop, zijn er verstelbare korfjes op de markt?
En wat zouden jullie doen, leer of kunststof, en waarom?
Het moet er sowieso een zijn waarin hij goed kan hijgen/drinken/snoepjes aanpakken. Een korf dus, geen muiltje.
Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten? Hij heeft een heel smalle kop, zijn er verstelbare korfjes op de markt?
En wat zouden jullie doen, leer of kunststof, en waarom?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Muilkorf Tervuerense herder
Ik heb voor Tapas een Baskerville muilkorf van kunststof, maar die is voor haar grootte kop en vooral neuslengte voor het optimale net even te kort. 1 Maat groter wordt te breed voor haar neus. Ik schat in dat Cayuga een smaller hoofd heeft en ook een smallere neus, dus ik vrees dat dit type muilkorf voor hem ook niet voldoet.
Zelf ben ik ook nog op zoek naar het perfect passende model, dus ik lees even mee.
Zelf ben ik ook nog op zoek naar het perfect passende model, dus ik lees even mee.
- Miranda
- Erelid
Als je een herderkop bent gewend, is die kop van Cayuga meer een soort windhondenhoofd. Echt supersmal.LongFields schreef: Ik schat in dat Cayuga een smaller hoofd heeft en ook een smallere neus,
And few will ever climb
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Misschien dat je het meer moet zoeken in een windhondenmuilkorf dan?Miranda schreef:Als je een herderkop bent gewend, is die kop van Cayuga meer een soort windhondenhoofd. Echt supersmal.LongFields schreef: Ik schat in dat Cayuga een smaller hoofd heeft en ook een smallere neus,
Een Baskerville korf kun je dan wel vergeten in ieder geval.
- Miranda
- Erelid
Dat is helemaal geen slecht idee!
Dom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb
Dom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb

And few will ever climb
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat zou ik ook doen ja, hij heeft echt een heel smal snuitje!
- Miranda
- Erelid
Longfields, kijk hier eens: http://www.petproof.be/nl/muilkorf/muilkorf-basic
Voor Cayuga moet ik maat 28 hebben.
Ik twijfel alleen of deze smal genoeg is, heeft iemand deze toevallig?
Hier kun je zien hoe je de maat vaststelt: http://www.petproof.be/nl/muilkorf/instructies-muilkorf
Hier kun je zien hoe je de maat vaststelt: http://www.petproof.be/nl/muilkorf/instructies-muilkorf
And few will ever climb
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Bedankt voor de info, ga eens meten als ik weer thuis ben en een flexibe meetlint tot mijn beschikking heb.Miranda schreef:Longfields, kijk hier eens: http://www.petproof.be/nl/muilkorf/muilkorf-basic

- Hamilton
- Zeer actief
Ik heb bij deze winkel in Polen 'n muilkorf voor Andra besteld, geheel van leer.mt 4 was net te klein, mt 5 voldoet uitstekend
http://www.zoofast.nl/-c-23_146.html
geheel van leer

( eventueel wil ik de te kleine muilkorf wel naar je opsturen om te proberen, maar ik denk dat Cayuga's snuit toch wat langer dan die van Andra is )
http://www.zoofast.nl/-c-23_146.html
geheel van leer

( eventueel wil ik de te kleine muilkorf wel naar je opsturen om te proberen, maar ik denk dat Cayuga's snuit toch wat langer dan die van Andra is )
- Miranda
- Erelid
Gemeten van stop naar nét voorbij de neusdop is het 12 cm, die snuit van Cayuga.Hamilton schreef:( eventueel wil ik de te kleine muilkorf wel naar je opsturen om te proberen, maar ik denk dat Cayuga's snuit toch wat langer dan die van Andra is )
Zou dat passen, denk je?
And few will ever climb
- Hamilton
- Zeer actief
HelaasMiranda schreef:Gemeten van stop naar nét voorbij de neusdop is het 12 cm, die snuit van Cayuga.Hamilton schreef:( eventueel wil ik de te kleine muilkorf wel naar je opsturen om te proberen, maar ik denk dat Cayuga's snuit toch wat langer dan die van Andra is )
Zou dat passen, denk je?

Op de site van de link is het ook niet helemaal duidelijk qua maten, dan is de site die jij aangaf idd duidelijker ( en meer keuze) alleen wel duurder.
succes met zoeken
- Miranda
- Erelid
Jammer, maar dan kijken we nog even verder 

And few will ever climb
-
- Zeer actief
Ja, een windhondenkorf wilde ik ook al voorstellen, gezien de spitse snuit. Als het ter voorkoming van vreten is zou ik voor zoiets kijken: http://www.sofahund.at/maulkorb-toledo.html , maar snoepjes geven is met zo'n ding niet zo makkelijk. Deze webshop (overigens een fijne, heb in het verleden er zelf ook wel eens wat besteld) heeft echter zat types, daar zit vast wel iets tussen: http://www.sofahund.at/maulkorb-auswahl.html Er staat ook een beschrijving van hoe je de kop moet meten.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb er één van Samantha te leen gekregen voor Abby (ook vanwege het vreten) en die voldoet prima over haar smalle snuit. Ik neem aan dat Cayaga's snuit niet smaller is dan die van Abby.
Vraag even aan haar welke maat zij heeft gekocht (het is een gewone plastic korf waardoor ze nog steeds kan blaffen en ademen en drinken).
Vraag even aan haar welke maat zij heeft gekocht (het is een gewone plastic korf waardoor ze nog steeds kan blaffen en ademen en drinken).

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Door de eerder geplaatste leren kunnen ze gewoon vreten hoor dus daartegen zou ik die niet nemen. Ze drukken zo hun snuit erin en leer geeft prima mee...
Ik zou een metalen nemen. Kijk eens bij de k9 totaal shop.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gimmick
- Zeer actief
Inderdaad met die lederen muilkorfen vreten ze nog steeds alles op als ze willen.
Gimmick en Timber hebben beiden eentje van baskerville maar ja het zijn ook dikkoppen dus dat past.
Mijn zus heeft eentje op maat laten maken voor haar asociale speknek. Kan wel eens vragen waar dat was
Gimmick en Timber hebben beiden eentje van baskerville maar ja het zijn ook dikkoppen dus dat past.
Mijn zus heeft eentje op maat laten maken voor haar asociale speknek. Kan wel eens vragen waar dat was
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Miranda
- Erelid
Hmmm, leer leek me juist zo comfortabel. Maar is geen optie, dus.
Waarschijnlijk is een lichtgewicht windhondenkorf van plastic dus de beste optie?
Of anders wat Lieke zei. Ik zal Sam eens vragen.
Waarschijnlijk is een lichtgewicht windhondenkorf van plastic dus de beste optie?
Of anders wat Lieke zei. Ik zal Sam eens vragen.
And few will ever climb
- Hamilton
- Zeer actief
Met de muilkorf die Andra heeft, kan ze (lastig) water drinken maar krijgt niets van de grond opgegeten.malinois schreef:Door de eerder geplaatste leren kunnen ze gewoon vreten hoor dus daartegen zou ik die niet nemen. Ze drukken zo hun snuit erin en leer geeft prima mee...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb ze ook gehad en hij kon zelfs nog iets dragen 
Maar ze drukken t leer simpel naar beneden dus kunnen ze vreten... hier ook gras mensenstront etc...
Verder zijn ze ideaal hoor ik vond ze ook prettig maar juist omdat ze er dus ook wat mee konden dragen en gras eten etc

Maar ze drukken t leer simpel naar beneden dus kunnen ze vreten... hier ook gras mensenstront etc...
Verder zijn ze ideaal hoor ik vond ze ook prettig maar juist omdat ze er dus ook wat mee konden dragen en gras eten etc

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Zou de baskerville juist wel ideaal vinden omdat je hem op breedte maat moet buigen in heet water en deze dan super aansluit. Juist voor Plato destijds de baskerville die eigenlijk te breed leek genomen om aansluitend te maken.LongFields schreef:Ik heb voor Tapas een Baskerville muilkorf van kunststof, maar die is voor haar grootte kop en vooral neuslengte voor het optimale net even te kort. 1 Maat groter wordt te breed voor haar neus. Ik schat in dat Cayuga een smaller hoofd heeft en ook een smallere neus, dus ik vrees dat dit type muilkorf voor hem ook niet voldoet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Hamilton schreef:Met de muilkorf die Andra heeft, kan ze (lastig) water drinken maar krijgt niets van de grond opgegeten.malinois schreef:Door de eerder geplaatste leren kunnen ze gewoon vreten hoor dus daartegen zou ik die niet nemen. Ze drukken zo hun snuit erin en leer geeft prima mee...
Ik heb dezelfde, daar loopt hij nog rustig met een bal mee rond

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik snap je eerste zin niet helemaal, kun je wat duidelijker uitleggen wat je bedoelt?crutz schreef:Zou de baskerville juist wel ideaal vinden omdat je hem op breedte maat moet buigen in heet water en deze dan super aansluit. Juist voor Plato destijds de baskerville die eigenlijk te breed leek genomen om aansluitend te maken.LongFields schreef:Ik heb voor Tapas een Baskerville muilkorf van kunststof, maar die is voor haar grootte kop en vooral neuslengte voor het optimale net even te kort. 1 Maat groter wordt te breed voor haar neus. Ik schat in dat Cayuga een smaller hoofd heeft en ook een smallere neus, dus ik vrees dat dit type muilkorf voor hem ook niet voldoet.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
De baskerville moet op maat gebogen worden om de snuit door het bovenste deel te verweken in heet water en dan te vervormen naar de juiste breedte voor de snuit van je hond waardoor deze dan correct aansluit.LongFields schreef:Ik snap je eerste zin niet helemaal, kun je wat duidelijker uitleggen wat je bedoelt?crutz schreef:Zou de baskerville juist wel ideaal vinden omdat je hem op breedte maat moet buigen in heet water en deze dan super aansluit. Juist voor Plato destijds de baskerville die eigenlijk te breed leek genomen om aansluitend te maken.LongFields schreef:Ik heb voor Tapas een Baskerville muilkorf van kunststof, maar die is voor haar grootte kop en vooral neuslengte voor het optimale net even te kort. 1 Maat groter wordt te breed voor haar neus. Ik schat in dat Cayuga een smaller hoofd heeft en ook een smallere neus, dus ik vrees dat dit type muilkorf voor hem ook niet voldoet.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wat bedoel je met het bovenste deel? En hoe kun je zoiets precies vervormen dan? Uitrekken begrijp ik, maar smaller maken om beter te laten passen zie ik niet zo voor me. Ligt aan mij hoor.crutz schreef:De baskerville moet op maat gebogen worden om de snuit door het bovenste deel te verweken in heet water en dan te vervormen naar de juiste breedte voor de snuit van je hond waardoor deze dan correct aansluit.LongFields schreef:Ik snap je eerste zin niet helemaal, kun je wat duidelijker uitleggen wat je bedoelt?crutz schreef:Zou de baskerville juist wel ideaal vinden omdat je hem op breedte maat moet buigen in heet water en deze dan super aansluit. Juist voor Plato destijds de baskerville die eigenlijk te breed leek genomen om aansluitend te maken.LongFields schreef:Ik heb voor Tapas een Baskerville muilkorf van kunststof, maar die is voor haar grootte kop en vooral neuslengte voor het optimale net even te kort. 1 Maat groter wordt te breed voor haar neus. Ik schat in dat Cayuga een smaller hoofd heeft en ook een smallere neus, dus ik vrees dat dit type muilkorf voor hem ook niet voldoet.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Het deel over de snuit. Dat kan je volledig vervormen na een tijdje in heet water dus ook smaller/ronder maken.LongFields schreef: Wat bedoel je met het bovenste deel? En hoe kun je zoiets precies vervormen dan? Uitrekken begrijp ik, maar smaller maken om beter te laten passen zie ik niet zo voor me. Ligt aan mij hoor.
Stond ook uitgelegd in/op de verpakking. Nu geen tijd te zoeken moet er nl nog 1 hebben liggen ergens maar kom er nog op terug.