Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Disc

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Disc

Ongelezen bericht door Pepie »

Die heb ik besteld om het overmatige blaffen van Vlo te doorbreken.Nu zit ik te lezen en te kijken op you tube maar daar beginnen ze met brokjes uit je hand laten eten dan eentje op de vloer en dan pats boem dat ding gooien :schrik:
Kan ik niet gewoon als hij zo blaf genoeg zeggen en dan dat ding gooien,en dan zou daarna alleen rammelen genoeg zijn.
Hoe pak ik dit het beste aan en hou ik er geen angstige hond aan over?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Disc

Ongelezen bericht door DeDiana »

De discs zijn volgens mij niet bedoeld om een schrikkeffect te bewerkstelligen (hoewel het op de grond gooien dat effect wel eenmalig heeft bij het aanleren). Het gaat erom dat er, zoals Tara ook al schrijft, een negatieve associatie ontstaat bij het rammelende geluid.
Ik heb ze zelf gebruikt om Mila het eten van paardenpoep - ook als ik het niet zag - af te leren en ik heb ze precies volgens de instructie aangeleerd. Daarna was inderdaad heel zacht met de disks rammelen al genoeg om Mila direct te doen stoppen met wat ze op dat moment deed. Ik heb de discs dus ook maar twee keer hoeven gebruiken.
Pepie
Zeer actief

Tara schreef:Dat is de aanleerfase: je geeft je hond lekkers, en door op enig moment dat lekkers níet te geven en tegelijkertijd die discs op de grond te laten vallen creëer je een negatieve associatie bij het horen van die discs.
Dat kun je een keer herhalen, maar dan is het daarna met name een kwestie van rammelen op het juiste moment. Het zijn ook niet zozeer de discs zelf die je als correctiemiddel inzet, het is de associatie die ze oproepen. :wink:
Okee,

En dan moet ik als hij zo gaat keffen rammelen? Zeg ik dan vooraf nog iets of rammel ik alleen maar?
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

DeDiana schreef:De discs zijn volgens mij niet bedoeld om een schrikkeffect te bewerkstelligen (hoewel het op de grond gooien dat effect wel eenmalig heeft bij het aanleren). Het gaat erom dat er, zoals Tara ook al schrijft, een negatieve associatie ontstaat bij het rammelende geluid.
Ik heb ze zelf gebruikt om Mila het eten van paardenpoep - ook als ik het niet zag - af te leren en ik heb ze precies volgens de instructie aangeleerd. Daarna was inderdaad heel zacht met de disks rammelen al genoeg om Mila direct te doen stoppen met wat ze op dat moment deed. Ik heb de discs dus ook maar twee keer hoeven gebruiken.
Is dit een goede aanpak?
http://honderwijzer.blogspot.nl/2012/08 ... iging.html
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Die discs lagen bij mij op de leuning van de bank, naast mijn hand. Bel ging, honden sloegen aan en ik veegde de discs op de grond, honden hielden op met blaffen en ik kon rustig opstaan. Zo heb ik het gedaan, ik gooide ze niet.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Pepie schreef:
DeDiana schreef:De discs zijn volgens mij niet bedoeld om een schrikkeffect te bewerkstelligen (hoewel het op de grond gooien dat effect wel eenmalig heeft bij het aanleren). Het gaat erom dat er, zoals Tara ook al schrijft, een negatieve associatie ontstaat bij het rammelende geluid.
Is dit een goede aanpak?
http://honderwijzer.blogspot.nl/2012/08 ... iging.html
Ja :-)
Pepie
Zeer actief

Tara schreef:
Pepie schreef:
Tara schreef:Dat is de aanleerfase: je geeft je hond lekkers, en door op enig moment dat lekkers níet te geven en tegelijkertijd die discs op de grond te laten vallen creëer je een negatieve associatie bij het horen van die discs.
Dat kun je een keer herhalen, maar dan is het daarna met name een kwestie van rammelen op het juiste moment. Het zijn ook niet zozeer de discs zelf die je als correctiemiddel inzet, het is de associatie die ze oproepen. :wink:
Okee,

En dan moet ik als hij zo gaat keffen rammelen? Zeg ik dan vooraf nog iets of rammel ik alleen maar?
Nee, je rammelt alleen.
Jaa heb het nu door hoor :cheer:
Morgen komen ze binnen :cheer:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Op welke momenten blaft vlo?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pepie
Zeer actief

ranetje schreef:Op welke momenten blaft vlo?
Als hij boven of iets hoor of buiten iets hoor..als Maikel of Jordy van de trap afkomen door de woonkamer lopen en naar de wc gaan...ze komen er vanaf en hij begint weer te keffen.Ik liet altijd de tuindeur open als ik wegging nu sluit ik hem omdat hij werkelijk om alles keft.Alleen bij mij keft hij niet en als Dol er niet bij is dan keft hij ook minder.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Nou Dol naar buiten gegooid en Vlo koekjes gegeven en pak maar erbij gezegd.Na een paar koekjes een koekje op de grond gedaan en niks erbij gezegd en de disc gegooid.
Hij schrok best wel,nog een keer het ritueel herhaald en de tweede keer liep hij gelijk weg.Net wilde hij meekeffen omdat hij buiten de hond van de buren hoorde en ik rammelde zonder dat hij zag dat ik het was...en hij hield op :cheer: Gelijk flink beloond :cheer: Moet ik zo doorgaan?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Pepie schreef:Nou Dol naar buiten gegooid en Vlo koekjes gegeven en pak maar erbij gezegd.Na een paar koekjes een koekje op de grond gedaan en niks erbij gezegd en de disc gegooid.
Hij schrok best wel,nog een keer het ritueel herhaald en de tweede keer liep hij gelijk weg.Net wilde hij meekeffen omdat hij buiten de hond van de buren hoorde en ik rammelde zonder dat hij zag dat ik het was...en hij hield op :cheer: Gelijk flink beloond :cheer: Moet ik zo doorgaan?
Lijkt me wel :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Pepie
Zeer actief

Dol reageer nu ook op het rammelen...rammelen is een koekje denkt Dol :lol1: Net bleef Dol even doorblaffen en Vlo hield gelijk op. :cheer:
Dol vind het een positief geluid :LOL:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Nu heb ik 2 dagen tegen dit topic aan gekeken en gelezen... maar wat is nou in vredesnaam een Disc??? :U:
Pepie
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Nu heb ik 2 dagen tegen dit topic aan gekeken en gelezen... maar wat is nou in vredesnaam een Disc??? :U:
In de link die ik eerder heb neergezet staat een plaatje en een uitleg...Ongeveer twee dagen geleden neergezet :lol1:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Pepie schreef:
mosquito1980 schreef:Nu heb ik 2 dagen tegen dit topic aan gekeken en gelezen... maar wat is nou in vredesnaam een Disc??? :U:
In de link die ik eerder heb neergezet staat een plaatje en een uitleg...Ongeveer twee dagen geleden neergezet :lol1:
Ja, die heb ik gisteren geprobeerd te openen maar mijn Internet verbinding was niet zo goed. Nu heb ik het inderdaad geopend....

Vlug overheen gelezen, begrijp er nog niet zoveel van, morgen nog een keer rustig lezen. Mijn eerste reactie is wel van: MMM, werkt dit echt? :denken: :U: Grappig, Hoe verzin je zoiets? :hmmm:
Pepie
Zeer actief

mosquito1980 schreef:
Pepie schreef:
Ja, die heb ik gisteren geprobeerd te openen maar mijn Internet verbinding was niet zo goed. Nu heb ik het inderdaad geopend....

Vlug overheen gelezen, begrijp er nog niet zoveel van, morgen nog een keer rustig lezen. Mijn eerste reactie is wel van: MMM, werkt dit echt? :denken: :U: Grappig, Hoe verzin je zoiets? :hmmm:
Tot nu toe gaat het goed,alleen Dol is mij iets te enthousiast.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik heb de discs inmiddels besteld en zal deze week gaan trainen met Balou. Maar nu vraag ik mij af, is het niet beter om de discs te gebruiken gecombineerd met een woord dat alleen in combinatie met de discs word gebruikt, zo dat hij ook te corrigeren is als ik de discs niet bij de hand heb?
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Pepie
Zeer actief

Antonetta schreef:Ik heb de discs inmiddels besteld en zal deze week gaan trainen met Balou. Maar nu vraag ik mij af, is het niet beter om de discs te gebruiken gecombineerd met een woord dat alleen in combinatie met de discs word gebruikt, zo dat hij ook te corrigeren is als ik de discs niet bij de hand heb?
Ik zeg ..genoeg en dan rammel ik.Hij mag wel even blaffen maar niet doorslaan erin en het is zeker de helft minder geworden.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Antonetta schreef:Ik heb de discs inmiddels besteld en zal deze week gaan trainen met Balou. Maar nu vraag ik mij af, is het niet beter om de discs te gebruiken gecombineerd met een woord dat alleen in combinatie met de discs word gebruikt, zo dat hij ook te corrigeren is als ik de discs niet bij de hand heb?
Alleen de discs. Wat Tara ook al aangeeft moet het gedrag gekoppeld worden aan iets negatiefs/onprettigs. Dat rammelende geluid is dat. Dus rammelen is remmen van het gedrag.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ik heb de discs in huis, morgen ga ik er mee beginnen op de manier zoals hier al ergens te lezen is.
Afbeelding.
Pepie
Zeer actief

Antonetta schreef:Ik heb de discs in huis, morgen ga ik er mee beginnen op de manier zoals hier al ergens te lezen is.
Vlo had het aanleren gelijk door..alleen kreeg hij ook door dat wij rammelde :boos:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Pepie schreef:
Antonetta schreef:Ik heb de discs in huis, morgen ga ik er mee beginnen op de manier zoals hier al ergens te lezen is.
Vlo had het aanleren gelijk door..alleen kreeg hij ook door dat wij rammelde :boos:
In dat geval is het simpel: dan gooi ik weer een keer net er naast en wordt het geluid weer bekrachtigd. Voldoet dat niet dan gooi ik bij correctie nog een paar keer tot rammelen alleen weer volstaat.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Branka schreef:
Pepie schreef:
In dat geval is het simpel: dan gooi ik weer een keer net er naast en wordt het geluid weer bekrachtigd. Voldoet dat niet dan gooi ik bij correctie nog een paar keer tot rammelen alleen weer volstaat.
Rammelen volstaat ook..en hij blaft ook veel minder maar ik had het graag zo gezien dat wanneer ik weg ben het blaffen ook minder was geworden.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Pepie schreef:
Branka schreef:
Pepie schreef:
Rammelen volstaat ook..en hij blaft ook veel minder maar ik had het graag zo gezien dat wanneer ik weg ben het blaffen ook minder was geworden.
Gaat hij - als jullie er niet zijn - tegen iets opspringen als hij aan het blaffen is?
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief

Ik ben gisteren met de discs begonnen zo als hier aangegeven http://honderwijzer.blogspot.nl/2012/08 ... iging.html. Ik moet zeggen dat het beter werkte dan verwacht, beide honden bleven van het koekje af als ik met de disks rinkelde. Wel heb ik het gevoel dat ze het geluid van de discs vervelend vinden, ze krimpen beiden inelkaar en Balou lijkt er zelfs bang voor maar hij is ook bang voor bromvliegen.
Afbeelding.
Pepie
Zeer actief

Vlo had het aanleren gelijk door..alleen kreeg hij ook door dat wij rammelde :boos:[/quote]
In dat geval is het simpel: dan gooi ik weer een keer net er naast en wordt het geluid weer bekrachtigd. Voldoet dat niet dan gooi ik bij correctie nog een paar keer tot rammelen alleen weer volstaat.[/quote]
Rammelen volstaat ook..en hij blaft ook veel minder maar ik had het graag zo gezien dat wanneer ik weg ben het blaffen ook minder was geworden.[/quote]
Gaat hij - als jullie er niet zijn - tegen iets opspringen als hij aan het blaffen is?[/quote]
Nee hij keft werkelijk om alles..maar alleen als Dol erbij is..alleen doet hij het niet.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief

Mijn katten hebben de vervelende gewoonte om op de boxkleden en het aankleedkussen van mijn kleindochter te gaan liggen wat dus niet mag. Ik gebruik nu bij mijn katten ook de disc en ik moet zeggen met succes, zodra ik rammel stoppen ze en gaan er ze van door. Het werkt beter dan de plantenspuit, hopelijk kan ik nu zonder problemen de kerstboom in december neer zetten, vorig jaar hebben ze de decoratie uit de boom gehaald en zijn ze er zelf in gaan hangen.
Afbeelding.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”