Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vechtende honden
Moderator: moderatorteam
-
September
- geregistreerd lid
vechtende honden
Ik heb twee honden, een Stafford mix en een pitbull.
De Stafford heb ik al 6 jaar en de pitbull is er 3 maanden geleden bij gekomen door omstandigheden. De eerste maand ging alles vrij aardig, daarna ging het snel bergafwaarts. Nu is het inmiddels zo ver dat ik beide honden permanent gescheiden van elkaar moet houden, dus ik doe er een in de keuken en de andere in de woonkamer. Ze mogen alleen samen in dezelfde ruimte als ik erbij ben.
Een van de honden wegdoen is eigenlijk geen optie, maar dit werkt zo ook niet natuurlijk.
Het zijn twee reutjes, de Stafford is gecastreerd, de pitbull niet.
Heeft iemand een gouden tip zodat ik beiden kan aanhouden?
De Stafford heb ik al 6 jaar en de pitbull is er 3 maanden geleden bij gekomen door omstandigheden. De eerste maand ging alles vrij aardig, daarna ging het snel bergafwaarts. Nu is het inmiddels zo ver dat ik beide honden permanent gescheiden van elkaar moet houden, dus ik doe er een in de keuken en de andere in de woonkamer. Ze mogen alleen samen in dezelfde ruimte als ik erbij ben.
Een van de honden wegdoen is eigenlijk geen optie, maar dit werkt zo ook niet natuurlijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: vechtende honden
September schreef:Ik heb twee honden, een Stafford mix en een pitbull.
Nee.
Zoek als je niet permanent wilt scheiden maar zo snel mogelijk een goede verantwoordelijke baas. En houd ze tot die tijd gewoon apart.
-
September
- geregistreerd lid
Er is dus geen enkele mogelijkheid?? De pitbull is van mijn broertje, hij heeft 3 maanden geleden zichzelf verhangen. En omdat ik de enige ben in de familie die van honden houdt voelde ik me toch wel verplicht om hem in huis te nemen. Dat is ook meteen waarom ik hem het liefst aan wil houden, omdat hij van mijn broertje was
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Een pittbul en een staff die elkaar naar het leven staan?
Ik denk dat dat wel zo ongeveer 100% onmogelijk wordt.
Ik denk dat dat wel zo ongeveer 100% onmogelijk wordt.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik zou het niet doen, tenzij je het op kunt brengen om te scheiden, maar 1 moment van onachtzaamheid....... ik zou echt een goede baas zoeken voor 1 van de twee
- dagmar88
- Zeer actief
September schreef:Er is dus geen enkele mogelijkheid?? De pitbull is van mijn broertje, hij heeft 3 maanden geleden zichzelf verhangen. En omdat ik de enige ben in de familie die van honden houdt voelde ik me toch wel verplicht om hem in huis te nemen. Dat is ook meteen waarom ik hem het liefst aan wil houden, omdat hij van mijn broertje was
Wat triest, gecondoleerd.
Het spijt me voor je, maar ben bang van niet nee. Twee van zulke reuen stoppen niet. Dat wordt alleen maar erger.
Als je hem echt heel graag wilt houden zou ik ze ten alle tijden gescheiden houden en met sluizen werken.
Maar ben bang dat je daarmee jezelf en de honden tekort gaat doen.
Ze hebben allebei veel meer aan een ontspannen thuis en evt een leuk vriendinnetje.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 05 okt 2015 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Dan hou je ze gescheiden. Ik heb het ook gedaan toen mijn teven geen vriendinnen meer waren 
-
September
- geregistreerd lid
Ik vind het heel lastig dit, mijn verstand zegt dat die pitbull hier zsm weg moet maar in mijn hart denk ik dat ik mijn broertje teleur stel, hij was dol op hem. En aan de andere kant ben ik nog steeds erg verdrietig om wat mijn broertje heeft gedaan, hij was pas 35. Dat met die sluizen klinkt als een goede tijdelijke oplossing. Ik weet even niet wat te doen.
-
September
- geregistreerd lid
Moderator, mijn internet zat vast en daardoor heb ik te vaak op versturen gedrukt, neem me niet kwalijk.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Gecondoleerddagmar88 schreef:September schreef:Er is dus geen enkele mogelijkheid?? De pitbull is van mijn broertje, hij heeft 3 maanden geleden zichzelf verhangen. En omdat ik de enige ben in de familie die van honden houdt voelde ik me toch wel verplicht om hem in huis te nemen. Dat is ook meteen waarom ik hem het liefst aan wil houden, omdat hij van mijn broertje was
Wat triest, gecondoleerd.
Het spijt me voor je, maar ben bang van niet nee. Twee van zulke reuen stoppen niet. Dat wordt alleen maar erger.
Als je hem echt heel graag wilt houden zou ik ze ten alle tijden gescheiden houden en met sluizen werken.
Maar ben bang dat je daarmee jezelf en de honden tekort gaat doen.
Ze hebben allebei veel meer aan een ontspannen thuis en evt een leuk vriendinnetje.
Mee eens, eens kan het gruwelijk fout gaan.
Ik denk dat je broertje erg blij wordt als jij een super goed baasje voor zijn hond vindt.
- dagmar88
- Zeer actief
September schreef:Ik vind het heel lastig dit, mijn verstand zegt dat die pitbull hier zsm weg moet maar in mijn hart denk ik dat ik mijn broertje teleur stel, hij was dol op hem. En aan de andere kant ben ik nog steeds erg verdrietig om wat mijn broertje heeft gedaan, hij was pas 35. Dat met die sluizen klinkt als een goede tijdelijke oplossing. Ik weet even niet wat te doen.
Je broertje had vast ook niet gewild dat jou of zijn hondje wat overkomt.
Straks zit je er zelf tussen. Een onbedoelde beet bij het uit elkaar halen kan al heel lelijk uitpakken.
Misschien kunnen Tineke en Alma je helpen met herplaatsen?
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
September schreef:Ik vind het heel lastig dit, mijn verstand zegt dat die pitbull hier zsm weg moet maar in mijn hart denk ik dat ik mijn broertje teleur stel, hij was dol op hem. En aan de andere kant ben ik nog steeds erg verdrietig om wat mijn broertje heeft gedaan, hij was pas 35. Dat met die sluizen klinkt als een goede tijdelijke oplossing. Ik weet even niet wat te doen.
Gecondoleerd. Tijdelijk uit elkaar houden is een prima optie maar voor de aankomende jaren gaat dit niet werken vrees ik. Ik zou het niet aandurven een moment niet goed opletten en de hel breekt los. Zie het niet als een teleurstelling naar je broertje toe, het zou erger zijn als 1 van de 2 serieus gewond raakt met alle gevolgen van dien. Zie het als een wijs besluit om het beste te kiezen voor zowel jou hond als die van je broertje.
Sterkte er mee, ik begrijp dat het een heel moeilijk besluit moet zijn.
- dagmar88
- Zeer actief
September schreef:Moderator, mijn internet zat vast en daardoor heb ik te vaak op versturen gedrukt, neem me niet kwalijk.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Wat afschuwelijk, gecondoleerd.
Ik kan me voorstellen hoe moeilijk het voor je is om deze hond te herplaatsen.
Toch denk ik dat het voor de hond leuker is als hij bij een baasje kan zijn zonder andere hond waarmee hij wil vechten.
Het zoeken van een hele goede baas voor de hond is een liefdevol gebaar naar je broertje.
Ik kan me voorstellen hoe moeilijk het voor je is om deze hond te herplaatsen.
Toch denk ik dat het voor de hond leuker is als hij bij een baasje kan zijn zonder andere hond waarmee hij wil vechten.
Het zoeken van een hele goede baas voor de hond is een liefdevol gebaar naar je broertje.
- Valerie
- Zeer actief
Mijn honden hadden geen stres hoor
Ze sliepen gewoon tegen elkaar aan met een hekje ertussen. Voor mensen met sociale honden lijkt het wel 't eind van de wereld als je ze moet scheiden. In werkelijkheid is het echt niet zo erg. Ja liever niet uiteraard maar ik ben erg blij dat ik toen niets herplaatst heb.
Ik ken overigens genoeg mensen die de honden gescheiden moeten houden. In het staffordwereldje is dat niet zo vreemd als je toch meerdere honden wilt houden.
Ik ken overigens genoeg mensen die de honden gescheiden moeten houden. In het staffordwereldje is dat niet zo vreemd als je toch meerdere honden wilt houden.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk dat het alleen maar eerlijk is naar de honden toe, ja allebei, en naar jezelf toe om een super mandje te zoeken voor de hond van je broer......September schreef:Ik vind het heel lastig dit, mijn verstand zegt dat die pitbull hier zsm weg moet maar in mijn hart denk ik dat ik mijn broertje teleur stel, hij was dol op hem. En aan de andere kant ben ik nog steeds erg verdrietig om wat mijn broertje heeft gedaan, hij was pas 35. Dat met die sluizen klinkt als een goede tijdelijke oplossing. Ik weet even niet wat te doen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
dagmar88 schreef:September schreef:Ik heb twee honden, een Stafford mix en een pitbull.
Nee.
Zoek als je niet permanent wilt scheiden maar zo snel mogelijk een goede verantwoordelijke baas. En houd ze tot die tijd gewoon apart.
wat zij zegt

-
September
- geregistreerd lid
Dank allemaal. Ik weet dat die hond hier niet kan blijven, ik doe ze nu allebei te kort, mijn eigen hond is het niet gewend om weg gesloten te zijn en de pitbull is teveel hier. Ook voor ons, alle wandelingen dubbel doen, steeds opletten met alles. En ik had dit ook wel verwacht dat het zo zou gaan. Maar toen de politie daar was zat die hond onder aan de trap te janken, een agent stelde voor dat ze hem naar een asiel zouden brengen maar ik dacht dat ie daar zeker ingeslapen zou worden. Dus heb ik hem in mijn auto gezet en heb ik hem meegenomen.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Je moet voor jezelf bepalen wat je wilt. 1) voor altijd scheiden, elk moment van de dag opletten en straks misschien ook nog de honden apart van elkaar uitlaten of 2) een ander huis zoeken voor 1 van de honden.
Ik ken zat mensen die hun honden gescheiden houden. Dat is dan in benches(in een andere kamer, andere vechten ze gewoon door de tralies heen..) of 1 hond in de kennel en de ander binnen. Staffords en pitbulls zijn vooral mensen-honden en kunnen uitstekend leven zonder een soortgenootje. Ik weet alleen niet hoeveel tijd je hebt, je zult de tijd die je normaal met jouw eigen hond doorbracht moeten halveren als ze om en om los zijn.
Zelf zou ik de pitbull van je broertje herplaatsen omdat ik zelf het voor altijd scheiden van honden vervelend vind. Als jij het geen probleem vindt, dan kun je ze gewoon houden.
Ik ken zat mensen die hun honden gescheiden houden. Dat is dan in benches(in een andere kamer, andere vechten ze gewoon door de tralies heen..) of 1 hond in de kennel en de ander binnen. Staffords en pitbulls zijn vooral mensen-honden en kunnen uitstekend leven zonder een soortgenootje. Ik weet alleen niet hoeveel tijd je hebt, je zult de tijd die je normaal met jouw eigen hond doorbracht moeten halveren als ze om en om los zijn.
Zelf zou ik de pitbull van je broertje herplaatsen omdat ik zelf het voor altijd scheiden van honden vervelend vind. Als jij het geen probleem vindt, dan kun je ze gewoon houden.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Zoals hier meer mensen zeggen: ik denk dat je beide honden, je broertje èn jezelf het beste helpt door te zorgen dat de pitbull en geweldig leven krijgt.
De kans daarop is vele, vele malen groter bij een goed doordachte herplaatsing.
Sterkte met het verlies en alle stress eromheen.
De kans daarop is vele, vele malen groter bij een goed doordachte herplaatsing.
Sterkte met het verlies en alle stress eromheen.

- Valerie
- Zeer actief
Zo makkelijk is het niet om een pitbull te plaatsen
zeker zonder enig afstammingsbewijs want dat willen de mensen die ermee sporten en showen wel.
De markt is overspoelt en er komen veel idioten op dit soort honden af. Je hebt een grote kans dat hij binnen een jaar 6 eigenaren krijgt en dan alsnog in het asiel beland.
De markt is overspoelt en er komen veel idioten op dit soort honden af. Je hebt een grote kans dat hij binnen een jaar 6 eigenaren krijgt en dan alsnog in het asiel beland.
-
September
- geregistreerd lid
Nee, ik vind dat gescheiden houden heel vervelend. Apart uitlaten doe ik al.
Tis wel goede afleiding nu, dat dan weer wel. Maar ik wil gewoon geen honden als ik altijd op moet letten in mijn eigen huis. Dat is gewoon erg vermoeiend.
En ik houd van mijn broertje maar dit gaat mij een brug te ver. Als er een mogelijkheid was om dat stomme vechten af te leren had ik die met twee handen aangegrepen, maar zoals verwacht is die er niet.
Tis wel goede afleiding nu, dat dan weer wel. Maar ik wil gewoon geen honden als ik altijd op moet letten in mijn eigen huis. Dat is gewoon erg vermoeiend.
En ik houd van mijn broertje maar dit gaat mij een brug te ver. Als er een mogelijkheid was om dat stomme vechten af te leren had ik die met twee handen aangegrepen, maar zoals verwacht is die er niet.
-
Lemuria
Vreselijk van je broer, gecondoleerd. Maar echt, zoek een andere baas voor de Pitbull. 2 Rassen van dit kaliber die elkaar niet tof vinden bij elkaar zetten, is een tikkende tijdbom, al heb je het gedaan met de beste bedoelingen.
Ik heb zelf een vreselijk lieve en (nog) sociale Staff, maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om een zelfde kaliber erbij te zetten. Dat is een recept voor dikke ellende. Ik heb mijn hond een half jaar geleden een weekje naar d'r fokster gebracht omdat ik wat rust nodig had, maar haar moeder was haar na een paar dagen bloedmoe en viel haar midden in de nacht aan. En dat zijn dan nog 2 dóetjes van teven. Dus mijn advies is; gescheiden houden en de Pitbull a.s.a.p. herplaatsen.
Ik heb zelf een vreselijk lieve en (nog) sociale Staff, maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om een zelfde kaliber erbij te zetten. Dat is een recept voor dikke ellende. Ik heb mijn hond een half jaar geleden een weekje naar d'r fokster gebracht omdat ik wat rust nodig had, maar haar moeder was haar na een paar dagen bloedmoe en viel haar midden in de nacht aan. En dat zijn dan nog 2 dóetjes van teven. Dus mijn advies is; gescheiden houden en de Pitbull a.s.a.p. herplaatsen.
Laatst gewijzigd door Lemuria op 05 okt 2015 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lemuria
Nee, als je dat kon afleren zou er niet zoveel gekloot worden met deze rassen. Je hebt sociale Staffs en Pitbulls, maar ook Staffs & Pitbulls die het nooit zullen/kunnen leren. Dat is er te erg ingefokt bij veel van deze honden. Net als je een Teckel wel kunt leren om een konijnenhol op commando te laten negeren, maar als ze de kans krijgen, duiken ze er alsnog even vrolijk inSeptember schreef:Als er een mogelijkheid was om dat stomme vechten af te leren had ik die met twee handen aangegrepen, maar zoals verwacht is die er niet.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Wat ontzettend triest. Heel veel sterkte.
Ik kan me voorstellen dat je het een moeilijk besluit vindt om de Pitbull te herplaatsen, maar ik denk dat het voor jezelf en de honden het beste is.
Scheiden kan, maar vraagt veel energie. Ik heb 2 jaar een reu naast mijn Staff reu gehad, maar dat was een Newfoundlander op leeftijd.
Die 2 hoefde ik alleen te scheiden als ik er niet was of tijdens het eten. Dan is het wel te doen.
Maar in dit geval zou ik het ook niet zien zitten. Ook voor de honden niet.
Misschien dat Staffs and More je kunnen helpen. Ik heb de indruk dat zij secuur omgaan met herplaatsingen.
Maar ik ken ze niet, dit is puur wat ik zie op facebook.
Ik kan me voorstellen dat je het een moeilijk besluit vindt om de Pitbull te herplaatsen, maar ik denk dat het voor jezelf en de honden het beste is.
Scheiden kan, maar vraagt veel energie. Ik heb 2 jaar een reu naast mijn Staff reu gehad, maar dat was een Newfoundlander op leeftijd.
Die 2 hoefde ik alleen te scheiden als ik er niet was of tijdens het eten. Dan is het wel te doen.
Maar in dit geval zou ik het ook niet zien zitten. Ook voor de honden niet.
Misschien dat Staffs and More je kunnen helpen. Ik heb de indruk dat zij secuur omgaan met herplaatsingen.
Maar ik ken ze niet, dit is puur wat ik zie op facebook.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik snap je heel goed. Je moet zorgen dat je een kennel in je huis maakt. Je moet dus investeren en opoffering doen. Maar die hond kan je dan wel bij je houden. Wegdoen zou ik hem alleen als je absoluut zeker bent dat het goed komt voor die hond. Anders vergeef je het jezelf nooit. Stoppen met vechten gaan ze vrijwel zeker nooit.
Ik heb ook een keer een hond georven en dat was ook onmogelijk. Toch moest het. En het is super gegaan al heeft het mij heel veel inzet gekost. Ik kreeg een bouvier kruising die mensagresieve neigingen had terwijl ik op een studenten kamer woonde en geen geld had. Hond is 14 geworden want wegdoen was geen optie.
Ik heb ook een keer een hond georven en dat was ook onmogelijk. Toch moest het. En het is super gegaan al heeft het mij heel veel inzet gekost. Ik kreeg een bouvier kruising die mensagresieve neigingen had terwijl ik op een studenten kamer woonde en geen geld had. Hond is 14 geworden want wegdoen was geen optie.
- Jackira
- Zeer actief
Ik vind het nogal wat om honden jaren lang gescheiden te moeten houden. En ooit kan het een keer mis gaan want je bent ook maar een mens en een ongeluk zit in een klein hoekje. Zijn het je eigen honden die je al jaren hebt vind ik het anders. Dan zou ik daar vrij ver in gaan. Maar een situatie waar je zelf niet voor hebt gekozen en je eigenlijk qua loyaliteit klem zit, daar ga je jezelf niet beter van voelen. En je hebt al genoeg voor je kiezen met het verdriet om je broer.
Ik denk dat je het al heel goed hebt gedaan door de hond mee te nemen en niet naar het asiel te laten gaan. Ik zou ook contact opnemen met Tineke en Alma van dit forum. Als er iemand is die de hond goed kan herplaatsen, of je daar mee op weg helpen zijn zij dat wel denk ik.
Ik denk dat je het al heel goed hebt gedaan door de hond mee te nemen en niet naar het asiel te laten gaan. Ik zou ook contact opnemen met Tineke en Alma van dit forum. Als er iemand is die de hond goed kan herplaatsen, of je daar mee op weg helpen zijn zij dat wel denk ik.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
ik kan me voorstellen dat als het een hond is van je broer het lastig is om die hond weg te doen.
Maar beeld je is in die hond, die mist zijn baasje toch al. en nu bij jullie voelt hij zich ook niet op zijn plek.
Is het dan voor de hond wel zo rieel om hem in huis te houden?
Zou hij niet beter af zijn bij een ander baasje?
Waar hij geen andere hond heeft om een huis mee te delen, ik denk dat die hond daar meer behoefte aan heeft.
Het is beter voor de hond, en ook voor jullie, en voor de andere hond.
als jij alleen maar met stress zit dat ze een keer flink kunnen gaan vechten, dan gaan die honden dat ook voelen.
dus kiezen wat voor iedereen het beste is, is nu denk ik wel het belangrijkste
Maar beeld je is in die hond, die mist zijn baasje toch al. en nu bij jullie voelt hij zich ook niet op zijn plek.
Is het dan voor de hond wel zo rieel om hem in huis te houden?
Zou hij niet beter af zijn bij een ander baasje?
Waar hij geen andere hond heeft om een huis mee te delen, ik denk dat die hond daar meer behoefte aan heeft.
Het is beter voor de hond, en ook voor jullie, en voor de andere hond.
als jij alleen maar met stress zit dat ze een keer flink kunnen gaan vechten, dan gaan die honden dat ook voelen.
dus kiezen wat voor iedereen het beste is, is nu denk ik wel het belangrijkste
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zo vreselijk moeilijk is dat nu ook weer niet als je tijd hebt. Bijna elke fokker moet honden scheiden. Met inzet prima mogelijk als je dat perse wil. Maar het kost energie.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Gecondoleerd met je broer
Wij hebben ook honden gehad die niet met elkaar konden, herders en kruisingen. Maar die hebben wij dus altijd apart moeten houden. Dat waren allemaal afdankertjes van andere mensen en ook niet herplaatsbaar in een gewoon gezin. Gelukkig hebben wij ruimte zat en hadden we ze in kennels en lieten we ze om de beurt uit en om de beurt mochten ze in huis. Een heel gedoe was dat. Ze werden natuurlijk ook allemaal stok oud. Maar bij elkaar was geen optie. Zodra ze de kans kregen grepen ze elkaar en lieten nooit meer los. We hebben van alles geprobeerd maar lukte gewoon niet. Dus ze zijn de rest van hun leven gescheiden uitgelaten. Wel zaten ze in kennels naast elkaar. Dat leverde verder helemaal geen problemen op. Maar ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat deze honden nooit meer samen kunnen. En ze bij elkaar in 1 huis houden dat lijkt mij geen goed idee. Dat gaat hoe dan ook een keer fout en stel dat je alleen bent, je krijgt ze nooit weer uit elkaar.
Hopelijk kun je voor de pitbull een fijn nieuw adres vinden. Tot die tijd zou ik toch iets van een bench of kennel maken waar je een in kunt opsluiten zodat je kunt voorkomen dat ze bij elkaar komen.
Sterkte met de hele situatie. Lijkt me niet makkelijk zo voor je.
Wij hebben ook honden gehad die niet met elkaar konden, herders en kruisingen. Maar die hebben wij dus altijd apart moeten houden. Dat waren allemaal afdankertjes van andere mensen en ook niet herplaatsbaar in een gewoon gezin. Gelukkig hebben wij ruimte zat en hadden we ze in kennels en lieten we ze om de beurt uit en om de beurt mochten ze in huis. Een heel gedoe was dat. Ze werden natuurlijk ook allemaal stok oud. Maar bij elkaar was geen optie. Zodra ze de kans kregen grepen ze elkaar en lieten nooit meer los. We hebben van alles geprobeerd maar lukte gewoon niet. Dus ze zijn de rest van hun leven gescheiden uitgelaten. Wel zaten ze in kennels naast elkaar. Dat leverde verder helemaal geen problemen op. Maar ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat deze honden nooit meer samen kunnen. En ze bij elkaar in 1 huis houden dat lijkt mij geen goed idee. Dat gaat hoe dan ook een keer fout en stel dat je alleen bent, je krijgt ze nooit weer uit elkaar.
Hopelijk kun je voor de pitbull een fijn nieuw adres vinden. Tot die tijd zou ik toch iets van een bench of kennel maken waar je een in kunt opsluiten zodat je kunt voorkomen dat ze bij elkaar komen.
Sterkte met de hele situatie. Lijkt me niet makkelijk zo voor je.

[/url]