Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechtende honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Re: vechtende honden

Ongelezen bericht door Lemuria »

Een standaard bench gaat een boze Pitbull/Stafford niet tegenhouden als die eenmaal in de red-zone zit ben ik bang...Izzy was met 7 maanden al goed onderweg om zich eruit te wurmen (heb de bench toen maar weggedaan, werd te gevaarlijk voor haar). Elke hond in een andere kamer kan, maar zorg dan dat ze elkaar niet onder de deur door gaan lopen opfokken en zet de klinken omhoog zodat ze die lastiger naar beneden kunnen krijgen (plus een goede schuif op de deur).
Misschien ben ik dan over-voorzichtig, maar als ik zie wat sommige honden voor elkaar krijgen om te krijgen wat ze willen, moet je van goede huize komen. Die twee liggen elkaar niet, dus er hoeft maar iéts te gebeuren en ze hangen aan elkaar.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

wat een toestand zeg; naast het enorme verdriet en gémis zit je nu ook met een levensgroot dilemma...
zelf heb ik eens een mechelteefje opgevangen, waar ik direct ontzettend dol op was, en zij op mij. Ik had haar vreselijk graag gehouden, maar zij accepteerde mijn al aanwezige MHxDH teef niet en dat was dus altijd knokken. Op een gegeven moment was er wel een wankele vrede zolang ik erbij was, maar het bleef de hele dag zeer goed opletten.
Mijn Eigen hond leed er duidelijk onder, en het opvangertje was ook niet gelukkig. Hoe moeilijk het ook was (niet alleen emotioneel maar ook om een goed huis te vinden voor een 9 jarige, hondagressieve, manke mechel met tumoren), ik heb haar uiteindelijk herplaatst. En dat was na het verdriet toch wel een opluchting.
Sterkte met je beslissing :flower:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lemuria schreef:Een standaard bench gaat een boze Pitbull/Stafford niet tegenhouden als die eenmaal in de red-zone zit ben ik bang...Izzy was met 7 maanden al goed onderweg om zich eruit te wurmen (heb de bench toen maar weggedaan, werd te gevaarlijk voor haar). Elke hond in een andere kamer kan, maar zorg dan dat ze elkaar niet onder de deur door gaan lopen opfokken en zet de klinken omhoog zodat ze die lastiger naar beneden kunnen krijgen (plus een goede schuif op de deur).
Misschien ben ik dan over-voorzichtig, maar als ik zie wat sommige honden voor elkaar krijgen om te krijgen wat ze willen, moet je van goede huize komen. Die twee liggen elkaar niet, dus er hoeft maar iéts te gebeuren en ze hangen aan elkaar.
Nee, je bent gewoon realistisch. Ook al zien ze elkaar niet, ze ruiken elkaar en zitten constant in de stress als ze zo naar elkaar opgefokt zijn en dan zelf ook in de stress door al het gedoe, constant opletten in huis, extra tijd met uitlaten en ook tijdens het uitlaten niet rustig kunnen lopen, word je zelf gestrest van, wat weer overslaat op de honden, tel uit je winst.

Ik denk dat het enige dat je broer wilt, dat zijn hond een goed tehuis krijgt en een rustig leven, ook voor jou. Je doet daar niemand tekort aan. Beter voor jezelf, beter voor de hond.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Neeltje schreef:
Lemuria schreef:Een standaard bench gaat een boze Pitbull/Stafford niet tegenhouden als die eenmaal in de red-zone zit ben ik bang...Izzy was met 7 maanden al goed onderweg om zich eruit te wurmen (heb de bench toen maar weggedaan, werd te gevaarlijk voor haar). Elke hond in een andere kamer kan, maar zorg dan dat ze elkaar niet onder de deur door gaan lopen opfokken en zet de klinken omhoog zodat ze die lastiger naar beneden kunnen krijgen (plus een goede schuif op de deur).
Nee, je bent gewoon realistisch. Ook al zien ze elkaar niet, ze ruiken elkaar en zitten constant in de stress als ze zo naar elkaar opgefokt zijn en dan zelf ook in de stress door al het gedoe, constant opletten in huis, extra tijd met uitlaten en ook tijdens het uitlaten niet rustig kunnen lopen, word je zelf gestrest van, wat weer overslaat op de honden, tel uit je winst.

Ik denk dat het enige dat je broer wilt, dat zijn hond een goed tehuis krijgt en een rustig leven, ook voor jou. Je doet daar niemand tekort aan. Beter voor jezelf, beter voor de hond.
Hebben jullie daar ervaring mee dan?
Mijn ervaring is in elk geval heel anders met meerdere staffordteven die ook gevochten hadden. Stress en opgefokt zijn? Nee hoor. Niets van dat.
Op de max had ik 4 teven die niet allemaal met elkaar overweg konden. Die wisselde je dan af. Honden slapen veel overdag. Natuurlijk is het geen ideale situatie en zou ik er niet (meer) bewust voor kiezen maar als het zo loopt dan is het zo.
Jullie hebben echt een verkeerd beeld van hoe het werkelijk is.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Honden scheiden is niet leuk, wat je er ook van maakt. Want anders zouden mensen dat wel voor hun plezier gaan doen. En dat doen ze niet, het is namelijk altijd een noodoplossing. Je levert altijd in, en de honden ook.

Dat je het er voor over hebt is wat anders. Maar het geeft veel spanning, gedoe met hekwerk en deuren en dan nog kan er iets misgaan. Ik pas 1 dag in de week op hond van zoon. Moet m'n huis ook door midden :wink: Voor 1 dag prima te doen, heb het ook 2 weken tijdens vakantie gedaan, maar voor altijd vind ik geen doen.

Mijn honden zijn vaak bijna op dezelfde vierkante meter als ik ben. Nu ligt er eentje naast m'n stoel, eentje onder de tafel op m'n voeten, de andere op de hondenmand 30 cm verder. En het hele spul verplaatst zich ook als ik dat doe :I: en dat vind ik ook prettig. Dat ze zelf kunnen kiezen en zich fijn voelen. En bij honden scheiden kan dat niet.
Laatst gewijzigd door Jackira op 05 okt 2015 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Als je het dagelijks doet dan krijg je er handigheid in en weet je niet beter. De honden ook niet.
Genoeg mensen die helemaal geen honden willen omdat zij daar geen plezier aan beleven.
Doen alsof het allemaal zo vreselijk is en dat er spanning is en dat honden door benches etc willen gaan zonder daadwerkelijk ervaring ermee te hebben klopt gewoon niet.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Valerie schreef:Als je het dagelijks doet dan krijg je er handigheid in en weet je niet beter. De honden ook niet.
Genoeg mensen die helemaal geen honden willen omdat zij daar geen plezier aan beleven.
Doen alsof het allemaal zo vreselijk is en dat er spanning is en dat honden door benches etc willen gaan zonder daadwerkelijk ervaring ermee te hebben klopt gewoon niet.
Het lijkt mij niks, want ik wil graag dat mijn honden bij me kunnen komen liggen wanneer ze dat willen. Vind ik gezellig en zij ook. Het is zelfs zo dat als ik het hekwerk pak om de woning in tweeen te verdelen Buck gaat janken en piepen. En ik geloof best dat als het iedere dag zo zou zijn dat ze zich er bij neerleggen op gegeven moment. Maar leuk vind ik het niet.

Maar dat is dan voor mezelf, er zijn uiteraard genoeg mensen die het geen probleem zullen vinden :wink: en ik begrijp best dat als je je honden niet kwijt wilt en dat de enige optie is dat je dat doet.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb twee herderteven gehad die elkaar naar het leven stonden als ze daar de kans voor kregen.
ze konden, na twee vechtpartijen op leven en dood, gelukkig onder toezicht nog wel bij elkaar, maar dat hield in dat ik overal ogen moest hebben en meteen in actie moest komen bij bepaalde blikken of als er ook maar een oor verkeerd stond.
als ik er niet bij was zaten ze gescheiden, ook als ik even naar de wc moest.

het was te doen en herplaatsen is nooit bij me opgekomen, maar fijn ontspannen was het nou ook weer niet en ik was blij dat die ellende over was toen ik naar engeland ging, een teef meenam en de andere in nederland bleef.
het is voor mij in elk geval een reden om nooit meer aan twee teven te beginnen; al weet ik uit ervaring ook dat het best wel goed kan gaan, ik neem het risico niet meer.

ik snap dat het een moeilijke beslissing is maar ik zou het pitje herplaatsen ts, ook voor de honden zal het een stuk minder stressvol zijn als ze niet meer samen gehouden worden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

De pitbull herplaatsen is makkelijker gezegd dan gedaan bij dit ras. Waar gaat die hond heen? Wie neemt hem en wat gebeurd er dan met de hond? Dat is lastig. Het is geen labrador die je herplaatst.
Verder is dat scheiden wel lastig maar zoals Valerie ook zegt, spanning blijft zeker niet. Alleen al omdat een hond een bepaalde spanning over een bepaalde tijd aan kan. Dus de spanning gaat weg zodra de honden zich berusten in het feit dat ze de ander niet meer kunnen grijpen. Hoe dat gaat hangt van het energie niveau van de honden af en hun drive. Kans is best groot dat ze na een paar dagen al doodkalm naast elkaar liggen met tralies er tussen. Of niet. Maar het kan in elk geval wel. En je bent er als baas ook nog. Omdat ze elkaar niet vast kunnen grijpen kun jij ze corrigeren. Dit doen we niet! Want je bent als baas natuurlijk ook niet machteloos over je honden normaal gesproken. Dus honden die lopen te gillen naar elkaar kun je natuurlijk ook helpen en ze duidelijk maken dat dat niet de manier is.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:En je bent er als baas ook nog. Omdat ze elkaar niet vast kunnen grijpen kun jij ze corrigeren. Dit doen we niet! Want je bent als baas natuurlijk ook niet machteloos over je honden normaal gesproken. Dus honden die lopen te gillen naar elkaar kun je natuurlijk ook helpen en ze duidelijk maken dat dat niet de manier is.

Ik ken mijn honden, zeker Charlie, en zij mij. Da's al anders dan met een relatief nieuwe hond.
En ze zijn best heel leuk met elkaar. Toch wordt onmogelijk de boel in toom te houden in erg emotionele periodes. Zodra er iemand dood is kan ik Charlie beter meteen in een bench pleuren/gescheiden houden.
Voor je het weet staat ze als reactie op mijn instabiliteit gezellig de koppen van haar vriendjes er af te rukken.
:mrgreen: Het helpt wel om je snel over allerhande drama heen te zetten.

Hoe oud is de pitbull? En hoe gedraagt hij zich? Zo'n hevig dier zal het toch niet zijn als hij even met een reu van hetzelfde kaliber samen heeft kunnen leven, en tot nu nog onder toezicht.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb jaren een hond gehad die op zn zachts gezegd andere honden niet zo leuk vond. Dat werd zo erg dat hij probeerde om over de kennel te komen om zn buurman af te maken... en hoe voorzichtig je ook bent t kan een keer mis gaan hier bijv door hang en sluitwerk wat t begaf en dan was t een gevecht op leven en dood... voor alle partijen slecht. Ik heb dus wel de keus moeten maken om hem te herplaatsen (kreeg hem ook in mn maag gesplitst van mn ex, als ik hem niet nam ging ie naar t asiel). Ik heb een geweldig adres voor hem gevonden waar hij enig hond was en alle ruimte had zowel binnen als buiten... dit was voor alle honden de beste oplossing. Je zag direct wat al die stress had gedaan bij ze... t werden compleet andere honden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lemuria

Valerie schreef:
Neeltje schreef:

Hebben jullie daar ervaring mee dan?
Mijn ervaring is in elk geval heel anders met meerdere staffordteven die ook gevochten hadden. Stress en opgefokt zijn? Nee hoor. Niets van dat.
Op de max had ik 4 teven die niet allemaal met elkaar overweg konden. Die wisselde je dan af. Honden slapen veel overdag. Natuurlijk is het geen ideale situatie en zou ik er niet (meer) bewust voor kiezen maar als het zo loopt dan is het zo.
Jullie hebben echt een verkeerd beeld van hoe het werkelijk is.
Ik heb het bij 2 vrienden gezien. 1 Had een MH en Stafford (beide reuen) die de tussendeur bijna doorgekrabt/geknauwd hadden in de hoop elkaar te...knuffelen. En elke keer dat opgewonden gesnuif onder de deur door, echt niet-relaxed. Ze lieten elkaar ook nauwelijks met rust en woonden bijna op de vierkante meter, elk aan 1 kant van de deur. Een ander stel had 2 Pitbull-teven. Elk op een verdieping en de hal als neutrale zone. Bij de laatste is het alsnog in een onbewaakt ogenblik fout gegaan en lag er 1 teef dood en de ander zwaargewond.
Dan maar liever iets meer voorzichtigheid :19: Ik geloof dus niet dat ik een erg verkeerd beeld heb. Dat het bij jou goed ging is super, maar de kans dat het fout gaat is even groot.
dagmar88
Zeer actief

Lemuria schreef:Dat het bij jou goed ging is super, maar de kans dat het fout gaat is even groot.

Ligt er aan hoe je er mee omgaat. Ik moet ze dus soms gescheiden houden, wanneer ik slecht in m'n vel zit, of Charlie zwaar aan de pms.
Dan is er geen enkele kans op slopen. Net zoals er geen enkele kans is dat ze door Niko gedekt wordt of ook maar in de buurt van de buitendeur komt.
Maar dat moet, vind ik, wel een bewuste keuze zijn. Ik zou mijn honden niet langere tijd gescheiden willen houden.
Nu heeft m'n nieuwe vlam een maltezertje. Kan best dat het (onder toezicht) prima gaat, en zo niet dan maak je er het beste van door te scheiden.
Maar dat is al eigen, toch een andere insteek...
Lemuria

Ja da's andere koek, maar je moet er inderdaad maar zin in hebben. Ik, persoonlijk, zou er niet aan moeten denken. Ik vind harmonie in huis toch wel erg belangrijk voor ieders gemoed ;)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

September schreef:Ik vind het heel lastig dit, mijn verstand zegt dat die pitbull hier zsm weg moet maar in mijn hart denk ik dat ik mijn broertje teleur stel, hij was dol op hem. En aan de andere kant ben ik nog steeds erg verdrietig om wat mijn broertje heeft gedaan, hij was pas 35. Dat met die sluizen klinkt als een goede tijdelijke oplossing. Ik weet even niet wat te doen.
Ik kan je begrijpen maar broertje liet niet alleen zijn familie in de steek en ook zijn hond en nu moet jij een onmogelijk probleem oplossen.

Als je de hond werkelijk wilt houden, zul je een hele goede gedragstherapeut moeten zoeken. En dan moet je het denk ik zoeken in een school waar ze honden kunnen rehabiliteren, zoals die van Martin Gaus. Maar als het een verloren zaak is, zullen ze je dat ook vast wel bij voorbaat vertellen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

iones schreef:
September schreef:Ik vind het heel lastig dit, mijn verstand zegt dat die pitbull hier zsm weg moet maar in mijn hart denk ik dat ik mijn broertje teleur stel, hij was dol op hem. En aan de andere kant ben ik nog steeds erg verdrietig om wat mijn broertje heeft gedaan, hij was pas 35. Dat met die sluizen klinkt als een goede tijdelijke oplossing. Ik weet even niet wat te doen.
Ik kan je begrijpen maar broertje liet niet alleen zijn familie in de steek en ook zijn hond en nu moet jij een onmogelijk probleem oplossen.

Als je de hond werkelijk wilt houden, zul je een hele goede gedragstherapeut moeten zoeken. En dan moet je het denk ik zoeken in een school waar ze honden kunnen rehabiliteren, zoals die van Martin Gaus. Maar als het een verloren zaak is, zullen ze je dat ook vast wel bij voorbaat vertellen.

Wat ben jij een misselijk ding, bah!
iones
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Wat ben jij een misselijk ding, bah!
Nee hoor! Dat ben jij zelf want jij vindt het waarschijnlijk heerlijk dat je hier weer over heen kunt vallen.

Maar feiten op een rijtje,
- broer kiest voor een hond
- broer maakt een keuze die verstrekkende gevolgen heeft voor zijn familie en zijn hond.
De redenen voor deze keuze weet ik niet, deze kunnen in mijn ogen gegrond zijn geweest want ik veroordeel zoiets niet bij voorbaat. Het gebeurt trouwens vaak ook heel impulsief.
Maar zus heeft geen medezeggenschap gehad in zijn keuze, maar draait wel op voor de gevolgen. En deze zijn onmogelijk.

Feiten zijn geen emoties, laat ik dat voorop stellen.
Ik heb dus geen oordeel over wat hij gedaan heeft. Ik vind het heel erg voor zijn ouders en zijn zus en ik leef met ze mee. En ik vind het ook erg voor de hond.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Jeetje, wat een ontzettend moeilijke situatie.. Allereerst gecondoleerd en heel veel sterkte.

Ik kan helemaal begrijpen dat je er erg mee zit, maar je zegt dat je de honden wel samen hebt onder toezicht. Hoe gaat dat? Is dat altijd vechten, of is het een keer gebeurd?
Ik ben hier niet in thuis hoor, maar is een muilkorf bij beide geen tijdelijke optie? Zo dat er elk geval geen gewonden vallen? Ik zou inderdaad de pitt toch herplaatsen en dan bijv onder een contract? Zo dat hij niet zo maar in een asiel beland en je contact kan houden met de nieuwe mensen?
Lemuria

iones schreef: Ik kan je begrijpen maar broertje liet niet alleen zijn familie in de steek en ook zijn hond en nu moet jij een onmogelijk probleem oplossen.
Ga je lekker?! :piew: Mensen plegen inderdaad niet zomaar zelfmoord, het is niet zo dat ze dat doen omdat ze een broodje bestelden en er geen mayonaise op bleek te zitten. Als je laag zit, zó laag dat je aan de gedachte denkt je eigen leven te nemen, is je hond gewoon geen prioriteit. Sorry, maar vind het echt een héel nare opmerking van je, totaal onnodig en niets toevoegen aan de moeilijke keuze die TS nu moet maken. Het zou je broer maar zijn.
iones
Zeer actief

Lemuria schreef:
iones schreef: Ik kan je begrijpen maar broertje liet niet alleen zijn familie in de steek en ook zijn hond en nu moet jij een onmogelijk probleem oplossen.
Ga je lekker?! :piew: Mensen plegen inderdaad niet zomaar zelfmoord, het is niet zo dat ze dat doen omdat ze een broodje bestelden en er geen mayonaise op bleek te zitten.
Niet altijd. Het gebeurt ook vaak impulsief en dan zag de omgeving het helemaal niet aan komen.

Ik wens de ts sterkte met de situatie en ik hoop dat ze dit leert te accepteren. Maar ik denk wel dat ze echt hulp zal moeten zoeken met haar twee honden bij een school die ervaren is in het rehabiliteren van honden, áls het mogelijk is om deze honden te rehabiliteren.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

iones schreef:
Lemuria schreef:
Ga je lekker?! :piew: Mensen plegen inderdaad niet zomaar zelfmoord, het is niet zo dat ze dat doen omdat ze een broodje bestelden en er geen mayonaise op bleek te zitten.
Niet altijd. Het gebeurt ook vaak impulsief en dan zag de omgeving het helemaal niet aan komen.

Ik wens de ts sterkte met de situatie en ik hoop dat ze dit leert te accepteren. Maar ik denk wel dat ze echt hulp zal moeten zoeken met haar twee honden bij een school die ervaren is in het rehabiliteren van honden, áls het mogelijk is om deze honden te rehabiliteren.
Dat de omgeving het niet zag aankomen betekent niet dat het dus impulsief was.
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Nou ben ik ts niet dus misschien is die er wel oké mee, maar ik vind het best ongepast om dit nu hier te gaan bespreken.

Ik heb zelf geen ervaring met honden scheiden maar ik vind dat sommige mensen het hier nogal simpel doen laten klinken. Als je er niet op voorbereid bent en er geen zin in hebt kan het nogal wat zijn. Ik zou er alvast geen zin hebben om de rest van mijn leven mijn huis in tweeën te splitsen. Dan ben je al de hele dag naar je werk en dan kom je thuis en dan moet je twee honden apart uitlaten (wat uitkomt op minstens acht keer per dag) en dan ben je in de woonkamer tv aan het kijken bij de ene hond en zit die andere alsnog alleen. En dit zijn dat nog maar een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Hoe het voor de honden zal zijn kunnen wij niet door ons schermpje heen beoordelen, ik denk toch dat elke hond daar anders op zal reageren. Als je dat allemaal goed hebt overwogen en bereid bent er vol voor te gaan voor de komende jaren dan wens ik je veel succes, maar niet iedereen kan of wil dat zomaar doen.

Ik begrijp dat deze situatie het nog tien keer lastiger maakt en een pitbull herplaatsen doe je ook niet zomaar. Maar ik zal toch echt goed nadenken of dit goed te doen is voor jou en de honden voor de komende jaren.
iones
Zeer actief

jvanringen schreef:Dat de omgeving het niet zag aankomen betekent niet dat het dus impulsief was.
Ik heb hier wel een antwoord op maar ik vind het eigenlijk ook ongepast om hier op in te gaan en ik laat het er daarom bij.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

iones schreef:
jvanringen schreef:Dat de omgeving het niet zag aankomen betekent niet dat het dus impulsief was.
Ik heb hier wel een antwoord op maar ik vind het eigenlijk ook ongepast om hier op in te gaan en ik laat het er daarom bij.
Mee eens, beter een eigen topic over het onderwerp openen.
Het gaat over de 2 honden en niet over de familie situatie van TS
iones
Zeer actief

Heb nog eens zitten googelen maar het ziet er niet veelbelovend uit.

http://www.puppyplaats.nl/honden-tip/59 ... halen.html
Onderaan, laatste regels.

Misschien dat werkgroep `Hulp in beslaggenomen honden` je ook nog aan een adres kan helpen waar ze kunnen helpen.
September
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door September »

iedereen bedankt voor de antwoorden, we weten niet waarom hij dit gedaan heeft, het was een schok voor ons allemaal.
De pitbull gaat weg, ik weet geen andere oplossing nu.
iemand vroeg hoe oud hij was, hij is 8 jaar. Mijn broertje had hem al toen hij een pup was.
Vandaag ben ik extra verdrietig/boos, de grafsteen is geplaatst, dus vandaar dat ik even geen zin had om te reageren.
September
geregistreerd lid

Tara schreef:TS, ik vind dat je voor een duivels dilemma staat, maar als je broertje werkelijk om zijn hond heeft gegeven geloof ik nooit dat hij zijn hond in een situatie zou willen hebben waarin voortdurend hoogspanning is en ieder moment de fik er in kan vliegen.
Voor niemand is dat leuk, en ik zou noch mijn eigen honden, noch een andere hond zo'n leven toewensen. Ik denk dat er al nuttige tips zijn gegeven voor herplaatsmogelijkheden, doe daar vooral je voordeel mee. Sterkte met alles. :roos:
op dit moment ben ik gewoon heel boos op hem, en ook omdat ik het niet kan vragen wat hij precies voor zich zag.
iones
Zeer actief

Nu heb je twee redenen waardoor je je rot voelt. Het verlies van je broer, en het feit dat je er niet kunt zijn voor zijn hond. Ik hoop dat je er een super goed adres voor zult kunnen krijgen. Heel veel sterkte!
September
geregistreerd lid

dankjewel, je verwoord het goed.
September
geregistreerd lid

Sulluna schreef:Jeetje, wat een ontzettend moeilijke situatie.. Allereerst gecondoleerd en heel veel sterkte.

Ik kan helemaal begrijpen dat je er erg mee zit, maar je zegt dat je de honden wel samen hebt onder toezicht. Hoe gaat dat? Is dat altijd vechten, of is het een keer gebeurd?
Ik ben hier niet in thuis hoor, maar is een muilkorf bij beide geen tijdelijke optie? Zo dat er elk geval geen gewonden vallen? Ik zou inderdaad de pitt toch herplaatsen en dan bijv onder een contract? Zo dat hij niet zo maar in een asiel beland en je contact kan houden met de nieuwe mensen?
het is nog geen vechten, maar meer dreigen. Mijn eigen hond doet trouwens even hard mee. En ik ben bang dat het op vechten uitloopt, en helaas ben ik nu niet echt op mijn best. Ik heb alle speelgoedjes en kluifjes al opgeruimd, eten krijgen ze apart en uitlaten doe ik ook apart. Mijn eigen hond slaapt altijd op mijn bed en de pitbull zet ik in de bench in de keuken. Tussendeuren gaan dicht en ik zet er een bezem onder. De pitbull heeft vorige week de stafford gebeten, zijn oor is gehecht. Ik lette even niet op, ik was in de moestuin aan het werken.
Ik voel me schuldig naar alle partijen, maar vooral naar mijn lieve Optimus. Die verdient dit niet, het opsluiten, het aandacht delen enzovoort.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”