Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als ze ook brokken krijgt

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Als ze ook brokken krijgt

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Wat ik me afvroeg, Pukie eet brokken, proplan zalm momenteel, een bak per dag en verder vul ik het aan met kvv, soms een heel konijn, kip, wat vis, groente ei etc. Op haar bak brokken na zit er dus geen structuur in haar voeding. Mijn idee is dat omdat ze een bak brokken krijgt haar voeding evengoed wel uitgebalanceerd is, klopt dit ? overigens is ze kerngezond, goed op gewicht, goede ontlasting.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Als ze ook brokken krijgt

Ongelezen bericht door veertje »

Ja dat klopt. Tenzij er op de brokken staat 'Aanvullend diervoeder' is het gewoon een complete maaltijd met alles erin dat ze nodig hebben zonder tekorten te krijgen.
Cindy52
Zeer actief

veertje schreef:Ja dat klopt. Tenzij er op de brokken staat 'Aanvullend diervoeder' is het gewoon een complete maaltijd met alles erin dat ze nodig hebben zonder tekorten te krijgen.
Nee de brokken is compleet, daar eet ze ongeveer een kilo van een keer per dag en dan krijgt ze nog een maaltijd van anderhalve kilo aan kvv of ander vlees met wat groente erbij
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik zou wel het grootste gedeelte van de maaltijden uit compleet voer laten bestaan, niet per dag compleet, maar bijvoorbeeld 2 weken oid. Maar als het enkelvoudige kvv is en je wisselt die af zodat het compleet is, dan is er ook geen probleem. Net als een heel konijn. ;)
Cindy52
Zeer actief

TessaThomas schreef:Ik zou wel het grootste gedeelte van de maaltijden uit compleet voer laten bestaan, niet per dag compleet, maar bijvoorbeeld 2 weken oid. Maar als het enkelvoudige kvv is en je wisselt die af zodat het compleet is, dan is er ook geen probleem. Net als een heel konijn. ;)
de kvv is compleet , die haal ik hier speciaal bij de da
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Cindy52 schreef:
veertje schreef:Ja dat klopt. Tenzij er op de brokken staat 'Aanvullend diervoeder' is het gewoon een complete maaltijd met alles erin dat ze nodig hebben zonder tekorten te krijgen.
Nee de brokken is compleet, daar eet ze ongeveer een kilo van een keer per dag en dan krijgt ze nog een maaltijd van anderhalve kilo aan kvv of ander vlees met wat groente erbij
1 Kilo brokken voor een halve dagportie eten? Dat lijkt me wel héél erg veel.
Ik weet dat je een grote hond hebt van een zwaar ras, maar 2 1/2 kilo voer op 1 dag lijkt me meer dan goed is.
Cindy52
Zeer actief

LongFields schreef:
Cindy52 schreef:
1 Kilo brokken voor een halve dagportie eten? Dat lijkt me wel héél erg veel.
Ik weet dat je een grote hond hebt van een zwaar ras, maar 2 1/2 kilo voer op 1 dag lijkt me meer dan goed is.
Ze eet nog drie keer per dag en is geen gram te zwaar, ze is erg aktief met waken de hele dag en heeft het nodig
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”