Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Druk/zenuwachtig gedrag buiten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Druk/zenuwachtig gedrag buiten

Ongelezen bericht door Fiepje »

Hallo! :D

Is er toevallig iemand hier die me uit kan leggen waarom Grava bepaald gedrag vertoont, of me kan vertellen hoe ik hier het beste mee om kan gaan?

Wanneer ik haar uitlaat dan doet ze altijd nogal nerveus, blaft naar mensen wanneer ze naar haar kijken, en als we mensen moeten passeren dan wil ze haar neus tegen die mensen aanduwen.
Het lijkt alsof ze heel nerveus word van de aanwezigheid van mensen?
Dit is alleen wanneer ze aan de lijn loopt, wanneer ze los is is alles prima, dan wil ze wel eens op mensen afrennen maar stopt onmiddellijk wanneer ik haar terugroep.

Het zou in theorie heel goed kunnen dat ik het onbewust erger maak hoor, het is een flinke hond, en ik vertrouw gewoon niet 100% dat ze andere mensen niet op vreet.
Waarom dat is weet ik niet, want ze heeft nooit laten merken onvriendelijk te zijn naar anderen, als ik vreemde mensen binnen laat dan vind ze dat alleen maar heel gezellig, en toch vertrouw ik daar buitenshuis niet op?

Kan ik hier nog wat aan doen??

Ze is nu ruim 2 jaar oud. en een kruising Rottweiler/Mechelse herder.

Voor de beeldvorming:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Druk/zenuwachtig gedrag buiten

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Oi.. dat is een leuke hond. :D

Volgens mij is jouw hond onzeker.
Ik zou zeggen zoek een goeie hondenschool/club is leuk voor de hond en voor jouw, al is het maar voor een kortere periode, ik denk dat dat zeker helpt.
Fiepje
Zeer actief

Ja mooi beestje he! :I:
Ik vind haar de mooiste kruising herder/rottweiler ooit :engel:

Hondenschool met het idee dat ze daar wat meer leert wennen aan andere mensen? (en honden, want die vind ze eigenlijk vaak ook wel spannend..)
Kan ik haar misschien nog wel naast leren lopen ook, haha
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief

Fiepje schreef:Ja mooi beestje he! :I:

Hondenschool met het idee dat ze daar wat meer leert wennen aan andere mensen? (en honden, want die vind ze eigenlijk vaak ook wel spannend..)
Kan ik er misschien nog wel naast leren lopen ook, haha
Er zijn net zoveel mensen als honden :8): En als ze weten dat mensen een probleem is voor jouw hond kunnen ze daarmee oefenen, hondjes even aan de kant en gewone wandelaars spelen voor jouw hond :ok:
Je leert er verschillende dingen en de hond wordt zekerder van zichzelf en vindt niet alles eng meer.

En als het een leuke hondenschool is ga je er niet eens meer weg :tongue:
Fiepje
Zeer actief

mosquito1980 schreef:

Er zijn net zoveel mensen als honden :8): En als ze weten dat mensen een probleem is voor jouw hond kunnen ze daarmee oefenen, hondjes even aan de kant en gewone wandelaars spelen voor jouw hond :ok:
Je leert er verschillende dingen en de hond wordt zekerder van zichzelf en vindt niet alles eng meer.

Oh doen ze dat ja? :D

Ik ben jaaaren terug maar 1 keer bij een hondenschool geweest met een hond die we toen hadden, daar gingen ze zo onaardig met het beest om dat wij dachten, toedeledokie!
(tuurlijk, was best een pittige hond, maar iemand anders hoeft mijn hond geen tik te geven. daar hou ik niet van)
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

hondjes leren vaak plaatsgebonden en het kan maar zo zijn dat jouw hond op de hondenschool prima door deuren kan met andere honden en mensen en dat er niks verandert aan het gedrag dat ze nu buiten laat zien.

als ze je wat handvatten kunnen geven hoe met dat gedrag om te gaan heeft die hondenschool zeker zin, als het alleen gaat om haar vertrouwder met mensen en andere honden te maken zou ik niet rekenen op heel veel succes.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mosquito1980
Zeer actief

Fiepje schreef:
mosquito1980 schreef:

Oh doen ze dat ja? :D

Ik ben jaaaren terug maar 1 keer bij een hondenschool geweest met een hond die we toen hadden, daar gingen ze zo onaardig met het beest om dat wij dachten, toedeledokie!

(tuurlijk, was best een pittige hond, maar iemand anders hoeft mijn hond geen tik te geven. daar hou ik niet van)
Misschien kunne andere forumers je met een adres helpen in de buurt van Heerenveen.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ik zou haar leren volgen strak aan het been, lekkers in je hand kort riempje ca 50 cm.
Als ik iets aan zie komen wat ik niet vertrouw moet Nelle volgen, ideaal.
Afbeelding
Fiepje
Zeer actief

Ik heb even aan een vriendin gevraagd die daar meer in zit als ik, volgens haar zit er in heerenveen zelf niks, en ik heb dus geen auto/rijbewijs.. lekker handig :19:

Ik moet ook wel toegeven dat ik niet zo goed ben ik het opvoeden van honden hoor.
Ik had het natuurlijk veel beter aan moeten pakken vanaf het begin, dan zat ik nu niet met een onzekere hond aan een touwtje :blauwoog:

Het is ook geen vreselijke ramp als het zo blijft, maar ik denk dat we beide relaxter lopen als we er wat aan doen.

Kan ik haar dat zelf leren denk je, haar strak naast laten lopen?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”