Hier achter hebben we een losloopgebied(je), we lopen daar dagelijks maar ik loop nooit iedere dag hetzelfde rondje.
Ze kan echt prima loslopen, loopt niet weg ofzo. Maar ze is traag, ze wandelt op een redelijk tempo maar ze snuffelt zo veel en lang dat ze altijd heel erg achterop raakt. Nou heb ik daar geen moeite mee, als ze dat dan ook weer inhaalt met een sprintje of me kan vinden als ik verder loop. Maar dat dus allebei niet
's avonds laat is ze het minst sloom gek genoeg, dan loop ik juist wel hetzelfde rondje meestal.
Als ik de bal meeneem dan is ze juist enorm actief, blijft ze rennen en ziet ze niks anders dan de bal. Dat maakt dus ook dat ik de bal niet vaker dan één keer meeneem, want ze blijft er om vragen.
Ik neem nu tegenwoordig regelmatig een riem mee als ze echt te traag is, dan lijn ik haar een tijdje aan, ze loopt dan hartstikke netjes mee met mijn tempo. Meestal laat ik haar dan na een paar minuten weer los. Jammer is het wel, want ze kan verder prima los.
Koekjes/lekkers meenemen als beloning voor het 'melden' of voor 'hier' komen helpen niet tegen het lange snuffelen.
Medisch mankeert ze overigens niks, ze is ook verder gewoon vrolijk. Het enige is wel dat ze zo'n 2,5 maand geleden loops is geweest. En ze eet de laatste tijd weer veel troep buiten (poep etc.) Geen idee of het een hormoondingetje is. Het is vaak wel zo dat het met vlagen erger is.
In het weekend gaan we vaak naar bos/duinen en dan is ze trouwens helemaal niet sloom
Heeft er iemand tips hiervoor? Of moet ik maar accepteren dat ik een trage snuffelkont in huis heb?