Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe reageert jouw hond op zoiets?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Hoe reageert jouw hond op zoiets?

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik ging laatst op mijn bek tijdens het mountainbiken. De honden liepen los en het was een uitdagend pad. Ik belandde met mijn ribben op een boomstronk en moest ff naar adem happen. Kiwi stond me met grote ogen van een afstandje aan te kijken. En Mayke gaat zich in zo'n situatie tegen me aan bemoeien. Ik denk om te checken of alles nog werkt.
Ze ging in mijn gezicht likken. Als ik nog in staat ben om dr weg te duwen, is ze blijkbaar gerustgesteld, want dan gaat ze weer dr eigen pad :engel:

Ik heb een keer een paard gehad wat aan de kletter ging, waarna ik met mijn knarretje een tak heb geprobeerd te koppen. Dat werkte niet, en ik werd wakker met een paardenneus van héél dichtbij :I: Zo lief vond ik dat, vooral omdat hij zn 'angsten' er toch voor aan de kant heb gezet.
Op zo'n moment ook hartstikke welkom, want zo'n paard is toch je vervoersmiddel en 10 km naar huis lopen met een hersenschudding is geen feest.
Afbeelding
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Toevallig liep ik vorige week met mijn hond (Paiko) los en maakte zoiets mee. Mijn hond liep een eindje voorop en 2 kinderen van een jaar of 10-12 speelden links langs me. Plotseling rende een van de kinderen en struikelde languit hard op de grond. Mijn hond hoorde dat draaide zich meteen om, rende er nieuwsgierig heen en likte zijn gezicht. Moest metéén denken aan de scene van "I am legend" op 4:02 :D

Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik lig regelmatig op mijn snufferd als ik met de honden loop, ben een beetje gehandicapt. Maar inmiddels kijken ze daar niet echt meer van op. Ze blijven wel in mijn buurt dan tot ik weer op de been ben en als ik weer sta dan rennen ze weer vrolijk verder. Maar ze voelen vaak wel aan of het wel of niet goed is met mij. Dan blijven ze vaak heel dicht bij mij lopen en gaan ze niet rond rennen wat ze dus normaal gesproken wel doen.
Leuk om al deze verhalen te lezen en grappig dat honden daar toch over het algemeen wel lief bezorgd op reageren.
Afbeelding
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Toen Khyra mijn vingertopje eraf beet een maand of wat geleden, kwam ze heel overdreven blij kusjes geven en zichzelf al laag breed kwispelend strak naast me parkeren. Echt alsof ze wilde zeggen "sorry baas, sorry sorry sorry..." Catootje was op dat moment te druk met een soortgenoot aan het spelen :tongue:
Toen ik vervolgens thuis kwam van de huisartsenpost was Khyra door het dolle heen, en heeft ze de rest van de avond strak naast/op me op de bank gelegen. Steeds een neus in mijn gezicht prikken en kusjes geven, alsof ze wilde checken hoe het ging. Meisje kan soms best lief en gevoelig zijn :I:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Toen ik een tijdje geleden struikelde en pijnlijk op mijn knie viel ging Balou er vandoor, ook niet zo gek ik lag bijna boven op hem. Als ik mij niet goed voel en op de bank ga liggen heeft Balou feest, Mowgli is zorgzaam en wijkt niet van mijn zijde wat dus inhoud dat ik uiteindelijk met twee honden op de bank lig.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Mijn partner is erg ziek en valt soms wel eens. Mijn boerboel slaat dan alarm en als ik dat niet hoor komt ze me Halen.
De mastiff teef blijft bij mijn partner om hem te ondersteunen en te waken. De reuen lopen wat zenuwachtig rond.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”