Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar naar het strand?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 1

Waar naar het strand?

Ongelezen bericht door heimwee »

Dit weekend zouden vriend en ik, Kalev graag een dag mee nemen naar het strand. We hebben ontzettend veel zin om een heel eind te gaan wandelen en uit te waaien.
Aangezien we vanuit Zutphen komen zal het echt een dagje uit worden. Ik heb alleen geen flauw benul van waar je nou lekker kan wandelen. Ons laatste avontuur in Noord Duitsland op vakantie was een fiasco omdat honden daar zelfs aangelijnd nergens op het strand mochten komen.

Hij hoeft dus niet los te kunnen, aan de lange lijn in ook prima, als het even kan niet non stop file lopen maar ik maak me geen illusies ;)

Weet iemand de plek voor een heerlijk dagje uit?
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Waar naar het strand?

Ongelezen bericht door Paisley »

Volgens mij kan dat langs het noordzeestrand zowat overal. Katwijk en Beverwijk sowieso. Sommige badplaatsen zijn honden los toegestaan vanaf oktober tot mei.
Ik ben een keer van Beverwijk naar Leeuwarden gelopen, en op het strand liep mijn hond overal los. Er zijn een paar plekken waar het officieel niet mag, maar geen haan die ernaar kraait.
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Het is oktober, je mag BIJNA overal los op het strand nu :) wij lopen meestal bij Monster of Rockanje ofzo, maar denk dat het voor jou fijneris om iets noordelijkers te gaan zitten ;)
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Monster is heerlijk! Wat ook leuk is, is Katwijk of Noordwijk ZH.
Je kunt door de duinen naar Noordwijk lopen, daar jezelf even parkeren voor wat drinken bij de hondenstrandtent en dan over het strand terug naar Katwijk lopen.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Kijkduin, Wassenaarse slag, Hoek van Holland.

En hier bij ons op het Nesselande strand, met heerlijk zoet water voor de hond en schitterend park- en bosgebied eromheen, afgewisseld met landbouw- en veeteeltgrond.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

zandvoort is nu ook vrij voor honden, toevallig zondag nog geweest en echt heerlijk gelopen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
heimwee
Zeer actief

Ik heb een jaar of 7 terug in Leiden gestudeerd en vond het toen bij Noordwijk en Katwijk altijd vrij druk.
Maar t is iig super om te weten dat we hem nu gewoon mee mogen nemen en bij wijze van gewoon ergens heen kunnen rijden en dan lekker een uur of wat een kant op en dan weer terug, al dan niet door de duinen.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

heimwee schreef:Ik heb een jaar of 7 terug in Leiden gestudeerd en vond het toen bij Noordwijk en Katwijk altijd vrij druk.
Maar t is iig super om te weten dat we hem nu gewoon mee mogen nemen en bij wijze van gewoon ergens heen kunnen rijden en dan lekker een uur of wat een kant op en dan weer terug, al dan niet door de duinen.
Met mooi weer midden op de dag is het inderdaad vrij druk op het strand, de duinen vallen wel mee.

Monster en Kijkduin zijn veel rustiger.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Kijkduin is heerlijk om te wandelen. Ook een flink stuk waar de honden los mogen. Daarna lekker wat drinken bij 1 van de strandtentjes.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik vind katwijk prima te doen hoor en niet te druk.
Ik vind met name het stuk tussen katwijk en wassenaar nog eens heel erg mooi echt genieten.
Het hondenstrand in Noordwijk vinden wij wel druk en ook wat saai. Juist de combi mooie duinen en strand wat je dus in Katwijk vind vinden wij ideaal. En nu mogen de honden daar overal los geloof ik.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
heimwee
Zeer actief

Top dankjulliewel! Wellicht dat we dan toch als vanouds de gok wagen en van Katwijk naar Wassenaar en weer terug lopen.
Valt meteen te combineren met wat vrienden bezoeken, das wellicht ook wel leuk..
Of dan eens wat nieuws proberen en tussen monster en kijkduin lopen, vriendinnetje woont nu in Den Haag dus als zij nou niet hoeft te werken..
Het brengt allemaal opties met zich mee.. Dankjulliewel!
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Kijkduin is ook heel mooi btw hoor ;)

Zelf ben ik verknocht aan Meyendael heb daar zo vaak paardgereden dat ik het vaak mis.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik woon er maar vind het strand van Oostvoorne echt heerlijk. Regelmatig komen vrienden en kennissen deze kant op om hier heerlijk rustig te gaan wandelen. De honden mogen er jaarrond los. Alleen het eerste stuk is een stukje 'groen strand' met een vogelrustgebied en allerlei plantjes, maar na 5min kom je op het echte strand. Doordeweeks kom je helemaal niemand tegen. Op een zonnige weekend dag een enkele andere wandelaar en bij wind wat kitesurfers. Je kunt over het strand naar Rockanje lopen, dat is ongeveer 6-7km enkel en zelf doorlopen tot de haringvlietdam( 10km enkel). Bij Rockanje heb je 5 strandtenten(hond is welkom) en is het wat drukker, maar je kunt ook bij terugkomst wat eten/drinken bij Aan Zee bij de parkeerplaats. Ze hebben daar werkelijk zalige dingen voor een strandtentprijs en honden zijn ook hier welkom.

Je kunt via het strand heen en via de duinen teruglopen als je dat wil. Super mooi en afwisselend gebied, in de duinen geldt wel een aanlijnplicht.

Dit is dan wel te paard, maar geeft wel een beeld hoe het eerste stuk eruit ziet. Erna heb je een heel erg breed strand. Halverwege naar Rockanje zie je bij eb en middelhoog water ook nog de bunkers in het water liggen
Afbeelding
heimwee
Zeer actief

Hippo schreef:Ik woon er maar vind het strand van Oostvoorne echt heerlijk. Regelmatig komen vrienden en kennissen deze kant op om hier heerlijk rustig te gaan wandelen. De honden mogen er jaarrond los. Alleen het eerste stuk is een stukje 'groen strand' met een vogelrustgebied en allerlei plantjes, maar na 5min kom je op het echte strand. Doordeweeks kom je helemaal niemand tegen. Op een zonnige weekend dag een enkele andere wandelaar en bij wind wat kitesurfers. Je kunt over het strand naar Rockanje lopen, dat is ongeveer 6-7km enkel en zelf doorlopen tot de haringvlietdam( 10km enkel). Bij Rockanje heb je 5 strandtenten(hond is welkom) en is het wat drukker, maar je kunt ook bij terugkomst wat eten/drinken bij Aan Zee bij de parkeerplaats. Ze hebben daar werkelijk zalige dingen voor een strandtentprijs en honden zijn ook hier welkom.

Je kunt via het strand heen en via de duinen teruglopen als je dat wil. Super mooi en afwisselend gebied, in de duinen geldt wel een aanlijnplicht.

Dit is dan wel te paard, maar geeft wel een beeld hoe het eerste stuk eruit ziet. Erna heb je een heel erg breed strand. Halverwege naar Rockanje zie je bij eb en middelhoog water ook nog de bunkers in het water liggen
Afbeelding
dat klinkt heerlijk en ziet er prachtig uit..
trekt me ook wel moet ik zeggen, even eens helemaal ergens nieuw naar toe. Een eind rijden is het toch, dus of het nou 1:50 naar Katwijk of 2:10 naar Oostvoorne wordt maakt helemaal niets uit.

Bedankt voor de tip!
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Mocht je een overnachting doen, dan is een tussendoor rondje door het Mildenburgbos zeker een aanrader. Dat is een heel oud landgoed met van die enorme eiken en beuken, buitenste rondje is 4,5-5km.

Of een ronde om het Oostvoornse meer (12km) of rondje Quakjeswater(afwisseling van duinen met spookachtig bos met boomwortels in het water) in Rockanje en daarna een stuk strand meepakken.
Ik kom al heel mijn leven op het strand van Rockanje/Oostvoorne en heb het in Oostvoorne nog nooit druk gezien nadat het is gesloten voor auto's in 2004.

Bij de meeste hotels zijn honden op de kamer toegestaan. In elk geval veel plezier met uitzoeken ;-).
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Pas aan het strand bij s'gravezande geweest is een speciaal honden strand hier erg goed bevallen.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
heimwee
Zeer actief

Hippo schreef:Mocht je een overnachting doen, dan is een tussendoor rondje door het Mildenburgbos zeker een aanrader. Dat is een heel oud landgoed met van die enorme eiken en beuken, buitenste rondje is 4,5-5km.

Of een ronde om het Oostvoornse meer (12km) of rondje Quakjeswater(afwisseling van duinen met spookachtig bos met boomwortels in het water) in Rockanje en daarna een stuk strand meepakken.
Ik kom al heel mijn leven op het strand van Rockanje/Oostvoorne en heb het in Oostvoorne nog nooit druk gezien nadat het is gesloten voor auto's in 2004.

Bij de meeste hotels zijn honden op de kamer toegestaan. In elk geval veel plezier met uitzoeken ;-).
weetje, misschien doen we gek en maken we er inderdaad een weekendje van.. Ik kan het in ieder geval goed gebruiken!
Als het is afgesloten voor auto's, waar kan ik dan het beste heen rijden? Aangezien we wel met de auto die kant op gaan.

Shari, bedankt voor de tip, ik heb het alleen niet zo op een hondenstrand, Kalev kan prima met teven maar niet altijd even prima met andere (jonge) reuen, ik wil dus vooral gewoon een heel eind gaan lopen en indien rustig hem lekker los laten rennen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”