Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Acceptabel ringgedrag op shows (uitvallen e.d.)

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Acceptabel ringgedrag op shows (uitvallen e.d.)

Ongelezen bericht door Hilde »

sbientje schreef:@Hilde, als je weet dat Beau dat betasten maar zozo vindt, waarom ga je dan eigenlijk naar zo'n show? Je gaat weleens vaker toch? Ik vind het namelijk helemaal niet bij jou passen eigenlijk, als je hond het neit leuk vindt bedoel ik! Of was dit voor het eerst dat ie het matigjes vond?
Nee, hij vindt vreemde mensen sowieso stom als ze iets van hem willen. Ik ga vaker, dat zijn de shows van nu Inge (voorheen Corina). Daar zijn altijd echt superrelaxte keurmeesters. Die leg ik uit dat hij het spannend vindt en zo kan ik mooi trainen en zijn grens zo iets verleggen terwijl die keurmeesters met alle respect voor hem, heel rustig betasten. Heb nog nooit tanden hoeven laten zien daar, ze aaien hem een paar keer over zijn rug en op zijn borst om zijn conditie te voelen en that's it. En dat allemaal terwijl ik hem voer en prijs. Ik wil hem graag op een leuke manier zijn houding tegenover vreemden langzaam veranderen en dat gaat super. Ik doe dat vooral voor bij de dierenarts, dat we daar ooit zonder gevecht naar toe kunnen. Daarom ben ik zo blij met de keurmeesters die me helpen met de training, toch weer even een vreemde die op een leuke manier bij hem komt. Wat mij betreft was gisteren een enorm stomme fout van mij en ik dacht wel tien stappen terug. Vandaag weer snel een leuke ervaring opgedaan met een vreemde en wat Beau betreft zijn we geen tien stappen terug maar op hetzelfde niveau als voor de show. Godzijdank :D Vandaar! Want je hebt me wel goed ingeschat, als hij het altijd zo erg zou vinden zou ik niet meer inschrijven. Deze show was om de hoek, dus het scheelde dat ik na het in de ring staan direct het park in kon duiken en via het park terug naar huis kon gaan.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

LongFields schreef:Op de rasloze show, waar veel mensen zijn die nog nooit op een show gestaan hebben, had wat mij betreft wat duidelijker uitgelegd mogen worden wat de keurmeester wilde gaan doen, en vragen of de keurmeester zelf mocht kijken naar het gebit of dat de eigenaar dat liever zelf wilde doen zou handig zijn geweest.
Die heb je ook op een gewone show.
Ik ga ervan uit dat het mensen is uitgelegd eigenlijk, waarom ga je anders überhaupt heen?
Bij Mojo greep ze voor ik er erg in had al tussen zijn achterpoten om te checken of hij 2 testikels had. Hij had daar niks van en zou ook niet uit schrik happen, maar ik zag dat hij het niet prettig vond.
Ik moet zeggen dat ik het ook meestal in een vloeiende beweging doe.
Als je dat helemaal apart gaat staan doen reageren honden vaak geagiteerder, en doe je het hopsa tussendoor, dan reageren ze vaak nauwelijks.\
Waarom er überhaupt bij een rasloze show gekeken moet worden of een reu intact is of niet vraag ik me toch al af eerlijk gezegd.
Was er geen aparte castratenklasse dan?
Of het is gewoonte, dat kan ook. Ik probeer nu te bedenken of ik erbij nadenk, maar volgens mij eigenlijk niet.
Ik let op de reactie van de hond an sich, maar die ballen gaat automatisch.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

LongFields schreef:Waarom er überhaupt bij een rasloze show gekeken moet worden of een reu intact is of niet vraag ik me toch al af eerlijk gezegd.
De keurmeester op de show in Nijmegen afgelopen zomer nam dat mee in zijn beoordeling.
Jones heeft maar 1 testikel en de keurmeester vondt hem prachtig.
Maar na de eerste selectie bleven er 2 reuen over, Jones en een intacte reu, zijn keuze om Jones 2e te plaatsen en niet 1e was het ontbreken van de testikel (en ja, hij zei echt dat Jones 1e was geworden als hij 2 ballen had).
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

samantha! schreef:
LongFields schreef:Waarom er überhaupt bij een rasloze show gekeken moet worden of een reu intact is of niet vraag ik me toch al af eerlijk gezegd.
De keurmeester op de show in Nijmegen afgelopen zomer nam dat mee in zijn beoordeling.
Jones heeft maar 1 testikel en de keurmeester vondt hem prachtig, als hij 2 testikels had gehad had hij achter bordje nummer 1 mogen plaatsnemen zei hij maar hij koos toch voor een "complete" reu op 1 en Jones dus vanwege zijn testikel 2.
Bij Mojo is in Nijmegen helemaal niet gevoeld naar zijn ballen. Maar nu ik het zo nalees denk ik dat Jones op een andere show was in Nijmegen?
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

LongFields schreef:
samantha! schreef:
Jones heeft maar 1 testikel en de keurmeester vondt hem prachtig, als hij 2 testikels had gehad had hij achter bordje nummer 1 mogen plaatsnemen zei hij maar hij koos toch voor een "complete" reu op 1 en Jones dus vanwege zijn testikel 2.
Bij Mojo is in Nijmegen helemaal niet gevoeld naar zijn ballen. Maar nu ik het zo nalees denk ik dat Jones op een andere show was in Nijmegen?
Ja, deze show was in Juni.
Maar wel hetzelfde idee, er was een clubmatch voor de honden met stamboom en daarnaast een rasloze/stamboomloze show voor honden zonder stamboom, kruisingen en rashonden met een foutje of castraten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Lastige kwestie. Op de clubmatch van de laekense herder beet Eva ook naar de keurmeester. Ze was meteen gediskwalificeerd. Reacties waren wisselend. De een vond het not done, de ander vond het volkomen logisch dat Eva beet. Keurmeester deed nl een soort gedragstest erbij. Inlopen op de hond en wat dreigende bewegingen maken. Ook wilde hij zelf de tanden doen al zeiden wij dat dat niet kon en we met alle liefde zelf de tanden wilden laten zien. Dat moest je bij Eva dus niet doen want die schoot dan in de verdedigings-modus. Ik vind het dubbel. Aan de ene kant had je dat als baas moeten kunnen controleren. Aan de andere kant moet de laekense herder de baas verdedigen en voor zijn baas door het vuur gaan. Dat rijmt niet helemaal met je laten betasten en je bek open laten trekken door een wildvreemde man in een stressige drukke situatie. :U:
Afbeelding
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

Ik heb niet alles gelezen hier
Maar ik heb bij de labrador toch al andere ervaringen.

De laatste keer in jeugd klasse op een clubshow
Rond de 20 honden en die waren echt aan uitvallen op elkaar.
Lenny stond er echt bij van 'o jee'

Allensinds op andere shows ook al gemerkt dat die labrador reuen
Echt niet zomaar elke hond passeren zonder uit te vallen :-(
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Hier in the UK nu een aantal keer gezien en gelezen dat mensen gediskwalifiseerd werden maar dat de hond een aantekening kreeg en niet meer in the UK geshowed mag worden
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Annemieb schreef:Ik heb niet alles gelezen hier

nee dat zie ik idd ook regelmatig, heel veel uitvallende labradorreuen. Ik had het vooral over uitvallen naar de keurmeester, maar uitvallen naar elkaar mag wat mij betreft ook een disk opleveren. Doe maar gewoon normaal :D Een halfbroer van Pom is weleens de ring uitgestuurd omdat ie uitviel naar een andere reu. Vind ik alleen maar goed dat ze daar ook streng op zijn. Aan de andere kant zie ik ook weleens handlers die hun hond veel te dicht bij de jouwe laten komen, en dat is ook irritant. In de puppyklasse had ik dit laatst al, echt gewoon hutje mutje en iemand die zn hond steeds naar charlie liet trekken. Niet dat die uitvalt, maar handig vind ik het ook niet.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

sbientje schreef:

nee dat zie ik idd ook regelmatig, heel veel uitvallende labradorreuen. Ik had het vooral over uitvallen naar de keurmeester, maar uitvallen naar elkaar mag wat mij betreft ook een disk opleveren. Doe maar gewoon normaal :D Een halfbroer van Pom is weleens de ring uitgestuurd omdat ie uitviel naar een andere reu. Vind ik alleen maar goed dat ze daar ook streng op zijn. Aan de andere kant zie ik ook weleens handlers die hun hond veel te dicht bij de jouwe laten komen, en dat is ook irritant. In de puppyklasse had ik dit laatst al, echt gewoon hutje mutje en iemand die zn hond steeds naar charlie liet trekken. Niet dat die uitvalt, maar handig vind ik het ook niet.
Wij hadden bij de clubmatch een jonge reu voor ons lopen die het de hele tijd al op Tay gemunt had en ook de kans kreeg om er bovenop te duiken toen ze in stand gezet werden. Mijn vriend was gelukkig snel genoeg, maar heeft hem een aantal keren weg moeten trekken, omdat de voorbrenger voor ons die hond gewoon zijn gang liet gaan. Geen disk, ik denk dat ze het niet eens gezien hebben...
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

TessaThomas schreef:
sbientje schreef:

Wij hadden bij de clubmatch een jonge reu voor ons lopen die het de hele tijd al op Tay gemunt had en ook de kans kreeg om er bovenop te duiken toen ze in stand gezet werden. Mijn vriend was gelukkig snel genoeg, maar heeft hem een aantal keren weg moeten trekken, omdat de voorbrenger voor ons die hond gewoon zijn gang liet gaan. Geen disk, ik denk dat ze het niet eens gezien hebben...

Tja, ik heb wel eens verhalen gehoord van mensen die zulks met opzet doen om de honden van andere deelnemers over de rooie te helpen zodat ze zich niet meer goed tonen in de ring. Of met doekjes waar de lucht van loopse teven aan zit te gaan zwaaien zodat de reuen elkaar proberen op te vreten.
Ik weet niet of het waar is (gelukkig zit ik niet zo in het showwereldje) maar ik heb het van verschillende mensen gehoord.
Afbeelding
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sientje »

Afgelopen zondag in Apeldoorn vond ik de keurmeester ook vrij dominant en resoluut. Toen ik aan kwam lopen, zei ik meteen dat Amy vrij verlegen is en soms wat angstig als vreemden haar aanraken. Dus ik hoopte dat ze haar houding iets aan zou passen... Maar dat deed ze niet echt en ze probeerde op een gegeven moment voor ik er erg in had Amy's bek open te doen om de tanden te controleren. Het was mijn 2e keer op een show en was daardoor overrompeld. Had eerlijk gezegd verwacht dat ze mij zou vragen Amy's gebit te tonen. Ik had toch aangegeven dat ze een buitenlandse hond met wat trauma's is?? Gelukkig deed ze het heel erg goed hoor en was de keurmeester tevreden. Maar ik baal toch een beetje dat ik niet wat meer voor Amy opkwam tijdens het controleren van het gebit. Ze vond het echt niet prettig. En Amy komt nooit voor zichzelf op...
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Nu heb ik het idee dat de CM bij de DH nog een slag erger (kunnen) zijn. Daar gebeuren echt de raarste dingen af en toe. Tay liep daarna ook voor geen meter meer. Hij was net 18 maanden geloof ik en mocht net in die klasse lopen, tegen reuen die een paar maanden ouder waren. Na die actie zag je ineens dat het echt nog een jonge onzekere reu was, oren plat en kop laag. Maar bizar toch dat er zulke dingen gedaan worden?

EDIT: Op zo'n show voor stamboomloze honden vind ik het trouwens nog erger van een KM. Vooral als er aangegeven wordt dat bepaalde dingen spannend zijn, er trauma's zijn oid. Je houdt er dan toch juist rekening mee? Het moet een leuke ervaring zijn, voor iedereen!
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Joep en ik zijn een keer de ring uitgezet omdat Joep zijn tanden niet liet zien ;) betasten enzo ging goed maar tanden wilde hij echt niet.

Verder vind ik dat agressief gedrag tegen keurmeester of andere honden niet zou mogen. Natuurlijk mag een hond wat gereserveerder zijn ;)
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Duitse Pinschers worden nooit betast. Is dat niet nodig omdat ze kortharig zijn?
Ik heb het tenminste nog nooit meegemaakt dat ze betast werden.

En het gebit liet ik altijd zelf zien.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Marjoleine schreef:Het is een FCI-regel, staat ook in de RSI.
Maar hoe je angst/agressie interpreteert, dat ie een andere discussie.
Ja, net zo met de term gereserveerd. Dat zag je heel mooi op Crufts vond ik. Meerdere rassen die volgens de rasstandaard gereserveerd moeten zijn maar hoe dat zich uit kan vrij opvallend verschillen. Daar waar bepaalde rassen meer negeren en wegkijken zijn er anderen die bij eenzelfde benadering meteen met de staart tussen de benen een stap naar achteren doen.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Lastige kwestie. Op de clubmatch van de laekense herder beet Eva ook naar de keurmeester. Ze was meteen gediskwalificeerd.
Ja, dat zijn de regels en hoe de km daar mee omgaat is wisselend. De een accepteert meer dan de ander.
Keurmeester deed nl een soort gedragstest erbij. Inlopen op de hond en wat dreigende bewegingen maken.
Ik heb er wat moeite mee.
Vaak wil je wel weten of een hond inderdaad geen ingekakt gebakje is, zo laten ze bij terriers vaak iets vallen in de ring, een doekje of zo, om te zien hoe de hond reageert. Maar wat jij nou zegt vind ik raar.

Ik weet niet beter dan dat ze juist in groep 1 en 2 wat terughoudender zijn naar de honden, maar ja. Dat geldt niet voor iedereen.
En km's uit andere landen zijn vaak heftiger daarin dan km's van hier.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

-Saskia- schreef:
Marjoleine schreef:Het is een FCI-regel, staat ook in de RSI.
Maar hoe je angst/agressie interpreteert, dat ie een andere discussie.
Ja, net zo met de term gereserveerd. Dat zag je heel mooi op Crufts vond ik. Meerdere rassen die volgens de rasstandaard gereserveerd moeten zijn maar hoe dat zich uit kan vrij opvallend verschillen. Daar waar bepaalde rassen meer negeren en wegkijken zijn er anderen die bij eenzelfde benadering meteen met de staart tussen de benen een stap naar achteren doen.
Nee, je begrijpt me niet.
De RSI, dat is wat de keurmeesters dienen te doen. Niet wat een hond wel of niet mag.

Afbeelding

JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

gonnie schreef:Duitse Pinschers worden nooit betast. Is dat niet nodig omdat ze kortharig zijn?

Chef is ook kortharig, maar wordt ook altijd betast, ribben / borskast / achterbenen / rug.

Bij Chef ligt het heel erg aan de keurmeester hoe hij reageert, maar laat alles toe, betasten, tanden.
Maar bij de ene keurmeester wil hij bijvoorbeeld wel eens achteruit deinzen.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Marjoleine schreef:
laeken schreef:Lastige kwestie. Op de clubmatch van de laekense herder beet Eva ook naar de keurmeester. Ze was meteen gediskwalificeerd.
Ja, dat zijn de regels en hoe de km daar mee omgaat is wisselend. De een accepteert meer dan de ander.
Keurmeester deed nl een soort gedragstest erbij. Inlopen op de hond en wat dreigende bewegingen maken.
Vaak wil je wel weten of een hond inderdaad geen ingekakt gebakje is, zo laten ze bij terriers vaak iets vallen in de ring, een doekje of zo, om te zien hoe de hond reageert. Maar wat jij nou zegt vind ik raar.

Ik weet niet beter dan dat ze juist in groep 1 en 2 wat terughoudender zijn naar de honden, maar ja. Dat geldt niet voor iedereen.

Wij vonden het niet zo heel erg hoor. :wink: Ik wist dat Eva kon bijten ook als die keurmeester wel normaal had gedaan. En ik zag het net als Martijn aankomen. Daarom was het niet gelukt echt een handje te pakken. :engel:
Ik zal nu ook nooit meer showen met een hond die dat niet wil. Ik snap dus ook bepaalde mensen uit deze topic niet helemaal die met bange buitenlandse bastaardhonden willen showen. Laat die honden dan in hun waarde. Mijn hond was niet bang. Die pikte gewoon bepaalde dingen niet en nog steeds is dat showen daarna gestopt. Hond is niet happy dus niet showen. Simpel lijkt mij. Showen kan je dan als baas wel leuk vinden maar het moet wel om de hond gaan.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

laeken schreef:
Marjoleine schreef:

Wij vonden het niet zo heel erg hoor. :wink: Ik wist dat Eva kon bijten ook als die keurmeester wel normaal had gedaan. En ik zag het net als Martijn aankomen. Daarom was het niet gelukt echt een handje te pakken. :engel:
Ik zal nu ook nooit meer showen met een hond die dat niet wil. Ik snap dus ook bepaalde mensen uit deze topic niet helemaal die met bange buitenlandse bastaardhonden willen showen. Laat die honden dan in hun waarde. Mijn hond was niet bang. Die pikte gewoon bepaalde dingen niet en nog steeds is dat showen daarna gestopt. Hond is niet happy dus niet showen. Simpel lijkt mij. Showen kan je dan als baas wel leuk vinden maar het moet wel om de hond gaan.

Je hebt gelijk hoor. Ik heb met Cody tweemaal geshowd. De de eerste keer toen hij een half jaar oud was en toen trok hij zijn lip al op naar de keurmeester. :mrgreen:
Maar goed, ik dacht dat omdat hij jong was en ik niet erg goed ben met showen, dat nog wel kon bijtrekken. Dus een jaar later probeerde ik het nog eens op een KCM. Liet hem ook voorbrengen door een vriendin die én een ervaren handler is én Cody goed kende. Resultaat was dat hij het liefst elke hond in de ring wilde opvreten, vervolgens in de ring ging liggen en het verdomde om op te staan. En toen de keurmeester naderbij kwam, viel hij uit.
Verbazingwekkend kreeg hij niet eens een disc maar een ZG. Met de opmerking 'als hij was blijven staan, dan had hij een U gekregen.'
:80:
Sloeg dus helemaal nergens op.

Overigens, Kyra vond showen helemaal geweldig. Werd ze zelfs superactief van. :LOL:
Met Lyndie had ik nog nooit geshowd omdat ze zo'n raar prikoor heeft maar toen Leonie haar een keer leende voor een show, liep ze alsof het dagelijks werk was en genoot ze van alle aandacht. Idioot beest.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:Duitse Pinschers worden nooit betast. Is dat niet nodig omdat ze kortharig zijn?

Ik heb een DP op training die regelmatig showt en die wordt altijd betast :19:

Afbeelding

gonnie
Zeer actief

Kan ook dat ik dan dement aan het worden ben. Hahaha.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:Kan ook dat ik dan dement aan het worden ben. Hahaha.
Of niemand durfde jouw honden aan te raken :P

Afbeelding

gonnie
Zeer actief

Marjoleine schreef:
gonnie schreef:Kan ook dat ik dan dement aan het worden ben. Hahaha.
Of niemand durfde jouw honden aan te raken :P

Dat kan ook. Ze zijn wel een beetje gemeen, vooral Tama.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

sbientje schreef:

Nuja Lenny is toen gebeten... een andere reu die zijn nek in vloog
die hond is gewoon in de ring mogen blijven.... Lenny liep toen echt niet zoals normaal, maar haalde een 2 de plaats

Maar ik heb ook al gezien dat er bv labradors zijn die plat op de grond liggen of op hun rug... bang van de keurmeester
(vind ik dan ook weer niet normaal bij dit ras, en toch worden deze ook als 1ste geplaatst)
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Annemieb schreef:Maar ik heb ook al gezien dat er bv labradors zijn die plat op de grond liggen of op hun rug... bang van de keurmeester
(vind ik dan ook weer niet normaal bij dit ras, en toch worden deze ook als 1ste geplaatst)
Zeker weten angst?

Mijn wetters liggen ook wel eens op hun rug, maar dat is meer omdat ze nou eenmaal standaard maf doen ;)
Wordt ze overigens niet aangerekend, wetters staan erom bekend.

Afbeelding

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom heeft ook weleens op haar rug gelegen voor de keurmeester ja, maar niet omdat ze zo bang was. Ze was moe en wilde liever lollig doen dan nog even luisteren :D

is het trouwens neit zo dan ringmeesters op dat soort dingen moeten letten, ik bedoel uitvallen naar andere honden maar ook dat hinderen wat Kruimel hierboven beschrijft?
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:is het trouwens neit zo dan ringmeesters op dat soort dingen moeten letten, ik bedoel uitvallen naar andere honden maar ook dat hinderen wat Kruimel hierboven beschrijft?
Als het gebeurt terwijl er een andere hond gekeurd wordt, jazeker, dat is dan het werk van de ringmeester.
Zeker hinderen is absoluut niet toegestaan. Maar ook hier geldt dat de een er feller op is dan de ander.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Een keurmeester is ook maar een doodgewone receptioniste of taxichauffeur die het de hele dag druk heeft.
Die mist weleens iets en je kunt ook niet op alle spinnen te gelijk trappen.
sbientje had het over ringmeesters nu ;)
De kunst is om een show als een bijkomstig recreatief spelletje te zien en niet als bepalende factor in de fok.
Wie doet dat dan hier? :scratch:

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Show”