Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Trainen met Yindi geeft resultaat - fimpje gemaakt.
Moderator: moderatorteam
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Blijft fout gaan -> Werken er aan.
Je zit inderdaad niet in de buurt. En Yin is wagenziek, dus 1,5 uur rijden trekt ze niet echt 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
En ik heb niet voldoende tijd om het bij jou te aanschouwenFeather__ schreef:Je zit inderdaad niet in de buurt. En Yin is wagenziek, dus 1,5 uur rijden trekt ze niet echt
Misschien zit er iemand dichterbij die eens kan kijken?
- Feather__
- Zeer actief
Ik heb geen idee.
Welke mensen hebben er verstand van?
Het zou eventueel in brabant kunnen (vlakbij Breda)
Of in Spijkenisse.
De mensen op de hondenschool zien d;r ook alleen maar op het veld en dan valt ze soms ook uit. Maar soms maakt ze ook spelbuigingen maar dan toch met teveel spanning.. Zodat je eigenlijk al weet dat als de hond zou reageren dat ze zou uitvallen.
Welke mensen hebben er verstand van?
Het zou eventueel in brabant kunnen (vlakbij Breda)
Of in Spijkenisse.
De mensen op de hondenschool zien d;r ook alleen maar op het veld en dan valt ze soms ook uit. Maar soms maakt ze ook spelbuigingen maar dan toch met teveel spanning.. Zodat je eigenlijk al weet dat als de hond zou reageren dat ze zou uitvallen.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ken je wandelmogelijkheden niet, maar wat ik me afvraag is of het in dit stadium dan wel verstandig is om naar dat soort veldjes te gaan? Je kon die hond dus blijkbaar niet ontwijken en kon dus helemaal niets met counterconditioning door het gebrek aan afstand. Mijn voorkeur zou het hebben om voorlopig toch echt te zorgen voor die afstand. En als die afstand een keer echt niet kan om dan ervoor te zorgen dat je gewoon in goed tempo voorbij kunt lopen.
- Feather__
- Zeer actief
Nou.. Normaal kan je prima honden ontwijken. En normaal laat iedereen zijn hond ook gewoon bij zich. Yin was die vervelende hond die blaffend op honden afrende. Maar die rende er meteen weer weg van.
Deze hond was ook die hond die Yindi eerder van het veld afjoeg. Alleen die man die er mee loopt is een stuk strenger. Zij vond alles wel best en vond het maar raar dat wij de honden niet gewoon bij haar hond lieten.
Vandaag trouwens weer cursus gehad en wat deed ze het weer goed. Het andere hondje dat er was werd negen van de 10x genegeerd en we hebben ook gewoon heel dicht op elkaar getraind. En dat ging gewoon goed
Snoopy vond dat hondje geweldig, die mocht namelijk mee, en wilde het liefst constant spelen.
De andere trainster is verliefd op Snoopy en m'n vriend en zij zaten ver van ons af op een krukje. Snoopy los en lekker spelen met de bal tot die zoiets had van; Daag! Dat andere hondje en Yindi zijn daar, ik ga lekker spelen met het hondje. Toen rende die snel naar het andere hondje en begon d'r helemaal uit te dagen
Nu 3 weken vakantie en daarna gaan we weer een beetje ophogen. Aangezien Yin het zo goed doet
Deze hond was ook die hond die Yindi eerder van het veld afjoeg. Alleen die man die er mee loopt is een stuk strenger. Zij vond alles wel best en vond het maar raar dat wij de honden niet gewoon bij haar hond lieten.
Vandaag trouwens weer cursus gehad en wat deed ze het weer goed. Het andere hondje dat er was werd negen van de 10x genegeerd en we hebben ook gewoon heel dicht op elkaar getraind. En dat ging gewoon goed
Snoopy vond dat hondje geweldig, die mocht namelijk mee, en wilde het liefst constant spelen.
De andere trainster is verliefd op Snoopy en m'n vriend en zij zaten ver van ons af op een krukje. Snoopy los en lekker spelen met de bal tot die zoiets had van; Daag! Dat andere hondje en Yindi zijn daar, ik ga lekker spelen met het hondje. Toen rende die snel naar het andere hondje en begon d'r helemaal uit te dagen
Nu 3 weken vakantie en daarna gaan we weer een beetje ophogen. Aangezien Yin het zo goed doet

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat klinkt goedFeather__ schreef:Nou.. Normaal kan je prima honden ontwijken. En normaal laat iedereen zijn hond ook gewoon bij zich. Yin was die vervelende hond die blaffend op honden afrende. Maar die rende er meteen weer weg van.
Vandaag trouwens weer cursus gehad en wat deed ze het weer goed. Het andere hondje dat er was werd negen van de 10x genegeerd en we hebben ook gewoon heel dicht op elkaar getraind. En dat ging gewoon goed![]()
De andere trainster is verliefd op Snoopy en m'n vriend en zij zaten ver van ons af op een krukje. Snoopy los en lekker spelen met de bal tot die zoiets had van; Daag! Dat andere hondje en Yindi zijn daar, ik ga lekker spelen met het hondje. Toen rende die snel naar het andere hondje en begon d'r helemaal uit te dagen![]()
Nou zorgen dat je op een zelfde manier bezig bent gewoon als je aangelijnd loopt in de buurt of los in een park of op een losloopplek.
Dat Yindi het op les goed doet heeft ook te maken met het trainingsterrein.
Nu moeten ze beiden leren dat het buiten dat terrein net zo moet gaan
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
maar als ze zo uit haar plaat gaat van een beeld kun je toch wel de afstand vergroten?
dat heb ik met rita ook gedaan, alhoewel die niet raar ging doen maar er alleen maar zo snel mogelijk voorbij wilde.
ik heb afstand genomen en ben gaan counterconditionen waarbij we elke keer een stap dichter naar het beeld toegingen als ze rustig was.
uiteindelijk hebben we een soort verstoppertje/tikkertje rond het beeld gedaan en kijkt ze niet meer op of om bij wat voor beeld dan ook dat we moeten passeren.
voordeel van een hond wennen aan counterconditionen vind ik dat je het dan een stuk makkelijker kunt inzetten, omdat ze er een soort van aan wennen dat moeilijke situaties zo opgelost worden.
het 'nieuwe' en 'vreemde' van het counterconditionen is er dan af, althans zo heb ik het bij rita ervaren, en ze pakken het beter en sneller op.
dat heb ik met rita ook gedaan, alhoewel die niet raar ging doen maar er alleen maar zo snel mogelijk voorbij wilde.
ik heb afstand genomen en ben gaan counterconditionen waarbij we elke keer een stap dichter naar het beeld toegingen als ze rustig was.
uiteindelijk hebben we een soort verstoppertje/tikkertje rond het beeld gedaan en kijkt ze niet meer op of om bij wat voor beeld dan ook dat we moeten passeren.
voordeel van een hond wennen aan counterconditionen vind ik dat je het dan een stuk makkelijker kunt inzetten, omdat ze er een soort van aan wennen dat moeilijke situaties zo opgelost worden.
het 'nieuwe' en 'vreemde' van het counterconditionen is er dan af, althans zo heb ik het bij rita ervaren, en ze pakken het beter en sneller op.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Dat is mijn ervaring ook. Niet in alle situaties misschien, maar wel veel moeilijke situaties die zo overwonnen worden. Idd ook met standbeelden, want die waren ook eng. Of mensen die ineens aan het huis werken en noem maar op.renee-uk schreef:maar als ze zo uit haar plaat gaat van een beeld kun je toch wel de afstand vergroten?
Maar ik ben met Tessa qua uitvallen wel op een andere manier bezig geweest en dat hield in dat we in het begin alles ontweken, dus ook nergens liepen waar er een hond spontaan tevoorschijn kon komen en helemaal niet in losloopgebieden.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het uitvallen van rita heb ik verboden en daar reageerde ze goed op, behalve in het bos, daar moest uitgevallen worden tegen iedere hond die we zagen.TessaThomas schreef: <knip>
Maar ik ben met Tessa qua uitvallen wel op een andere manier bezig geweest en dat hield in dat we in het begin alles ontweken, dus ook nergens liepen waar er een hond spontaan tevoorschijn kon komen en helemaal niet in losloopgebieden.
naar het bos ben ik toen inderdaad ook een hele tijd niet meer geweest op tijden dat ik wist dat het er druk was, later toen ze meer gesetteld was heb ik dat weer opgepakt en toen ging het wel goed.
een 'denk eraan' is en was voldoende als die oren weer de verkeerde kant heen bewegen
bij gina heb ik het uitvallen aangepakt door haar te laten zitten als we honden tegenkwamen en haar aandacht vast te houden door tegen haar te praten: maakte niet uit wat ik zei, het ging om de toon.
als ik aan haar zag dat het mis zou gaan, kreeg ze een stemwaarschuwing en als ze daar goed op reageerde en niet uitviel, ging ik weer verder met het 'kalmerende' gepraat.
dat werkte bij haar weer goed en uiteindelijk kon ik langs elke hond die we tegenkwamen zonder dat mensen zelfs maar in de gaten hadden dat ze net met hun hondje een hondagressieve hond gepasseerd waren.
ik denk dat het heel erg afhangt van de hond in kwestie hoe je dat uitvallen het beste aan kunt pakken en het kan best even duren voordat je de juiste methode voor jou en je hond gevonden hebt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Precies! Bij ons zorgde elke hond die we tegenkwamen voor een terugval, dus hebben we dat even niet meer opgezocht tot de gecontroleerde 'ontmoetingen' beter gingen. Pas daarna zijn we weer wat normaler gaan wandelen. En nu (toch wel 2,5 jaar? later) kunnen we het verbieden. Of eigenlijk ook de 'denk erom!'renee-uk schreef:het uitvallen van rita heb ik verboden en daar reageerde ze goed op, behalve in het bos, daar moest uitgevallen worden tegen iedere hond die we zagen.TessaThomas schreef: <knip>
naar het bos ben ik toen inderdaad ook een hele tijd niet meer geweest op tijden dat ik wist dat het er druk was, later toen ze meer gesetteld was heb ik dat weer opgepakt en toen ging het wel goed.
een 'denk eraan' is en was voldoende als die oren weer de verkeerde kant heen bewegen
bij gina heb ik het uitvallen aangepakt door haar te laten zitten als we honden tegenkwamen en haar aandacht vast te houden door tegen haar te praten: maakte niet uit wat ik zei, het ging om de toon.
als ik aan haar zag dat het mis zou gaan, kreeg ze een stemwaarschuwing en als ze daar goed op reageerde en niet uitviel, ging ik weer verder met het 'kalmerende' gepraat.
dat werkte bij haar weer goed en uiteindelijk kon ik langs elke hond die we tegenkwamen zonder dat mensen zelfs maar in de gaten hadden dat ze net met hun hondje een hondagressieve hond gepasseerd waren.
ik denk dat het heel erg afhangt van de hond in kwestie hoe je dat uitvallen het beste aan kunt pakken en het kan best even duren voordat je de juiste methode voor jou en je hond gevonden hebt.
Ik bedoelde alleen dat ik het makkelijker vond om het aan te pakken, als er geen onverwachte dingen gebeurde. Dat zorgde bij ons namelijk elke keer voor een terugval. Bij ons dus eerst alleen georganiseerde ontmoetingen (of eigenlijk voorbij wandelen haha), daarna op plekken waar alleen maar aangelijnde honden liepen en pas veel later een keer in een losloopgebied. Alleen dat hebben we dus afgeschaft, want dat vond ze niks.
- Feather__
- Zeer actief
Ja dat beeld was nieuw. Meestal vind ze die dingen niet boeiend maar nu was het donker. In het licht negeert ze hem denk ik. Maar dat gaan we zien. Zo niet kunnen we idd ermee gaan oefenen. 
Nu eerst even een weekendje weg. 2 jaar samen met mijn vriend. Hondjes slapen bij mijn vader op de camping.
Nu eerst even een weekendje weg. 2 jaar samen met mijn vriend. Hondjes slapen bij mijn vader op de camping.

- Hanneke2
- Zeer actief
Ik had eigenlijk in dit topic moeten reageren naar aanleiding van onze wandeldate, dus effe de link: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9#p7330259
Oh en Yindi is echt veel kleiner dan ik had gedacht. Ik verwachtte maatje DH, en ze verdwijnt gewoon als ze achter Toto staat.
Oh en Yindi is echt veel kleiner dan ik had gedacht. Ik verwachtte maatje DH, en ze verdwijnt gewoon als ze achter Toto staat.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Feather__
- Zeer actief
Re: Trainen met Yindi geeft resultaat.
Een tijdje terug opende ik dit topic met de handen in het haar. Het ging niet goed en ik was bang dat het nooit meer goed zou komen
En nu? Yindi loopt alleen op hele rustige tijden los, komt er dan toch een hond aan dan rent ze er niet meer op af. Ze geeft een blafje en rent meteen naar ons toe. Waarop ze uitgebreid beloond wordt. Het blaffen echter is nog niet afgeleerd. Is het druk zit ze aan een lange lijn en dan oefenen we met hier komen.
Het lopen met Lilo en Toto gaat heel goed. Maandag liepen we weer samen en ze liep weer constant bij Toto. Ze hebben samen los gelopen (leeg park) en ze zoeken elkaar regelmatig op. In het begin is het nog een beetje onwennig maar dat mag best.
Vanavond na een lange vakantie tijd weer cursus en wat deed ze het goed! We zaten in een nieuwe groep dus deze honden kon ze niet. En ze kon gewoon op nog geen halve meter bij een hond zitten
We zijn wel dichtbij hé vrouwtje?

Oh, ik moet netjes zitten, oké

Oké, ik kom al. (haar staart zit altijd in een krul, als ze bang is hangt hij laag.)

En nu? Yindi loopt alleen op hele rustige tijden los, komt er dan toch een hond aan dan rent ze er niet meer op af. Ze geeft een blafje en rent meteen naar ons toe. Waarop ze uitgebreid beloond wordt. Het blaffen echter is nog niet afgeleerd. Is het druk zit ze aan een lange lijn en dan oefenen we met hier komen.
Het lopen met Lilo en Toto gaat heel goed. Maandag liepen we weer samen en ze liep weer constant bij Toto. Ze hebben samen los gelopen (leeg park) en ze zoeken elkaar regelmatig op. In het begin is het nog een beetje onwennig maar dat mag best.
Vanavond na een lange vakantie tijd weer cursus en wat deed ze het goed! We zaten in een nieuwe groep dus deze honden kon ze niet. En ze kon gewoon op nog geen halve meter bij een hond zitten
We zijn wel dichtbij hé vrouwtje?

Oh, ik moet netjes zitten, oké

Oké, ik kom al. (haar staart zit altijd in een krul, als ze bang is hangt hij laag.)

- Hanneke2
- Zeer actief
Hee goed joh! Dat ze zo ontspannen naast een vreemde hond zit, wow! 
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
&nicole
- Zeer actief
Hey netjes zeg! Binnenkort ook eens kennis laten maken met Khyra 
- Feather__
- Zeer actief
Jaa, laat maar weten wanneer je kan&nicole schreef:Hey netjes zeg! Binnenkort ook eens kennis laten maken met Khyra

-
&nicole
- Zeer actief
Ik pb je even 
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Wat fijn dat ze zo veel vooruitgang heeft geboekt! En voor jou ook natuurlijk, om te merken dat alle energie die je erin hebt gestoken, ook echt wat oplevert 
- Bishy
- Zeer actief
Fijn dat het zo goed gaat. En wat een knappe hond is Yindi 
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Wat fijn om te lezen! En wat kun je veel bereiken ook al lijkt dat niet meteen zo 
- Feather__
- Zeer actief
Ja, we zijn enorm blij met het resultaat.
Ik wil niet zeggen dat ze met iedere hond zo is, zeker niet.
Maar wij + de leraren stonden echt zo
en opeens zagen we haar gewoon helemaal relaxen.
Als andere honden te dichtbij kwamen begon ze te blaffen maar deze hond was ze heel nieuwsgierig naar.
Ik wil niet zeggen dat ze met iedere hond zo is, zeker niet.
Maar wij + de leraren stonden echt zo
Als andere honden te dichtbij kwamen begon ze te blaffen maar deze hond was ze heel nieuwsgierig naar.

- Feather__
- Zeer actief
Vandaag weer training en wat deed ze het weer goed
We hebben weer de blijf oefeningen geoefend, Yindi ligt op nog geen 2 meter los van een hond en ik kan er van weglopen. Ze kijkt niet op of om en blijft mij volgen (met d'r kop dus). Sommige honden zijn net zo bang/angstig als Yindi en die reageren flink op elkaar maar ook dat ging nu redelijk.
Er was een trainer die we nog niet gezien hadden, een man dus Yindi vond hem eng, hij heeft er zijn doel van gemaakt om vriendjes te worden met Yindi
Ze heeft trouwens wel al snoep van hem aangepakt én gesnuffeld aan hem.
Ook deden we een 'voor' oefening. Ze moest door een groep honden, ze zat aan de lange lijn dus ze kon alle kanten op maar het enige wat ze deed was naar mij komen, je zag d'r soms twijfelen (vaak op het einde) maar besloot toch elke keer om naar mij te komen
We hebben weer de blijf oefeningen geoefend, Yindi ligt op nog geen 2 meter los van een hond en ik kan er van weglopen. Ze kijkt niet op of om en blijft mij volgen (met d'r kop dus). Sommige honden zijn net zo bang/angstig als Yindi en die reageren flink op elkaar maar ook dat ging nu redelijk.
Er was een trainer die we nog niet gezien hadden, een man dus Yindi vond hem eng, hij heeft er zijn doel van gemaakt om vriendjes te worden met Yindi
Ook deden we een 'voor' oefening. Ze moest door een groep honden, ze zat aan de lange lijn dus ze kon alle kanten op maar het enige wat ze deed was naar mij komen, je zag d'r soms twijfelen (vaak op het einde) maar besloot toch elke keer om naar mij te komen

- Feather__
- Zeer actief
Re: Trainen met Yindi geeft resultaat - Weer iets nieuws..
Ondertussen heel wat verder met Yin en het gaat steeds beter. Zo goed dat ze los loopt op een hondenstrand, ze blaft nog steeds, rent er nog steeds een klein stukje naar toe maar is goed weg te sturen. 'YIN, andere kant!' en dat doet ze ook.
Wel zorgen we er nog steeds voor dat we honden met een ruime boog ontwijken en anders afblokken maar dat gaat prima!
Echter heeft Yin nu de waakhond in zichzelf gevonden
in het donker is ze al erg waaks, we gaven angst de schuld want ja, donker, niet goed kunnen zien. Dat leek allemaal heel logisch.
Maar.. Zondag vierde we de verjaardag van mijn vriend. Alle mensen kwamen binnen en dat was even blaffen, even wennen en geen probleem. Tot zijn zus en haar vriend binnen kwamen, die ziet ze minder vaak dan de rest. Dat was al meer geblaf maar dat konden we stoppen. Maar Yin lag naast mij op de bank en naast zijn vader, iedereen kon mij gewoon een hand geven en 3 kussen, dat vond ze best.
Maar toen zijn zus het deed viel ze toch even flink uit, duidelijk gemaakt dat we dit niet wilde hebben en toen was het ook voorbij. Ze heeft ook niks tegen zijn zus want ze ging later wel knuffels halen
Nu kwam vanavond de vriendin van mijn vader op bezoek bij mijn vader toen wij er ook waren, ze had haar nog nooit gezien dus we hadden wel wat geblaf verwacht. En dat kwam er ook.
We kregen haar stil maar zij feliciteerde ons even later alsnog voor zijn verjaardag en toen viel ze dus weer uit. Weer even duidelijk gemaakt dat ze normaal moest doen en toen ging ze gewoon op de grond liggen en negeerde haar verder.
Toen mijn vader erbij kwam zitten op de bank wilde hij dat zijn vriendin richting mij schoof en toen ze dat deed ging Yin dus weer helemaal tekeer.
Normaal zouden we haar in de bench doen om rustig te worden maar die hadden we niet bij ons dus gewoon haar weer op de grond gelegd en toen was het ook voorbij.
Ze is later ook gewoon bij haar wezen snuffelen en ze heeft haar 1x heel voorzichtig mogen aaien. Dus het is niet zo dat ze iets tegen haar heeft. Ze begreep het ook wel (nja, wij niet zo goed behalve dat zo mij blijkbaar wil beschermen) en vond het ook niet erg.
Maar het punt is dus wel dat als ze je eenmaal kent dan blaft ze even als ze je kent is dat vrij snel voorbij en komt ze knuffelen. Maar vreemde mensen vind ze dus drama en die mogen niet bij ons (mij) in de buurt komen.
Buiten negeert ze mensen meestal, ze kijkt even en loopt dan weer door.
Die hond geeft me soms nu al grijze haren
Wel zorgen we er nog steeds voor dat we honden met een ruime boog ontwijken en anders afblokken maar dat gaat prima!
Echter heeft Yin nu de waakhond in zichzelf gevonden
Maar.. Zondag vierde we de verjaardag van mijn vriend. Alle mensen kwamen binnen en dat was even blaffen, even wennen en geen probleem. Tot zijn zus en haar vriend binnen kwamen, die ziet ze minder vaak dan de rest. Dat was al meer geblaf maar dat konden we stoppen. Maar Yin lag naast mij op de bank en naast zijn vader, iedereen kon mij gewoon een hand geven en 3 kussen, dat vond ze best.
Maar toen zijn zus het deed viel ze toch even flink uit, duidelijk gemaakt dat we dit niet wilde hebben en toen was het ook voorbij. Ze heeft ook niks tegen zijn zus want ze ging later wel knuffels halen
Nu kwam vanavond de vriendin van mijn vader op bezoek bij mijn vader toen wij er ook waren, ze had haar nog nooit gezien dus we hadden wel wat geblaf verwacht. En dat kwam er ook.
We kregen haar stil maar zij feliciteerde ons even later alsnog voor zijn verjaardag en toen viel ze dus weer uit. Weer even duidelijk gemaakt dat ze normaal moest doen en toen ging ze gewoon op de grond liggen en negeerde haar verder.
Toen mijn vader erbij kwam zitten op de bank wilde hij dat zijn vriendin richting mij schoof en toen ze dat deed ging Yin dus weer helemaal tekeer.
Normaal zouden we haar in de bench doen om rustig te worden maar die hadden we niet bij ons dus gewoon haar weer op de grond gelegd en toen was het ook voorbij.
Ze is later ook gewoon bij haar wezen snuffelen en ze heeft haar 1x heel voorzichtig mogen aaien. Dus het is niet zo dat ze iets tegen haar heeft. Ze begreep het ook wel (nja, wij niet zo goed behalve dat zo mij blijkbaar wil beschermen) en vond het ook niet erg.
Maar het punt is dus wel dat als ze je eenmaal kent dan blaft ze even als ze je kent is dat vrij snel voorbij en komt ze knuffelen. Maar vreemde mensen vind ze dus drama en die mogen niet bij ons (mij) in de buurt komen.
Buiten negeert ze mensen meestal, ze kijkt even en loopt dan weer door.
Die hond geeft me soms nu al grijze haren

- Feather__
- Zeer actief
We verwachtte geen uitvalgedrag. Wel geblaf en dat hebben we bij gestuurd. En wij wisten niet dat zij zou komen. We wisten niet eens dat hij een vriendin had
plus zitten we nog steeds met het alleen blijven probleem. We oefenen maar ze raakt soms al in paniek als we net de deur dicht doen. En soms kan ze zomaar opeens een paar minuten alleen zijn.
Het uitvallen is nieuw en wij hadden dit niet verwacht hoor. Want Yin is niet bang voor mensen en zodra ze eenmaal binnen zijn en ze is gewend dan is het ook goed.
Het uitvallen is nieuw en wij hadden dit niet verwacht hoor. Want Yin is niet bang voor mensen en zodra ze eenmaal binnen zijn en ze is gewend dan is het ook goed.

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dat vind ik niet echt waaks, maar gewoon te veel praatjes. Ze hoeft niemand te claimen, is nergens voor nodig. Dus hop van die bank af, ze voelt zich zo te horen heel wat. Ga bij visite maar gewoon op de grond liggen dan. Blaffen als de bel gaat is prima, begroeten is ook prima, maar uitvallen is zeker niet okee. Ik denk dat je haar onzekerder inschat dan ze is, uit al je posts vind ik haar eerder overkomen als een bemoeial dan als een onzekere hond
- Feather__
- Zeer actief
Nouja, dit uitval gedrag deed ze ook tijdens training in het donker. Toen dachten wij (trainers + wij) dat het angst was.
Hmm, bemoeial.. Ik ga het iig zeker meenemen zaterdag ga ik lopen met een van de trainsters dus dan bespreek ik het
Hmm, bemoeial.. Ik ga het iig zeker meenemen zaterdag ga ik lopen met een van de trainsters dus dan bespreek ik het

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
het kan best dat het toen angst was en nu niet hoor.. en misschien is ze wel bang, maar zoals ik je bericht lees, zou ik dat niet verwachtenFeather__ schreef:Nouja, dit uitval gedrag deed ze ook tijdens training in het donker. Toen dachten wij (trainers + wij) dat het angst was.
- Feather__
- Zeer actief
We gaan iig nieuwe regels in huis maken met visite. We deden haar sowieso al in de bench als er visite kwam. Maar ze deed het zo goed dat we dachten dat het niet meer hoefde. Ze heeft zich voor de rest ook echt keurig gedragen. Maarja, we hadden gister geen bench en dat zal wel vaker voorkomen dus daar gaan we ook even wat op verzinnen.
En ja, soms plast ze nog van angst dus dan geef je al gauw de stempel angst. Terwijl dat misschien idd niet juist is.
En ja, soms plast ze nog van angst dus dan geef je al gauw de stempel angst. Terwijl dat misschien idd niet juist is.

- Feather__
- Zeer actief
Bij uitvallen doet ze echt heel anders heel hoog blaffen. Bij uitvallen snept ze echt naar die persoon. Meestal is het een schijnbeweging maar op training heeft ze wel eens de broek van de trainster te pakken. Dat was iedere keer rederictie gedrag maar dit sneppen was echt gericht.
Eigenlijk is het dus alleen een hoop gebijt in lucht en blikkerende tanden. Want ze heeft nog nooit echt gebeten.
Eigenlijk is het dus alleen een hoop gebijt in lucht en blikkerende tanden. Want ze heeft nog nooit echt gebeten.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja inderdaad... ik zou het voortaan echt het anders aanpakken als je bezoek hebt. Heb niet alles gelezen (alleen je nieuwste update) maar zou je haar veilig in een bench kunnen doen? Of een stukje van de kamer afzetten met zo'n puppyren bijvoorbeeld?Heavy schreef:nou maar ze zit er niet ver vandaan denk ikFeather__ schreef:Bij uitvallen doet ze echt heel anders heel hoog blaffen. Bij uitvallen snept ze echt naar die persoon. Meestal is het een schijnbeweging maar op training heeft ze wel eens de broek van de trainster te pakken. Dat was iedere keer rederictie gedrag maar dit sneppen was echt gericht.