Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trainen met Yindi geeft resultaat - fimpje gemaakt.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Trainen met Yindi geeft resultaat - Weer iets nieuws..

Ongelezen bericht door Feather__ »

runninggirl schreef:
Heavy schreef:
Feather__ schreef:Bij uitvallen doet ze echt heel anders heel hoog blaffen. Bij uitvallen snept ze echt naar die persoon. Meestal is het een schijnbeweging maar op training heeft ze wel eens de broek van de trainster te pakken. Dat was iedere keer rederictie gedrag maar dit sneppen was echt gericht.

Eigenlijk is het dus alleen een hoop gebijt in lucht en blikkerende tanden. Want ze heeft nog nooit echt gebeten.
nou maar ze zit er niet ver vandaan denk ik :blauwoog:
Ja inderdaad... ik zou het voortaan echt het anders aanpakken als je bezoek hebt. Heb niet alles gelezen (alleen je nieuwste update) maar zou je haar veilig in een bench kunnen doen? Of een stukje van de kamer afzetten met zo'n puppyren bijvoorbeeld?
Dat gaan we ook doen. En dan als iedereen er is en er is rust mag ze eruit. Normaal bezoek (dus 1 a 2 mensen) gaat gewoon goed en dit was de tweede keer met veel bezoek. En op het 1x uitvallen na heeft ze zich echt heel goed gedragen.

Bij mn vader wisten we niet dat er iemand zou komen. Maar ook dat gaan we anders aanpakken. Want later toen er weer rust was ging het goed en ging ze snuffelen.

Wij willen natuurlijk niet dat ze bijt maar van een beetje blaffen als er iemand binnenkomt naar uitvallen hadden we niet verwacht. Dus gaan we nieuwe regels invoeren en het bespreken met de trainer.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Nouja. De trainster gaf aan dat het haar schuld was. Yindi was erg opgefokt door een andere hond. Zij kwam in het donker recht op ons af lopen en toen snepte ze.
Als zij zegt dat het redirectie was en dat het niet Yin dr schuld was ga ik er toch vanuit dat zij het wel weet en ziet.

Wij hebben Yin daarvoor gewoon gestraft wat hun eigk niet wilde hebben.
Denk niet dat ik een erg roze bril op heb ;) misschien wel hoor maar ik weet hoe ze met andere honden is. En nu weten we dus ook dat ze lelijk doet tegen vreemde.
Daar gaan we dus aan werken. Maar ik weet ook en sommige mensen van het forum die Yin kennen dat ze eigk gewoon een schat van een hond is als ze je eenmaal kent. Net als met honden.

Dus ik denk dat het geen agressie is. Daarom zei ik angst maar dat kan ik ook mis hebben. Maar agressie dan zou ze ook niet binnen een paar minuten helemaal ontdooien.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

bij angst toch ook niet?
Feather__
Zeer actief

Ik weet niet. Als ze iets eng vind buiten en we begeleiden haar daar mee dan ontdooit ze ook vrij snel.

Ik ga het in ieder geval bespreken en er komen strengere regels m.b.t. bezoek.
En ik denk dat we het wel in goede banen kunnen leiden dat lukt langzaam aan ook met vreemde honden.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

sbientje schreef:Ik denk dat je haar onzekerder inschat dan ze is, uit al je posts vind ik haar eerder overkomen als een bemoeial dan als een onzekere hond
Ik vind het zelf lastig om te oordelen over de mate van onzekerheid van Yindi, zo van het scherm, maar het kan ook én én zijn. Dus én onzeker én een bemoeial.

@TS: jij ziet haar dag en dagelijks, dus jij kunt het het beste beoordelen maar ik ga wel mee met sbientje dat Yindi nogal een bemoeial lijkt. Mogelijk een onzekere bemoeial, maar m.i. zeker een bemoeial. En dat zou ik helemaal niet raar vinden gezien haar herderachtergrond, maar dat zou ik wel sterk gaan begrenzen.
Ze heeft niets te schaften met bezoek dat jou begroet, of dichter bij jou komt zitten. Ik zou goed letten op haar houding zodat je haar voor bent en al wegstuurt op het moment dat je haar blik/houding ziet veranderen. Niks mee te schaften. Afstand.
Ook elk teken van claimen afkappen, dus niet alleen als iemand je een hand geeft, maar elke dag.

Hoe doet ze het als je thuis bent? Kun jij dan gewoon (uren) rondlopen en bezig zijn zonder dat ze jou claimt? Dus kun jij bezig zijn zonder dat je haar aandacht geeft of hoeft te geven? Dat kan namelijk ook helpen in het alleen blijven en wat meer loskomen van jou.
Feather__
Zeer actief

Zamunda dat kan prima. Ze loopt wel het liefst mee bijv. naar de gang bij wc gaan maar vaak geef ik al het blijf commando. Maar ze ligt altijd alleen. Speelt ook alleen en eist dan geen aandacht op ofzo.
Kroelen met Snoop komt ze ook snel maar dan sturen we dr ook weg.

Als wij naar boven gaan, de wasmachine en droger staan op zolder, dan gaat ze mee en op de bank liggen die ook op zolder staat. Ze is dus graag bij je maar doet wel veel dingen zelf zoals spelen en slapen.
Als wij bij de computer zitten komt ze trouwens wel het liefst bij ons liggen maar ook dan vraagt ze geen aandacht. Ze wil gewoon graag bij je zijn.
Daarintegen slaapt ze wel in de gang ipv in de slaapkamer terwijl ze in de slaapkamer kan.
Afbeelding
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Voor wat het waard is, ik heb haar natuurlijk ook maar 3 keer een paar uurtjes meegemaakt, maar ik vond haar maandag zó veel stoerder dan de vorige keer op het strand. Ze deed nu een snoepje van me aanpakken, af en toe een neus tegen mijn handen en ik mocht haar aaien. Ze liep meteen met haar staart in een krul op haar rug (vorige keer was ze daar volgens mij iets onzekerder in) en ze ging ook niet bij iedere hond blaffen. Naar Khyra deed ze niets en een paar honden die we tegenkwamen heeft ze niet eens naar gekeken.
Zou er niet raar van staan te kijken dat wat eerst angst was, nu misschien wel overgeslagen is naar een beetje stoerdoenerij. Beetje een regelteef :) Volgens mij kan daar best wel een kern van waarheid in zitten! Toen ze aan het blaffen was naar die blaffende groenendealer die in de zee met dat balletje bezig was, vond ik haar er ook niet heel onzeker uitzien (oren gespitst, borstelen, staart in een krul)
En als je dit
Afbeelding
Vergelijkt met dit...
Afbeelding

Niet dat ik haar nu wegcijfer als een agressief dominant kreng (want het is een schat van een hond) maar wellicht goed om eens te kijken vanuit die hoek, en het iets minder op angst te schuiven. Ze zal vast nog wel wat angstig/onzeker zijn, maar nu ik dit lees denk ik dat ze best wel eens stoerder zou kunnen zijn dan jullie denken ;)

En voor de rest vooral doorgaan met hoe jullie al bezig zijn met haar. Er zit namelijk een onwijs groot verschil tussen de eerste en de laatste keer dat ik haar zag :E:
Feather__
Zeer actief

Dankje Nicole!

Het was echt een beetje schrikken hoor voor ons. Maar ook hier gaan we gewoon lekker hard mee aan het werk want ze kan het wel :)
Wij gaan trouwens zaterdag lopen met de trainster, naar een park waar redelijk wat honden komen zodat zij kan zien hoe ze reageert, wat het is: Angst? Dominantie?
En dan gaan we dat aanpakken.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ik vind het heel lastig. Ik weet precies hoe het moet met Snoop die reu-agressief is. Eigenlijk was want sinds we Yin hebben is hij helemaal verandert. Maar daar wist ik wat ik aan had.
Bij Yin is het echt heel lastig. Ze kan zo weggestuurd worden bij een hond. Maar blijft wel blaffen met d'r nek/rugharen overeind.
Het gaat echt steeds beter dus ik denk dat ze over een tijdje het weer beter gaat doen. Maar ughh :oeps:
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Haha :lol1:

Ik zal zaterdag eens posten wat zij ziet. Dan kunnen jullie misschien ook even meedenken als jullie dat willen :mrgreen:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Misschien kun je een filmpje maken?

Puur gebaseerd op wat je schrijft, denk ik ook dat je misschien te veel afschuift op angst of onzekerheid. Dat gebeurt m.i. heel vaak bij honden uit het buitenland en is lang niet altijd terecht. Het kan wel zijn dat de basis van haar reactie angst of onzekerheid is, maar dat ze - doordat ze zich nu zekerder voelt in haar nieuwe omgeving en op jullie durft te vertrouwen - nu probeert het heft meer in eigen handen te nemen.
Ik zeg niet dat dit bij Yindi ook zo is, maar ik zie het wel vaker gebeuren.
Feather__
Zeer actief

Wij willen Yin ook helemaal geen stempel geven van buitenlands hondje. Als mensen vragen waar ze vandaan komt zeggen we het wel maar meestal is ze gewoon 'bang' voor honden en daarom honden weghouden aub.
Ik kan volgende keer wel een filmpje maken, zaterdag misschien, maar ik wil eigenlijk ook gewoon mijn ogen op haar kunnen houden en kunnen ingrijpen wanneer nodig en dan ben ik weer bang dat dat niet lukt.

Nouja, zaterdag let de trainster ook op dus dan lukt het wel denk ik.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Re: Trainen met Yindi geeft resultaat - fimpje gemaakt.

Hier het filmpje:

Hier een apart topic:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 8#p7403318
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”