Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bench

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Eline* schreef:
mirella* schreef: Eline zoals jij het nu voorstelt gebruiken mensen een bench de hele dag. Er zullen best mensen zijn die dat doen, maar lang niet allemaal.
Nee hoor, zo stel ik het niet voor. Ik probeer alleen aan te duiden dat het hele verhaal dat de bench zo fijn is voor de hond nergens op gebaseerd is. Het is fijn voor mensen dat er een bench is, want het is gemakkelijk en voorkomt ongewenst gedrag wat kan ontstaan als we niet voldoende attent zijn of weg zijn.
Ben het niet met je eens....Ik heb een hondje van 13 en een half jaar oud...Beesie zit s'nachts zins 2 maanden in een bench (gaat aan m'n hart, maar goed) Ik doe dat voor z'n eigen veiligheid en die van mij :cry: Alle honden liggen boven (ze kunnen gaan en staan waar ze willen...zit geen deur in de slaapkamer) en Gizmo hoort en ziet niet zo veel meer en ligt dus de hele nacht wakker om op te letten dat een andere hond niet op em gaat staan :cry: hij dacht dus een hond te voelen en heeft mij toen in m'n teen :roll: gepakt....(4 dagen niet kunnen lopen :mrgreen: ) Ik heb toen een bench aangeschaft en naast m'n bed gezet...Hij slaapt in 1 ruk door nou en ik hoor em niet meer...hij komt dus tot rust. Als we naar boven gaan dan gaat hij al zelf in die bench liggen. Kon em ook wel opsluiten elders en dan niet in een bench, maar beesie is al 13 jaar gewent om bij me te slapen..En dit is dus DE ideale oplossing voor zowel Gizmo als voor mij (ik slaap weer veiliger 8) )

Het is dus wel zo fijn voor Gizmo als voor mij (alhoewel ik er nog steeds moeite mee heb dat hij erin ligt)
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lydia schreef:
Eline* schreef:
mirella* schreef: Eline zoals jij het nu voorstelt gebruiken mensen een bench de hele dag. Er zullen best mensen zijn die dat doen, maar lang niet allemaal.
Nee hoor, zo stel ik het niet voor. Ik probeer alleen aan te duiden dat het hele verhaal dat de bench zo fijn is voor de hond nergens op gebaseerd is. Het is fijn voor mensen dat er een bench is, want het is gemakkelijk en voorkomt ongewenst gedrag wat kan ontstaan als we niet voldoende attent zijn of weg zijn.
Ben het niet met je eens....Ik heb een hondje van 13 en een half jaar oud...Beesie zit s'nachts zins 2 maanden in een bench (gaat aan m'n hart, maar goed) Ik doe dat voor z'n eigen veiligheid en die van mij :cry: Alle honden liggen boven (ze kunnen gaan en staan waar ze willen...zit geen deur in de slaapkamer) en Gizmo hoort en ziet niet zo veel meer en ligt dus de hele nacht wakker om op te letten dat een andere hond niet op em gaat staan :cry: hij dacht dus een hond te voelen en heeft mij toen in m'n teen :roll: gepakt....(4 dagen niet kunnen lopen :mrgreen: ) Ik heb toen een bench aangeschaft en naast m'n bed gezet...Hij slaapt in 1 ruk door nou en ik hoor em niet meer...hij komt dus tot rust. Als we naar boven gaan dan gaat hij al zelf in die bench liggen. Kon em ook wel opsluiten elders en dan niet in een bench, maar beesie is al 13 jaar gewent om bij me te slapen..En dit is dus DE ideale oplossing voor zowel Gizmo als voor mij (ik slaap weer veiliger 8) )

Het is dus wel zo fijn voor Gizmo als voor mij (alhoewel ik er nog steeds moeite mee heb dat hij erin ligt)
Waarom heb je er moeite mee? Die hond kan weer lekker rustig slapen en jij hoeft je geen zorgen te maken dat er iets gebeurt. Lijkt mij prima geregeld.

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
snuffel11
Zeer actief

Hanneke2 schreef: Waarom heb je er moeite mee? Die hond kan weer lekker rustig slapen en jij hoeft je geen zorgen te maken dat er iets gebeurt. Lijkt mij prima geregeld.

Hanneke
Jawel, heb je wel gelijk in..Maar als ik hem al 13 naast me IN bed heb liggen en nou ligt hij alleen in die bench...Ach..ben gewoon een emotrutje wat dat betreft :oops:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Maar wel een lief emotrutje hoor Lyd :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
snuffel11
Zeer actief

Inge schreef:Maar wel een lief emotrutje hoor Lyd :mrgreen:
:oops: Tnx Inge
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Niet gaan overdrijven nou he :pffff:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief

Sylvia schreef:
.......................:tong:
Laatst gewijzigd door snuffel11 op 26 jan 2004 23:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Lydia schreef:
Sylvia schreef:
.......................................................... :tong:
Ik ook van jou :mrgreen:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief

Sylvia schreef:
Lydia schreef:
Sylvia schreef:
.......................................................... :tong:
Ik ook van jou :mrgreen:

:Q
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Eline* schreef:
Dingo schreef:Ik vraag me af, waarom er ooit een bench bedacht is ;)
Omdat mensen te snel willen en te veel vragen van hun hond, zonder dat het te veel moeite moet kosten. Een pup kan je niet vanaf 8 of 9 weken alleen laten, dat geeft problemen. Dus dan kiezen we voor een bench.
Een pup is niet vanaf het eerste ogenblik zindelijk...dat kost veel tijd, schoonmaakwerk en oplettendheid..dus dan grijpen we naar de bench.
We laten jonge honden te lang alleen...die gaan slopen en ontwikkelen angst om alleen te zijn, omdat we niet de tijd nemen om het goed op te bouwen..dus grijpen we naar een bench.

Een bench is er voor de mens, niet voor de hond.
precies....niks niet veilig voor de hond, veilig voor t interieur ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
IBWIB

Ongelezen bericht door IBWIB »

Tot hier toe heb ik nog niet veel echt gefundeerde argumenten gelezen. Maar misschien zijn die er ook niet wat een bench betreft.
Ik vergelijk het met opvoeding van kinderen. Bij de ene mogen kinderen in de zetel springen, bij de andere niet. De ene neemt zijn baby mee in bed, de andere is absoluut tegen dat principe. De ene geeft er niet om dat z'n kinderen met de mond open eten, voor de andere kan dit totaal niet door de beugel.
Bij de opvoeding van een hond gaat het er niet anders aan toe. Wat is nu één plasje in huis? Wat maakt het uit dat er aan de tafelpoot geknabbeld is? De hond mag mee naar boven om te slapen. Hij krijgt aan tafel wat toegestopt als de familie aan het eten is en als de hond in de zetel ligt, moeten de kinderen maar op de grond gaan zitten, enz ...

Ik heb altijd een bench gebruikt. De hond mag niet mee naar boven, krijgt alleen eten in zijn voederbak, mag absoluut niet in de zetel en geen enkel van mijn meubelen is beschadigd. En toch heb ik nooit iets opzij gezet. Net zoals ik het belangrijk vind dat mijn kinderen goed zijn opgevoed, vind ik dit ook belangrijk voor de hond. De bench heeft alleen bijgedragen tot die opvoeding.
Toen Wodan een maand of 5 was, had hij niet genoeg vrijheid meer in de bench en heb ik ze verkocht. Zoals je ziet op de foto, heeft hij nu zijn eigen zetel/bed. Hij is echter geen moment ongelukkig geweest in de bench.

groetjes, IBWIB
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Martijn schreef:
IBWIB schreef:Tot hier toe heb ik nog niet veel echt gefundeerde argumenten gelezen. Maar misschien zijn die er ook niet wat een bench betreft.
Ik vergelijk het met opvoeding van kinderen. Bij de ene mogen kinderen in de zetel springen, bij de andere niet. De ene neemt zijn baby mee in bed, de andere is absoluut tegen dat principe. De ene geeft er niet om dat z'n kinderen met de mond open eten, voor de andere kan dit totaal niet door de beugel.
Bij de opvoeding van een hond gaat het er niet anders aan toe. Wat is nu één plasje in huis? Wat maakt het uit dat er aan de tafelpoot geknabbeld is? De hond mag mee naar boven om te slapen. Hij krijgt aan tafel wat toegestopt als de familie aan het eten is en als de hond in de zetel ligt, moeten de kinderen maar op de grond gaan zitten, enz ...

Wat raar om er vanuit te gaan dat iemand die geen bench gebruikt geen hoge eisen an de opvoeding stelt of uberhaupt een bepaalde stijl van opvoeden heeft.
Een hond in een bench stoppen is geen opvoeden maar het tegenover gestelde.
Het is de makkelijkste weg.

Een bench heeft in mijn ogen niks te maken met opvoeding, net zo min als een box of een ledikantje iets te maken heeft met opvoeding van je kind. Een box of ledikantje kan je ook misbruiken, net als een bench. Maar bij verstandig gebruik kunnen box, bench en ledikant wel ongelukken voorkomen.

Maar met 'opvoeding' heeft het niks te maken. Opvoeden doe je door interactie met je hond, net als met je kind.

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik ga hier voor de allerlaatste keer iets zeggen over een bench.
En alleen maar dit.
Als je er een wil gebruiken, lees de positieve ervaringen over een bench.
En gebruik zo'n ding goed, en maak er geen misbruik van.

En als je helemaal antibench bent... ook prima.

Je bent geen slechte hondenbaas als je zo'n ding verantwoord gebruikt.
Je bent ook geen betere hondenbaas als je roept tegen de bench te zijn.

Kijk wat bij jouw past en bij je pup/hond.
Diesel vond het prima en heeft 2 of 3 manden 'snachts en overdag als ik even wegmoest in de reiskennel gezeten.
Bitsy moest ik er in sleuren.
Dat hebben we 2 keer gedaan en toen direct afgeschaft.
Ik volg mijn gevoel, ook bij het gebruik van een bench.
Dingo
Zeer actief

IBWIB schreef:Tot hier toe heb ik nog niet veel echt gefundeerde argumenten gelezen. Maar misschien zijn die er ook niet wat een bench betreft.

Ik heb altijd een bench gebruikt. De hond mag niet mee naar boven, krijgt alleen eten in zijn voederbak, mag absoluut niet in de zetel en geen enkel van mijn meubelen is beschadigd. En toch heb ik nooit iets opzij gezet. Net zoals ik het belangrijk vind dat mijn kinderen goed zijn opgevoed, vind ik dit ook belangrijk voor de hond. De bench heeft alleen bijgedragen tot die opvoeding.
Toen Wodan een maand of 5 was, had hij niet genoeg vrijheid meer in de bench en heb ik ze verkocht. Zoals je ziet op de foto, heeft hij nu zijn eigen zetel/bed. Hij is echter geen moment ongelukkig geweest in de bench.

groetjes, IBWIB
Tja, de ene stopt een hond in een kooi, de ander niet...heeft niks met schooieren tijdens het eten te maken, of het feit dat een hond niet in een stoel mag..(lijkt me ook onmogelijk als je in een kooitje zit.)
Mijn hond heeft van pups af aan lekker het hele huis ter beschikking gehad, die heeft geen kooitje nodig om zich veilig te voelen.
Verder heb ik een hond genomen, omdat ik graag een hond wilde, met al zijn ongemakken, ondeugendheid en ander honds gedrag...
AfbeeldingAfbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

Dingo schreef:

groetjes, IBWIB
Tja, de ene stopt een hond in een kooi, de ander niet...heeft niks met schooieren tijdens het eten te maken, of het feit dat een hond niet in een stoel mag..(lijkt me ook onmogelijk als je in een kooitje zit.)
Mijn hond heeft van pups af aan lekker het hele huis ter beschikking gehad, die heeft geen kooitje nodig om zich veilig te voelen.
Verder heb ik een hond genomen, omdat ik graag een hond wilde, met al zijn ongemakken, ondeugendheid en ander honds gedrag...
toch is dit per hond verschillend!! whooper vrat echt alles op wat hij tegen kwam en doet dit eigelijk nog wel maar niet meer 's nachts. hij eet zelf zijn eigen mand op 8O (kunststof) dit kan niet echt gezond zijn. ik heb hem de eerste paar maanden in een benche gehad:

A. ja voor zijn eigen veiligeheid zodat hij niet alles opeet wat zijn darmen kapot kan maken of verstoppingen kan veroorzaken.
B. ja, omdat ik ook nog meubels wil overhouden.

ik heb ook al heel mijn leven honden omdat ik ze graag wil, met al hun ongemakken etc etc. dat wil nog niet zeggen dat ik ze mijn complete inboedel op hoef te laten eten!!

ik ben een paar maanden zeer intensief bezig geweest om dat knauwen af te leren met uitzondering op dingen waar hij op MAG knauwen, en nu ligt hij met zijn 9 maanden jong :mrgreen: 's nachts in de keuken :ok:

dus als je op een juiste wijze en met de juiste doeleinden voor een benche kiest zie ik hier geen problemen of kwaad in :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Dingo
Zeer actief

Je kunt ook een gedeelte van het huis ter beschikking stellen... ;) ik heb een houten plaat tussen het kamer en keuken gedeelte gezet als ik weg ging. Daardoor had Dingo de keuken, bijkeuken en gehele gang ter bschikking....daar kon nagenoeg niets aan kapot ;)
AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

en hoe hoog is die plank??

ik zou dat graag ook doen, maar sam springt overal overheen of hij gooit het om..

hoe heb jij dat gedaan??
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:Je kunt ook een gedeelte van het huis ter beschikking stellen... ;) ik heb een houten plaat tussen het kamer en keuken gedeelte gezet als ik weg ging. Daardoor had Dingo de keuken, bijkeuken en gehele gang ter bschikking....daar kon nagenoeg niets aan kapot ;)
zo ben ik begonnen. precies hetzelfde een plank tussen gang en keuken :ok: nou maakte Dingo dus nagenoeg niks kapot zoals je zegt, terwijl whooper bijna een complete keuken naar zijn mallemoer vrat!! 8O dat wil ik dus zeggen met verschil van hond. ik heb toen ook meteen in een benche gedaan ook des te meer omdat er naast het keukenblok ook kabels lopen en daar ben ik niet zo kapot van!!

nu, een paar maanden verder zit hij weer in dezelfde keuken, met dezelfde plank ('s nachts dan hè) en nu doet hij het goed :ok:

mijn plank is denk ik een meter hoog :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Dingo
Zeer actief

whoopy schreef:
Dingo schreef:Je kunt ook een gedeelte van het huis ter beschikking stellen... ;) ik heb een houten plaat tussen het kamer en keuken gedeelte gezet als ik weg ging. Daardoor had Dingo de keuken, bijkeuken en gehele gang ter bschikking....daar kon nagenoeg niets aan kapot ;)
zo ben ik begonnen. precies hetzelfde een plank tussen gang en keuken :ok: nou maakte Dingo dus nagenoeg niks kapot zoals je zegt, mijn plank is denk ik een meter hoog :ok:
mmm, goudvissen, snelbinders, skeelers, skeelertas, 15 liter tuinaarde door de keuken, dienstbroek, schoenen, deurposten....dus er is genoeg gesneuveld in de loop der tijd hoor, alleen vertik ik het om een mijn hond in een kooi te stoppen ;)
Mijn plank was 1.5 meter hoog, en daar kon dingo(toen als pup) echt niet over heen...
Op een gegeven moment liet ik steeds vaker de plaat er tussen uit,, en al heel gauw liep hij vrij door het huis heen, waar toen ook nog genoeg gesneuveld is, alleen maakt mij dat niet zo veel uit, dat is, het risisco wat je neemt als je een hond aanschaft, maar dat is mijn persoonlijke mening :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:
whoopy schreef:
zo ben ik begonnen. precies hetzelfde een plank tussen gang en keuken :ok: nou maakte Dingo dus nagenoeg niks kapot zoals je zegt, mijn plank is denk ik een meter hoog :ok:
mmm, goudvissen, snelbinders, skeelers, skeelertas, 15 liter tuinaarde door de keuken, dienstbroek, schoenen, deurposten....dus er is genoeg gesneuveld in de loop der tijd hoor, alleen vertik ik het om een mijn hond in een kooi te stoppen ;)
Mijn plank was 1.5 meter hoog, en daar kon dingo(toen als pup) echt niet over heen...
Op een gegeven moment liet ik steeds vaker de plaat er tussen uit,, en al heel gauw liep hij vrij door het huis heen, waar toen ook nog genoeg gesneuveld is, alleen maakt mij dat niet zo veel uit, dat is, het risisco wat je neemt als je een hond aanschaft, maar dat is mijn persoonlijke mening :mrgreen:
en die mening respecteer ik ook :ok: maar het gaat mij hier om de veiligheid van de hond. het zal mij ook een rotzorg zijn dat hij dingen kapot eet (met uitzondering van mijn meubels :mrgreen: ), MITS hij ze maar niet OP eet. maar ik zou toch echt niet gerust zijn als mijn pup snelbinders naar binnen werkt. whooper heeft pas en stuk bal naar binnen gewerkt en met geluk kwam dat weer eruit. nou je wil niet weten hoe hard dat plastic in die maag was geworden door als dat maagzuur, dat kan echt veel schade veroorzaken in de darmen!!!.
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Dingo
Zeer actief

Hij at het niet op, scheurde het alleen maar kapot, dus van opeten was geen sprake.
Ik had mijn fiets in de bijkeuken staan, en had niet verwacht dat de snelbinders en jasbeschermers het die dag moesten ontgelden :mrgreen:
Toch, kun je met een beetje moeite, best een ruimte zo maken, dat er nagenoeg niets gesloopt kan worden.
Het waren ook geen uren dat ik weg was, dus de tijd was te overzien. Bovendien toen ik weer goed en wel aan t werk ging, was Dingo al gewent om een aantal uren alleen te zijn, en ik had het geluk dat ik hem af en toe mee kon nemen naar t werk, of tussentijds even hem uit kon laten, maar dat heeft niet iedereen ;)
AfbeeldingAfbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:Hij at het niet op, scheurde het alleen maar kapot, dus van opeten was geen sprake.
Ik had mijn fiets in de bijkeuken staan, en had niet verwacht dat de snelbinders en jasbeschermers het die dag moesten ontgelden :mrgreen:
Toch, kun je met een beetje moeite, best een ruimte zo maken, dat er nagenoeg niets gesloopt kan worden.
Het waren ook geen uren dat ik weg was, dus de tijd was te overzien. Bovendien toen ik weer goed en wel aan t werk ging, was Dingo al gewent om een aantal uren alleen te zijn, en ik had het geluk dat ik hem af en toe mee kon nemen naar t werk, of tussentijds even hem uit kon laten, maar dat heeft niet iedereen ;)
hahaahh nou ik ben blij dat Dingo niks opeet maar helaas kan niet iedereen van dit geluk spreken ;) ik heb een redelijk groot huis dus een plekje om af te zetten voor de hond dacht ik dan ook gevonden te hebben maar NOG kreeg die draak het voor elkaar om alles kapot en op te eten. nou heb ik veel puppies gehad maar moet ik ook eerlijk toegeven dat whooper wel heel extreem is (of was) en mag ik nog niet klagen dat hij het nu nagenoeg niet meer doet, terwijl hij nog maar 9 maanden is.

maar wat ik eigelijk gewoon met deze hele discussie wil zeggen dat de situatie van geval tot geval verschillend is en je niet kunt oordelen als je de situatie niet kent. ik denk dat jij ook wel anders gereageerd zou hebben als Dingo wel die snelbinders en plastic en keukenkastjes gewoon op zou eten. want je bent toch bezorgt over je hond en uiteindelijk doen we allemaal wat het beste voor je hond is (uitzonderingen heb je altijd natuurlijk).
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Dingo
Zeer actief

whoopy schreef:
Dingo schreef:Hij at het niet op, scheurde het alleen maar kapot, dus van opeten was geen sprake.
hahaahh nou ik ben blij dat Dingo niks opeet maar helaas kan niet iedereen van dit geluk spreken ;) ik heb een redelijk groot huis dus een plekje om af te zetten voor de hond dacht ik dan ook gevonden te hebben maar NOG kreeg die draak het voor elkaar om alles kapot en op te eten. nou heb ik veel puppies gehad maar moet ik ook eerlijk toegeven dat whooper wel heel extreem is (of was) en mag ik nog niet klagen dat hij het nu nagenoeg niet meer doet, terwijl hij nog maar 9 maanden is.

maar wat ik eigelijk gewoon met deze hele discussie wil zeggen dat de situatie van geval tot geval verschillend is en je niet kunt oordelen als je de situatie niet kent. ik denk dat jij ook wel anders gereageerd zou hebben als Dingo wel die snelbinders en plastic en keukenkastjes gewoon op zou eten. want je bent toch bezorgt over je hond en uiteindelijk doen we allemaal wat het beste voor je hond is (uitzonderingen heb je altijd natuurlijk).
Inderdaad, ik heb echt het beste met mijn hond voor, maar ook al zou hij meer slopen, dan nog kwam er geen kooi in mijn huis, dan vond ik wel een andere oplossing :mrgreen: ...maar zoals je al zei, ieder zijn eigen keuze :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”