Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jones haalt zijn B diploma, update pag 2 een week later!

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Jones haalt zijn B diploma, update pag 2 een week later!

Ongelezen bericht door samantha! »

Kleine jongetjes worden grotere jongens :D !
Vandaag heeft Jones zijn B diploma gehaald op de diplomadag.
Met 73 van de 80 punten wat mij betreft een uitstekend puntenaantal en dat voor een 1e keer :D

Het afgelopen jaar heb ik Jones zelf getrained dus hij is het niet gewent om met veel mensen en honden tegelijk te zijn, het was dus even zien hoe hij erop zou reageren.
Maar hij deed het erg netjes, hij was vrij relaxed.
Wel had hij wat puberjongetjesstreekjes maar dat is hem vergeven..

Een kort verslagje van de proeven:
A. Aangelijnd en los volgen: hier kan ik kort over zijn, dit deed hij keurig dus een 10.

B. Uitsturen en komen op bevel: Jones gaat erg graag dus mister speedy was dan ook binnen no time de benodigde 30 meter bij mij vandaan. Toen gaf de keurmeester aan dat ik hem moest terugfluiten dus ik floot, Jones gaat gelijk in de remmen, keert zich om, gaat zitten en kijkt me aan van: heh? ik denk dat je je vergist vrouwtje :19: ? je stuurt me net weg en ik heb nog niets.. zeg het maar please! welke kant moet ik nu op om toch iets mee terug te kunnen nemen! Maar nee Jones, dat hoort nou eenmaal niet bij de proef.. dus ik floot nogmaals en toen kwam mister speedy toch maar snel aan de voet zitten want misschien moet het wel over? en ligt de dummy ergens anders? nee dus haha, stomme proef, vinden wij beiden. Hier kregen we een 9.

C. Aanhouden van de aangewezen plaats: Jones ging netjes liggen, ik ging uit zicht en na 2 minuten lag hij nog keurig op zijn plaats. Er was wat oproer geweest tussen 2 passerende honden maar de keurmeester zei dat hij daar straal doorheen keek en alleen maar oog had voor het paadje waar ik in was gelopen, een 10.

D. Kort apport te land: dat was secondenwerk, een 10.

E. Apport uit diep water: ook perfect, een 10.

F. Verloren apport te land: hier kwamen de kwajongensstreekjes tot uiting... Het scheen een erg lastige te zijn, de 4 honden voor mij die toch al behoorlijk wat ervaring hadden kwamen zonder dummy weer het bos uit. Ik zet Jones in en hij verdwijnt al snel uit zicht, de keurmeester stond in het bos op een verhoogd stukje zodat hij de hond wel kon zien werken maar zelf zag je dus niets. Het duurde best even.. maar ik wist dat de honden voor mij echt 5 minuten hadden gezocht zonder resultaat dus het zou wel erg moeilijk zijn? En daar kwam hij dan, met dummy! Ik was opgelucht, pakte de dummy staand (waaaaarom doe ik dat nou? Jones gaat altijd zitten, ik denk door de spanning haha) aan en zeg: oef jongen, was het zo moeilijk, gelukkig kon je hem nog vinden! De keurmeester komt lachend naar me toe en zegt: moeilijk? je hond had werkelijk binnen 30 seconden de dummy gevonden maar hij was prima op de hoogte van het feit dat jij niets kon zien en in deze situatie niet zou ingrijpen, hij heeft even flink doorgezocht en besloot toen hij geen 2e dummy kon vinden toch maar snel naar je terug te komen. Daar ga ik je wel 2 punten aftrek voor geven en samen met het staand aanpakken werd dat dus een 7.

G. Markeerapport: dit vind ik altijd een lastige, vooral met een erg jonge onervaren hond. Vandaag was het ook nog eens onze eerste proef van de dag, dus Jones zat nog barstens vol energie. Helaas was het vanmorgen om 8.30 ook nog wat mistig en dat in combinatie met het behoorlijk lange gras, de afwezigheid van wind en daardoor geen verwaaiing kunnen krijgen en als 3e van de hele dag aan de beurt zijn zodat er nog geen valplek was maakte mij wel even behoorlijk zenuwachtig. Maar goed, je kunt niet meer dan het commando geven en hopen haha. Jones was keurig steady en op mijn commando vertrok speedy en gaf de keurmeester en mij daarbij een heerlijke modderdouche haha. Razendsnel ging ie, recht eropaf leek het. Maar uiteindelijk liep hij er toch een halve meter naast en schoot net een metertje te ver door. Gelukkig realiseerde meneer zich dat gelijk dus maakte een mooie salto tijdens het remmen, pakte de dummy en kwam netjes terug. Ook hier maakte ik zelf weer de fout om de dummy staand aan te pakken dus uiteindelijk werd het een 7.

H. Apport over diep water. Hier merkte ik de onervarenheid. Het was een meter of 20 zwemmen en aan de overkant was een heuvel en daar bovenop lag hij. Wij waren halverwege de dag aan de beurt dus er was inmiddels al een paadje van al de honden die de dummy hadden binnengehaald. Nu doet mijn Jones niet aan paadjes, hij komt het water uit en duikt gelijk vol in het dikke struikgewas en begint te zoeken. Mooi revierend kamde hij het hele stuk mooi uit en kwam zo op de dummy. Zelf kon je dit niet zien dus ik stond daar echt van: wat is ie toch aan het doen!! ik hoor dat hij het halve bos afbreekt. Maar goed, daar kwam hij dan aan, met dummy. De keurmeester was vol lof over zijn zoekwerk, hij vond het alleen maar mooi dat hij niet via het paadje ging maar gewoon alles mooi zelfstandig uit aan het kammen was en hij gaf hem dan ook een dikke 10.

Al met al ben ik zeker tevreden over mijn knappe ventje :lol1:
hier en daar wat streekjes (vooral bij de verloren zoek) maar als je verder zo'n mooi diploma haalt als jonge knul is je dat helemaal vergeven. Heerlijk gewerkt met mijn ventje dus en we zijn weer een mooie ervaring rijker :D
Laatst gewijzigd door samantha! op 26 okt 2015 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Re: Jones haalt zijn B diploma.

Ongelezen bericht door Elly* »

Van harte gefeliciteerd met je mooie B-diploma. Een dikke knuffel voor Jones.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Gefeliciteerd, mooi gedaan :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Mooi gedaan, knap hoor! Jammer van de puntjes die je zelf hebt laten liggen bij het apport staand aanpakken. Ik heb eens op een gehoorzaamheidswedstrijd Beau bij het voorkomen nét begeleid met mijn handen om hem naar me toe te halen. Krijg je ook aftrek, dat vind ik altijd de stomste puntjes. Hoe dan ook is het een mooi lijstje, super gedaan!
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Dank jullie wel!!

Hilde schreef:Mooi gedaan, knap hoor! Jammer van de puntjes die je zelf hebt laten liggen bij het apport staand aanpakken. Ik heb eens op een gehoorzaamheidswedstrijd Beau bij het voorkomen nét begeleid met mijn handen om hem naar me toe te halen. Krijg je ook aftrek, dat vind ik altijd de stomste puntjes. Hoe dan ook is het een mooi lijstje, super gedaan!
Dat begeleiden was nieteens nodig geweest, Jones gaat ALTIJD zitten, nu deed hij dat ook maar ik was zo blij en zenuwachtig dat ik de dummy al uit zijn bek had gepakt voor hij ging zitten (want hij ging wel alsnog gewoon zitten), stom dus gewoon.
Voortaan dus vooral aan mezelf denken.. even een seconde geduld en daarna de ontlading haha.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Mooi :ok: Gefeliciteerd allebei.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Hahaha, heel herkenbaar. Ik haalde ook binnen door de zenuwen terwijl Beau echt geen fouten maakt op voorkomen. Ondanks dat heb je nog superpunten dus niet getreurd :D
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Gefeliciteerd! Super gedaan.
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Hoppaaaa! Super! Gefeliciteerd :lief:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Super zeg! Wat een geweldige honden heb je toch. Gefeliciteerd!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een mooi resultaat, dat hebben jullie toch maar mooi samen voor elkaar gekregen :ok: . Erg leuk om je verslag te lezen, zo krijg ik er echt een beetje beeld bij.

Ik ben wel heel benieuwd hoe je nou aan de slag gaat met het verloren apport, dat hij niet treuzelt/eigen plannetjes trekt zeg maar? Toch stiekem meekijken? Maar dat heeft hij misschien door? Een tweede persoon die meekijkt en jou door kan geven wat hij doet zodat jij hem kunt corrigeren?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gefeliciteerd :cheer:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Goed gedaan allebei! :E:
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Super goed. Gefeliciteerd!

Grappig dat je dat toch zenuwachtig bent ondanks dat je al zo vaak dat soort dingen gedaan hebt.
Ik heb dat ook wel een beetje hoor, dat snap ik ook niet. Vrijdag met Barra GG2 examen, en ondanks al die examens en wedstrijden die je al gedaan hebt, is het dan toch spannend.
Laatst gewijzigd door mito op 18 okt 2015 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Gefeliciteerd :E:

Leuk het verslagje te lezen geeft inzicht waar je mee bezig bent. :cheer:

Hoe oud is Jones?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hilde schreef:Mooi gedaan, knap hoor! Jammer van de puntjes die je zelf hebt laten liggen bij het apport staand aanpakken. Ik heb eens op een gehoorzaamheidswedstrijd Beau bij het voorkomen nét begeleid met mijn handen om hem naar me toe te halen. Krijg je ook aftrek, dat vind ik altijd de stomste puntjes. Hoe dan ook is het een mooi lijstje, super gedaan!
Ik zeg niks over puntjes die zijn blijven liggen daarvoor mis ik de benodigde "wedstrijdpassie" :tongue:
(Ik neem altijd staand aan dus ik ben sowieso al een aantal punten kwijt :mrgreen: )

Voor deze jongeman met baas een B met 73 punten van de 80 is adembenemend voor een eerste (?) proef.

Van harte gefeliciteerd!! :E:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
samantha!
Zeer actief

Zamunda schreef:Wat een mooi resultaat, dat hebben jullie toch maar mooi samen voor elkaar gekregen :ok: . Erg leuk om je verslag te lezen, zo krijg ik er echt een beetje beeld bij.

Ik ben wel heel benieuwd hoe je nou aan de slag gaat met het verloren apport, dat hij niet treuzelt/eigen plannetjes trekt zeg maar? Toch stiekem meekijken? Maar dat heeft hij misschien door? Een tweede persoon die meekijkt en jou door kan geven wat hij doet zodat jij hem kunt corrigeren?
Dat weet ik ook nog niet want in training haalt hij dit (niet meer) in zijn koppie.
Betrappen gaat dus niet...
Maar ik denk (en hoop) dat het met wat meer wedstrijdervaring vanzelf over gaat.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

mito schreef:Super goed. Gefeliciteerd!

Grappig dat je dat toch zenuwachtig bent ondanks dat je al zo vaak dat soort dingen gedaan hebt.
Ik heb dat ook wel een beetje hoor, dat snap ik ook niet. Vrijdag met Barra GG2 examen, en ondanks al die examens en wedstrijden die je al gedaan hebt, is het dan toch spannend.
Ja, het gaat een beetje vanzelf denk ik :mrgreen:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Gefeliciteerd :E:

Leuk het verslagje te lezen geeft inzicht waar je mee bezig bent. :cheer:

Hoe oud is Jones?
Jones is net 1.5 jaar, 19 maanden nu.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Dank allemaal :D

ranetje schreef:
Ik zeg niks over puntjes die zijn blijven liggen daarvoor mis ik de benodigde "wedstrijdpassie" :tongue:
(Ik neem altijd staand aan dus ik ben sowieso al een aantal punten kwijt :mrgreen: )

Voor deze jongeman met baas een B met 73 punten van de 80 is adembenemend voor een eerste (?) proef.

Van harte gefeliciteerd!! :E:
1e keer een B, half jaar geleden wel al een C diploma gehaald.
Ik ben ook zeker wel tevreden :D
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Knap hoor :ok: Jones is nog zo jong en dan al dit resultaat op een B-proef. Jullie zijn een superteam!
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Wat een knappe hond! En z'n baas weet het er dan toch maar uit te halen ook! Gefeliciteerd samen
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Dank, dank :)
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

samantha! schreef:
Zamunda schreef:Wat een mooi resultaat, dat hebben jullie toch maar mooi samen voor elkaar gekregen :ok: . Erg leuk om je verslag te lezen, zo krijg ik er echt een beetje beeld bij.

Dat weet ik ook nog niet want in training haalt hij dit (niet meer) in zijn koppie.
Maar ik denk (en hoop) dat het met wat meer wedstrijdervaring vanzelf over gaat.
En hoe weet je dat dan? Doordat je weleens ongemerkt hebt meegekeken? Of door er voor te zorgen dat hij het apport direct zal weten te vinden waardoor je hem kunt vertellen dat ie niet moet treuzelen als hij er toch te lang over doet?
samantha!
Zeer actief

Zamunda schreef:
samantha! schreef:

En hoe weet je dat dan? Doordat je weleens ongemerkt hebt meegekeken? Of door er voor te zorgen dat hij het apport direct zal weten te vinden waardoor je hem kunt vertellen dat ie niet moet treuzelen als hij er toch te lang over doet?
Ik kies een plek van waar ik hem stiekem kan zien of ik laat iemand anders kijken :tongue:
Afbeelding
Punzel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Punzel »

Dat hebben jullie mooi gedaan met z'n tweeën! Gefeliciteerd :cheer:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

goed gedaan. je kan trots zijn op jezelf en op je mannetje.
ellen
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

samantha! schreef:
Zamunda schreef:
samantha! schreef:

Ik kies een plek van waar ik hem stiekem kan zien of ik laat iemand anders kijken :tongue:
Je kunt een kleine camera op z'n rug binden dan kun je volgen wat hij onderweg uitspookt :8):
Zamunda
Zeer actief

samantha! schreef:Ik kies een plek van waar ik hem stiekem kan zien of ik laat iemand anders kijken :tongue:
Ah. Hij wist dus precies dat de keurmeester niet jouw hulpje was :mrgreen: .
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”