Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hondje is vorige week begonnen met, als ie zijn behoefte heeft gedaan, met zijn achterpoten grond weg te vegen/krabben ofwel eroverheen te gooien
Wat zit hierachter? Ofwel hoezo gaat ie dit doen als ie 'wat ouder is' :
de hond gaat woest naar achter staan krabben, waardoor er geurstoffen van zijn voetjes op de grond komt. kunnen alle honden die zijn pies ruiken ook dat nog ruiken.
de hond verspreidt door zijn gekrab de geurstoffen in zijn pies.
Ik sluit me geheel aan bij LinLin. Ik heb twee reuen hier die de baas willen zijn en doen dat ook altijd. Kunnen zelf het hele gazon omploegen op hun manier.
Echt een teken van dominantie. Kan ontwikkelen ook door echt reu worden als ze een (loopse) teef hebben geroken.
Dank voor de reactie
Ja een echte macho is Bob wel....maakt hem niks uit of ie een wolfshond tegenkomt of een Sint Bernard al is ie zelf nauwelijks 10 kg
De drup
't ziet er wel grappig uit, trouwens, als het tenminste niet op eigen gazon gebeurd :
EvavT schreef:Mijn hondje is vorige week begonnen met, als ie zijn behoefte heeft gedaan, met zijn achterpoten grond weg te vegen/krabben ofwel eroverheen te gooien
Mijn teefje doet dat ook,al 7 jaar lang,maar die is niet dominant te noemen.
Hihih, Huts doet het altijd na het piesen en poepen, tenzij ze aan de lijn zit, dan mag ze het niet. Zij piest ook als een reu, zo hoog mogelijk en vaak met 1 achterpoot in de lucht Bolletje deed het, en Pien doet het ook na poepen en begint nu ook na het plassen.
ach ja ... wij vegen ´m af ... zij strekken de pootjes even ... ik zoek er (bij mijn honden in iedergeval) geen dominantie achter hoor. Volgens mij doet elke hond het wel eens, of altijd. Mijn honden, reu en teef, doen het altijd. Als Bob (de kleine) wat te dicht bij Goofy staat moet tÃe dekking zoeken anders krijgt tÃe een lading zand en graspollen over zich heen :p:
"Eén ding zal de computer nooit kunnen: van de apen afstammen"
Diesel doet het nu ook.
ik dacht eerst dat hij het had 'geleerd' van Bitsy.
Maar de hormonen spelen nu gewoon een grote rol.
Maar hij is nu 15 maanden en er komt een reu-ige reu in hem op.
Hij gromt naar andere honden als hij aan de riem loopt.
Gaat geen knokpartijtje uit de weg.
Is erg bezig met stoer aan de riem lopen .
En vooral op bepaalde snuffelplekken wordt over elke vreemde spetter heengepiest en vervolgens even goed voorzien van wat blaadjes en aarde dmv van het naar achteren krabben.
Oberon doet het alleen als hij ergens langdurig heeft staan snuffelen, volgens mij dan een tevenplasje, maar dat weet ik niet zeker, dan piest hij er tegen aan en gaat uitgebreid staan vegen.
De meeste keren echter tilt hij alleen de poot op, piest en loopt weer verder.
Het is dominant gedrag wat hoort bij het markeren. Mijn honden doen het ook en ik moet zeggen dat ik dus wel altijd poog door te lopen tijdens het voeten vegen. Ik zie niet zo het nut van al dat machtsvertoon tegenover de buurhonden.
Dacht vroeger ook altijd dat het met dominantie te maken had... maar mijn dominanste hond doet het niet!!! En de zachtaardigste, makkelijkste, sociaalste hond doet het wel!!! Dus bij mij gaat die theorie niet meer op....
EvavT schreef:Mijn hondje is vorige week begonnen met, als ie zijn behoefte heeft gedaan, met zijn achterpoten grond weg te vegen/krabben ofwel eroverheen te gooien
Sja...Aaron staat hier helemaal onderaan in de roedel en dat vind hij ook prima, maar hij doet het ook.
Zelfs als de graspollen tegen Vonya aanvliegen, vind Vonya dat nog niet erg. Terwijl ze hem binnenshuis te grazen had genomen.
Sowieso hebben Vonya en Aaron de regels binnen strakker bedacht. Mano mag binnen niets, terwijl ze hem buiten rustig laten etteren.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...