Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herderspel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Herderspel

Ongelezen bericht door Gollum »

Nu Rani niet meer zo bang is voor vreemde honden merk ik dat ze een ontzettende voorkeur heeft voor verschillende soorten herders. Ik vind het zo maf, ze pikt ze er zo uit om vervolgens eens even lekker wild met elkaar te gaan spelen. Beuken, poten bijten, keihard rennen met elkaar. Ook met pittige honden waarvan de eigenaar dacht dat die helemaal niet zo van spelen met andere honden houden. Rani wind ze allemaal om haar pootjes.

Hoe kan dat vraag ik me dan af. Ruiken ze anders of worden ze op uiterlijk ingeschat? Hoe communiceren ze van een afstand dat ze daar allebei wel zin in hebben? Is het een soort herkenning? Ik ben wel nieuwsgierig.
Bij kleine hondjes doet ze het gelukkig niet.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Herderspel

Ongelezen bericht door blondie »

Gollum schreef:Nu Rani niet meer zo bang is voor vreemde honden merk ik dat ze een ontzettende voorkeur heeft voor verschillende soorten herders. Ik vind het zo maf, ze pikt ze er zo uit om vervolgens eens even lekker wild met elkaar te gaan spelen. Beuken, poten bijten, keihard rennen met elkaar. Ook met pittige honden waarvan de eigenaar dacht dat die helemaal niet zo van spelen met andere honden houden. Rani wind ze allemaal om haar pootjes.

Hoe kan dat vraag ik me dan af. Ruiken ze anders of worden ze op uiterlijk ingeschat? Hoe communiceren ze van een afstand dat ze daar allebei wel zin in hebben? Is het een soort herkenning? Ik ben wel nieuwsgierig.
Bij kleine hondjes doet ze het gelukkig niet.
Ze zullen onderling elkaar toch signalen geven, denk dat uiterlijkheden en houding al veel doen. Niet alleen van herders maar ook van bepaalde andere honden die ineens een match in elkaar zien.
Mijn vorige reu stond niet bekend om zijn speelse karakter met andere honden :tongue: maar er waren erbij waar ik ineens aan zijn houding zag dat de hond in kwestie gewoon helemaal ok was :19:
Aki nu is ook wat meer op zichzelf, maar er zijn bepaalde types waar hij ook nu gewoon nog wel even mee wil rennen en beuken op een leuke manier.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”