Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overstappen van brok
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Overstappen van brok
Hangt af van hoe gevoelig je honden voor verandering van voedsel zijn. De meest veilige manier is paar dagen vlees en dan stukje bij beetje de nieuwe brokken geven. Elco eet gerust alles door elkaar zonde dat hij daar last van krijgt, dus bij hem zou ik gewoon in één keer de overstap maken
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat dus.Fotogravinnetje schreef:Hangt af van hoe gevoelig je honden voor verandering van voedsel zijn. De meest veilige manier is paar dagen vlees en dan stukje bij beetje de nieuwe brokken geven. Elco eet gerust alles door elkaar zonde dat hij daar last van krijgt, dus bij hem zou ik gewoon in één keer de overstap maken
Wat je zegt ben je zelfffff 

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Na een week weet je nog niet of ze het er goed op doen, dat weet je pas na een week of 6.
Ik zou iig het oude opvoeren en dan met wat nieuws beginnen...
Ik zou iig het oude opvoeren en dan met wat nieuws beginnen...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Volgens mij is het beter om niet te mengen met geperst en geëxpandeerde brokken, omdat deze een andere vertering hebben.
Ik zou zelf dus je huidige brok gewoon helemaal opvoeren, eventueel een paar dagen alleen vlees geven en daarna de nieuwe brok gaan geven.
Ik ben met mijn honden een paar weken geleden van geperste brok naar geëxpandeerde brok overgestapt en dat ging op deze manier probleemloos. Ik heb er geen vleesdagen tussen gedaan trouwens, gewoon de ene dag de geperste brokken opgevoerd, de dag erna de nieuwe brokken.
Ik zou zelf dus je huidige brok gewoon helemaal opvoeren, eventueel een paar dagen alleen vlees geven en daarna de nieuwe brok gaan geven.
Ik ben met mijn honden een paar weken geleden van geperste brok naar geëxpandeerde brok overgestapt en dat ging op deze manier probleemloos. Ik heb er geen vleesdagen tussen gedaan trouwens, gewoon de ene dag de geperste brokken opgevoerd, de dag erna de nieuwe brokken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Volgens mij kun je best mengen, heb ik in het verleden ook gedaan. Geen problemen mee gehad. De lam rijst van Cavom is ook een fijne brok trouwens. Mocht het niet werken kun je ook nog overwegen je pro plan bij zoofast te bestellen. Scheelt nog ruim een tientje met wat je nu betaalt geloof ik....
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Inderdaad, bij zoofast is het goedkoper, zeker als je het per 2 zakken koopt: http://www.zoofast.nl/purinaproplanadul ... 10948.html Je betaald van nog geen € 36,- per zak van 14kg.
Ik doe meestal ook 2 kvv dagen en dan ander voer, heb een tijdje moeten schipperen met Oscar. Die wilde de gewone Cavom ineens niet meer eten
Uiteindelijk na tig verschillende merken die hij ofwel niet lustte of mega hopen van poepte, toen Cavom lam & rijs gegeven.
Nu wissel ik de gewone Cavom af en toe af met de Lam & Rijst. Hippo is ook gevoelig op zijn huid en voor enkele dingen allergisch, van Cavom heeft hij helemaal geen last.
Ik doe meestal ook 2 kvv dagen en dan ander voer, heb een tijdje moeten schipperen met Oscar. Die wilde de gewone Cavom ineens niet meer eten

Nu wissel ik de gewone Cavom af en toe af met de Lam & Rijst. Hippo is ook gevoelig op zijn huid en voor enkele dingen allergisch, van Cavom heeft hij helemaal geen last.
- Hippo
- Zeer actief
Kan jij die Cavom Lam & Rijst dan in de winkel halen? Hier hebben ze alleen de normale versie maar in geen velden of wegen de lam & rijst. Die moest ik alsnog online bestellen.Heavy schreef:SuzieC1970 schreef:Volgens mij kun je best mengen, heb ik in het verleden ook gedaan. Geen problemen mee gehad. De lam rijst van Cavom is ook een fijne brok trouwens. Mocht het niet werken kun je ook nog overwegen je pro plan bij zoofast te bestellen. Scheelt nog ruim een tientje met wat je nu betaalt geloof ik....
nouja zeg ik bestel ze bij zooplus 2 zakken voor 99 euro
![]()
Maar we vergeten nogal eens op tijd te bestellen en hebben laatst een zak opgehaald bij de Jumper voor 68 euro![]()
Wat een verschillen in prijs. Ik ga toch de Cavom proberen want we blijven slepen met die 14 kilo dat is zo snel op ze eten 500 gram per dag. En ik vind het ook vervelend als het elke keer bij de buren wordt gebracht als we niet thuis zijn
-
- Actief
Omdat ik nog Cavom had van onze vorige herder dacht ik ook over te stappen van proplan naar Cavom, man man man wat een shit boel kwam er uit zeg en had ik er maar een klein beetje bij gemengd. natuurlijk las ik ook over geperst en niet geperst niet goed is samen dus dacht, oke een klein beetje tijdens trainen. uit eindelijk is er 16 kilo naar de arme kant gegaan. inmiddels eet Maylo het liefst kvv en eet maar de helft van wat hij nodig heeft aan brokken. heb nu prins. lukkulus en nog een soort (kan er niet opkomen) geprobeerd maar geen succes qua eten. wel zijn de hopen een stuk beter als het shit van Cavom. en volgens mij heb je minder nodig van pro plan maar weet niet helemaal zeker.
succes en ik lees graag hoe het is gegaan
succes en ik lees graag hoe het is gegaan
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Waarschijnlijk kun je van Cavom wat minder voeren.
Ik heb overigens nooit gemengd. Gewoon in 1x over.
Liever 1 dag aan de schijt dan een hele week, maar ook dat is nooit gebeurt.
Ik heb overigens nooit gemengd. Gewoon in 1x over.
Liever 1 dag aan de schijt dan een hele week, maar ook dat is nooit gebeurt.
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
die zoofast.nl heb ik eens geopend en pro plan is nog goedkoper dan zooplusHippo schreef:Inderdaad, bij zoofast is het goedkoper, zeker als je het per 2 zakken koopt: http://www.zoofast.nl/purinaproplanadul ... 10948.html Je betaald van nog geen € 36,- per zak van 14kg.
Ik doe meestal ook 2 kvv dagen en dan ander voer, heb een tijdje moeten schipperen met Oscar. Die wilde de gewone Cavom ineens niet meer etenUiteindelijk na tig verschillende merken die hij ofwel niet lustte of mega hopen van poepte, toen Cavom lam & rijs gegeven.
maar magazijn is in polen lees ik
zijn die zakken dat wel hetzelfde van kwaliteit?
want waarom kunnen ze die brok goedkoper maken dan hier als ze hier samengesteld word?
Pro Plan komt van Nestlé. Dat is dus echt heel groot.schelsey schreef:die zoofast.nl heb ik eens geopend en pro plan is nog goedkoper dan zooplusHippo schreef:Inderdaad, bij zoofast is het goedkoper, zeker als je het per 2 zakken koopt: http://www.zoofast.nl/purinaproplanadul ... 10948.html Je betaald van nog geen € 36,- per zak van 14kg.
Ik doe meestal ook 2 kvv dagen en dan ander voer, heb een tijdje moeten schipperen met Oscar. Die wilde de gewone Cavom ineens niet meer etenUiteindelijk na tig verschillende merken die hij ofwel niet lustte of mega hopen van poepte, toen Cavom lam & rijs gegeven.
maar magazijn is in polen lees ik
zijn die zakken dat wel hetzelfde van kwaliteit?
want waarom kunnen ze die brok goedkoper maken dan hier als ze hier samengesteld word?
Ik geloof niet dat dat hier samengesteld wordt, dat gaat gewoon de wereld over. In Frankrijk lag Pro Plan ook overal.
Polen kan gewoon goedkoper zijn. Ik hoorde laatst wat je voor winst maakt op een zak brokken, dat is niet mis

De opslag en het vervoer zijn gewoon bizar duur. In Polen zal dat veel goedkoper zijn en vandaar de lagere prijs.
De inhoud van de zakken is gewoon hetzelfde.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Geperst is ook vrij zwaar. Xantos kon er destijds ook slecht tegen. Als ik brok zou voeren zou ik caracroc of purizon voeren denk ik.
Caracroc lam/rijst diet heb ik gevoerd aan Xito toen hij vergiftigd was door drontal en eigenlijk alleen hypoallergeen mocht hebben.
Caracroc lam/rijst diet heb ik gevoerd aan Xito toen hij vergiftigd was door drontal en eigenlijk alleen hypoallergeen mocht hebben.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hippo
- Zeer actief
Veel voederfabrikanten voegen geur, kleur en smaakstoffen toe aan het voer. Een hond heeft niet zo'n goed ontwikkelde smaak zoals mensen, het gaat grotendeels op geur. Aan Cavom zit inderdaad weinig geur. Oscar is een zeer matige eter, ik doe een scheut warm water over de brokken. Laat het 5min inweken en dan eet hij het met smaak op. Zonder warm water eet hij echt met lange tanden.Heavy schreef:Nou Jip at de laatste dagen al met lange tanden maar heeft nu besloten om de brokken maar gewoon helemaal niet meer te eten![]()
En dat wil heel wat zeggen bij Jip die altijd honger heeft.
Ik denk omdat het een geperste brok is ,misschien dat dat toch niet lekker valt op zijn maag?
Er zit ook geen reuk of smaak aan het is net konijnenbiks![]()
Voordat ik weer over ga op pro plan wil ik nog een lam rijst of zalm rijst brok proberen maar dan niet geperst . Iemand een idee?
Ik heb helaas al aardig merken geprobeerd(Pro Plan, Orijen, Taste of the Wild, Bosch, Brit, Canadog, Meadowfields en dan per merk verschillende soorten), van de niet geperste brokken moet Oscar meer dan 2x het dubbele van de aanbevolen hoeveelheid eten(en zoveel trek heeft hij niet) anders wordt hij mager. Cavom is tot nu toe het enige waar hij het écht goed op doet en voor zijn doen weinig van nodig heeft. Hippo weegt bijv 29 kilo, die eet maar 2x per dag 1 koffiekopje Cavom. En die heeft bergen energie en krijgt veel beweging(net als Axel en Oscar).
Je zou het dus nog eens kunnen proberen met wat warm water.
-
- Zeer actief
Gizmo krijgt ook de lam/ rijst van cavom. Hij begint altijd vol goede moed aan een geperste brok maar na een paar weken is hij er wel klaar mee, terwijl hij het er prima op doet. Een scheutje warm water eroverheen werkt voor hem prima, en soms koop ik iets anders ter afwisseling. Na een zakje van iets anders eet hij het weer prima. Carocroc zou een goede optie zijn als je iets anders wilt, maar Meradog heeft ook een fijne lam of zalm variant! Allebei betaalbare en goede brokken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Hier bevalt meadowfields goedHeavy schreef:
Voordat ik weer over ga op pro plan wil ik nog een lam rijst of zalm rijst brok proberen maar dan niet geperst . Iemand een idee?
-
- Zeer actief
Ben benieuwd hoe die bevalt. Giz kan er niet tegen omdat er behalve zalm ook andere dierlijke eiwitten inzitten mar heb het Max ook wel gevoerd. Hij eet het heel graag maar krijgt er vreselijke slappe ontlasting op!