Nadat ik bijna zes jaar geleden een zwaar ongeluk had, probeerde ik in de jaren daarna het hardlopen een aantal keer op te pakken maar dat lukte steeds niet. Omdat het nu eigenlijk heel goed met me gaat en ik het sporten in de sportschool ook goed vol kan houden, heb ik vanmiddag eens een nieuwe poging gewaagd. Ik had allang geaccepteerd dat ik nooit meer écht zou sporten en al helemaal geen hardlopen. Ik had me neergelegd bij de normale wandelingen met Lola als enige sportiviteit voor de rest van mijn leven. Dus mijn blijheid nu het toch gelukt is vanmiddag is wel groot zeg maar

Mijn eerste rondjesinds jaren, 4km, heb ik samen met Lola gedaan in 25 minuten. Ik gebruik een app die intervallen timed: 1min wandelen, 2min hardlopen. Muziekje erbij aan, Lola naast me en maar gewoon gaan. Het ging boven verwachting goed, Lola vond het na de eerste interval ook leuk en we zijn beide moe maar vooral voldaan nu.
Hopelijk kan ik dit één keer in de week blijven doen naast de sportschool. Misschien twee keer, als ik niet te druk ben.
Het lijkt me leuk in dit topic samen met andere recreatieve hardlopers te praten. Wie maakt er nog meer af en toe met de hond een rondje en hoe gaat dat bij jullie?