Helemaal mee eens.Ik woon ook in Putten en ik denk dat ik weet welk landgoed het is. Daar staan overal bordjes "honden aan de lijn"en dat geeft niks,maar om dan honden van het landgoed zelf achter je aan te krijgen zit ik niet op te wachten.En al helemaal geen stafforddagmar88 schreef:Lemuria schreef:Als je de hond vorig jaar hebt gehaald en hij toen 8 maanden was, zal hij nu ongeveer volwassen aan het worden zijn. Ik zou écht héel pissed-of zijn als er een volwassen Staff/Pit-reu zonder baas met me mee zou lopen, het is gewoon een risico. Verder horen dit soort honden inderdaad niet op een erf maar, zoals hierboven beschreven, op een bank tegen de baas aan te liggen ruften.
Dus mijn mening is bijna hetzelfde als de meeste anderen; OF de hond in een leuk speelveld wegzetten waar hij veilig dingen kan doen als jij bezig bent en binnen laten zodra er ook maar enigszins de mogelijkheid is, OF herplaatsen.
Vandaag of morgen komt er een stramme patsreu zich even met hem en dat leuke vriendje bemoeien.
Kijken hoe gezellig het dan nog is. En dan sta je daar, als baas van een hond die in principe geen kwaad in de zin heeft.
Hij hoeft het niet eens zelf op te zoeken. Je bent hem wel kwijt wanneer hij reageert, en een ander zijn hond(en) met wat pech ook.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Problemen op het erf, hulp gezocht.
Moderator: moderatorteam
- Goldylocks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labradors !
- Aantal honden: 2
Re: Problemen op het erf, hulp gezocht.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ik verbaas mij erover dat mensen een erfhond adviseren
Alsof erfhonden niet verder lopen dan dat wij wensen want waar begint het erf en waar eindigt het erf als er geen grens is
Erfhonden alle vrijheid en ruimte geven geeft net zoveel problemen en misschien nog wel meer omdat ze het erf bewaken (en het erf is net zo groot als dat zij bepalen) met alle gevolgen van dien.
Erfhonden alle vrijheid en ruimte geven geeft net zoveel problemen en misschien nog wel meer omdat ze het erf bewaken (en het erf is net zo groot als dat zij bepalen) met alle gevolgen van dien.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik wil beiden gewoon niet bij me in de buurt hebben zonder baas. Mijn honden zijn niet gediend van aansluiters en Diem zou ik dan het hele stuk onder appel moeten houden omdat hij anders wil knokken/patsen.Paisley schreef:Er loopt hier een engelse staff wel eens te struinen, die woont op een grote woonboerderij waarvan het erf ook niet ontsnappings-proof is. Er is niemand die daar een punt van maakt, mens en dier niet. Hij loopt wel eens de hele ronde met me op, en dan druk ik hem weer bij het hek langs het erf op als ik weer bijna thuis ben.
Het zou zonde zijn om er helemaal een probleem van te gaan maken "omdat het een stafford is"
Natuurlijk moet je hond op je erf blijven voor zijn eigen veiligheid, maar ik zie liever een lieve stafford zonder baas opduiken dan een stuk chagrijn van een poedel.
Ik zou bloedlink worden als de losloper niet een eenmalig weggelopen hond is, maar een hond waarvan bekend is dat hij wegloopt en toch opnieuw de kans krijgt.
Ik heb zo eens een bouvier gehad, die slenterde alleen op een smal pad waardoor ik gewoon niet kon gaan wandelen. Aangebeld bij dichtsbijzijnde boerderij voor hulp maar het was hun hond en geen probleem dat hij de weg overstak om een ommetje te maken in openbaar wandelgebied. Ik heb toch maar even uitgelegd dat ik dat wél een probleem vond. Hond nooit meer gezien maar ik zou anders zeker verdere actie hebben ondernomen. Nederland is klein en een hond moet buiten eigen terrein gewoon een baas in de buurt hebben die kan voorkomen dat er problemen ontstaan
Mijn advies zou dus zijn per direct zorgen dat de hond niet meer het erf afkomt. Met (elektronisch) hek of ruime kennel. Deuren openmaken kan je wellicht voorkomen door waar mogelijk sloten en schuifjes op deuren te maken?
En een hond die zo uit zijn dak gaat heeft denk ik niet voldoende mentale/fysieke uitdaging en/of opvoeding? Of hij zit niet op z'n plek inderdaad. hoe verdrietig ook is proberen hem te herplaatsen dan het meest eerlijk voor hem.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Precies dit dus. Als ik daar zou lopen met Maylo die dus behoorlijk kan lopen patsen heb ik een groot probleem. Ik zou dus ook absoluut niet blij zijn als ik zo'n hond tegen zou komen(eigenlijk geld dit voor elke reu zonder eigenaar, maar helemaal met dit kaliber).dagmar88 schreef:Lemuria schreef:Als je de hond vorig jaar hebt gehaald en hij toen 8 maanden was, zal hij nu ongeveer volwassen aan het worden zijn. Ik zou écht héel pissed-of zijn als er een volwassen Staff/Pit-reu zonder baas met me mee zou lopen, het is gewoon een risico. Verder horen dit soort honden inderdaad niet op een erf maar, zoals hierboven beschreven, op een bank tegen de baas aan te liggen ruften.
Dus mijn mening is bijna hetzelfde als de meeste anderen; OF de hond in een leuk speelveld wegzetten waar hij veilig dingen kan doen als jij bezig bent en binnen laten zodra er ook maar enigszins de mogelijkheid is, OF herplaatsen.
Vandaag of morgen komt er een stramme patsreu zich even met hem en dat leuke vriendje bemoeien.
Kijken hoe gezellig het dan nog is. En dan sta je daar, als baas van een hond die in principe geen kwaad in de zin heeft.
Hij hoeft het niet eens zelf op te zoeken. Je bent hem wel kwijt wanneer hij reageert, en een ander zijn hond(en) met wat pech ook.
Verder denk ik dat je inderdaad met een onzichtbare omheining zou kunnen proberen, en anders zoveel mogelijk de hond zoveel mogelijk bij je houden, blijkbaar heeft hij daar behoefte aan.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
oplossing is èn/èn denk ik: zowel meer mee doen zodat ie zn vertier niet elders zoekt, als zorgen voor adequate omheining. Zo'n onzichtbare lijkt mij inderdaad het beste, dan heeft ie toch nog volop de ruimte.
Maar ja, dit alles vereist natuurlijk wel de nodige inzet dus ik weet niet of je dat kunt bieden. Sterkte in ieder geval!
Maar ja, dit alles vereist natuurlijk wel de nodige inzet dus ik weet niet of je dat kunt bieden. Sterkte in ieder geval!
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Een stuk afzetten vlakbij huis zodat de hond (honden) ook lekker naar binnen kunnen, als ze dat willen, dat is toch iets wat moet kunnen, lijkt mij? 
- Gimmick
- Zeer actief
Dit dus...lucie schreef:oplossing is èn/èn denk ik: zowel meer mee doen zodat ie zn vertier niet elders zoekt, als zorgen voor adequate omheining. Zo'n onzichtbare lijkt mij inderdaad het beste, dan heeft ie toch nog volop de ruimte.
Hier ook een amstaff die de benen neemt als ze de kans krijgt.
Maar ze krijgt de kans gewoon niet.
En een amstaff wil niks liever dan bij je zijn. Je hebt er veel meer aan als je erin investeerd dat hij rustig bij je komt liggen dan hem af te leren om weg te lopen. Want dat gaat je toch niet lukken.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik kan dit nooit zo rijmen met elkaar... een hond die niets liever wil dan bij je zijn smeert m niet.Gimmick schreef: Hier ook een amstaff die de benen neemt als ze de kans krijgt.
...
En een amstaff wil niks liever dan bij je zijn.
Maar goed, dat klinkt wat minder romantisch
Mijn stabij is ook niet erfvast te krijgen. Die wil niets liever dan de kippen van de buren de nek om draaien, of de ganzen van het land afjagen.
Een hond die niets liever wil dan bij je zijn, staat bij de deur

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Nouja met erfhond moet ook wat gedaan worden idd en niet gewoon maar in de tuin laten zittenTamara. schreef:Ik verbaas mij erover dat mensen een erfhond adviserenAlsof erfhonden niet verder lopen dan dat wij wensen want waar begint het erf en waar eindigt het erf als er geen grens is
![]()
Maar als je een erf hebt en een hond wilt om daar te waken is een erf hond beter geschikt dan een gezelschapshond.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
in dit geval zou ik ook geen onzichtbare omheining aanraden, als daar na verloop van tijd de batterij van leeg is dan is de hond alsnog weg.
ik zou fijn een andere baas zoeken...
ik zou fijn een andere baas zoeken...
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- Gimmick
- Zeer actief
Een hond die niks liever wil dan bij je zijn zolang je intensief met haar bezig bent. Maar zodra ik 20 sec niks doe gaat ze zelf wel op zoek naar iets om te doen.Paisley schreef:Ik kan dit nooit zo rijmen met elkaar... een hond die niets liever wil dan bij je zijn smeert m niet.Gimmick schreef: Hier ook een amstaff die de benen neemt als ze de kans krijgt.
...
Mijn stabij is ook niet erfvast te krijgen. Die wil niets liever dan de kippen van de buren de nek om draaien, of de ganzen van het land afjagen.
En daarnaast wil ze gewoon lekker bij ons binnen liggen. En niet buiten lopen terwijl wij binnen zitten.
Tenzij er wat te jagen valt.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
doodzielig voor een stafford. dat zijn geen "ik vermaak mij wel" hondenmosquito1980 schreef:Hij hoeft toch niet te verpieteren in een afgezet stuk?Nanna schreef:Niks afzetten of wegzetten in kennels.
Zo'n hond verpietert in zijn eentje.
Ik zou er een baas voor zoeken die er wat mee doen en zelf een erfhond nemen die het prima vindt om alleen het erf te bewaken. Iets van een berghond of zo.
Maak het groot, het is een landgoed plaats zat. Zandbak er in, klim dingen, stuk gras, stuk wit zand, zwembadje, een lekker hok etc etc. Maak er een heuveltje in. Haal nog een hond dan zijn ze met z'n tweeën.

- Gimmick
- Zeer actief
Dan vermaken ze zich wel met erg onwenselijk gedrag.M@scha schreef:doodzielig voor een stafford. dat zijn geen "ik vermaak mij wel" hondenmosquito1980 schreef:Hij hoeft toch niet te verpieteren in een afgezet stuk?Nanna schreef:Niks afzetten of wegzetten in kennels.
Zo'n hond verpietert in zijn eentje.
Ik zou er een baas voor zoeken die er wat mee doen en zelf een erfhond nemen die het prima vindt om alleen het erf te bewaken. Iets van een berghond of zo.
Maak het groot, het is een landgoed plaats zat. Zandbak er in, klim dingen, stuk gras, stuk wit zand, zwembadje, een lekker hok etc etc. Maak er een heuveltje in. Haal nog een hond dan zijn ze met z'n tweeën.
Dan krijg je een hond die de omheining gaat slopen.
En gaat zitten joelen.
Erg zielig ...!!!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Inderdaad lijkt een Stafford mij niet bij uitstek geschikt als terrein of kennelhond.
Voor je op dit landgoed woonde was hij toen gewoon huishond? Wat deed je er toen mee? Kon hij toen ook al slecht even alleen of apart blijven?
Ik meen te lezen dat hij buiten op de deel nergens binnen kan of mag. Is dat wat je voor ogen had toen je de hond op 8 maanden oud uit het asiel haalde?
Zou persoonlijk op zoek gaan naar een huis waar hij gewoon weer huishond mag zijn. Een Stafford is gewoon geen terrein of kennel hond, die wordt dood ongelukkig zoals je nu al merkt.
Voor je op dit landgoed woonde was hij toen gewoon huishond? Wat deed je er toen mee? Kon hij toen ook al slecht even alleen of apart blijven?
Ik meen te lezen dat hij buiten op de deel nergens binnen kan of mag. Is dat wat je voor ogen had toen je de hond op 8 maanden oud uit het asiel haalde?
Zou persoonlijk op zoek gaan naar een huis waar hij gewoon weer huishond mag zijn. Een Stafford is gewoon geen terrein of kennel hond, die wordt dood ongelukkig zoals je nu al merkt.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Misschien zoekt hij wel wat hij thuis mist.?
Op een groot landgoed valt best wel een stuk af te zetten met degelijk matriaal tegen een schuur/bijkeuken aan lijkt mij en wat gaan doen met die hond.
Nu is het nog een leuk sociaal vrolijk beest maar je weet niet als hij volwassen is wat hij uit gaat vreten op zijn zwerftochten.
Op een groot landgoed valt best wel een stuk af te zetten met degelijk matriaal tegen een schuur/bijkeuken aan lijkt mij en wat gaan doen met die hond.
Nu is het nog een leuk sociaal vrolijk beest maar je weet niet als hij volwassen is wat hij uit gaat vreten op zijn zwerftochten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ik leer nog wat hier op HF
Ik wist niet dat Staffies zulke "ingewikkelde" honden waren
Ik denk altijd: hond hele dag in huis is zielig dus groot stuk tuin afzetten met van alles en nog wat er in inclusief een lekker hok en hond is blij...
Dat geld blijkbaar niet voor alle honden
OK, ik zou dan geen Staffie nemen.
Ik wist niet dat Staffies zulke "ingewikkelde" honden waren
Ik denk altijd: hond hele dag in huis is zielig dus groot stuk tuin afzetten met van alles en nog wat er in inclusief een lekker hok en hond is blij...
Dat geld blijkbaar niet voor alle honden
- mosquito1980
- Zeer actief
Kun je zien hoe belangrijk het is om je in rassen te verdiepen VOORDAT je een pup/hond aanschaft!!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ingewikkelds is het alleen als je het zelf ingewikkeld maakt , honden over het algemeen doen niet ingewikkeld.mosquito1980 schreef:Ik leer nog wat hier op HF![]()
Ik wist niet dat Staffies zulke "ingewikkelde" honden waren![]()
Ik denk altijd: hond hele dag in huis is zielig dus groot stuk tuin afzetten met van alles en nog wat er in inclusief een lekker hok en hond is blij...![]()
Dat geld blijkbaar niet voor alle honden![]()
Wat je zegt ben je zelfffff 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
mosquito1980 schreef:Ik leer nog wat hier op HF![]()
Ik denk altijd: hond hele dag in huis is zielig dus groot stuk tuin afzetten met van alles en nog wat er in inclusief een lekker hok en hond is blij...![]()
Ingewikkeld is eek groot woord
Maar waar als ik een Mechel binnen heb deze na 5 minuten knuffelen concludeert dat er niet gewerkt gaat worden en zijn eigen plek opzoekt kruipt een Stafford binnen volgens mij het liefste in je gewoon enkel om tw knuffelen.
- mosquito1980
- Zeer actief
Daarom staat "Ingewikkeld" ook tussen parenthesecrutz schreef:mosquito1980 schreef:Ik leer nog wat hier op HF![]()
Ingewikkeld is eek groot woord![]()
Maar waar als ik een Mechel binnen heb deze na 5 minuten knuffelen concludeert dat er niet gewerkt gaat worden en zijn eigen plek opzoekt kruipt een Stafford binnen volgens mij het liefste in je gewoon enkel om tw knuffelen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Nou dat moet ze maar op zoek naar een baas die de hond niet 20sec zijn eigen gang laat gaan... hoe realistisch is dat?Gimmick schreef:Een hond die niks liever wil dan bij je zijn zolang je intensief met haar bezig bent. Maar zodra ik 20 sec niks doe gaat ze zelf wel op zoek naar iets om te doen.Paisley schreef:Ik kan dit nooit zo rijmen met elkaar... een hond die niets liever wil dan bij je zijn smeert m niet.Gimmick schreef: Hier ook een amstaff die de benen neemt als ze de kans krijgt.
...
En daarnaast wil ze gewoon lekker bij ons binnen liggen. En niet buiten lopen terwijl wij binnen zitten.
Een hond moet zich nou eenmaal van tijd tot tijd zelf vermaken. De meeste honden zijn dan opgesloten tussen muren en deuren. Deze hond heeft die omheining van zijn (grote!) leefruimte niet en is ook niet erfvast te krijgen, want het boeit hem niet om huis, haard en baas de rug toe te keren en op stap te gaan.
Daar kan een onzichtbare elektrische omheining de muren en deuren vervangen.

- M@scha
- Zeer actief
nope. dat zal vast voor meer honden gelden, maar zeker ook voor de staff.mosquito1980 schreef:Ik leer nog wat hier op HF![]()
sam is een mooi voorbeeld. wij hebben een enorme tuin, bij het pension heeft hij een enorme weide voor zichzelf inclusief zwemplek etc.
maar als hij op beide plekken te lang alleen is (en dan vooral als hij geen keus heeft omdat poort/deur dicht zit) dan gaat hij roepen.
ga je erbij zitten een boek lezen en negeer je hem compleet? geen probleem, hij vermaakt zich wel. maar wél met zijn mens(en) in de buurt anders is het stom

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik denk dat geen van mijn honden daar gelukkig van zouden worden hoor, er bestaan meer gezelschapshonden dan alleen een Stafmosquito1980 schreef:Ik leer nog wat hier op HF![]()
Mijn Labrador zou qua vacht prima de hele winter buiten kunnen blijven, ze vind het in de winter ook niet lekker als ik binnen de kachel aan doe. Dan wil ze buiten liggen maar wel het liefst met de deur open. Of anders ik erbij in de tuin
Anders zie je binnen de kortste keren twee hele zielige bruine ogen door het raam staren
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik denk dat konijnen daar gelukkig van worden. Honden niet.
- mosquito1980
- Zeer actief
Mijn voordeel, in de winter is het hier 15 graden als het echt "koud" isGollum schreef:Ik denk dat geen van mijn honden daar gelukkig van zouden worden hoor, er bestaan meer gezelschapshonden dan alleen een Stafmosquito1980 schreef:Ik leer nog wat hier op HF![]()
OK, ik zou dan geen Staffie nemen.![]()
Mijn Labrador zou qua vacht prima de hele winter buiten kunnen blijven, ze vind het in de winter ook niet lekker als ik binnen de kachel aan doe. Dan wil ze buiten liggen maar wel het liefst met de deur open. Of anders ik erbij in de tuin![]()
Anders zie je binnen de kortste keren twee hele zielige bruine ogen door het raam staren
- Gimmick
- Zeer actief
Heel realistisch.Paisley schreef:Nou dat moet ze maar op zoek naar een baas die de hond niet 20sec zijn eigen gang laat gaan... hoe realistisch is dat?Gimmick schreef:Een hond die niks liever wil dan bij je zijn zolang je intensief met haar bezig bent. Maar zodra ik 20 sec niks doe gaat ze zelf wel op zoek naar iets om te doen.Paisley schreef:Ik kan dit nooit zo rijmen met elkaar... een hond die niets liever wil dan bij je zijn smeert m niet.Gimmick schreef: Hier ook een amstaff die de benen neemt als ze de kans krijgt.
...
Een hond moet zich nou eenmaal van tijd tot tijd zelf vermaken. De meeste honden zijn dan opgesloten tussen muren en deuren. Deze hond heeft die omheining van zijn (grote!) leefruimte niet en is ook niet erfvast te krijgen, want het boeit hem niet om huis, haard en baas de rug toe te keren en op stap te gaan.
Daar kan een onzichtbare elektrische omheining de muren en deuren vervangen.
Gimmick zoekt haar eigen vertier wel als ik niet met haar bezig ben. En dus zorg ik voor een goede omheining. Is die er niet dan is ze ook weg.
Tja dat wist ik toen ik een wegloper in huis nam...
Ik denk dat de hond van de ts zich wel zelf vermaakt maar wel als de baas in de buurt is. Ook al is die met eigen dingen bezig.
Alleen het probleem is dus dat ze 'm buiten sluit zoals ik dit lees. Tja daar zijn het de honden gewoon niet voor.
Gimmick ligt hier ook wel gewoon te spelen. Maar als ik wegga wil ze graag mee. Daar is toch niks vreemds aan.
- Gollum
- Zeer actief
Oh heerlijk, dan zou ik de hele dag de deuren open hebben. Alhoewel, hoeveel enge beesten zitten er bij jou in de buurt?mosquito1980 schreef:Mijn voordeel, in de winter is het hier 15 graden als het echt "koud" isGollum schreef:Ik denk dat geen van mijn honden daar gelukkig van zouden worden hoor, er bestaan meer gezelschapshonden dan alleen een Stafmosquito1980 schreef:Ik leer nog wat hier op HF![]()
Mijn Labrador zou qua vacht prima de hele winter buiten kunnen blijven, ze vind het in de winter ook niet lekker als ik binnen de kachel aan doe. Dan wil ze buiten liggen maar wel het liefst met de deur open. Of anders ik erbij in de tuin![]()
- mosquito1980
- Zeer actief
Gollum schreef:Oh heerlijk, dan zou ik de hele dag de deuren open hebben. Alhoewel, hoeveel enge beesten zitten er bij jou in de buurt?mosquito1980 schreef:Mijn voordeel, in de winter is het hier 15 graden als het echt "koud" isGollum schreef:Ik denk dat geen van mijn honden daar gelukkig van zouden worden hoor, er bestaan meer gezelschapshonden dan alleen een Stafmosquito1980 schreef:Ik leer nog wat hier op HF![]()
Anders zie je binnen de kortste keren twee hele zielige bruine ogen door het raam staren![]()
De deur staat inderdaad de hele dag open, maar 1 eng beest: een enge heddur
Laatst gewijzigd door mosquito1980 op 22 okt 2015 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- M@scha
- Zeer actief
gollum: mosquito liegt. ze hebben gróte enge beesten daar!!!
http://www.travel-images.com/photo/photo-angola36.html

- Gollum
- Zeer actief
Die kan zo Mika in een keer doorslikken!M@scha schreef:gollum: mosquito liegt. ze hebben gróte enge beesten daar!!!