schumie schreef:Na een lange dag bij mijn ouders met Ozzy op bezoek geweest te zijn, lees ik met lichtelijke verbazing de laatste pagina's van het door mij gestarte topic. Wat een veronderstellingen, aannames en zelfs beschuldigingen naar aanleiding van een beperkte weergave van de situatie. Goed lezen zou sommige mensen ook sieren. Maar Wellicht komt het door mijn schrijfstijl dus vandaar een poging tot verheldering.
Ik heb dit topic geopend in de hoop adviezen, tips of trucks te krijgen welke ik nog niet zelf had bedacht of waar de mensen in mijn omgeving nog niet op zijn gekomen, of bij wie ik ten rade ben gegaan. Ozzy gaat onder geen beding zomaar weg, pas als we in mijn ogen gedaan hebben wat binnen onze mogelijkheden ligt en het blijkt dan toch niet te werken of de hond is ongelukkig dan is het een optie. Overigens denkt mijn partner daar ook zo over, en is hij ( al staat hij misschien anders tegenover honden houden als de meeste hier) echt gek met de dikkop zoals hij hem noemt. Zonder morren ruimt hij de stront op ( zijn hond poept in het bos, Ozzy het liefst op onze straat, misschien doordat hij in de stad is opgegroeid en in het asiel heeft gezetten?), heeft alle klinken veranderd, klaagt niet over alle beschadigde deuren en geeft de honden elke avond een botje voor het slapen gaan).
ehhhh zorgen dat het terrein / erf schoon blijft en zorgen dat de hond niet binnen kan en daarom alle klinken veranderen en hem een koekje geven is gek zijn op een hond????
Zou ik in mijn volgende leven als Ozzy hier willen leven?Daar kan ik volmondig ja opzeggen en ik denk vele honden. Minimaal twee keer per dag uit, een erf waar de hele dag wel wat gaande is van mee schapen voeren, tot tuinwerk etc, speelgoed in overvloed, een hondenmaatje, een deels verwarmde deel waar je de hele dag toegang tot hebt, playdates met andere hondenmaatje, uitstapjes met de auto, aandacht en knuffels van meerdere mensen en vaak een rondje bal gooien. Volgens mij zo slecht nog niet? Maar misschien voor Ozzy niet genoeg.
denk zeker weten voor Ozzy niet genoeg, het is nu een jonge puber van ongeveer 16 maanden? Die wil ook in het koppie bezig zijn en niet enkel veel ruimte hebben
Ik las hier, hoeveel signalen moet je hond je geven, maar Ozzy toont dus niet ongelukkig. Iedereen die hier komt ziet ook een blije happy hond. Het deuren krabben gebeurt ook niet bij ons eigen huis als ik binnen ben en hij buiten maar juist als we er helemaal niet zijn of als hij mij kan zien als ik bij de buurvrouw koffiedrink. Toch een stukje verlatingsangst misschien? Bij mijn ouders vandaag wijkt hij ook geen moment van mijn zijde en volgt mij overal.
is Ozzy voor je hier woonde wel goed gewend geweest alleen te zijn en niet overal mee naar binnen te mogen, dus bv in huis even in een andere kamer blijven en natuurlijk gewoon alleen thuis blijven
Met betrekking tot het niet meer in huis komen, de deel hoort bij het huis, ze liggen alleen niet meer in huis bij ons voor de houtkachel om het zomaar te zeggen. De deel is een soort hele grote bijkeuken met een aantal deuren naar buiten. Daar staat een bank, matras, mand en nu dan bench, voer, water en speeltjes waar ze dus kunnen vertoeven. Van de winter zijn ze dus wel echt in huis geweest, maar Bob begon ontzettend te verharen, daarnaast maakte Ozzy continue de tussendeur open waardoor het bijna niet meer warm te stoken is en begon het toch naar hond te ruiken. Van de zomer wilde de honden niet eens mee het echte huis in dus hebben we gezamenlijk besloten dat we zouden proberen hoe het bevalt als ze niet meer door de tussendeur en in huis zouden komen. Daar lijken zowel Ozzy als bobby geen probleem mee te hebben.
het is mij bekend wat een deel is

maar ze moesten dus naarbuiten ivm het verharen en wilden van de zomer niet meer binnen, waarschijnlijk omdat jullie ook minder binnen verbleven in die tijd
En door zijn wegloopgedrag toont Ozzy dus wel degelijk dat hij er problemen mee heeft
Het geen hond in een kennel of aan de ketting willen hebben daar delen mijn partner en ik dezelfde mening. Ik vind Ozzy geen kennelhond ( nogmaals de deel is deels verwarmd) en om Bob dan los te laten lopen of er bij te stoppen vind ik beiden niet kunnen.
Waarom dan Ozzy nu even in een bench? Aangezien zijn frequentie van weglopen is vermeerderd, en hij nu ook de weg opgaat en achter auto's van mensen waar hij mee opgelopen is. Kortom de situatie is een stuk risicovoller geworden en de bench is het enige middel waar ik hem in op kan sluiten als er geen toezicht is. Wil ik dat voor langere tijd,absoluut niet! Maar voor nu ff de veiligste oplossing lijkt mij.
geen kennelhond maar wel een hond om los over een groot niet omheid terrein te laten zwerven? en ook bij een kennel kan je een verwarmd binnenverblijf maken
In huis opsluiten is dus geen optie aangezien hij alle deuren open maakt, de deuren allemaal op slot doen is hier echt optie vanwege aanloop. Bovendien zit op deeldeur niet eens een slot.
een slot is zo gezet
De tuin afrasteren, we hebben alleen een voortuin welke door een beukenhaag gescheiden word van de weilanden en is aangezicht van de boerderij en er mag geen verandering aan plaatsvinden, bovendien kan hij dan niet meer op de deel.
het landgoed is dan een monument begrijp ik dat jullie niets mogen veranderen?
Een speelweide met hok, idem dito dit mogen wij niet zomaar plaatsen. Bovendien wil mijn man dat niet en sommige dingen dien je te respecteren, als iemand zijn huis voor je openstelt waar hij geboren en getogen is.
speelweide met hok kan toch prima geplaatst worden als het niet direct in het zicht staat
Schrikdraad of een onzichtbare heining gaan we proberen. Alleen praktisch de buurhond heeft dat al en Ozzy heeft die hond geleerd erover heen,onderdoor etc te gaan. Dus het effect betwijfel ik.
dat is schikdraad, dan zal het korter op elkaar en hoger moeten en een onzichtbare heining is niet tussendoor of overheen te gaan
Andere tips met bij je laten liggen in de ruimte, dat ga ik zeker doen als cliënten dat accepteren. Als ik daar zelf zit te werken mag hij er uiteraard bij. Maar dat lost nog niet op dat als de buurvrouw daar de coaching doet hij dus waarschijnlijk wel aan de deur gaat zitten, zelfde voor de kamers op de deel die voor b&b gaan dienen. Die maakt hij namelijk nu ook aan de lopende band open, terwijl er nog niemand inzit. Is momenteel opslag. Kortom hoe ga ik dat aanpakken?
los op het terrein kan hij dus toch niet blijven zelfs als hij binnen de grenzen blijft want er zijn ook anderen die jullie terrein gebruiken en dan "last" van hem hebben
verder is het een jonge zich ontwikkelende hond die nog lang niet volwassen is. Vermoed zomaar dat hij als hij straks volwassen is slecht met sexe genoten om kan gaan en zijn ontspanningen nog wel eens minder aangenaam uit kunnen gaan pakken
Verbaasd me trouwens dat hij nog niet opgepakt is en naar het asiel gebracht is als zijnde gevonden, denk dat als je iedere keer moet betalen om hem op te halen de lol van het los laten lopen er zo af is