Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Acceptabel ringgedrag op shows (uitvallen e.d.)

Moderator: moderatorteam

Izzie_Anneke
Zeer actief

Re: Acceptabel ringgedrag op shows (uitvallen e.d.)

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

laeken schreef: Ik zal nu ook nooit meer showen met een hond die dat niet wil. Ik snap dus ook bepaalde mensen uit deze topic niet helemaal die met bange buitenlandse bastaardhonden willen showen. Laat die honden dan in hun waarde. Mijn hond was niet bang. Die pikte gewoon bepaalde dingen niet en nog steeds is dat showen daarna gestopt. Hond is niet happy dus niet showen. Simpel lijkt mij. Showen kan je dan als baas wel leuk vinden maar het moet wel om de hond gaan.

Dit begrijp ik ook niet. Geen haar op mijn hoofd die overweegt Izzie mee te slepen naar een drukke toestand waar ze zich door een vreemde moet laten aanraken. De dierenarts is wel voldoende.
Ik zou het dan ook volledig begrijpen als ze mij en Izzie, hoe oogstrelend ze ook is, de ring uitsturen omdat ze gewoon te bang is.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

En toch, mijn hond vindt dat sjouwen door de ring fantastisch. Samen lopen, zichzelf laten zien, etc. Alleen dat betasten ben ik aan het trainen (voor de dierenarts etc), alleen als je dan ineens zo'n km krijgt terwijl je hiervoor altijd geduldige en leuke kms hebt gehad... Tja. Het gaat me niet zozeer om de show en de plaatsing en zo, maar om het mooie trainingsmoment in ontspannen sfeer. Op de AKC was dat dus niet zo en ik zal daar ook niet meer inschrijven nu.
Afbeelding
chinanooksyekona
Actief
Mijn ras(sen): Malamute
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door chinanooksyekona »

Zover ik weet over mijn ras, ligt dit aan de keurmeester, en waar zijn/haar grens ligt.
Chinanooks Hailey & Yekona :I:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Cleva schreef:
Marjoleine schreef:Wie doet dat dan hier? :scratch:
Wat mij betreft iedereen die showen en de bijbehorende vrijwilligers met de klappers met consumptiebonnen serieus neemt.
Onzin. Het gaat hier over showen en niet over wat iemand met die resultaten doet.
Bij showen hoort het vergaren van titels en kwalificaties en dat mag best.
En daar hoort ook een bepaald gedrag bij. Dat is nou eenmaal zo, als het beest happend en grauwend door de ring gaat mag ie niet meer meedoen.

Niemand heeft het hier gehad over wat er met die kwalificaties gedaan wordt, dat haal jij erbij, en in dit geval volledig onterecht.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

lieke schreef: Met Lyndie had ik nog nooit geshowd omdat ze zo'n raar prikoor heeft maar toen Leonie haar een keer leende voor een show, liep ze alsof het dagelijks werk was en genoot ze van alle aandacht. Idioot beest.
Oh ja haha!
Iedereen dacht dat Lyndie al erg ervaren was en ik dacht dat ook, dus vrolijk vertellen dat ze al ervaren was. Bleek ze nog nooit geshowd te hebben. Ze was wel dol op al die aandacht. :I:
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

Izzie_Anneke schreef:
laeken schreef: Ik zal nu ook nooit meer showen met een hond die dat niet wil. Ik snap dus ook bepaalde mensen uit deze topic niet helemaal die met bange buitenlandse bastaardhonden willen showen. Laat die honden dan in hun waarde. Mijn hond was niet bang. Die pikte gewoon bepaalde dingen niet en nog steeds is dat showen daarna gestopt. Hond is niet happy dus niet showen. Simpel lijkt mij. Showen kan je dan als baas wel leuk vinden maar het moet wel om de hond gaan.

Dit begrijp ik ook niet. Geen haar op mijn hoofd die overweegt Izzie mee te slepen naar een drukke toestand waar ze zich door een vreemde moet laten aanraken. De dierenarts is wel voldoende.
Ik zou het dan ook volledig begrijpen als ze mij en Izzie, hoe oogstrelend ze ook is, de ring uitsturen omdat ze gewoon te bang is.
2 honden van mij hebben al eens shows mogen doen
en die vonden het gewoon schitterend (buiten een keer dat dus die andere reuen zooo vervelend deden)
maar anders moet de keurmeester dus wel beschermd worden tegen het afgelekt worden van mijn honden.
door de ring lopen ze beide echt van 'hier ben ik'
als ze het niet leuk vonden mochten ze ook niet meer mee van mij

je probeert het natuurlijk ook wel zo leuk mogelijk te maken. ik probeer dus voor hun een feest van aandacht en wat lekkers ervan te maken
Izzie_Anneke
Zeer actief

Annemieb schreef: 2 honden van mij hebben al eens shows mogen doen
en die vonden het gewoon schitterend (buiten een keer dat dus die andere reuen zooo vervelend deden)
maar anders moet de keurmeester dus wel beschermd worden tegen het afgelekt worden van mijn honden.
door de ring lopen ze beide echt van 'hier ben ik'
als ze het niet leuk vonden mochten ze ook niet meer mee van mij

je probeert het natuurlijk ook wel zo leuk mogelijk te maken. ik probeer dus voor hun een feest van aandacht en wat lekkers ervan te maken
Dan zeggen we toch hetzelfde? Jouw honden vonden het schitterend, ik weet 100 % zeker dat Izzie met haar staart tussen de benen tegen mij aangeplakt gaat zitten. Met een hond als Iz show je dus niet :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Izzie_Anneke schreef: Jouw honden vonden het schitterend, ik weet 100 % zeker dat Izzie met haar staart tussen de benen tegen mij aangeplakt gaat zitten. Met een hond als Iz show je dus niet :wink:
En toch denk ik dat dat, mits je de juiste keurmeester treft, heel erg mee zal kunnen vallen. Als je haar vorige week contact zag maken met iedereen van ons groepje dan viel dat angstige voor mensen toen al erg mee. Met meer van dit soort positieve ervaringen gaat ze nog een heel eind verder komen dan ze nu al is denk ik.
De keurmeester die wij een poosje terug hadden in Nijmegen was een heel ander soort keurmeester dan op de show in Apeldoorn, naar aanleiding waarvan dit topic is geopend. Zij nam alle tijd, ging rustig op haar hurken zitten, gaf eventueel een snoepje en als een hond niet aangeraakt wilde worden om wat voor reden dan ook, dan zette ze daar niet verder op door. Zo kan het dus ook. :wink:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Moet je een kaukaas nemen, dan blijven de KM op een meter of 4, zelfs op de berghondendagen :19: alleen op een show in Alkmaar was een KM die hem wilde betasten maar voor de rest niet en dan krijg je ook in je keurverslag de hond heeft een te korte staart :hmmm: Baco vond het lange wachten ook niets aan en we zijn een keer of 5 geweest omdat ik dat wilde :pffff:
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

LongFields schreef:
Izzie_Anneke schreef: Jouw honden vonden het schitterend, ik weet 100 % zeker dat Izzie met haar staart tussen de benen tegen mij aangeplakt gaat zitten. Met een hond als Iz show je dus niet :wink:
En toch denk ik dat dat, mits je de juiste keurmeester treft, heel erg mee zal kunnen vallen. Als je haar vorige week contact zag maken met iedereen van ons groepje dan viel dat angstige voor mensen toen al erg mee. Met meer van dit soort positieve ervaringen gaat ze nog een heel eind verder komen dan ze nu al is denk ik.
De keurmeester die wij een poosje terug hadden in Nijmegen was een heel ander soort keurmeester dan op de show in Apeldoorn, naar aanleiding waarvan dit topic is geopend. Zij nam alle tijd, ging rustig op haar hurken zitten, gaf eventueel een snoepje en als een hond niet aangeraakt wilde worden om wat voor reden dan ook, dan zette ze daar niet verder op door. Zo kan het dus ook. :wink:
Goed punt. Het kan zomaar een blinde vlek worden, die angst.
Plaats reactie

Terug naar “Show”