Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Problemen op het erf, hulp gezocht.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Problemen op het erf, hulp gezocht.

Ongelezen bericht door Hutsje »

Apple schreef:
*Wolf* schreef:
Hutsje schreef:
ik heb eens, een relatie afgekapt omdat hij zoveel anders dacht over het houden van honden dan ik. zijn honden mochten wel binnen maar niet op de bank en alleen op hun plek. als hij wegging zaten ze in een kennel. nou, als je honden op bed slapen en altijd gezellig tegen je aan liggen op de bank is dat niet wat je wilt, en al zeker niet voor je honden die dus heel duidelijk grote stappen terug zouden moeten doen. heel jammer verder hoor, want hij was heel knap, heel rijk en heel leuk, en ik was heel erg verliefd. maar ik heb het toch niet doorgezet, alleen vanwege dat. en dan had ik zelf al dat landgoed met paarden en varkens en kippen etc al gehad he? maar neen, dank u.
Dan zal hij toch niet zó leuk zijn geweest :engel:

TS zal nog een keer een persoonlijk probleem posten zeg :roll:

Nou inderdaad :schrik: ik zal wel gek zijn maar iemand alleen maar 'dumpen' omdat er geen honden op bed of bank mogen vind ik best extreem :mrgreen:

Hoe dan ook, fijn dat sommige mensen zo zwaar tillen aan omgangsvormen met honden, maar als je een beetje een fatsoenlijke relatie hebt kan je gewoon over bepaalde dingen praten.
Lijkt me dus ook verstandig dat TS dat gaat doen als zij ergens achter staat wat misschien niet in lijn ligt met de gewoontes van man.
ik til er heel zwaar aan hoe mensen met honden omgaan idd. ik zou ook niets met iemand kunnen hebben die geen hondenliefhebber is. deze persoon had zelf ook 2 honden, die dus in huis alleen op hun plek mochten en buiten in de hondenkennel als er niemand thuis was.

over honden op de bank was nog wel te praten, het alternatief was een leren bank in een dooie hoek van de kamer. niet waar je zelf zou gaan zitten. mijn honden, die dus gewend waren om met mij te leven en het waren ook nogal contactliggers bij mij, dat zou ik ze dan moeten afleren en ze verbannen naar een hoekje ergens in de kamer? echt niet hoor. dat zou me zeer doen. en als iemand dat niet begrijpt, dan is die persoon niet de juiste voor mij. ik leef met mijn honden, ik heb geen honden zomaar voor de heb.
ik snap wel dat iemand die dat niet gewend is de grens trekt bij honden op bed, en dat had ik wel willen laten varen destijds. maar nu niet meer. alledrie de honden liggen al jaren bij mij op de slaapkamer. niet omdat ik dat perse zo fijn vind (dat vind ik wel) maar het was/is ook praktisch. en ze zijn het nu zo gewend en vinden het prettig en veilig dat ik ze dat niet meer wil afnemen. dus mocht deze relatie overgaan, dan zijn er geen concessies meer vwb hoe ik omga met mijn honden. graag of niet.
ik hoef niet zo nodig samen te wonen maar ik wil al helemaal niet iemand die het tegenstaat om een hond op de bank te hebben.
wij liggen soms met z'n vijven op de bank, heerlijk gewoon! dat wil ik echt niet missen hoor. bovendien, het is mijn manier van omgaan met mijn honden. daar heeft niemand iets over te zeggen.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

monky555 schreef:Ik begrijp best dat je er werk van heb gemaakt. Maar jij weet toch ook wel dat dit niet hoort bij het verantwoordelijk om gaan met (vooral) dit soort honden? Hoe vaak heb je wel niet gelezen dat het toch ooit ergens iets heel goed fout gaat. Ik kan er gewoon niet bij dat mensen dit (nog) durven na alles wat deze rassen al te verduren hebben gehad (en nog).
Ik denk ook echt wel dat je je honden een geweldig leven hebt te bieden. Alleen dit leven is niet geschikt voor een hond als dit met deze streken.
Dit is echt wachten op ongelukken en dat is het echt niet waard hoor. Of nou ja de hond moet je meer waard zijn eigenlijk :wink:
dat snap ik dus ook niet. het is gewoon onverantwoord en retegevaarlijk! auto, andere hond, mensen die hem iets willen aandoen, het risico dat hij gestolen wordt voor hondengevechten, etc. etc.
maar toch loopt het beest nog rond te struinen. dat snap ik echt niet, en daarom vraag ik me ook af of iemand die dat doet wel gek met de hond is. anders laat je die toch niet zo weglopen?
aan de andere kant, als hij eens wordt aangereden is het probleem wel meteen opgelost :roll: .

manmanman, ik laat mijn hond(en) nog niet eens aangelijnd onbeheerd achter bij de supermarkt ofzo. veel te bang dat ze gepest worden of erger meegenomen. of losgemaakt worden en dan de straat opvliegen. ik moet er niet aan denken maar blijkbaar andere mensen wel.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Het maakt niet uit dat je eerder een hond hebt gehad die het wel kon. Deze hond kan het niet. Je geeft hem veel te veel vrijheid en hij kan daar niet mee om gaan op een manier die ook leuk is voor anderen. Het idyllische plaatje van een erfhond die los wat op het erf struind en daar niet van af gaat zonder dat iets hem dat belet miet je los laten, want deze hond gaat daar niet in passen. Ik snap ook niet dat iemand een hond op die manier wil houden want het gaat nog een keer verkeerd en dan vind je hem dood langs de kant van de weg. Je moet hem veel meer begrenzen. Koop een heupgordel en maak hem daar aan vast als je klusjes doet op het erf. Nee, dat is niet handig maar je moet er voor zorgen dat hij veilig zit en dat doe je nu niet. Deze hond heeft een hele andere daginvulling nodig dan wat hij nu krijgt en dat kan je hem best geven want iedereen doet het. Je moet het alleen willen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

En stel dat je hond tijdens een van zijn uitjes een ernstig ongeluk veroorzaakt waarbij meerdere auto's betrokken zijn. Volgens mij ben je dan buiten alle gewone ellende om strafbaar en aansprakelijk voor alle schade.
Denk daar eens aan.
Je kunt een boel mensen heel veel ellende bezorgen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Apple schreef:
laeken schreef:Zeker is het geven en nemen. Maar waarom moet je hond in de gang? Waarom mag je hond niet meer op de bank? Waarom? Want ik vind dat leuk, hond op de bank en hond los in de woonkamer. Dat is ook heel normaal verder. Niks absurd of overdreven. En als dat perse niet mag? Tja. Dat is dan wel echt een probleem hoor.
Daar kan iemand toch zijn redenen voor hebben? Denk aan haren overal, bank die misschien kapot gaat door de nagels, onfrisse geur etc. En zo heb jij je eigen redenen om de hond wel op de bank te laten.
Nou dan kan je dus zeggen, de honden gaan alleen op uitnodiging op de bank met een kleedje.
Dan lever jij een stukje in, en de partner, maar hoef je niet 100% zaken te veranderen.
Zoals ik zelf eerder aangaf, is het voor TS misschien handig om dingen op een rijtje te zetten van voor de nieuwe relatie en daarna. Ze gaf al aan dat te gaan doen.
Hoe en wat voor concessies mensen doen in hun relatie moeten ze zelf weten toch, alleen als in dit geval de hond zich anders gaat gedragen moet je kijken waarom en hoe en of de dingen veranderd kunnen worden.

In mijn relatie was ik al blij dat mijn vriend ook een hondenliefhebber was, we hadden echter wel hele andere ideeën over de dagelijkse omgang met de honden en bijvoorbeeld het eten :mrgreen:
Ik was gewend de honden op de slaapkamer te hebben, en dat vond hij niet prettig. Destijds liep het leven van mijn oude herder op zijn eind, en die ging ik gewoon niet verkassen naar een andere ruimte. We hadden allebei ons eigen huis nog dus in dat opzicht leverde dat ook geen problemen op. Mijn andere hond bleef eigenlijk nooit in de slaapkamer als ik sliep, dus dat ze gewoon niet meer 's nachts in de slaapkamer kwam leverde toen we wel samen gingen wonen ook geen problemen op.
Maar iemand die de honden niet in de woonkamer wil hebben maar apart van ons, daar zou de relatie ophouden eerlijk gezegd. Het type honden die wij hebben horen gewoon met de baas te leven en niet in een gang, of buiten te lopen terwijl je gezellig binnen zit. Maar dat is mijn mening.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nanna schreef:
blondie schreef: Hoe en wat voor concessies mensen doen in hun relatie moeten ze zelf weten toch, alleen als in dit geval de hond zich anders gaat gedragen moet je kijken waarom en hoe en of de dingen veranderd kunnen worden.
Dat lijkt mij ook. Kun je heel verheven gaan zitten blazen dat je iedere leuke vent die geen hond op bed blieft eruit trapt, maar als TS daar anders over denkt heb je dat maar te accepteren. Niet iedereen is hetzelfde en het zal je nog verbazen bij hoeveel mensen de hond niet op eenzame hoogte op nummer één staat :mrgreen:
Het is nu eenmaal geven en nemen en de laatste keer dat ik keek kwam dat van twee kanten.
Ik hoop dat TS eruit gaat komen en anders lijkt me herplaatsen de enige optie.
Je kunt dit kaliber hond al helemaal niet op eigen houtje laten rondzwerven :O:

Hoe ze de relatie invult boeit ook niemand.
Echter is er een hond die totaal niet op zijn plek zit. En daar moet wel iets mee gebeuren. Had al gebeurd moeten zijn.
Als je de hond hou zullen er toch consessies gedaan moeten worden en dat betekend ook van hem uit.

Er is niets verkeerds aan kiezen voor een man hoor. Maar wel aan dieren zo aan hun lot overlaten met alle gevaren van dien. En dat is niet schuld aan hem omdat hij de hond niet binnen wil. Maar aan haar dat zij ondanks alles niet kan kiezen voor wat juist is voor de hond. En dat is wat ik niet begrijp.

Ik zou niet willen leven met iemand die geen dieren in huis wil. Maar stel dat ik zo verlieft zou zijn zou ik wel zorgen dat de dieren het elders goed krijgen dan heb je een win win.

Geven en nemen ja, maar hier hoeven dieren niet de dupe van te zijn. Zo denk ik erover.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Het lijkt me dat TS daar bewust van is, anders had ze de vraag om hulp en advies hier niet neer gezet.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

kan draadloze omheining niet?
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Marco88 schreef:kan draadloze omheining niet?
Dat is al een aantal keer geopperd.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Gollum schreef:Een vent nemen om zijn grote landgoed vind ik een beetje hoerig eigenlijk.
hahahaha jij bakt ze helemaal bruin
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Paisley schreef:
blondie schreef:
Paisley schreef:Nou ik hoor t al, vandaar zoveel eeuwige vrijgezellen op HF :LOL:

Zo fanatiek wordt in de bres gesprongen voor de hondjes, ook al dènkt die kerel er maar ietsje anders over. :mrgreen:
Nou, ik wou dat ik mijn honden het kon geven. Een landgoed met paarden, goed gezelschap en een heerlijk vrij leven.
Ik zou die vent maar gauw aan de kant zetten. Mag ik dan zijn telefoonnummer? (alles voor de hondjes he...!) :engel:
Mayke zou het ongetwijfeld geweldig vinden.
Jouw Kelpie niet, dat weet je ondertussen zelf ook wel.
Jawel hoor, die is zelfstandiger dan je denkt en een echte buitenhond.
Ook buitenhonden vinden het heerlijk om binnen te vertoeven, Pukie is een echte buitenhond, ze vind het heerlijk maar als ze naar binnen wil komt ze binnen en geen nieuwe partner die daar iets aan veranderd want dan is het meteen einde oefening.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”