ik til er heel zwaar aan hoe mensen met honden omgaan idd. ik zou ook niets met iemand kunnen hebben die geen hondenliefhebber is. deze persoon had zelf ook 2 honden, die dus in huis alleen op hun plek mochten en buiten in de hondenkennel als er niemand thuis was.Apple schreef:*Wolf* schreef:Dan zal hij toch niet zó leuk zijn geweestHutsje schreef:
ik heb eens, een relatie afgekapt omdat hij zoveel anders dacht over het houden van honden dan ik. zijn honden mochten wel binnen maar niet op de bank en alleen op hun plek. als hij wegging zaten ze in een kennel. nou, als je honden op bed slapen en altijd gezellig tegen je aan liggen op de bank is dat niet wat je wilt, en al zeker niet voor je honden die dus heel duidelijk grote stappen terug zouden moeten doen. heel jammer verder hoor, want hij was heel knap, heel rijk en heel leuk, en ik was heel erg verliefd. maar ik heb het toch niet doorgezet, alleen vanwege dat. en dan had ik zelf al dat landgoed met paarden en varkens en kippen etc al gehad he? maar neen, dank u.![]()
TS zal nog een keer een persoonlijk probleem posten zeg
Nou inderdaadik zal wel gek zijn maar iemand alleen maar 'dumpen' omdat er geen honden op bed of bank mogen vind ik best extreem
![]()
Hoe dan ook, fijn dat sommige mensen zo zwaar tillen aan omgangsvormen met honden, maar als je een beetje een fatsoenlijke relatie hebt kan je gewoon over bepaalde dingen praten.
Lijkt me dus ook verstandig dat TS dat gaat doen als zij ergens achter staat wat misschien niet in lijn ligt met de gewoontes van man.
over honden op de bank was nog wel te praten, het alternatief was een leren bank in een dooie hoek van de kamer. niet waar je zelf zou gaan zitten. mijn honden, die dus gewend waren om met mij te leven en het waren ook nogal contactliggers bij mij, dat zou ik ze dan moeten afleren en ze verbannen naar een hoekje ergens in de kamer? echt niet hoor. dat zou me zeer doen. en als iemand dat niet begrijpt, dan is die persoon niet de juiste voor mij. ik leef met mijn honden, ik heb geen honden zomaar voor de heb.
ik snap wel dat iemand die dat niet gewend is de grens trekt bij honden op bed, en dat had ik wel willen laten varen destijds. maar nu niet meer. alledrie de honden liggen al jaren bij mij op de slaapkamer. niet omdat ik dat perse zo fijn vind (dat vind ik wel) maar het was/is ook praktisch. en ze zijn het nu zo gewend en vinden het prettig en veilig dat ik ze dat niet meer wil afnemen. dus mocht deze relatie overgaan, dan zijn er geen concessies meer vwb hoe ik omga met mijn honden. graag of niet.
ik hoef niet zo nodig samen te wonen maar ik wil al helemaal niet iemand die het tegenstaat om een hond op de bank te hebben.
wij liggen soms met z'n vijven op de bank, heerlijk gewoon! dat wil ik echt niet missen hoor. bovendien, het is mijn manier van omgaan met mijn honden. daar heeft niemand iets over te zeggen.