Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cusco eet niet...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Cusco en ik
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Cusco eet niet...

Ongelezen bericht door Cusco en ik »

Afgelopen vrijdag is mijn man met onze witte herder pup van 17 weken naar de dierenarts geweest omdat Cusco last heeft van zijn oren. Oren en ogen zijn nagekeken en voor beide hebben we nu druppels. Het druppelen van zowel ogen als oren is een drama, hondje moet in de houdgreep en piept dan nog alles bij elkaar :(: , maar goed...
Bijkomstig probleem is dat hij sinds vrijdag dus ook zijn brokken laat staan, we voeren brokken van Farmfood, normaal gesproken eet hij deze prima. Vrijdag heb ik hem kvv van Farmfood gegeven, maar ook dit laat hij staan. Af en toe at hij wat brokjes van een probeer zak van Royal Canin. Echter vanaf zaterdag laat hij deze ook staan.
Ik heb vanochtend nog een andere brok (Carnis) geprobeerd, maar ook deze laat hij staan. Zojuist heb ik een kipfilet gekookt en hiervan heeft hij de helft op. Maar het is toch echt de bedoeling dat hij weer brokken gaat eten...

Vrijdagavond heeft hij veel slijm overgegeven, gistermiddag kwam het kleine beetje kvv dat hij gegeten had er ook uit. Vanaf toen niet meer overgegeven, zijn ontlasting is ook gewoon goed (al verbaasd het me dat hij nog ontlasting heeft, als ik zie wat hij binnen krijgt).

Het was al een slanke meneer, maar nu wordt hij echt mager. Iemand tips??
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Cusco eet niet...

Ongelezen bericht door Evertje »

Is hij verder wel gezond, of heeft hij wat onder de leden? (Wellicht Koorts?) Als ze hier een buikgriepje hebben laat ik ze altijd 1 a 2 dagen vasten. En dan weer rustig hun eigen voer opbouwen. Gaat eigenlijk altijd goed.
Als je het niet vertrouwt kan je altijd nog even de DA bellen, alleen is het maar voor je eigen gemoedsrust ;-)
Topline
Actief
Mijn ras(sen): Boxers
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Cusco eet niet...

Ongelezen bericht door Topline »

Misschien heeft het te maken met het feit dat hij aan het wisselen is, dan zijn alle slijmvliezen ontregeld, ogen gaan hangen, oren vaak ook en de darmen kunnen dan ook opspelen. Daarbij zijn witte herders toch vaak een beetje mieperig met eten dus hij komt dan een beetje in een vicieuze cirkel terecht.
Misschien als je zijn brokken tijdelijk weekt in kippenbouillon (zelfgemaakt) dat hij ze dan wel eet. Wisselen kan echt zeer doen bij een hond, ze kunnen er dus flink last van hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”