Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezocht: Wandelmaatjes

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 1

Gezocht: Wandelmaatjes

Ongelezen bericht door heimwee »

Hi Allemaal,

Kalev en ik zoeken naar leuke wandelmaatjes. Kalev is een jonge sociale reu, maar wel zoals de trainers op de cursus hem omschrijven 'een echte reu en heel veel hond'. Hij is sociaal naar andere honden, maar wel een echte herder die in hond contact heel veel geluid kan maken - iets waar ik nog altijd aan moet wennen.

Voor zijn verdere inburgering in Nederland zijn wij opzoek naar wandelmaatjes in de omgeving Zutphen. Maar we willen ook best een stukje rijden dus bv Nijmegen, de gehele achterhoek of nouja, t maakt eigenlijk niet bar veel uit :D

Gisteravond tijdens de training hebben we het erover gehad dat het voor Kalev wellicht het leukste is om samen te kunnen wandelen met een of meerdere stabiele teven die wel van lekker rennen houden en deze jonge witte god af en toe duidelijk durven te maken dat genoeg genoeg is ;)

Wie o wie heeft er zin om eens een keer ergens af te spreken om eens lekker samen te wandelen?
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Re: Gezocht: Wandelmaatjes

Ongelezen bericht door Bishy »

Ik woon niet in de buurt maar ik dacht dat er al een topic liep over wandelen in de regio Nijmegen.
Moment. :mrgreen:

Edit: gevonden http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 4&t=303339 misschien kun je hier aanhaken
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ja hoor. Leuk! Ik woon in Arnhem dus dat moet te regelen zijn.
Hoewel Izzie niet snel gaat aangeven dat genoeg genoeg is :Q:
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Wanneer was je ook alweer hier in de buurt?
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik lees dit nu pas, maar Nila wilt best een keer daten met je mooie man.

Ik woon in Nijmegen.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ja, ik wil wel hoor! Ik woon in Apeldoorn dus best dichtbij.
Beau is wel een volle reu, dus ik weet niet of je hond daar mee kan? Hij is erg relaxt en correct, zeker als we samen oplopen. Vervelend gedrag negeert hij over het algemeen compleet (hij vertrekt geen spier) en echt stom gedrag, daar zegt hij wat van maar dat is niet zijn sterkste punt. Hij is netjes met zeggen, maar haast te netjes. Dus hij zal niet aanvliegen, eerder te zacht zijn. Maar de meeste honden doen hem niets omdat hij ze vaak negeert :) Dus spelen zal het ook niet zijn, maar wellicht is Beau als stabiele reu een mooie ervaring voor je hond.
Afbeelding
heimwee
Zeer actief

Jaa toch nog reacties, wat leuk!

T regio Nijmegen topic had ik inderdaad ook gezien, maar mijn inschatting is dat dat wellicht een beetje teveel honden in een keer zijn. Hopelijk in de toekomst kan ik me daar eens bij aansluiten :)

Izzie, Nerazi en Hilde, leuk!!
Kalev en ik hebben deze week een ontzettend goede week gehad, gister in t bos bij Berg en Dal gewandeld en daar wat honden tegen gekomen, en woensdag hier bij Bronsbergen tijdens het spelen twee hele grote reuen - even snuffelen, de heren hadden geen zin verder en liepen door, dus Kalev kwam met zijn bal weer naar mij. Alle andere keren ging het ook super. Ik ben deze week dus een erg erg trots baasje en heb nog meer zin om ook met andere samen te gaan wandelen (dat vind ik zelf ook gewoon heel erg gezellig). Mocht hij toch teveel hond zijn voor een van jullie honden, dan lijn ik hem gewoon aan en wandelen we zo verder :)

On a side note: zelfs mijn moeder merkt het aan Kalev, het is echt genieten om nu bij een hondenschool te zijn die mijn taal spreekt (letterlijk; Nederlands ipv Italiaans) en op een manier traint die bij mij aansluit. Kalev maakt echt gigantische sprongen vooruit. Ik snap hem beter en wordt rustiger en daarmee wordt hij ook steeds rustiger in al zijn doen en laten. Echt eens super geniet week zo.

t is helaas wel zo dat ik fulltime werk en nu de klok weer achteruit gegaan is is het ook 's avonds al vroeg donker, dus het beste zou een keer het weekend uit komen. Ik weet niet of dat voor jullie ook kan? Anders PB ik jullie binnenkort wel een keer om te zien of we een keer kunnen meeten?

Jeannette - rondom kerst ben helaas pas weer daar - werk is druk hier, dus mijn verwachte 6 weekse tripjes naar t Zwitserse voor werk zijn er helaas nog niet van gekomen. Ben jij rondom kerst in Swiss of NL?
Laatst gewijzigd door heimwee op 25 okt 2015 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief

Nila kan wel wat hebben en als het haar te wild wordt (wat niet snel gebeurd ;-)), dan laat ze dat wel merken. Ik werk om het weekend dus kunnen vast wel een datum prikken.
Nerazi
Zeer actief

Nila kan wel wat hebben en als het haar te wild wordt (wat niet snel gebeurd ;-)), dan laat ze dat wel merken. Ik werk om het weekend dus kunnen vast wel een datum prikken.
heimwee
Zeer actief

Dat klinkt als een ideale date voor Kalev ;)

Morgen hoort mijn vriend zijn werkplanning voor de aankomende weken (dat ik niet net ga wandelen wanneer hij eens thuis is ;)) en ik als het goed is ook, dan stuur ik je daarna een berichtje om te zien wanneer jij ook zou kunnen, ok?
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Wat super tof om te lezen dat Kalev zo vooruit gaat!
Ik werk ook gewoon bijna fulltime dus die weekenden vind ik ook het fijnst. Stuur maar een berichtje wanneer je voorkeur heeft, zowel zaterdag als zondag mot er toch gewandeld worden, leuk!
heimwee
Zeer actief

Heel erg leuk, ik stuur je morgen een berichtje :)
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Weekenden zijn geen probleem!
Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

Ligt eraan waar je in de achterhoek of regio arnhem je wilt lopen, heb hier wel een relaxte (volle) reu lopen.
Chezz is een rustige reu, die netjes als het heel echt moet de grenzen aangeeft.
milo laat ik dan wel thuis. die is een stukkie drukker.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
heimwee
Zeer actief

Vandaag een eerste wandeldate gehad met Nerazi en Nila, dat was een heerlijk en geslaagd begin van het weekend!
Erg gezellig en heerlijk om ze samen bezig te zien.
Daarnaast blijkt Kalev al veel makkelijker terug te roepen te zijn dan dat ik tot nu toe dacht, een gevalletje van, iets meer vertrouwen in je hond hebben baas..
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Leuk!

Ik kan trouwens 23-27 dec wel wat afspreken, dagen ervoor heb ik m'n moeder op bezoek.
Afbeelding
heimwee
Zeer actief

Ben je na de 27ste ook nog in Swiss? Wij rijden ws pas tweede kerstdag die kant op en weet nog niet precies hoelang we blijven
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

heimwee schreef:Ben je na de 27ste ook nog in Swiss? Wij rijden ws pas tweede kerstdag die kant op en weet nog niet precies hoelang we blijven
Zeker, maar 28/29/30 werk ik
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik wil ook wel een keer in regio Nijmegen hoor...heb 4 dames;)
Afbeelding
heimwee
Zeer actief

Jeannettebo schreef:
heimwee schreef:Ben je na de 27ste ook nog in Swiss? Wij rijden ws pas tweede kerstdag die kant op en weet nog niet precies hoelang we blijven
Zeker, maar 28/29/30 werk ik
Zodra ik beter weet wanneer en hoelang we er zijn zal ik je wel even appen, hopelijk zit een meeting erin :)
_Inge_ schreef:Ik wil ook wel een keer in regio Nijmegen hoor...heb 4 dames;)
Leuk! Dat zouden we erg leuk vinden :)
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Moet alleen ff kijken met Ivy, als hij gelijk de beuk erin gooit is ze niet blij;) ze is nu drachtig en heeft daar geen zin in, normaal zou ze wel meer spelen
Afbeelding
heimwee
Zeer actief

_Inge_ schreef:Moet alleen ff kijken met Ivy, als hij gelijk de beuk erin gooit is ze niet blij;) ze is nu drachtig en heeft daar geen zin in, normaal zou ze wel meer spelen
Fair enough, ik heb hem tot nu toe vooral los gelaten met mede herders en dat rent en beukt volop. Met andere honden maakt hij netjes kennis maar heb ik hem nog niet de kans gegeven om echt verder te komen dan de kennismaking. Vooral omdat ik zelf te schijterig was en bang was dat hij dus te lomp is voor anderen. Daar werken we nu dus aan ;) - niet aan de hond maar aan de baas..

Anders kijken we of we een keer met wat meer honden kunnen wandelen? Ik denk dat ik dat na vanochtend wel aandurf, dan loopt Ivy geen risico? Of we wachten (ook al zal dat nog even duren) tot dat ze mama af is? Ik ga ervanuit dat Kalev en ik nog wel een hele tijd hier zullen zijn :)
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Anders met Nila erbij, heeft die afleiding;) die van mij snauwen sowieso wel als ze er geen zin in hebben hoor! Half januari zijn de pups weg dus dat duurt idd nog ff haha.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”