Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Red de Jack Russell Terriër

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Red de Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door sirene »

Dè KennelClub is blijkbaar van plan de JR te erkennen. Niet iedereen is daar blij mee. Ik weet ook niet of je daar zo blij mee moet zijn.

https://www.change.org/p/the-kennel-clu ... end_dialog

The Jack Russell Terrier is one of the best-loved breeds in the UK: a wonderfully vibrant, feisty terrier that comes in many forms and yet is instantly recognisable, whether short or tall, rough or smooth-coated.

Kennel Club recognition of the breed has always been fiercely opposed by those in the UK who want to preserve the Jack Russell's robust good health, diversity and working ability. We don't want the JRT to suffer the fate of so many Kennel Club breeds - to be inbred, coiffed and trotted round a show-ring in the pointless pursuit of meaningless rosettes. We don't want the JRT to suffer the high rates of genetic disease inflicted on so many KC breeds because of Kennel Club breeding practices that celebrate a dog's looks rather than its unique spirit.

The Reverend John "Jack" Russell, after whom the breed is named, was a fierce opponent of dog shows and did not register his own terriers, describing them as: "differing from the present show dogs as the wild eglantine differs from a garden rose."

Last week, the UK Kennel Club announced that it is riding roughshod over the opposition and going ahead and recognising the breed in the UK anyway. The campaign to have the JRT recognised in the UK has been led not by a true terrier man, but by a breeder and judge who has only had the breed for three years and has "bred a couple of litters".

We demand that the Kennel Club reverses its decision.

Please help us by signing this petition. Help us keep the Jack Russell for the people.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Neeltje

Re: Red de Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dan blijf je toch gewoon stamboomloze honden fokken, is toch niet zo moeilijk? Als ik me niet aan de regels van de Raad van Beheer wil houden, dan gewoon zonder.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Neeltje schreef:Dan blijf je toch gewoon stamboomloze honden fokken, is toch niet zo moeilijk? Als ik me niet aan de regels van de Raad van Beheer wil houden, dan gewoon zonder.
Idd. Ik zie het probleem dus niet zo :denken:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

toots schreef:
Neeltje schreef:Dan blijf je toch gewoon stamboomloze honden fokken, is toch niet zo moeilijk? Als ik me niet aan de regels van de Raad van Beheer wil houden, dan gewoon zonder.
Ik wel. Als ze erkend zijn en dus geliefd worden op show gaan ze ook een heel ander publiek trekken. En er zullen zeker fokkers bij komen die gaan fokken voor het showen, waardoor de huidige fokkers achterblijven met hun zogenaamde werklijnen. Je gaat de populatie scheiden in twee groepen die maar heel zelden met elkaar gecombineerd zullen worden terwijl ze zo te horen op dit moment een prima fokstrategie hebben. Ik zou daar als fokker ook wel van balen, ook al behoud ik m'n eigen honden met hun waardevolle eigenschappen. Een goede fokker is niet alleen met z'n eigen honden bezig maar met de gehele populatie.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ze zijn allang FCI-erkend. Dat lijkt me dus al tegenstrijdig. Al heeft Engeland niks met de rest van de wereld te maken en zo, maar toch.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Marjoleine schreef:Ze zijn allang FCI-erkend. Dat lijkt me dus al tegenstrijdig. Al heeft Engeland niks met de rest van de wereld te maken en zo, maar toch.
Dit dus ik heb er hier 1 rond lopen en die is 10 jaar oud en heb jarenlang shows met haar gelopen. Om precies te zijn, zijn ze Op 17 november 2000 erkend ;)
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Maeve schreef:
toots schreef:
Ik wel. Als ze erkend zijn en dus geliefd worden op show gaan ze ook een heel ander publiek trekken. En er zullen zeker fokkers bij komen die gaan fokken voor het showen, waardoor de huidige fokkers achterblijven met hun zogenaamde werklijnen. Je gaat de populatie scheiden in twee groepen die maar heel zelden met elkaar gecombineerd zullen worden terwijl ze zo te horen op dit moment een prima fokstrategie hebben. Ik zou daar als fokker ook wel van balen, ook al behoud ik m'n eigen honden met hun waardevolle eigenschappen. Een goede fokker is niet alleen met z'n eigen honden bezig maar met de gehele populatie.
enig idee hoe godsgruwelijk veel jack hussels hier rondlopen?
denk niet dat die mensen nu opeens allemaal over gaan stappen naar eentje met een stamboom.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

renee-uk schreef:
Maeve schreef:
toots schreef:
denk niet dat die mensen nu opeens allemaal over gaan stappen naar eentje met een stamboom.
Nee vast niet allemaal, maar wel een aantal waardoor je twee populaties krijgt. Dat is hier al zo. Die stamboomfokkers gaan echt geen zaken doen met de fokkers van husseltjes, en andersom ook niet. En terecht ook wel denk ik, al zijn de meeste hier niet eens geselecteerd op werkeigenschappen. Als ze dat in Engeland wel zijn zou ik daar ook heel zuinig op zijn :ok:
Neeltje

Maeve schreef:
renee-uk schreef:
Maeve schreef:
toots schreef:
Nee vast niet allemaal, maar wel een aantal waardoor je twee populaties krijgt. Dat is hier al zo. Die stamboomfokkers gaan echt geen zaken doen met de fokkers van husseltjes, en andersom ook niet. En terecht ook wel denk ik, al zijn de meeste hier niet eens geselecteerd op werkeigenschappen. Als ze dat in Engeland wel zijn zou ik daar ook heel zuinig op zijn :ok:
Ik denk zo maar dat degenen die hier zo fel tegen zijn, dit ook doen. Anders zou het ze worst wezen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hier in NL is een 'echte' JRT toch wel iets heel anders dan de gemiddelde hussel die je op straat ziet ook. Hoe het met werkeigenschappen zit weet ik niet eigenlijk
Neeltje

sbientje schreef:hier in NL is een 'echte' JRT toch wel iets heel anders dan de gemiddelde hussel die je op straat ziet ook. Hoe het met werkeigenschappen zit weet ik niet eigenlijk
Ik geloof niet dat ik het verschil zou zien, tenzij het heel duidelijk is in de kleur. Zelfs als je bij de Raad van Beheer bij rassen kijkt, staan daar heel duidelijk 3 verschillende Jack Russels. Lijken totaal niet op elkaar.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Alle rassen zijn denk ik ooit rasloos begonnen , ik vind als ze het netjes doen volgens de regels dat ze gewoon net als ieder ras een kans moeten krijgen
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Ja dat kan ook volgens mij maakt het steeds minder uit bij veel rassen stamboom of niet ze knoeien toch
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Neeltje schreef:
sbientje schreef:hier in NL is een 'echte' JRT toch wel iets heel anders dan de gemiddelde hussel die je op straat ziet ook. Hoe het met werkeigenschappen zit weet ik niet eigenlijk
Ik geloof niet dat ik het verschil zou zien, tenzij het heel duidelijk is in de kleur. Zelfs als je bij de Raad van Beheer bij rassen kijkt, staan daar heel duidelijk 3 verschillende Jack Russels. Lijken totaal niet op elkaar.
Het enige verschil is de vacht. Bijzonder dat jij ze verschillend vindt.
twinkeltje schreef:Ja dat kan ook volgens mij maakt het steeds minder uit bij veel rassen stamboom of niet ze knoeien toch
Nee, dat kan niet meer, Twink, ze hebben DNA-controles tegenwoordig. Nouja, hier dan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
twinkeltje
moderator

Dat is dan wel weer fijn die DNA-controles voor alle rassen verziekt zijn
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”