Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Discussie perfectionistisch of juist niet?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Discussie perfectionistisch of juist niet?

Ongelezen bericht door Manu »

Marjoleine schreef:Groep 2. Zeker met druk gedrag ga ik niet iedereen frustreren omdat ik een puntje moet scoren. Dat jut mekaar maar op en ik ben uiteindelijk degene die er last van heeft als ik door blijf zeuren dat ze moeten luisteren. Dat doen ze op dat moment toch niet.
Nee hoor, als het te gek wordt brul ik een keer en verder schuif ik ze in en uit de auto en doen ze hun best maar ;)
Zo ervaar ik dat niet. In huis wordt gewoon niet druk gedaan, ook niet als je minder te doen hebt gehad.
Desnoods wacht ik een kwartier tot je uitgeraasd bent maar op die manier gaan we niet naar buiten. Ik forceer niks, ik zeg niks, ik wacht gewoon tot hij uitgeraasd is, dan halsband om, gaat hij dan weer tekeer, wachten we nog een keer.
Manu weet dat inmiddels heel goed, als hij heel druk is gaat hij joelend bij de deur zitten, braaf halsband om laten doen en dan gaan we eenmaal buiten een stukje rennen.
Als ik dat laat gaan heb ik een hond die op zijn voorpoten schuivend door het huis gaat, keihard joelt en waarbij ik zijn tuig of halsband nauwelijks om kan doen. Daar heb ik geen zin in.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Nanna schreef:Duidelijke groep 2.
Het zal me toch jeuken wat die honden allemaal doen, ik heb echt nul zin om daar steeds achteraan te jakkeren met gecommandeer.
Natuurlijk mogen ze geen overlast bezorgen, dus niet andere honden aanvallen of tegen mensen opspringen. Maar goed, dat zit ze ook helemaal niet in het bloed dus alles is hier lekker flex :tongue:
Ik zal ook echt nooit honden hebben waar je bovenop móet zitten omdat het anders al rap ontspoord.
Ja precies zo, ben ik ook. Al heeft Sultan een tijdje wel dat opspringen gedaan, maar daar ben ik toen fanatiek mee aan de slag gegaan, want dat zorgt wel voor "problemen". Dit doet hij gelukkig bijna nooit meer.
Ik moet ook nooit beginnen aan een pittige hond. Ik ben daar echt niet voor geschikt. Dat besef ik mij wel, ik wil het liefst zachtaardige goedzakken die makkelijk zijn. Die heb ik tot nu toe altijd gehad ( op 1 hond na van mijn ex. Maar die liep met mij altijd met muilkorf en aan de lijn. Want ik kon die hond slecht controleren. Liet hem daardoor sporadisch uit)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Manu schreef:
Sulluna schreef:Ik merk het dus gelijk aan mijn honden als ik een dag wel consequent ben. Na de 1e dag van de 1e cursus, dacht ik wel even een dag heel consequent te zijn...
Nou, mijn hemel. Mijn honden werden letterlijk chagerijnig van mij en de meest simpele dingen vertikte zij na het zoveelste commando te doen. Terwijl, als ik dus heeeel makkelijk ben, zij een opdracht dus perfect uitvoeren. Ik gok, omdat zij de gehele dag geen fuck voor mij hoeven te doen en hun eigen ding kunnen doen. Dus als ze dan dat ene commando krijgen, ze het gewoon doen en boeiend vinden. ( en er staat altijd een blij vrolijk hyper baasje die het dan uitvoerig beloont)
Hier hoeven ze ook niet de hele dag commando's te doen hoor.
Omdat ze de regels goed kennen is dat helemaal niet nodig. Maar die regels gelden wel altijd. En als ze zich gedragen naar die regels kan er af en toe wel iets wat normaal niet mag.
Zoals op de bank komen liggen, dat mag alleen op uitnodiging en dat snappen ze.

Ik loop niet de hele dag te commanderen, echt niet.
Maar áls ik iets wil dan moeten ze dat doen. Als ik door de vingers zie dat het niet gebeurt, bij beiden trouwens, dan heb ik daar de volgende keer echt last van.
Dat ja. Vooral met z'n allen denken ze dan wel samen te kunnen spannen.
De heren trekken en hebben bananen in hun oren.
Bij vreemden doen ze ook altijd zo hoor. Uittesten. En als je ze een vinger geeft...

Alleen kunnen er dus geen dingen die niet mogen, gewoon niet.
Charlie mocht één keer per jaar taart eten, op tafel. Vond ze fantastisch.
Stond ze verdomme een half jaar later nog iedere keer dat je een seconde niet keek met een triomfantelijke snuit op tafel. "Mocht toch?!" :mep:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Sulluna schreef:
wolvster schreef:Hier ook groep 2. Ik ben niet zo streng. Manlief is meer van groep 1, dus dat is wel wat lastig soms.
Ik bedoel groep 2 niet zo zeer als streng, maar meer als consequent en wat perfectionistisch.

Ja, lijkt mij lastig inderdaad als je man juist weer anders is. Merk je daarin verschil, qua gedrag van de honden?
Nou het grappige is dat Murdock veel beter naar mij luistert dan naar mijn man ondanks (of dankzij?) mijn makkelijkere houding. Alsof de druk die mijn man toch wat meer op hem legt averechts werkt.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

pinguin20 schreef:Duidelijk groep 2. Maar daar heb ik ook de hond naar gekozen, ik zou er niet goed tegen kunnen als ik zo goed op moet letten omdat mijn hond anders zelf wel de regeltjes gaat verzinnen. Er moet maar een ding, en dat is wachten als ik dat zeg.
precies mijn insteek.
Afbeelding
Manu

dagmar88 schreef: Dat ja. Vooral met z'n allen denken ze dan wel samen te kunnen spannen.
De heren trekken en hebben bananen in hun oren.
Bij vreemden doen ze ook altijd zo hoor. Uittesten. En als je ze een vinger geeft...

Alleen kunnen er dus geen dingen die niet mogen, gewoon niet.
Charlie mocht één keer per jaar taart eten, op tafel. Vond ze fantastisch.
Stond ze verdomme een half jaar later nog iedere keer dat je een seconde niet keek met een triomfantelijke snuit op tafel. "Mocht toch?!" :mep:
:LOL: Slimme meid :J:

Ik heb een aantal keer Uma op de bank gevraagd toen ik alleen thuis was. Vind ik gezellig.
En prompt, als vriendje de deur achter zich dicht trekt klimt mevrouw zeer tevreden op bank :hmmm: Zeer bewust vooral níet mij aankijken.
Nee.
Je komt als ik zeg dat het mag óf je vraagt het. En ja, dat kunnen ze.
Manu legt zijn kop op de zitting en Uma legt die lange tenen erop, daarbij kijken ze je vragend aan.
En ik zeg bijna nooit nee :mann:

Al zijn ze trouwens dan wel weer zo dat ze bij Agnes (Sulluna dus) gewoon op de bank klimmen en geen moment schaamte kennen :LOL:
Uma heeft daar nog meer een handje van dan Manu.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Discussie perfectionistisch of juist niet?

Ongelezen bericht door marian* »

Er tussenin. Kiki is en was met een pink op te voeden dus daar hoefde ik minder bij op mijn strepen te staan als bij mijn vorige setje honden. Die bleven testen en daar gingen dus bij tijd en wijle de touwtjes dus strakker. Bij Kiek hoeft dat niet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sulluna
Zeer actief

Nou zoals vorig weekend, was ik in een wandelgebied ver weg met mensen die wel in groep 1 zouden zitten. Wij lopen en komen een fietspad tegen. Iedereen roept de honden bij zich, ik natuurlijk ook. Honden luisteren en steken aangelijnd pad over.
Even later kwamen wij een pad tegen die volledig was afgesloten. Dus waar geen fietsers reden of wandelaars liepen. Toch roepen ze de honden bij zich om over te steken. Ik vraag waarom en kreeg het antwoord dat de honden anders elk pad zo maar zouden overlopen.

Sja, ik laat mijn honden zo'n afgezet pad gewoon doorlopen en toch komen zij bij het volgende pad echt gewoon naar mij. Zij gaan dan echt niet zo maar een volgend fietspad oprennen. Gewoon echt niet.

Maar, het is gewoon het type hond denk. Ik zeg heel vaak, dat ik heel veel mazzel heb dat mijn honden zo simpel en makkelijk zijn. Gewoonweg dikke mazzel en daardoor kan ik mezelf lekker zijn. Ik zou echt heel zenuwachtig worden van een hond die groep 1 nodig heeft. ( een ander zou juist van dat loslaten heel zenuwachtig worden)
Laatst gewijzigd door Sulluna op 26 okt 2015 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ben heel erg consequent, maar dat wil niet zeggen dat ik de hele dag als een drillsergeant orders loop uit te delen ;)
rita kan niet veel en hoeft ook niet veel, maar de keren dat ze wel wat moet wil ik ook dat ze het doet en dat gebeurt ook gewoon.
ik denk wel dat ik in groep 1 val, al mag ze helemaal zelf weten waar ze haar dagelijkse pensstaafje opeet en hoeft ze ook niks te doen om dat te krijgen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Manu

Ik stuur zo af en toe Manu wel eens in zijn mand met zijn kluif maar dat komt omdat ik hem dan bescherm.
Er loopt hier namelijk een langbenige puntneushaai rond die een hele trucendoos heeft om uiteindelijk met twee kluiven in haar mand te eindigen.
Maar meestal zoeken ze hun eigen plekje.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Manu schreef:
Marjoleine schreef:Groep 2. Zeker met druk gedrag ga ik niet iedereen frustreren omdat ik een puntje moet scoren. Dat jut mekaar maar op en ik ben uiteindelijk degene die er last van heeft als ik door blijf zeuren dat ze moeten luisteren. Dat doen ze op dat moment toch niet.
Nee hoor, als het te gek wordt brul ik een keer en verder schuif ik ze in en uit de auto en doen ze hun best maar ;)
Zo ervaar ik dat niet. In huis wordt gewoon niet druk gedaan, ook niet als je minder te doen hebt gehad.
Het is de opwinding van weggaan, dat heeft niet te maken met wat te doen hebben gehad.
Voor het weggaan doen ze dat wel soms en ik ga echt niet staan wachten. Ik stuur ze de voortuin in en dan schuif ik ze vandaar de auto in. Dan is het klaar ook.
Er valt ook niet te wachten tot ze uitgeraasd zijn.
Het zal vast schelen dat het er zes zijn, trouwens. Dus hup, deur open en wegwezen. Bij het hek zijn ze alweer als lammeren.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Manu

Marjoleine schreef:
Manu schreef:
Het is de opwinding van weggaan, dat heeft niet te maken met wat te doen hebben gehad.
Voor het weggaan doen ze dat wel soms en ik ga echt niet staan wachten. Ik stuur ze de voortuin in en dan schuif ik ze vandaar de auto in. Dan is het klaar ook.
Er valt ook niet te wachten tot ze uitgeraasd zijn.
Het zal vast schelen dat het er zes zijn, trouwens. Dus hup, deur open en wegwezen. Bij het hek zijn ze alweer als lammeren.
Ik heb geen voortuin, ik heb een best steile trap en heb me wel eens eerder vast moeten klampen aan de reling omdat er een bepaalde viervoeter naar buiten stoof :hmmm: :LOL:
En ehhh ja zes :schrik:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Type 1 maar niet zoals omschreven wordt. Trainen bijvoorbeeld, als de hond té druk in de kop is gaat het hem toch niet worden. Dan sluit ik af met een simpel iets wat ik kan belonen en kap ik er voor dat moment mee.
Maar ook hier is het eigenlijk meer om het type hond dat ik zo consequent ben in bepaalde dingen. En andere dingen die een ander niet zou toestaan laat ik weer wel toe, kan even zo snel geen voorbeeld geven, maar er zijn bepaalde dingen waar ik hem wat vrijer in wil houden.
En drukte bij weg gaan, dan moet er wel even rust in de tent komen anders gaan ze gewoon onderling happend of mij knauwend naar buiten en is de controle bij de deur al helemaal zoek :Q:
Dus ik lijn dan inderdaad niet eerder aan dan dat ze zitten. Uit de auto gaan idem, niet zomaar de klep open en lang leve de lol, dan wordt het gewoon te dol :engel:
Sulluna
Zeer actief

En laat ik het zo eens stellen. Zou groep 1 bij een "simpele" stabiel blijvende hond wel kunnen worden als groep 2?
En zou groep 2 bij een hond die groep 1 nodig heeft wel zo kunnen worden?

Want ik weet dat ik niet voor een langere tijd zo kan zijn als groep 1. Ik voel mij daar heel onprettig bij en word er heel zenuwachtig van. De lol zou er ook afgaan trouwens. Voor een korte periode prima, maar voor een langere.. Nee, ik zeg eerlijk dat ik dat niet zou kunnen. ( dus echt respect voor mensen die dat wel kunnen en ook doen!)
Laatst gewijzigd door Sulluna op 26 okt 2015 17:34, 2 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ben trouwens wel een perfectionist, maar niet als het om honden gaat.
als bijvoorbeeld iets niet wil ga ik niet eindeloos door, dan bedenk ik wel wat anders zodat het voor mij en de hond toch leuk blijft.
ik vind niet dat consequent zijn je automatisch tot een perfectionist maakt, ook niet als je wil dat een oefening zo uitgevoerd wordt als ie geleerd en gekend is ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sulluna
Zeer actief

renee-uk schreef:ik ben trouwens wel een perfectionist, maar niet als het om honden gaat.
als bijvoorbeeld iets niet wil ga ik niet eindeloos door, dan bedenk ik wel wat anders zodat het voor mij en de hond toch leuk blijft.
ik vind niet dat consequent zijn je automatisch tot een perfectionist maakt, ook niet als je wil dat een oefening zo uitgevoerd wordt als ie geleerd en gekend is ;)
Ja klopt wat je zegt. Ik heb het niet helemaal goed verwoord. :)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik kom nogal overeen met wat Renee-uk post: wel consequent, maar niet de drillsergeant uithangen. Daarnaast ben ik best een perfectionist, maar ook weer niet als het de honden betreft.

Ik pas dus het best in groep 1, maar ik doe ook veel buiten dat hokje. Bij het voorbeeld van (te)veel opwinding met omdoen van de riem door te weinig activiteit kies ik voor een andere oplossing: ik strooi met kattenbrokjes ter afleiding zodat de spanning niet te hoog oploopt en ik niet gek word van het gejoel.
Bij het voorbeeld van de les die niet wil ga ik gewoon iets anders doen. Ik lach me altijd suf als we er met behendigheid weer eens een potje van maken :Q: .

Ik zou overigens best meer naar groep 2 kunnen neigen met een hond die minder consequentheid nodig heeft. Wat Diana ook zegt: het gaat ook om de intentie. Als ik zeg dat Lais ergens moet gaan liggen en ze klimt vervolgens op haar stoel om daar zittend te hangen dan vind ik dat prima en ga ik niet eisen dat ze echt gaat liggen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ben met een paar dingen wel streng, die niet direct gevaarlijk zijn maar ik wel belangrijk vind. Verder val ik in groep twee denk ik. "Plaats'' bijvoorbeeld betekent meestal zoek een plek bij mij uit de buurt en blijf daar. Of ze nou met z'n 2en in een mand gaan liggen, half over de mand of ergens uit de buurt op de grond mogen ze zelf weten.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zamunda schreef:Als ik zeg dat Lais ergens moet gaan liggen en ze klimt vervolgens op haar stoel om daar zittend te hangen dan vind ik dat prima en ga ik niet eisen dat ze echt gaat liggen.

Charlie pakt dat soort dingen aan om steeds net iets verder te gaan.
Uiteindelijk ligt ze met haar achterpoten plat achteruit met één teennagel tegen haar dekentje aan en vindt ze dat dat "mand" is.
De jongens bedenken dat soort grapjes niet.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik zit er tussen in. Het ligt aan mijn dag en mijn humeur. :tongue:
Ligt misschien er ook wel aan wat voor hond je hebt. Mijne is niet agressief tegenover mens en dier en neemt niet direct een hele hand als je haar een vinger geeft.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

dagmar88 schreef:
Zamunda schreef:Als ik zeg dat Lais ergens moet gaan liggen en ze klimt vervolgens op haar stoel om daar zittend te hangen dan vind ik dat prima en ga ik niet eisen dat ze echt gaat liggen.

Uiteindelijk ligt ze met haar achterpoten plat achteruit met één teennagel tegen haar dekentje aan en vindt ze dat dat "mand" is.
hahaha wat een stinkerd, dat deed Gol ook toen ze jong was :mrgreen:
Manu

dagmar88 schreef:

Hier doen ze dat allebei ook. Manu nog het meest :lol1:
Precies als jouw voorbeeld.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Sulluna schreef:Ik merk het dus gelijk aan mijn honden als ik een dag wel consequent ben. Na de 1e dag van de 1e cursus, dacht ik wel even een dag heel consequent te zijn...
Nou, mijn hemel. Mijn honden werden letterlijk chagerijnig van mij en de meest simpele dingen vertikte zij na het zoveelste commando te doen. Terwijl, als ik dus heeeel makkelijk ben, zij een opdracht dus perfect uitvoeren. Ik gok, omdat zij de gehele dag geen fuck voor mij hoeven te doen en hun eigen ding kunnen doen. Dus als ze dan dat ene commando krijgen, ze het gewoon doen en boeiend vinden. ( en er staat altijd een blij vrolijk hyper baasje die het dan uitvoerig beloont)
Dat komt omdat het niet bij je past, dan ben je dus onnatuurlijk bezig en dat voelen je honden meteen :wink:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik behoor normaliter tot de zwaar perfectionistische groep, maar gek genoeg met Oll ben ik ontzettend makkelijk. Ook niet altijd geweest hoor, maar met trainen, lukt het niet dan lukt het niet. Doen we een paar makkelijke dingetjes en dan klaaaaaaarrrr. Kluif? Kijk maar waar je die opvreet. Maar met Oll kán dat ook, dat scheelt. Da's geen typ om zwaar misbruik te maken van de situatie, die is allang blij dat ie er bij is :P En áls ie dan een keer MOET, dan doet ie het ook.

"Plaats" bestaat hier alleen bij het eten. En dan gaat ie zitten waar vroeger z'n bench stond :') Bench staat nu ergens anders, maar who cares, hij zit en hij wacht.. En daar ben ik dan weer wél consequent in :P Wil ik 'm uit de weg hebben dan verzucht ik "Ollie, gaat heen" en dan ziet ie zelf maar waar dat ie gaat liggen, als het maar niet in mijn weg is :LOL:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Groep 1 maar ze hoeven bijv niet strak te volgen op straat zolang ik er maar niet als een veertje achteraan wapper. Met eten mogen ze dus ook rustig bij me liggen, op de bank of grond zolang t eten niet van mn bord gekeken wordt. Ze hoeven niet op hun plek.ze liggen maar waar ze willen zolang ik er geen last van heb etc. Maar nee is nee en ja is ja. Misschien ken ik niet. En die combi is toch wel erg goed in mijn situatie
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zit op 1,5 :LOL: Ik doe wel veel aan opvoeding en training, maar wel allemaal op een leuke speelse manier. Als ze dingen echt door hebben dan wil ik ook dat ze dat uitvoeren als ik het zeg, daar ben ik consequent in en daar is geen discussie over mogelijk, dat weten ze ook. Vooral hier en nee zijn erg belangrijk, maar dat zeg ik alleen als het echt nodig is, dus met patsende honden o.i.d.

In huis hoeven ze haast niks, daar ben ik relaxed en zij dus ook, liggen mogen ze waar ze willen, zal me worst zijn waar ze gaan liggen, ik stuur ze dan ook nooit naar hun mand ofzo. Spelen mag, maar druk spelen mag niet in huis, dan gooi ik ze de tuin in en ook dat weten ze.

Trainen is serieus maar wel leuk, klinkt misschien dubbel maar ik maak het zo leuk mogelijk en dan doen ze het ook gewoon goed, als ik als een idioot ga staan stressen dan zouden ze niet weten wat ze moesten doen en zouden ze me echt :O: aankijken. Wat ze kunnen moeten ze ook goed doen, maar daar heb ik geen druk voor nodig, die passie zit er gewoon in en trainen/werken is gewoon leuk :cheer:

Zelfs op wedstrijden ben ik heel relaxed, daar waar je bijna iedereen om je heen ziet zenuwlijeren, waar de honden allemaal op reageren natuurlijk, ben ik gewoon rustig en lekker met m'n hond bezig, bekers en lintjes boeien me nog minder dan niks :F: Ik ga voor een leuke dag met m'n hond en ik weet dat ze het kunnen, dus geen enkele reden om daar zenuwachtig over te gaan doen, daar heeft de hond alleen maar last van. Als ik de training goed heb opgebouwd dan kan mijn hond alle proeven doen en ik heb gewoon vertrouwen in m'n honden en hun passie en dat is terecht blijkt altijd weer :I:
Ik heb het één keer met Doran gehad dat hij insprong, dat was een proef die we nog nooit geoefend hadden, hij was net een jaar en bij jonge honden doen ze dit meestal nog niet, het was een drijfjacht, veel mensen die in de dekking lopen te joelen en te schieten en dan moeten er 2 honden om beurten een stuk halen, Doran was onder de indruk van dat gejoel en de hond die naast hem liep was sloom, dus Doran dacht op een gegeven moment "dan ga ik wel" mag niet natuurlijk, ik had meteen een 0, maar ik heb er wel om moeten lachen, hij was sneller terug dan dat de hond die moest gaan vertrokken was :LOL: Nouja, mooi leermomentje :8):
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Bij Jigzy moet ik soms wel op mijn strepen staan en consequent zijn. Kiyoshi laat ik dan weer zo vrij mogelijk. Ik ben dus 1 en 2 tegelijk.
Overigens kennen ze beide het commando plaats niet, mogen ze altijd op de bank en hoeven ze niet te zitten voor het oversteken.
Bij een groepswandeling luistert Kiyoshi ook niet. Ik schaam mij daar verder niet voor en vind het ook niet vervelend. Niet luisteren is wat anders dan klieren. Hij trekt zijn eigen plan en de helft van de tijd lig ik in een deuk om zijn eigenzinnige gedoe. Als je dat niet wilt kun je ook beter voor een ander type hond gaan :mrgreen: en hij kan toch nog loslopen dus ik vind het wel best.
Jigzy flikt altijd wel iets waarvoor ze op haar kop moet krijgen dus dat zorgt voor evenwicht :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Bij Jigzy moet ik soms wel op mijn strepen staan en consequent zijn. Kiyoshi laat ik dan weer zo vrij mogelijk. Ik ben dus 1 en 2 tegelijk.
Overigens kennen ze beide het commando plaats niet, mogen ze altijd op de bank en hoeven ze niet te zitten voor het oversteken.
Bij een groepswandeling luistert Kiyoshi ook niet. Ik schaam mij daar verder niet voor en vind het ook niet vervelend. Niet luisteren is wat anders dan klieren. Hij trekt zijn eigen plan en de helft van de tijd lig ik in een deuk om zijn eigenzinnige gedoe. Als je dat niet wilt kun je ook beter voor een ander type hond gaan :mrgreen: en hij kan toch nog loslopen dus ik vind het wel best.
Jigzy flikt altijd wel iets waarvoor ze op haar kop moet krijgen dus dat zorgt voor evenwicht :mrgreen:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

dagmar88 schreef:

Haha, ja dat zie ik zo voor me :LOL: . Etterbakjes. Ik moet vooral bij Lais dat soort dingen ook wel in de gaten houden: ze is niet zo erg als jouw Charlie, maar wil best een eindje die richting op. Dus een beetje vrijlaten kan bij haar wel, maar zeker niet teveel :tongue: . Ze wil ook best af en toe proberen of ze bij 'mand' niet gewoon in de buurt van de mand kan gaan zitten :F: . Euh, niet dus :hmmm: .
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Overwegend groep 1. Izzy is er niet het hondje naar om alles maar goed en schattig te vinden. Natuurlijk zijn er uitzonderingen; apporteren doet ze niet perfect, maar aangezien het een spelletje is, doe ik daar zelden moeilijk over. Het moet wel leuk blijven. Maar in bijna alle andere situaties ben ik 100% streng en pik weinig. Mijn moeder heeft al meermaals verzucht "Ik heb medelijden met jouw toekomstige kinderen." (als grapje ;).

Als gevolg van al het strenge gedoe heb ik wel een hond waar menig hondenbaas jaloers naar kijkt als ze zonder morren en kwispelend naar me toe komt gecrossed als ik 'hier' zeg. Ze weet waar ze staat en wat ze aan me heeft. Toch wel belangrijk vind ik.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”