Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laat jou hond je zien wat er bedoeld wordt?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Laat jou hond je zien wat er bedoeld wordt?

Ongelezen bericht door Judith »

Vandaag weer een leuk stukje honden gedrag van Dana. Dana is een echte hondenhond en vindt het geweldig om te spelen, rennen en gek doen met andere honden. Iedere avond komt er een groepje honden met mensen bijeen die met elkaar spelen en de mensen kletsen, normaal ben ik niet zo van dit soort groepen, maar het zijn vaak maar 4 of 5 honden. Dana is helemaal gek van deze honden en ook op de baasjes ervan :mrgreen: Dus gun ik haar die tijd met de honden en zonder Dux.

Nu loop ik regelmatig over dat terrein (2/3 per dag) en Dana weet eigenlijk altijd wel hoe laat het is. Is het gewoon overdag, dan loopt ze gewoon naast me er naar toe. Is het rond het tijdstip dat we naar het groepje gaan, dan trekt ze aan de riem en weet ze niet hoe gauw ze daar moet komen :piew:
Ga ik weg of ga ik er dus niet naar toe dan probeert ze uit alle macht er toch te komen. Dit doet ze door heel erg langzaam te gaan lopen, stil te staan, steeds om te kijken en niet te luisteren als ik haar dan roep. Als ze dan wel komt is het op een slakkengangetje. Oftwel Dana laat heel duidelijk zien dat ze veel liever gaat spelen dan met mij mee te lopen. :mrgreen:

Vandaag even gefilmd hoe Dana loopt als ik dan toch doorloop. (het is achter het grote gebouw wat er op de film te zien is, dus niet midden op de weg oid, achter het grote gebouw zijn meerder velden waar honden los kunnen lopen)
https://www.facebook.com/judith.vanschi ... nref=story

Laten jullie honden ook zo zien dat ze iets duidelijk willen maken?
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Laat jou hond je zien wat er bedoeld wordt?

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki doet dat precies zo, ook gaan sloffen en achterom kijken. Vaak gaat hij dan ergens "snuffelen" en dan zich omdraaien omdat hij hoopt dat wij toch omdraaien en die kant opgaan.
Afbeelding
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Max zou je de middelvinger geven en naar zijn hondenvriendjes gaan als dat in het ritme zit.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Slimme Dana :D Wat braaf dat ze dan toch bij je blijft en niet besluit om te keren naar haar vriendjes.

Finn is er echt een kei in. Zo stronteigenwijs als hij kan zijn :Q: Hij laat duidelijk zien als hij iets wil of absoluut niet wil. Een tuigje is nog steeds stom, dus als we gaan wandelen rent Finn onder een stoel. Soms doe ik alleen een kort rondje, maar dan loopt hij gewoon een andere straat in en blijft vervolgens staan of gaat in de riem hangen, want hij wil die kant op. Gisteren met training had hij duidelijk weer een avond geen zin en dan blijft hij dus gewoon staan. Ik sta dan voor Jan met de korte achternaam, want ik mag niks zeggen of doen, hij moet zelf komen. Nou bij Finn sta je dan heel lang :mep: En dan ben ik twee volgzame honden gewend die, ook al wilden ze het anders, je braaf achterna liepen.

Verder is hij wel lief :F:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ja. Op de heenweg naar het asiel waar ik vrijwilligers werk doe (hij mag altijd mee) rent hij mee naast de fiets. Op de terugweg is het slof slof en is hij niet vooruit te branden.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Hahaha, arme sok! Herken het wel ja. Als ik (een paar keer per week) naar vrienden gaan, komen we op de terugweg altijd langs de Tongelreep (zwembad) en een parkje, waar ze dan beide keren losgeklikt wordt om even achter de bal te sjezen. Maar soms heb ik daar gewoon geen trek in. Dan regent het of ik heb het koud. Dus dan fiets ik stug door. Dan gaat ze net zo traag lopen en kijkt met een beteuterd gezicht steeds achterom als we er voorbij komen :ugh:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

De laatste tijd doet Noah het als ik terug wil lopen naar huis. Ze sjokt dan heel erg. Eerst dacht ik dat het vermoeidheid was, maar sinds ik haar soms de routes laat bepalen kan ze opeens weer hard doorlopen.

Het zijn soms net kinderen die niet uit een speeltuin willen :tongue:
Perry en Noah

Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo doet het soms, vandaag toevallig nog. Toen liepen we via een ander pad en kwamen we een bekend pad tegen. Toen ging hij stilstaan, en als ik dan omkijk staat hij echt helemaal alsof hij 'in de ankers' is gegaan.
Maar ik wilde links ipv rechts, dus na een 'nee milo, kom maar' kwam hij gewoon meehobbelen.
Soms krijgt hij zijn zin, maar het gebeurt echt zelden dat hij dit doet.

Verder heeft hij bij mijn ouders zo zijn rituelen, en als dat eens overgeslagen wordt, dan helpt hij wel herinneren.
Als we er net komen blijft hij staan knikken (echt een beweging met zn kop) naar de koekjespot.

Na het lunchen (als ze daar zijn als ik werk) dan 'moet' mijn moeder de vogeltjes brood geven buiten, want dan krijgen ze ook een stukje. Hierbij blijft hij net zolang bij de achterdeur staan tot ze naar buiten geweest is.
Laat ze hem naar buiten, maar gaat ze zelf niet, nee dan komt hij direct terug lopen om haar te halen :mrgreen:

Milo is maar ietsje manipulatief..

Peer trouwens niet, die vindt alles prima.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca wil nooit naar de auto als we wandelen. Zodra hij door heeft dat we weer richting auto gaan gaat ie op slakkentempo lopen :F:
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Oh ja Morris doet het ook.
Zo gooi ik bijvoorbeeld altijd de bal aan het eind van een bepaald pad. Als we dat lopen krijgt hij aan het eind de bal die hij dan mag dragen tot het huis van mijn ouders waar mijn fiets staat. Halverwege het pad komt hij dan al tegen de jaszak waar de bal in hoort te zitten duwen. Niet vergeten baas! Hij rent dan vooruit en gaat vast zitten wachten op de plek waar de bal gegooid hoort te worden. Dan springt hij als een hert heen en weer op het stukje in de tijd dat ik de bal pak en gooi. Kom maar! kom maar! kom maar!

Heel soms vergeet ik de bal wel mee te nemen. Dan haalt hij ook alles uit de kast om mij duidelijk te maken dat de bal gegooid hoort te worden :LOL: Voel me dan ook altijd de slechtste hondenbaas ooit als hij uiteindelijk met afhangende schouders sneu het laatste stuk naar huis sjokt, mij ondertussen soms een verwijtende blik toewerpend :ugh: schuldgevoelens aanpraten is hij ook heel goed in :hmmm:
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Haha erg herkenbaar. Ik loop met de hond vaak langs oma's huis (voor de hond het koekjespaleis) en Bailey zag haar een keer op het balkon zwaaien. Toen ben ik toch maar even langs gegaan om bij te kletsen, iedereen blij.

Elke keer als ik nu langsloop moet het toch even geprobeerd worden om de afslag te nemen. Met verwijtende blikken van dien, wanneer we doorlopen. :LOL:
Afbeelding
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door KarinW »

Levi weet ook precies als we s avonds met ons groepje gaan wandelen, trekken dan als een malle hihi.

Auto vind hij eng, dus dan gaat hij vast met een grote boog en langzaam lopen als hij weet dat we met de auto gaan hihi
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tommy wil altijd wel graag een bepaalde kant op en staat dan ook al klaar aan de stoeprand om over te mogen steken, maar ik neem ook wel eens een andere route en dan zie je de teleurstelling van hem afdruipen.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta en Ziggy weten het precies wanneer we weer naar het weitje gaan, vinden ze heerlijk.
Maar soms gaan we wel eens die kant op en wil ik verder een andere route lopen maar dan stoppen ze op de plek waar we normaal oversteken.
Als ik dan zeg nee we gaan door dan kijken ze nog eens om van aaaah weet je het zèker?
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Als Damy iets interessant vindt, kijkt hij 10 keer achterom, maar rent wel steeds snel vooruit :19: Vlug vlug naar het eind van de riem, kijken, vooruit rennen, kijken, vooruit rennen, kijken..
Het is wel interessant, maar blijkbaar ook heel spannend :LOL:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Och dat teleurgestelde bekkie. :(

Lilo blijft in zo'n geval staan en kijkt me aan. Zonder veel uitdrukking in het smoeltje, want Lilo is niet heel expressief, ze staart dan alleen maar. Toto is meer van "NEE! WE MOETEN NIET DIE KANT OP, WE MOETEN DEZE KANT OP!" En dan gaat hij zelf alvast, en kijkt even achterom of ik wel volg. :mrgreen:

Jack 'overlegde' vaak. Dan bleef hij stokstijf staan, keek me aan, keek naar de richting waar we volgens hem naar toe moesten en dan keek hij mij weer aan. En dan kreeg hij zijn zin. :mrgreen:

Ik vind trouwens dat je haar dat spelen met andere honden gewoon dagelijks moet gunnen hoor. Het is zo mooi om te zien hoe honden echt hun eigen vriendjes hebben en helemaal blij zijn als ze die tegenkomen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja Loes [ zelfde vader als Dana] maar die heeft dat bij mensen .Daar moet ze heen om te laten zien dat ze geen nooit nimmer door mij geknuffeld word. Honden heeft ze wat minder mee daar zit ze thuis al mee opgescheept.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Balu wijst altijd de weg tijdens het wandelen, hij kent de weg op de plaatsen waar we vaker komen. Hij loopt dan waar hij heen wil, pech voor hem dat ik wel eens een andere ronde wil lopen dan hij.

Hij wijst ook aan waar het voer staat als hij vindt dat het etenstijd is, of hij wijst naar de snacks als hij wat lekkers wil. Hij weet wanneer we bij een lesklant zijn wanneer zij klaar is met paardrijden dat we dan gaan koffiedrinken en dat de honden een pensstaaf krijgen, hij vindt dan dat we op moeten schieten.

Jammer voor hem krijgt hij niet altijd wat hij wil, hij zou maar wat graag de boel regelen hier in huis..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Als ik een nachtdienst draai dan ga ik 's middags even een uurtje of anderhalf op de bank liggen.
Het wil wel eens gebeuren dat ik zo diep slaap dat ik mijn man niet thuis hoor komen.
Maar dat is wel de tijd dat de honden eten krijgen, man gaat meestal gelijk even bij de vijver kijken.

Duurt dat te lang dan gaat Bros naar mijn man en gaat hem dan halen, rent naar man man kijkt en hij rent hard naar de keuken.
Dit doet hij om mij niet wakker te maken denk ik want ik geef ze altijd te eten.
En nee ik word nooit boos als ze mij wakker maken, dus daar kan het niet aan liggen.

Twee weken geleden zat Bigboy vast buiten, aan het net van de vijver, hij was gevallen en kon niet overeind komen. :ugh:
Wij zaten binnen te eten dus ook niets in de gaten.
Ook komt Bros dan naar binnen hollen kijkt of ik kijk en rent dan snel terug naar Bigboy.

Als Bros iets uitvreet wat niet mag, dan heeft Bigboy daar verschillende blafjes voor.
Als het gaat om eten is het een zachte blaf (eerst zeker weten of er voor hem ook niets afvalt).
Als het gaat om iets wat geen eten betreft is het een heel diepe brom en luide blaf.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Machie schreef:Luca wil nooit naar de auto als we wandelen. Zodra hij door heeft dat we weer richting auto gaan gaat ie op slakkentempo lopen :F:
Dat deed onze Bo precies hetzelfde. En als we dan wel eens de auto voorbij liepen (als of we hem niet hadden gezien of zo) dan werd hij weer helemaal energiek en ging dan zo lopen dat we naar hem keken en dus niet per ongeluk de auto als nog zouden zien staan.

Ezio is ook een meester in het kenbaar maken van zijn wensen en/of de situatie zou manipuleren dat hij zijn zin zou kunnen krijgen. Het is alleen toch wel doorzichtig en ik kan vaak al voorspellen wat er gaat komen.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Jarah probeert juist haar bedoelingen niet te laten merken.

Als we onderweg naar het bos eten hebben zien liggen dan doet ze in het bos net alsof ze gewoon rechtdoor wil lopen, en soms trap ik daarin dan loopt ze zodra ze los is een heel stuk rechtdoor en dan ineens rent ze met een hele grote boog terug.

Vaak merk ik het wel tijdens het loslaten omdat ze dan ineens haar lippen af gaat likken, dan blijft ze al gelijk aan de lijn.

En als ze een hondendrol weet te liggen zorgt ze dat ze achteraan loopt dan gaat ze sloffen om uiteindelijk terug te lopen naar de drol.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Machie schreef:Luca wil nooit naar de auto als we wandelen. Zodra hij door heeft dat we weer richting auto gaan gaat ie op slakkentempo lopen :F:
Dat doet Luna ook inderdaad. En als we naar mijn ouders gaan wordt er ook onwijs getreuzeld zodra we de auto instappen. De hond van mijn ouders is nogal een takketeef en hoewel ze Luna echt niet opvreet is Luna niet heel enthousiast als we daar heen gaan.

Verder gebruik ik de hondenvrienden Luna als chantagemiddel :engel: Bij treuzelmomenten roep ik altijd heel hard de naam van een van haar hondenvrienden en dan kan ze ineens wel haast maken :hmmm:
Afbeelding
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Guus loopt graag over de bruggetjes in een park hier. Vraag me niet waarom, want hij loopt alleen maar snel die brug op, staat midden op die brug stil, kijkt even het water in ('Check!') en hobbelt er dan weer af. Ik snap de lol er niet van, maar het zal wel.
Hij trekt daarom altijd de kant van de bruggen op en als ik besluit toch de andere kant op te lopen, gaan zijn schoudertjes hangen, kijkt hij nog een paar keer achterom naar De Bruggetjes, laat hij zijn pruillip zien en kijkt me aan met een "Ah man, echt niet? Kutzooi :ugh: "

Guus en Floor (en kat Sjors) komen je als echte Lassies halen als er wat is. Uiteraard is er dan niets belangrijks, nee, het is etenstijd, vinden zij, of ze hebben ineens besloten dat het wel tijd is voor een snackje. Of drie.
Dat gaat inclusief 'sturen'. Zitten voor de plek met de gewenste snack. Kijken naar de plek en dan kijken naar mij. De plek en naar mij. De plek, naar mij. Als je te lang wacht komt er een ongeduldige blik bij. "Wijf, snap je nou écht niks?"

En Floortje geeft aan als ze kusjes wil. Dan komt ze naast me op de bank zitten, laat haar oren flink laag hangen, doet ze haar ogen dicht en komt héél langzaam en héél voorzichtig met haar kop voor mijn gezicht hangen. Af en toe één oogje voorzichtig open om te kijken of haar wang al ter hoogte van mijn mond is en of ik al onderweg ben met de kusjes.
Zit ik onschuldig ende vredig een boek te lezen komt er ineens in slow motion een hondengezicht in mijn beeld waar kusjes op moeten. Ze houdt ook haar ogen tijdens de zachte kusjes stijf dicht. :mrgreen: Af en toe een tevreden zucht erbij en uiteindelijk zakt ze als een pudding tegen me aan. Zo lief, maar ook zo raar. Ik heb nog nooit met mijn andere honden iets meegemaakt wat er ook maar op lijkt. Die slow motion er ook bij!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Als ik weg ga met de auto, dan wil ik nog wel eens eerst wat spullen in de auto zetten en daarna nog even een kort rondje met Finn voor de noodzakelijke plasjes. Dan weet hij al dat we met de auto weggaan en eigenlijk wil hij dan niet meer dan 1 noodzakelijk plasje doen en weer terug naar de auto.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ja hoor!
Als hij iets heeft, wat hij eigenlijk niet mag, dan komt hij bij je staan. Hoofd laag, staart zwiepend, oortjes naar achteren.
Heel goed dat hij dat doet hoor, betekent dat we hem toch iets goed hebben geleerd. Het geeft mij de gelegenheid te ruilen/af te pakken, maar eigenlijk is het wel een beetje dom van 'm en we hebben het hem niet bewust geleerd.
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Oh, en Guus heeft altijd heel sterk in zijn hoofd wat je voor hem moet weggooien en wat hij dus wil apporteren. Dat kiest hij heel zorgvuldig uit en brengt het naar me toe. En ik moet dan ook niet iets anders gooien, want dan kijkt hij, zittend, om naar het gegooide, draait zich terug naar mij en kijkt me aan met een "Dus. Ik geloof dat we een communicatiestoornis hebben..." en duwt dan het gewenste speeltje wat extra mijn kant op.

Is leuk. Ik heb meerdere keren expres één voor één al het andere speelgoed door de kamer gegooid. Hij beweegt NIET. Hij zucht. Dat dan weer wel.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Thomas schreef:Haha erg herkenbaar. Ik loop met de hond vaak langs oma's huis (voor de hond het koekjespaleis) en Bailey zag haar een keer op het balkon zwaaien. Toen ben ik toch maar even langs gegaan om bij te kletsen, iedereen blij.
Toen ik in Den Haag woonde zat er een Gall & Gall op de hoek waar Luna altijd een koekje kreeg als we binnen waren. In no time trok tante pollewop me dus elke wandeling de slijterij binnen. Zie dat maar eens uit te leggen, "ik kom er heus niet zo vaak" :oeps:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

O ja, Puchu staat volledig in de remmen en kijkt waar hij naartoe wil 'daarheen vrouwtje!'.

Laatst liep ik een route langs de dierenarts en 'oma', eerst volledig in de remmen bij de dierenarts en maar kijken 'joehoe daar wil ik naartoe' en even later langs het huis van 'oma' weer compleet in de remmen.

Hij weet feilloos wat hij wil en wat hij niet wil, heeft geen enkele moeite dit kenbaar te maken, alleen ik heb moeite om hem alsnog mee te krijgen en moet daar heel wat registers voor opentrekken, want hij staat gewoon verankerd :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Marloes1 schreef:Oh, en Guus heeft altijd heel sterk in zijn hoofd wat je voor hem moet weggooien en wat hij dus wil apporteren. Dat kiest hij heel zorgvuldig uit en brengt het naar me toe. En ik moet dan ook niet iets anders gooien, want dan kijkt hij, zittend, om naar het gegooide, draait zich terug naar mij en kijkt me aan met een "Dus. Ik geloof dat we een communicatiestoornis hebben..." en duwt dan het gewenste speeltje wat extra mijn kant op.

Is leuk. Ik heb meerdere keren expres één voor één al het andere speelgoed door de kamer gegooid. Hij beweegt NIET. Hij zucht. Dat dan weer wel.

Haha, dat herken ik van Kaya die compleet apporteer gek was, maar inderdaad alleen wat zíj wilde en dat kon dus van
dag tot dag verschillen. Voor iets anders trok ze dan haar neus op en verzette geen poot :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ah arme Dana :LOL:

Elmo kan soms dat ook doen. Af en toe glippen we het voetbalveld op. Doen we dat niet, heb ik een heel zielig hondje. Ook kan hij mij laten weten wat hij wil. Door mij aan te kijken en dan direct naar datgene te kijken. En dan weer naar mij.

Ook als dochter iets doet wat niet mag komt hij mij halen :F:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”