Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tips voor zindelijkheid

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Belli
geregistreerd lid

tips voor zindelijkheid

Ongelezen bericht door Belli »

hoi
ik heb een maltezerpupje een teefje genaamd Belli, ze is 9 weekjes
in de nacht slaapt ze in een bench maar ze is nog niet zindelijk
iemand tips?

groetjes
Laatst gewijzigd door Belli op 31 jan 2004 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.
groetjes Belli
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

volgens mij doe je het al goed en met jou ras is het best makkelijk hoor is erg stem gevoelig dus als ze buiten wat doet overdreven blij reageren en de hemel in prijzen maar een beedje geduld he
ik ging om de 2 uur lopen en als ze wakker werd en na het eten enzv
suces
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Re: tips voor zindelijkheid

Ongelezen bericht door Dingo »

Belli schreef:in de nacht slaapt ze in een bench maar daar doet ze wel nog in, ze is 9 weekjes
Je moet er s'nachts ook wel uitgaan 8O :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dingo schreef:
Belli schreef:in de nacht slaapt ze in een bench maar daar doet ze wel nog in, ze is 9 weekjes
Joh, echt waar? Dat hoeft toch juist niet met een bench?
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Hutsje schreef:
Dingo schreef:
:lees oh ja vergeten :mrgreen: komt omdat ik nog zo ouderwets zonder doe :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dingo schreef:
Hutsje schreef:
Dingo schreef:
:lees oh ja vergeten :mrgreen: komt omdat ik nog zo ouderwets zonder doe :mrgreen:
Tja, "vroeger".......
Afbeelding
Femke en Bailey
Actief

Ongelezen bericht door Femke en Bailey »

piept ze snachts als ze eruit moet? 't is natuurlijk niet leuk voor je hondje om in de bench te moeten poepen of plassen. wekkertje zetten en snachts ook naar buiten!

en weer of geen weer, gewoon naar buiten! anders kun je wel de hele winter binnenblijven... ;)
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

volgens mij doe je het hardstikke goed, misschien inderdaad nog een keertje ´s/nachts je bed uit, dan is het zo voor elkaar. tenminste, bij mij is het ook zo gegaan....met allebei de honden.
veel succes met dat kleine ding....en niet teveel-te snel van haar verwachten.
Belli
geregistreerd lid

hoi allen
bedankt voor de tips allemaal, tja ik zal er 's nachts ook eens mee uitgaan zal misschien het beste zijn
raar hé dat ze 's nachts nog eens iets doet en dit terwijl ik haar eten en drinken weghaal om 17u en ze de laatste keer buiten gaat rond 23u

Groetjes

Belli :zwaai:
groetjes Belli
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Belli schreef:hoi
wie kan me tips geven voor mijn pupje zindelijk te worden, nu laat ik ze alle keren buiten als ze geslapen heeft, gegeten, gespeeld etc
in de nacht slaapt ze in een bench maar daar doet ze wel nog in, ze is 9 weekjes
iemand nog tips?
ps met dit hondeweer zou ik niet beter een dweil aan de achterdeur leggen of zo?

:zwaai:
Ik schrik een beetje van je berichtje.. Een pup van 9 weken , daar mag je nog helemaal niet van verwachten dat ze zindelijk is. Gewoon veel naar buiten en de bench naast je bed. Dan kan je in de nacht als je gerommel hoort je pup even naar buiten laten.
Een een dweil bij de deur...Heb je je bedacht dat je straks als je pup groot is ook gewoon lekker elke dag een uurtje op stap moet met je hond? Weer of geen weer?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Ik zal wel iets heel stoms zeggen, maar; eten EN drinken weghalen va 17:00 uur.
Dat eten kan ik begrijpen, ze moeten gewoon hun bakje leegeten, maar dat drinken weghalen heb ik echt mijn twijfels over. Als je dat doet om haar 's nachts droog te houden, ?????????????.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Belli schreef:hoi allen
bedankt voor de tips allemaal, tja ik zal er 's nachts ook eens mee uitgaan zal misschien het beste zijn
raar hé dat ze 's nachts nog eens iets doet en dit terwijl ik haar eten en drinken weghaal om 17u en ze de laatste keer buiten gaat rond 23u

Groetjes

Een pup moet gewoon kunnen drinken..ik weet niet waar je mee bezig bent, maar je klinkt me in de oren als iemand die nog niet eerder een pup heeft gehad en ook geen zicht heeft op wat je kan verwachten van een pup. Als je pup over een maand of wat zindelijk is mag je blij zijn. :?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Belli
geregistreerd lid

hoi
ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt maar drinken kan ze nog hoor dat neem ik niet weg, ik bedoelde dat ik haar eten weghaalde vanaf 17u juist een half uurtje voor we gaan slapen dan mag ze niet meer drinken
groetjes Belli
Dingo
Zeer actief

Je moet er gewoon s'nachts meerdere malen uit, evenals overdag..

Een pup word nog steeds niet kant en klaar aangeleverd, en net zoals meer mensen hier, betwijfel ik of je weet waar je aan begonnen bent...
Water weg halen hoeft helemaal niet, mits je, zoals t hoort, gewoon s'nachts er uit gaat ;)
AfbeeldingAfbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Belli schreef:hoi allen
raar hé dat ze 's nachts nog eens iets doet en dit terwijl ik haar eten en drinken weghaal om 17u en ze de laatste keer buiten gaat rond 23uGroetjes

Nee, dat is dus juist helemaal niet raar, maar normaal. Puppy's moeten 's nachts gewoon nog plassen of poepen, en als je merkt dat ze dat in de bench doet betekent dat dus dat je er 's nachts uit moet. En met 9 weken zijn ze allemaal nog hardstikke lek.

Misschien een ideetje om eens een boekje over het opvoeden van de pup aan te schaffen?
Afbeelding
diezel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door diezel »

ik heb de eerste nachten met Diezel op de bank geslapen. hij werd 's nachts niet wakker, wel vroeg 's morgens, en dan direct naar buiten.
daarna een paar nachten in een mandje in de bench naast het bed, bleef hij de hele nacht slapen. nu slaapt hij in een mandje naast het bed en hij is 's morgens wel vroeg, zo tussen half 6 en 6 uur, maar dat vind ik al heel knap voor een pup van bijna 12 weken. :ok:
en ik heb een lekker lange dag :mrgreen:
ik stond de eerste tijd soms wel elk half uur met hem buiten, en nu loopt hij al zelf naar de deur en gaat piepen. :ok:
bij onze vorige hond moest ik de eerste weken soms wel 3 keer eruit 's nachts, toen heb ik weken op de bank geslapen :cry:
het verschilt dus ook per pup.
je moet er gewoon heel veel zelf voor doen ;)
groetjes van Antje en Diezel

Afbeelding
Belli
geregistreerd lid

hoi
ik denk dat ik ook met belli op de bank ga slapen het zal misschien het beste zijn, wat doe ik dan gewoon er bij blijven liggen en als ik voel dat ze wakker wordt er mee buiten gaan? en hoelang duurt dit dan?totdat ze langer doorslaapt of zo?
tja het is inderdaad mijn eerste hond, ik had ze de eerste nacht bij mij meegenomen naar boven, heeft ze de hele nacht niks gedaan de tweede nacht heb ik ze nog laten drinken voor het slapengaan maar dan 's nachts hup plaste ze in bed haha
dus ik weet het niet goed, neem ik ze terug mee naar boven of slaap ik een paar weken op de sofa met haar?

groetjes
groetjes Belli
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Belli schreef:hoi
ik denk dat ik ook met belli op de bank ga slapen het zal misschien het beste zijn, wat doe ik dan gewoon er bij blijven liggen en als ik voel dat ze wakker wordt er mee buiten gaan? en hoelang duurt dit dan?totdat ze langer doorslaapt of zo?
tja het is inderdaad mijn eerste hond, ik had ze de eerste nacht bij mij meegenomen naar boven, heeft ze de hele nacht niks gedaan de tweede nacht heb ik ze nog laten drinken voor het slapengaan maar dan 's nachts hup plaste ze in bed haha
dus ik weet het niet goed, neem ik ze terug mee naar boven of slaap ik een paar weken op de sofa met haar?

groetjes
Zet de bench gewoon naast je bed 's avonds, dan hoor je het als ze onrustig wordt en ga je ermee naar buiten.
Ik heb de eerste tijd met Marouck meerdere malen per nacht buiten gestaan, in mijn herinnering sliep Nika sneller door 's nachts. ;)
Je kan en mag van een pup van 9 weken niet verwachten dat die uren lang zijn ontlasting op kan houden. Er zijn pups die de nacht doorslapen, maar de meeste pups moeten zeker de eerste weken er 's nachts ook gewoon uit.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
diezel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door diezel »

zo gauw ze wakker wordt er mee naar buiten. daarom sliep ik ook op de bank, was ik niet zo diep in slaap als in bed.
maar je kunt haar ook mee naar boven nemen, als je haar maar direct oppakt als ze wil gaan plassen, of als ze wakker wordt.
hoe lang het duurt is heel verschillend.
bij Diezel gaat het heel snel, dat had ik ook niet verwacht ;)
als je pupje wil gaan plassen en je pakt haar op dan stopt ze direct met plassen, er zit een soort "rem" op. en dan gauw naar buiten.
veel succes met je pupje, het gaat vast allemaal wel lukken. ;)
groetjes van Antje en Diezel

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”