@Marloes1: Ik heb toch uitgelegd wat ik van een hond zou willen en wat niet en vraag info en en vooral ervaringen (want die zijn betrouwbaarder dan wat je op internet of in een boek leest lijkt me en hoe meer ervaringen hoe liever) van bepaalde rassen zodat ik daaruit kan opmaken of het wat voor me is of niet. Maar niet iedereen lijkt alles te lezen en geven dan commentaar waarop de anderen dan ook reageren terwijl ze niet alles gelezen hebben.
@Paisley: Sommige rassen zullen sneller de neiging hebben van iets te vangen dan de andere net zoals sommige rassen makkelijker te trainen zijn om bv een rat los te laten of te komen als je roept dan anderen. Zo heb je zoals Manu over de Podenco verteld honden (vooral jachthonden vermoed ik) die je niet meer horen als je ze roept omdat ze achter een konijn of iets dergelijks aanzitten en dan zijn er weer andere rassen waarmee je dat probleem niet of minder hebt. En wat die greyhounds bv betreft heb ik niet gezegd dat dat zo was, ik heb het gevraagd!
@Heavy: Bovenstaande uitleg geld ook voor jou...
...en nog een aantal anderen hier. Is het dan echt zo moeilijk om eerst alles fatsoenlijk te lezen alvorens te antwoorden?
Als dat hier zo doorgaat stop ik er hier mee en vis ik het zelf wel uit hoor. Dan maar beter een beetje info uit een boekje waarvan veel waarschijnlijk niet eens klopt maar hier word ik gek van...