Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voer op reis

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

willem269
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kooiker
Aantal honden: 1

Voer op reis

Ongelezen bericht door willem269 »

Hallo,

we gaan een camper kopen en reizen maken waarbij de hond mee gaat. Maar, onze hond eet vers vlees, worsten van een kilo, compleet voer. Nu zit er wel een diepvries in de camper, maar als ik daar 10 worsten voor de hond in doe, genoeg voor een maand, blijft er voor ons weinig ruimte over. Zijn anderen hiermee geconfronteerd en hoe hebben jullie dat opgelost?
Groet, fijn weekend,
Willem
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Voer op reis

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Koop je het gewoon onderweg en anders aan de brok ,blik ,barf of ....??? :zweep: Volgende. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Renske zit tussen vers en blik in en hoeft niet gekoeld bewaard te worden.
Weet niet waar je van plan bent heen te gaan, maar je zou het eventueel aan kunnen vullen met drumsticks, een visje etc.

Was van plan met Niko naar de Ardennen te gaan afgelopen zomer, maar dat ging door een vervelende ontsteking niet door.
Niko eet heel veel en is allergisch, dus voor hem wilde ik gevriesdroogd vlees meenemen als basis.
Is wel erg duur, maar misschien ook een optie.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Carnivoer heeft tegenwoordig ook een variant die buiten de koelkast houdbaar is
Afbeelding
willem269
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Koop je het gewoon onderweg en anders aan de brok ,blik ,barf of ....??? :zweep: Volgende. :engel:
Het gaat mij er om dat als je een reis door verschillende landen maakt, je wellicht elke keer iets anders moet voeren en dat de hond daar misschien wisselend op reageert. Maar wellicht een periode op brokken van een bekend merk dat in meerdere landen te koop is.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

willem269 schreef:
bouvierpoedel schreef:Koop je het gewoon onderweg en anders aan de brok ,blik ,barf of ....??? :zweep: Volgende. :engel:
Het gaat mij er om dat als je een reis door verschillende landen maakt, je wellicht elke keer iets anders moet voeren en dat de hond daar misschien wisselend op reageert. Maar wellicht een periode op brokken van een bekend merk dat in meerdere landen te koop is.
Zooplus levert in heel Europa...
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik zou lekker verse vis, kip, runderegehakt, etc. etc. gaan geven. en dan af en toe een rol als je die tegenkomt in een plaatselijke dierenwinkel ofzo.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik lees dat je de camper nu moet kopen, dus als je bang bent dat hij er niet goed op reageert kun je daar nu alvast mee beginnen ;).
Afbeelding
willem269
Vaste gebruiker

Dank voor alle nuttige tips. En onze hond is de makkelijkste reishond die er is, vliegt de kofferbak in voor korte ritten, gaat mee naar Oostenrijk in de 'hangmat' op de achterbank dus ik denk dat hij het in de camper helemaal leuk gaat vinden, zo tussen baas en bazin in, in een reismatras met opstaande rand, kort aangelijnd vanwege onverhoopte noodstops en elke twee, drie uur een pitstop omdat ook de baas relaxed wil reizen......
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Hier ervaring en dan nog eens met een hond met voedselallergie én geen vriezer tijdens de vakantie. Brokken zijn hier sowieso geen optie.

Je hebt de luxe van een vriezer en best wat ruimte, dus er is veel mogelijk hoor. Ik zou een paar rollen kvv in de vriezer doen en wat Renske in de kast stoppen, maar puur voor geval van nood. Zoals anderen aangeven zou ik de hond gehakt, kippenpoten en vis en dergelijke voeren.

Dan kom je al in heel eind door de vakantie, lijkt me. En ja, als echt de nood aan de man is, kan je vast nog wel ergens brokken kopen. :wink:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Je kan ook eens bij de plaatselijke slagers vragen voor wat resten vlees. Wij kregen nog wel eens wat snijresten mee in een zakje toen ze zagen dat we honden bij ons hadden.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zou hem tijdelijk op brokken zetten als de hond het er goed op doet. Als ik op reis ben, zit ik zelf totaal niet te wachten om dagelijks moeilijk te moeten doen om vlees bij elkaar te schrapen.
Die brokken van tegenwoordig is weinig mis mee. Ik snap de argumenten voor het voeren van vlees, maar ik vind dat je de meeste argumenten opzij kan zetten als het gaat om een tijdelijke periode brokken eten. Tis geen vergif ofzo
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”