Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kussen voor in mand

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Kussen voor in mand

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tibbe heeft zo'n mandje, heb gewoon een fleecedeken ovaal aan elkaar genaaid met een open flap aan de achterkant.
Om een oud hoofdkussen en klaar is kees. Ziet er nog netjes uit ook :mrgreen:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik koop zelf nooit kussens die voor honden gemaakt zijn. Of de kwaliteit is beroerd, óf het is zo schreeuwend duur dat ik liever zelf aan de slag ga.

Ikea verkoopt goedkope hoofdkussens die tevens erg stevig zijn
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90269782/

Ik heb er twee in een zelfgemaakte hoes van 70*110. Dat betekent dat de hoes 10 cm 'te kort' is en dat zorgt ervoor dat de kussens stevig tegen elkaar blijven zitten. Daardoor ontstaat er geen gleuf in het midden en voelt het voor de hond aan als 1 kussen.

Bij elkaar, inclusief rits en goede stof, kost zo'n kussen 20 euro. Ik gebruik geen fleece. Fleece blijven hier na het wassen de haren in zitten en raakt snel de vorm kwijt. Ik gebruik het liefst corduroy. Lekker zacht maar toch sterk en ziet er mooi uit.
Voordelen zijn dat je nu het kussen ook kan wassen omdat hij in twee delen is (mijn wasmachine is niet groot genoeg om een dik kussen van die afmeting in 1 x te wassen)
En je kunt je eigen kleuren bepalen. Zelf heb ik meer hoezen dan kussens, zodat ik altijd een schone kan pakken als de hoes in de was zit.

Mijn honden vinden het heerlijk liggen, lekkerder dan de bank :)
Laatst gewijzigd door Paisley op 31 okt 2015 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Een gewoon kussen blijft toch weinig ondersteuning geven, zou dan naar iets van schuimrubber kijken.
Ik ben zelf erg enthousiast over jolly paws, zeker bij lichamelijke mankementjes (waarom maakt de spellcheck daar manketentjes van?). Pluis (grote, zware hond met slechte heupen) lag daar het beste op. Scheelde echt heel veel aan stijfheid.
Bij zoofast hebben ze ook dat soort manden, stuk goedkoper natuurlijk en iemand hier zei van goede kwaliteit.
http://www.zoofast.nl/zoofastkrakvetdel ... 33073.html

Of anders een stevig stuk schuim (schuimrubberbetaalbaar), daar een waterdichte molton omheen naaien en zelf een hoes maken...
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Mijn ouders hadden voor Axel een zelfgemaakte met schuim van de markt op maat geknipt en daar dan twee hoezen (om de beurt in de was) om heen gemaakt. Was ideaal. Voor Murdock hebben we geen mand, maar als we die hadden zou ik het zo weer doen.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik gebruik schapenwollen onderdekens die vouw ik dubbel en daar leg ik nog een fleecedeken over heen. Dan liggen ze heerlijk zacht. Yara was wat stram maar sinds ik dit zo doe loopt ze weer als een kievit. Ik heb ook wel hondenkussens liggen maar vind dat toch stukken minder comfortabel voor ze.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Heavy schreef:
Yara schreef:Ik gebruik schapenwollen onderdekens die vouw ik dubbel en daar leg ik nog een fleecedeken over heen. Dan liggen ze heerlijk zacht. Yara was wat stram maar sinds ik dit zo doe loopt ze weer als een kievit. Ik heb ook wel hondenkussens liggen maar vind dat toch stukken minder comfortabel voor ze.
Is dat een honden schapenwollendeken of voor mensen?
Voor mensen maar die gebruik ik dus voor de honden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”