Dit jaar werd voor het eerst als afsluiting van het seizoen een Nederlands Kampioenschap georganiseerd door de FHN. Je moest je gedurende het jaar hiervoor kwalificeren door met 2 diplomadagen en 1 werkproef bij de beste 25 te zitten (bij de C-klasse slechts 15). Misty had zich als 21e gekwalificeerd in de B-klasse, dus leek het ons leuk om mee te doen

Het was een hele leuke dag, waarbij het supermooie weer ook meehielp. In de ochtend moesten er 3 diploma-dag proeven gedaan worden en 's middags 3 werkproeven. Ik ben reuze trots op mijn meisje, want ze heeft zo goed gewerkt heel de dag. Ze werd natuurlijk weer overladen met complimentjes

, want de meeste mensen vinden het zo leuk om zo'n buitenbeentje bezig te zien. Eigenlijk ging het alleen fout bij het markeren 's ochtends. De werper gooide de dummy in eerste instantie tegen een hekje aan in plaats van eroverheen, daarna ging hij hem opnieuw opgooien. Ik denk dat ze toch in de war was, want ze begon goed, maar week toen toch van de lijn af richting het hekje. Dus dat was pech. Ik had denk ik tussendoor even weg moeten stappen van de plek. Nou ja, dat was weer een leermomentje. Uiteindelijk hebben we ook nog een keurige 15e plek behaald en een mooie afsluiting van het seizoen.
Voor wie het leuk vind, dit waren de proeven:
En ons rapport:
En nog wat plaatjes die van ons gemaakt zijn