Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ook hier een broekhanger/ oplossing, de plantenspuit

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

ook hier een broekhanger/ oplossing, de plantenspuit

Ongelezen bericht door Jacky »

Joris vindt het ook leuk, vooral als je loopt in je broekspijp te hangen. Hij doet dit vooral bij de kinderen. Het is op zich geen ramp, we leiden hem snel af met zijn eigen speelgoed, maar de tandjes zijn wel erg scherp. Heeft al de nodige krassen op de benen opgeleverd. Wie heeft nog een tip. Wat wij doen is , als hij in de broek hangt, afleiden met zijn eigen speelgoed. Maar je kan geen stap verzetten of de broek is leuker dan het eigen spul. Negeren is geen optie, want hij pakt ook echt je vel beet. Je kan niet als een plank blijven staan en je broek en benen open laten halen. Iemand nog tips?
Het is op zich geen ramp hoor, maar ik wil het wel afleren. Heeft al de nodige gaten opgeleverd.
Laatst gewijzigd door Jacky op 27 jul 2015 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Re: ook hier een broekhanger

Ongelezen bericht door fenneke »

Misschien had je deze al gevonden?
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... nen+bijten

Staan ook al veel tips en doeniet's in

Fijn hè een pup :mrgreen: vooral als je het al zo lang niet meer gehad hebt .
Weer helemaal opnieuw beginnen .
Je bent wel zuinig met foto's hoor :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Zonder pupfoto's geen tips :pffff: .
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

haha, ja, dat opladen van de foto's vind ik een ramp. Ben er gewoon niet handig in vandaar.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Zamunda schreef:Zonder pupfoto's geen tips :pffff: .
Haha +1

Lijkt me erg frustrerend. Ik kan alleen over mijn eigen ervaring spreken. Als Skye ergens in ging bijten zei ik rustig maar wel duidelijk 'nee', haalde hem weg van hetgeelne waar hij op beet en bood hem een eigen speeltje aan.
Als dat niet hielp of als hij dan meteen weer iets anders ging doen wat niet de bedoeling was, was dat een teken dat hij moe en overprikkeld was en ging hij (niet als straf, gewoon op een leuke manier) de bench in en viel hij altijd als een blok in slaap.

Skye bijt echt nooit ergens in wat niet mag en had dit echt al door op hele jonge leeftijd dus bij ons heeft het gewerkt.

Hopelijk vind je snel een manier die werkt.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Hebbie een pup? :80: en dat laat je niet zien? :schrik:

Bram beet destijds een keer zo raak dat ik in een reflex een hele boze stem had en heel kort in zijn oortje heb geknepen. Dat maakte afdoende indruk. Maar het pakte ook zo uit dat ik dat kon doen en jij moet je dan in een razend tempo plat op je buik laten vallen.
AfbeeldingAfbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor de tip Fenneke, ben al druk aan het lezen.

Ik denk misschien ook dat hij overprikkeld is. In de tuin ook, hij vliegt als een gek op en neer, ballen, touwen, alles is leuk. Net Ivan in zijn jonge jaren, kont naar beneden en rennen :lol1:
We zullen hem krijgen, de donder :evil:

:I: nee hoor, we zijn stapelgek met hem
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
*Skye*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Skye* »

Jacky schreef:Bedankt voor de tip Fenneke, ben al druk aan het lezen.

Ik denk misschien ook dat hij overprikkeld is. In de tuin ook, hij vliegt als een gek op en neer, ballen, touwen, alles is leuk. Net Ivan in zijn jonge jaren, kont naar beneden en rennen :lol1:
We zullen hem krijgen, de donder :evil:

:I: nee hoor, we zijn stapelgek met hem
Haha dat geloof ik best.

Misschien dat ik meer op rust heb gelet omdat ik een border collie heb en geen hyper beest wilde hebben dat tegen het plafond aan vliegt als er geen 5u mee gelopen wordt ;) maar ik zou het zeker met een labrador ook zo doen. Rust, rust, rust. Bij ons was het zeker de eerste paar weken bijna de hele dag door 1u uit de bench, terug de bench in tot hij uitgeslapen was. Kon soms wel eens 2 u zijn, maar hij had die rust nodig want hij sliep zelf zo lang.

Skye heeft tot zeker 10 maanden in de ochtend en in de avond zijn eten in de bench gehad waarna hij na het eten nog een uur in de bench bleef. Ook tussen de middag ging hij er dan nog even in. Niet als straf maar echt om hem de rust te bieden die hij echt nodig had.

Nu gaat hij nooit meer in de bench, maar is bijna de hele dag rustig en slaapt nog steeds veel.
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

Een waarschuwing: Norah is bij vorige eignaar met haar hoektand in een broek blijven hangen, kaak helemaal aan gruzelementen, operatie en zit flink wat staal in haar kaak (en heeft er een scheve volwassen hoektand aan over gehouden, die wat meer naar binnen staat en gelukkig naar buiten uitwijst...
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

gyanty schreef:Een waarschuwing: Norah is bij vorige eignaar met haar hoektand in een broek blijven hangen, kaak helemaal aan gruzelementen, operatie en zit flink wat staal in haar kaak (en heeft er een scheve volwassen hoektand aan over gehouden, die wat meer naar binnen staat en gelukkig naar buiten uitwijst...
Jee hoe kan dat? :80:
Alleen door met een hoektand in een broek te blijven hangen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gyanty
Zeer actief

ranetje schreef:
gyanty schreef:Een waarschuwing: Norah is bij vorige eignaar met haar hoektand in een broek blijven hangen, kaak helemaal aan gruzelementen, operatie en zit flink wat staal in haar kaak (en heeft er een scheve volwassen hoektand aan over gehouden, die wat meer naar binnen staat en gelukkig naar buiten uitwijst...
Jee hoe kan dat? :80:
Alleen door met een hoektand in een broek te blijven hangen?
Voor zo ver ik begrepen heb wel ja. Ben er niet zelf bij geweest natuurlijk. Maar ik weet wel hoe fanatiek border collie (pupjes) in broeken kunnen hangen en bij haar zie je dus wel duidelijk wat het resultaat er van geweest is. Heb er foto van gemaakt, maar duurt even voor dit op mijn dropbox staat en dus kan uploaden. Is nog moeilijk om goed op foto te krijgen zonder overdreven vertekening of te weinig vertekening (met een hond die niet stil blijft zitten als ik met 1 hand haar mond open houd terwijl ik met de andere de camera vast heb....
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik ben met dit soort dingen ook altijd meer geneigd naar een 'nee' , een vingertje erbij en een duidelijke blik
dan naar het afleiding. Je kan wel blijven afleiden en ergens werkt het ook belonend: ik bijt in de broekspijp
en yeahhh er wordt met mij gespeeld.
Rustig blijven, hem rustig een stukje wegduwen/zetten met een streng 'nee!' en een doordringende blik. Wachten totdat
hij rustig wordt en het gewoon herhalen als hij weer opnieuw begint. Is hij dan braaf en kalm dan kan dát gedrag
beloond worden.
Het is even engelengeduld hebben met een pup :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik loop gewoon door ;)

Jet heeft het maar een weekje gedaan, Polly doet het soms nog steeds.
Maar ik doe er dus niks mee, ik negeer het.
Ik denk dat als je af gaat leiden het heel snel richting "o, dus zó krijg ik jou zover met mij te spelen" gaat.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
gyanty
Zeer actief

Ik denk dat het wel een beetje te maken heeft met het soort ras is wat je hond is en wat dus de reden van het bijten is. Gewoon interesse bijten als een jonge pup omdat het flappert is iets anders dan een border collie die overprikkelt raak en uit frustratie in je broek hangt of denk dat hij jou op die manier kan dwingen te stoppen of een bull die van nature aanleg kan hebben om in kuiten te bijten. Dat kan voor mij het verschil zijn (maar ook een bull of border kan gewoon als blije gup in je broek hangen, het is niet automatisch: oh is raskenmerk dus.....)

Overigens heb ik hier nog nooit gemerkt dat ze het afleiden als aanleiding gaan gebruiken(en geloof me, ik heb dat met andere aanleidingen en soort gelijke aanpak echt wel ervaren dat ze het snel koppelen). Maar goed ik geef wel aan: nee niet in mijn kuiten wacht even paar seconden en zeg dan: kijk eens, hier kunnen we wel mee spelen (of je frustratie op uitoefenen). Doorlopen in de zin van negeren kan ook heel goed, maar alleen als je door kán lopen. Als de tanden echt pijnlijk in je vel staan is het moeilijk doorlopen alsof er niks aan de hand is (je maakt toch even een hinkelpasje of iets). In de zomer iets moeilijker als je in je blote benen loopt, tegenover de winter waarin je nog bescherm wordt door een spijkerbroek en een stel dikke laarzen.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

gyanty schreef:Ik denk dat het wel een beetje te maken heeft met het soort ras is wat je hond is en wat dus de reden van het bijten is. Gewoon interesse bijten als een jonge pup omdat het flappert is iets anders dan een border collie die overprikkelt raak en uit frustratie in je broek hangt of denk dat hij jou op die manier kan dwingen te stoppen of een bull die van nature aanleg kan hebben om in kuiten te bijten. Dat kan voor mij het verschil zijn (maar ook een bull of border kan gewoon als blije gup in je broek hangen, het is niet automatisch: oh is raskenmerk dus.....)

Overigens heb ik hier nog nooit gemerkt dat ze het afleiden als aanleiding gaan gebruiken(en geloof me, ik heb dat met andere aanleidingen en soort gelijke aanpak echt wel ervaren dat ze het snel koppelen). Maar goed ik geef wel aan: nee niet in mijn kuiten wacht even paar seconden en zeg dan: kijk eens, hier kunnen we wel mee spelen (of je frustratie op uitoefenen). Doorlopen in de zin van negeren kan ook heel goed, maar alleen als je door kán lopen. Als de tanden echt pijnlijk in je vel staan is het moeilijk doorlopen alsof er niks aan de hand is (je maakt toch even een hinkelpasje of iets). In de zomer iets moeilijker als je in je blote benen loopt, tegenover de winter waarin je nog bescherm wordt door een spijkerbroek en een stel dikke laarzen.
Dat bedoel ik dus juist ook :ok:
Als je puur gaat afleiden met een speeltje, dan kan dat als een beloning opgevat worden en aanleiding om het vaker te doen, maar als je eerst even duidelijk maakt dat het broekhangen niet de bedoeling is, de pup dan rustig wordt en dus braaf gedrag vertoont, dan kan je gaan afleiden en beloon je dus tevens dat gewenste gedrag.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Mijn GSD is nu 4,5 maand er heeft het afgeleerd/is er "uitgegroeid" :cheer: 2 van mijn broeken hebben een klein scheurtje op pup hoogte :tongue:

Zorgen voor genoeg speelgoed om haar af te leiden, ik had "snoepjes" in m'n zak voor als ik thuis kwam ik deed dan meteen wat oefeningen met haar als afleiding, aan de voet, zit, lig enz..., ze "vergat" dan om in de benen te bijten, slimme hond :ok:

Lijkt me goed om je kinderen te leren wat ze moeten doen, dus niet gillen en weglopen maar juist stil staan en nee zeggen.

Gaat wel over :wink: Al zal het wel verschillend zijn van hond tot hond
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Rustig blijven, hem rustig een stukje wegduwen/zetten met een streng 'nee!' en een doordringende blik. Wachten totdat
hij rustig wordt en het gewoon herhalen als hij weer opnieuw begint. Is hij dan braaf en kalm dan kan dát gedrag
beloond worden.
dit werkt niet, hij blijft doorgaan.
Op cursus idd gezegd dat we door moeten lopen, tegen hem aan. Hangt hij achter in je kuit, omdraaien en doorlopen, zoals Marjoleine zegt. Hij valt dus vaak om, jammer voor hem. Dan is de lol er snel vanaf.
Cursus was leerzaam. Ben je gauw weer kwijt, een pup is hier ook weer 14 jr. geleden.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

1 van mijn oups kwam na 3 weken terug voor vakantie en flikte dat ook, niet te zuinig, 2 dure jeans van mijn vriend kapot. Toen ben ik rond gaan lopen met een oude broek en een plantenspuit. 1 dag en het was over.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
gyanty
Zeer actief

Belofte maakt schuld, ik had beloofd om nog foto's van Norah's ongelukje met de broek te maken. Hier dus resultaat van wat er van over is gebleven:

Norah's linker tand (plaatje dus rechterkant)
Afbeelding

Norah's slechte kant, versus zoals het zou moeten zijn (ondertand dus he?):
Afbeelding
Afbeelding

En als je goed kijkt, zie je nog waar ze opengemaakt is
Afbeelding

Mijn best gedaan op de foto's maar komt nog niet helemaal lekker op de foto naar voren. Het is echt goed zichtbaar (dat mensen die beetje kijk op hondenbek hebben echt vragen wat er gebeurd is....)
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Re: ook hier een broekhanger/ oplossing, de plantenspuit

Goed, terug naar cursus zaterdag en daar was de plantenspuit. En nu, hebben wij deze ook, drie stuks. En de boodschap komt door. :lol1: . We hebben van alles geprobeerd en dit werkt het beste. Zolang hij maar niet ziet, wie die plantenspuit gebruikt of dat je hem pakt.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
ranetje
Zeer actief

Jacky schreef:Goed, terug naar cursus zaterdag en daar was de plantenspuit. En nu, hebben wij deze ook, drie stuks. En de boodschap komt door. :lol1: . We hebben van alles geprobeerd en dit werkt het beste. Zolang hij maar niet ziet, wie die plantenspuit gebruikt of dat je hem pakt.
Hoe doe je dat?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

De een op de bank en de ander loopt met pup aan broek? Denk ik, hoor ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Jacky schreef:Goed, terug naar cursus zaterdag en daar was de plantenspuit. En nu, hebben wij deze ook, drie stuks. En de boodschap komt door. :lol1: . We hebben van alles geprobeerd en dit werkt het beste. Zolang hij maar niet ziet, wie die plantenspuit gebruikt of dat je hem pakt.
Hoe doe je dat?
Sorry, late reactie. In de kamer stonden (ja want het is over :lol1: ) drie plantenspuiten. Als er iemand binnen kwam had iemand anders de spuit al te pakken, zodra hij begon te bijten, een keer spuiten. Was hij overdonderd van, waar kwam dat nou vandaan. Dit hebben we vol gehouden, er stond altijd wel een plantenspuit in de buurt en anders , als ik alleen was, liep ik daar naartoe, met joris in de broekspijp, en kreeg hij van boven af een spuit. Werkte perfect. Duurde een week of twee, toen was het klaar.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik zou zeggen geniet ervan puppytijd is zooooo snel voorbij :lol1: :W:

Die verwoest kaak door een tandje in de broek is wel een eng verhaal... moet wel een goeie broek zijn geweest. :(
ranetje
Zeer actief

Jacky schreef:
ranetje schreef:
Hoe doe je dat?
Sorry, late reactie. In de kamer stonden (ja want het is over :lol1: ) drie plantenspuiten. Als er iemand binnen kwam had iemand anders de spuit al te pakken, zodra hij begon te bijten, een keer spuiten. Was hij overdonderd van, waar kwam dat nou vandaan. Dit hebben we vol gehouden, er stond altijd wel een plantenspuit in de buurt en anders , als ik alleen was, liep ik daar naartoe, met joris in de broekspijp, en kreeg hij van boven af een spuit. Werkte perfect. Duurde een week of twee, toen was het klaar.
:ok:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Jacky schreef:
ranetje schreef:
Hoe doe je dat?
Ik heb voor heel veel een spuitje met water gebruikt, werkt als een tierelier. Bij sommige dingen die nog niet helemaal afgeleerd zijn is nu alleen al het pakken van het spuitje voldoende om Lotje van gedachten te laten veranderen.
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
Jacky schreef:
ranetje schreef:
Hoe doe je dat?
Ik heb voor heel veel een spuitje met water gebruikt, werkt als een tierelier. Bij sommige dingen die nog niet helemaal afgeleerd zijn is nu alleen al het pakken van het spuitje voldoende om Lotje van gedachten te laten veranderen.
hier ook hoor, werkt prima.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”