Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dag om dag?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Skittle
Vaste gebruiker

Dag om dag?

Ongelezen bericht door Skittle »

Skittle is altijd al een moelijke eter geweest. Vanaf de fokker krijgt hij energique.
Aangezien ik zelf voorstander van vlees ben en het streven had dit zeker het eerste jaar te voeren zit ik eraan te denken om dit te gaan combineren met Royal canine cavalier. Want het eten wordt slechter en slechter.

Maar wat kan ik nou het beste doen? Met 6 maanden (over kleine maand) ga ik over naar 2 maaltijden maar wellicht werkt het verspreiden over 2 maaltijden de honger/trek nu ook al in de hand?

Kan ik het beste kiezen (even uitgaande van 2 maaltijden) in de ochtend brokken en avond vlees of ene dag brok en andere dag vlees. Of misschien zelfs nog onvoorspelbaarder schema 2 dagen vlees- 3 dagen brok- 1 dag vlees- 2 dagen brok

Wat is jullie mening?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Dag om dag?

Ongelezen bericht door crutz »

Waarom niet nu al 2x daags? Hier zitten ze (ook toen ik nog enkel vers voerde) al direct uit het nest op 2x daags.
Skittle
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Skittle »

Is er zo ingeslopen ben ik bang. In eerste instantie advies van fokster opgevolgd en aangezien hij met regelmaat een maaltijd overslaat bied ik wat hijnin de ochtend laat staan in de middag weer aan. Per maaltijd krijgt hij maximaal 20 minuten de tijd en anders haal ik het wel. Maar nu misschien inderdaad pas in de avond aanbieden als hij weigert.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco sloeg rond die leeftijd ook de lunch over, dus die ging toen ook naar tweemaal per dag. Tegenwoordig bied ik het eten ook weer twee keer per dag aan. Elco kiest vervolgens zelf of hij nul, één of twee keer per dag eet. In principe bied ik hem 's ochtends z'n dagportie aan. Eet hij alles vlot op, krijgt hij 's avonds ongeveer een halve portie extra. Zolang hij op een goed gewicht blijft en zelf aangeeft als hij genoeg gehad heeft, vind ik deze manier van voeren prima
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Het lijktme dat als hij een maaltijd overslaat hij daar dus geen behoefte aan heeft en met een maaltijd minder toe kan? Voer je niet gewoon teveel? Wat betreft je andere vraag,dat is net wat je zelf makkelijker vindt. Brok en vlees op een dag of om de dag maakt verder niet uit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Skittle schreef:Is er zo ingeslopen ben ik bang. In eerste instantie advies van fokster opgevolgd en aangezien hij met regelmaat een maaltijd overslaat bied ik wat hijnin de ochtend laat staan in de middag weer aan. Per maaltijd krijgt hij maximaal 20 minuten de tijd en anders haal ik het wel. Maar nu misschien inderdaad pas in de avond aanbieden als hij weigert.
Zou naar twee maaltijden gaan, en korter aanbieden. Gewoon meteen beginnen met eten en opeten, en anders niet.
De eerstvolgende keer wat minder aanbieden als het niet op gaat.
Ik wil wel dat het eten leuk en lekker is. Hier hoef ik bij twee van de vier ook niet aan te komen met steeds dezelfde kale brokken of hetzelfde vlees.
Dat vul ik aan met van alles, van groenten, yoghurt en een eitje tot soep en een plak brood.
Iedere dag is een verrassing en bak leeg = lekker toetje.

Dat ras specifieke voer van RC is pure marketing, en daar betaal je voor, niet voor de kwaliteit. Je kunt meer voor dat geld kopen dan voer met veel rijst.
Of gewoon basic RC voer, ook prima en een stuk goedkoper.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Ik voer zelf 's ochtends brok en 's avonds natvoer (eerder kvv, maar nu even niet mogelijk). En dan de brokken ´s ochtends verschillende smaken/merken afgewisseld. Daarmee heb ik mijn slechte eter tot goede eter gekregen.

Qua rasspecifieke voeding zie ik wel duidelijke verschillen. De achtergrond zou ik even moeten opzoeken, maar de hoeveelheid vitamines bij een aantal flink hoger en hij bevat wat minder koolhydraten en wat meer vezels. Ik zou zelf, als ik royal canin wil voeren, ook inderdaad voor het rasspecifieke voer gaan.

Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Ik voer zelf 's ochtends brok en 's avonds natvoer (eerder kvv, maar nu even niet mogelijk). En dan de brokken ´s ochtends verschillende smaken/merken afgewisseld. Daarmee heb ik mijn slechte eter tot goede eter gekregen.

Qua rasspecifieke voeding zie ik wel duidelijke verschillen. De achtergrond zou ik even moeten opzoeken, maar de hoeveelheid vitamines bij een aantal flink hoger en hij bevat wat minder koolhydraten en wat meer vezels. Ik zou zelf, als ik royal canin wil voeren, ook inderdaad voor het rasspecifieke voer gaan.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”