Ik niet... een kerel heeft ook weleens jeuk waarom is t bij een hond dan ineens zielig?Apple schreef: Ik vind het eerlijk gezegd enigszins zielig als de hond er duidelijk 'last' van heeft.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Janken piepen en al meer als 5 dagen niet tot amper eten
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Janken piepen en al meer als 5 dagen niet tot amper eten

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Oh ja hoor, ze ging altijd naar haar eigen fokker of een bevriend fokker.Nanna schreef:Moet je wel je dekrijpe teef aan een ander mee durven geven in de hoop dat dat goed gaat. Ik zou het niet durven.Apple schreef:Ik zou toch eens kijken of je voor deze periodes geen oppas kan vinden.
We hadden vroeger ook reu/teef samen, allebei intact.
Maar tijdens de spannende week ging de teef wel uit logeren (de teef omdat zij het makkelijkst was)
Ik vind het eerlijk gezegd enigszins zielig als de hond er duidelijk 'last' van heeft.
Ik heb verder ook geen zin in dat jankgezeik hoor. Hier worden de teven onklaar gemaakt en het leed is geleden. Dat is me altijd prima bevallen.
Mocht ze gewoon in huis ook. Nooit problemen gehad.
Reu uit logeren kan natuurlijk ook, maar dat was voor Ben nooit zo makkelijk.
Waarom het zielig is? Je merkt toch dat je reu dus blijkbaar vol met spanning zit. Eet niet, onrustig etc.
Dat kan niet leuk zijn. En dat is heel wat anders dan een man die 'jeuk' heeft. Die weet zichzelf anders ook nog wel te redden
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Die reuen ook hoor 
Ze konden en kunnen zich hier ook prima zelf 'helpen'...
Maar goed ik vind wel willen maar niet mogen niet zielig ... hoort bij t leven en dus ook bij een hond. Denk dus ook dat t ligt hoe je er tegenaan kijkt.
Maar goed ik vind wel willen maar niet mogen niet zielig ... hoort bij t leven en dus ook bij een hond. Denk dus ook dat t ligt hoe je er tegenaan kijkt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Nou dat heb ik echt nog nooit meegemaakt.malinois schreef:Die reuen ook hoor
Hoe dan ook maak je een hond helemaal gek met een geur in huis. En dat dan niet 1x maar meerdere keren per jaar.
Dan kan je ze beter de stress besparen en een vaste/bekende/goede oppas vinden voor die tijd, of toch gaan castreren etc naar mijn mening. Sommige reuen vinden het helemaal niet boeiend, ook goed. Dan zou ik de situatie zo laten
Maar dat is hier dus niet echt het geval.
Ik denk dat het voor jou sowieso anders is met honden in een kennel, dan zal je het ook allemaal wel minder meekrijgen en heb je minder het gedoe van scheiden.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik thuis ben zijn ze ook gewoon binnen. En ze zitten niet allemaal in de kennelApple schreef:Nou dat heb ik echt nog nooit meegemaakt.malinois schreef:Die reuen ook hoor
Hoe dan ook maak je een hond helemaal gek met een geur in huis. En dat dan niet 1x maar meerdere keren per jaar.
Dan kan je ze beter de stress besparen en een vaste/bekende/goede oppas vinden voor die tijd, of toch gaan castreren etc naar mijn mening. Sommige reuen vinden het helemaal niet boeiend, ook goed. Dan zou ik de situatie zo laten
Ik denk dat het voor jou sowieso anders is met honden in een kennel, dan zal je het ook allemaal wel minder meekrijgen en heb je minder het gedoe van scheiden.
Dus precies zoals bij ieder ander.
Wil er wel een keer een 18+ filmpje van maken hoor....

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Haha doe maar niet.malinois schreef:Als ik thuis ben zijn ze ook gewoon binnen. En ze zitten niet allemaal in de kennelApple schreef:Nou dat heb ik echt nog nooit meegemaakt.malinois schreef:Die reuen ook hoor
Ik denk dat het voor jou sowieso anders is met honden in een kennel, dan zal je het ook allemaal wel minder meekrijgen en heb je minder het gedoe van scheiden.![]()
Dus precies zoals bij ieder ander.
Wil er wel een keer een 18+ filmpje van maken hoor....
Ik ben in ieder geval van mening dat het niet te vergelijken is met de driften van een man. Of ze zichzelf nou wel of niet 'kunnen helpen'.
Maar goed daar verschillen we dan in van mening.
- dagmar88
- Zeer actief
Dipsy20 schreef: Maar inderdaadt wat dagmar 88 typ dat gebeurt hier ook
En dat is dus bij een castraat he, en dan nog één die al als pup is gecastreerd. M'n volle reu is alleen rond het hoogtepunt van de wap.
Zo zie je maar hoe verschillend mensen zoiets ervaren. Ik vind het enig
Niko zou erger uit zijn doen zijn van logeren dan van die hormonen. Hij moet wel echt meer sturing en afleiding krijgen, maar dan is het heel goed te doen.
Ook met een intacte reu, intacte teef en twee castraten op een bovenwoning.
Zenuwachtig gedoe, janken en piepen accepteer ik nooit, dus dan ook niet.
Hij heeft er mee leren dealen en reageert buiten heel keurig op vreemde loopse teven. Als er toevallig eens een in de buurt dekrijp is kan hij wel vervelend doen met plasjes, maar ach.
Als dat alles is. Kleine moeite, groot plezier.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoe komen jullie bij drie weken last als er 5 dagen staat? Dat zijn gewoon de dekdagen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Daar kpm ik bij door andere topics in het veteranenhoekje waar jij geen lid van bent.Marloes1 schreef: Ik mis vast wat, want huh? Hond heeft last van zijn hormonen en je vraagt je af of hij wel op de goede plek zit? Hoe kom je daar nou ineens bij?
Waar ik verder niets over mag zeggen want t staat niet voor niets in een afgeschermd deel van t forum.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En reuen ook.Apple schreef:Waarom het zielig is? Je merkt toch dat je reu dus blijkbaar vol met spanning zit. Eet niet, onrustig etc.
Dat kan niet leuk zijn. En dat is heel wat anders dan een man die 'jeuk' heeft. Die weet zichzelf anders ook nog wel te redden
Sterker nog, ik lees in de OP dat deze reu dat ook kan.
TS schrijft dat "zijn ding zo groot was dat ie het niet meer terug kreeg". Dat lijkt me vrij helder
Dit is volkomen natuurlijk gedrag en ik zou niet weten waarom het zielig is.
Of zijn mijn teven ook zielig als ze loops zijn en naar elke reu willen maar dat van mij niet mogen? Ze lopen te gillen aan de riem hoor, echt.
Precies dezelfde drang is dat.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik heb het toch niet over zielig gehad?Cleva schreef:Vind je een puber die zich de hele dag uitslooft voor de dorpsmeisjes ook zielig?Paisley schreef: Hij klinkt als een bonk frustratie en opgefokte energie .
Ik noem dat "een stukje beleving". Niets zieligs aan. Het is doodnormaal.
Als je zo nodig wil dat hij eet neem je hem lekker mee naar het bos en voer je hem vanuit de auto.
Bovendien is deze puber niet alleen achter de dorpsmeisjes aan, maar is het ook een hond waarbij als pup mensen al begonnen te joelen die de vader ervan kenden. Het zou een werkhond pursang zijn. En na de verhalen in het andere topics heb ikzelf de indruk dat de hond niet alléén maar wat verliefd is, maar over de gehele lijn erg lastig te handhaven is.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Het verschil is dat je het buiten 2 tellen hebt en je gaat weer door.Marjoleine schreef:En reuen ook.Apple schreef:Waarom het zielig is? Je merkt toch dat je reu dus blijkbaar vol met spanning zit. Eet niet, onrustig etc.
TS schrijft dat "zijn ding zo groot was dat ie het niet meer terug kreeg". Dat lijkt me vrij helder
Of zijn mijn teven ook zielig als ze loops zijn en naar elke reu willen maar dat van mij niet mogen? Ze lopen te gillen aan de riem hoor, echt.
Als een reu stapelgek is op een teef dan confronteer je hem daar 24/7 mee in huis.
Dat vind ik niet eerlijk naar je hond toe, zeker niet bij een al behoorlijk gevoelige hond in een toch al drukke omgeving.
Ik zie dan dus absoluut geen kwaad in een hond dan even uit logeren sturen. Teef of reu.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Zeg ik dat?Cleva schreef:Want een goed leven is alleen maar leuk? Nooit spanning of onrust?Apple schreef:
Waarom het zielig is? Je merkt toch dat je reu dus blijkbaar vol met spanning zit. Eet niet, onrustig etc.
Dat kan niet leuk zijn.
Wel vind ik als eigenaar dat je wel je best mag doen onnodige onrust of spanning te minimaliseren.
Een hond kan daar namelijk niet zelf voor kiezen.
En ja een drukke hond, in een druk leven ook nog eens x aantal keer per jaar confronteren met loopse teven, zou niet mijn idee zijn.
5 dagen niet eten en fors afvallen zou dus wat mij betreft een grens zijn.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Moet je wel zo'n oppasadres hebben.Apple schreef:Het verschil is dat je het buiten 2 tellen hebt en je gaat weer door.Marjoleine schreef:En reuen ook.Apple schreef:Waarom het zielig is? Je merkt toch dat je reu dus blijkbaar vol met spanning zit. Eet niet, onrustig etc.
Als een reu stapelgek is op een teef dan confronteer je hem daar 24/7 mee in huis.
Dat vind ik niet eerlijk naar je hond toe, zeker niet bij een al behoorlijk gevoelige hond in een toch al drukke omgeving.
Ik zie dan dus absoluut geen kwaad in een hond dan even uit logeren sturen. Teef of reu.
Nilo reageert ook alleen op de dekrijpe dagen, ook toen hij nog geen ervaring had. En voor ieders rust mag hij die dagen tegenwoordig naar m'n ouders, maar als die dat niet zagen zitten was hij ook thuis gebleven. Een loopse teef uit logeren zou ik persoonlijk niet willen. Als ze per ongeluk gedekt word wil ik tenminste dat dat door m'n eigen onoplettendheid komt en niet die van de oppas
Ontopic: als je al iemand laat helpen zou ik de teven doen. Milo reageert inmiddels al en de kans is groot dat hij dat ook blijft doen als hij gecastreerd is. Dat is zonde, dan kun je beter de teven laten helpen zodat je totaal geen loopsheid meer hebt.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik zag me al Xantos uit logeren sturen.... dat zou een ramp geweest zijn en loopse teef gaat dus echt nooit weg bij me...
Daar kan alleen ik goed opletten vind ik.
Dus hij deed t er maar mee ... krijgt vanzelf weer honger.
Daar kan alleen ik goed opletten vind ik.
Dus hij deed t er maar mee ... krijgt vanzelf weer honger.

- dagmar88
- Zeer actief
Apple schreef: Het verschil is dat je het buiten 2 tellen hebt en je gaat weer door.
Nou, hier echt niet. Als er eenmaal veel loopse teven in de omgeving zijn wordt Niko daar wel degelijk langdurig door beïnvloed.
En dan nog. Wat is er erg aan een paar dagen hoteldebotel zijn?
Hij krijgt niks van twee weken per jaar niet eten. Ik eet ook niet als ik verliefd ben of liefdesverdriet heb.
Voor mij is het af en toe even lastig omdat hij minder goed luistert en onrustiger is.
Volgens mij vinden de bazen het een groter probleem dan de hond zelf.
Zullen we ook maar niet meer verhuizen, relaties beginnen of beëindigen, kinderen krijgen, op reis gaan etc om het teergevoelige hondje niet te veel te belasten?
- dagmar88
- Zeer actief
Dipsy20 schreef:De rust is weder gekeerd hij vreet als een bootwerker heefd echt wat in te halen en ik geef hem nu ook extra
Hij vind kyra nog wel lekker ruiken maar niet zo overdreven meer
Hij heeft nu net een hoop veranderingen achter de rug en was niet meer gewend aan loopse teven.
Kan goed dat hij er volgende keer al beter mee om kan gaan.
Die chip kan op iedere leeftijd.
- Zamunda
- Zeer actief
Ik vind het nogal wat om Kyra te castreren terwijl je meerdere teven hebt en Kyra nu al erg op eten gefocussed is (en al dikker is dan je eigenlijk zou willen). Persoonlijk zou ik dat niet aandurven.
Milo reageert zo te lezen best goed op de loopsheden van de andere honden, dus dan zou ik inzetten op een logeeradres voor de dekrijpe dagen van Kyra. Dat was voor deze loopsheid misschien nog geen optie gezien de turbulente periode die Milo recent doorgemaakt heeft, maar bij de volgende loopsheid van Kyra lijkt mij dat wel kunnen. Dus ik zou een oproepje plaatsen hier op het forum, voor een oppasadres en dan hopen dat er twee adressen uitkomen waar je hem met een gerust hart een weekje achter kunt laten.
Milo reageert zo te lezen best goed op de loopsheden van de andere honden, dus dan zou ik inzetten op een logeeradres voor de dekrijpe dagen van Kyra. Dat was voor deze loopsheid misschien nog geen optie gezien de turbulente periode die Milo recent doorgemaakt heeft, maar bij de volgende loopsheid van Kyra lijkt mij dat wel kunnen. Dus ik zou een oproepje plaatsen hier op het forum, voor een oppasadres en dan hopen dat er twee adressen uitkomen waar je hem met een gerust hart een weekje achter kunt laten.
- Zamunda
- Zeer actief
Wanneer wordt Kyra geopereerd? Ik duim dat het goed gaat
.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik duim.Dipsy20 schreef:Ze zou gisteren geholpen worden maar dat ging niet door nu word ze vrijdag geholpenZamunda schreef:Wanneer wordt Kyra geopereerd? Ik duim dat het goed gaat.
Duim ook dat alles goed gaat vind het doodt eng namelijk