Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advies gevraagd, pup bijtfase in combinatie kind.
Moderator: moderatorteam
- TTtje@
- Vaste gebruiker
Re: Advies gevraagd, pup bijtfase in combinatie kind.
[img]//images.tapatalk-cdn.com/15/11/09 ... 616a6b.jpg[/img]
En toen ze aan het wisselen was heeft ze deze heel veel gebruikt.
En toen ze aan het wisselen was heeft ze deze heel veel gebruikt.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ze donderen zelf wel een keer om hoor ,je lichaam kan niet altijd in de alerte staat functioneren met af en toe 2 seconden pauze.TTtje@ schreef:Tara ging zelf nooit slapen (2 sec en dan was ze weer afgeleid en wakker )en werd dan ook echt een vervelende draak. Heel hard AU! zeggen werkte alleen maar averechts en ze moest dan echt de bench in om verplicht te rusten!
Voor de rest inderdaad een alternatief geven om in te bijten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- TTtje@
- Vaste gebruiker
Dat klopt, maar dat duurde heel erg lang en dan waren wij geperforeerd en dan ging het steeds wilder. Wij hebben toen ook heel veel geprobeerd van negeren tot correcties maar die verplichte rust werkte het beste. Na het dutje was het een heel stuk minder.
Na het wisselen was het trouwens ook over.
Na het wisselen was het trouwens ook over.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Jezus, doe even lekker gezellig ofzo. Drink nog een glas azijn. Als je nou even leest dat de pup er een kleine 2 weken pas is, het over het algemeen heel prima gaat er alleen 1 hobbel in de weg zit. Mijn zus zit bij een hondenschool en die gaf het advies het eerst een week op deze manier te proberen, dit werkt dus niet. Prima, zaterdag hebben zij weer les ( staat ook in het topic) en dan zouden zij het weer bespreken. Ik vroeg mij alleen af of meer mensen hier ervaring of tips mee hebben, niks meer niks minder. Pup wordt heus niet continu beloont en alleen maar oeeehh aaaaah. Er wordt gewoon even gezocht naar de juiste manier om dit op te lossen.GrethavW schreef:Dit dus.bouvierpoedel schreef:Wat een gezeik om een pup iedere x . Draai het om en stel dat dat kind iedere keer die hond bijt . geloof dat het blaag allang een kledder voor de kont of oren had gehad.
Leuk voor dat kind ook om iedere keer gebeten te worden en ze verplicht niets mag doen om dat mama en papa zo lekker positief willen opvoeden.
- Sulluna
- Zeer actief
Bedankt allemaal voor de tips! Ik heb het allemaal doorgegeven! Mijn zus heeft een puppyren gekocht via marktplaats en gaat vanmiddag eens proberen hoe het gaat om de pup wel een duidelijk "nee" te geven bij dit bijtgedrag. Het is inderdaad niet zo dat dit de hele dag is hoor, alleen is het wel wat meer dan dat het vorige week was. Vandaar mijn vraag.
Het is trouwens een springer spaniel, er werd gevraagd om het ras zag ik. ( showlijn)
Ik lees al dat het heel verchillend is per pup welke manier werkt. Negeren werkt bij deze pup dus niet, wellicht een correctie wel. Oh en zij gaan vanmiddag de pup pas uitlaten als hun dochter uit school is, ben benieuwd of dat inderdaad wat verschil maakt
Bedankt allemaal!
Het is trouwens een springer spaniel, er werd gevraagd om het ras zag ik. ( showlijn)
Ik lees al dat het heel verchillend is per pup welke manier werkt. Negeren werkt bij deze pup dus niet, wellicht een correctie wel. Oh en zij gaan vanmiddag de pup pas uitlaten als hun dochter uit school is, ben benieuwd of dat inderdaad wat verschil maakt
Bedankt allemaal!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Heeft de pup al wel geleerd wat 'nee' betekent?
Ik probeer meestal eerst ofwel met een hoog stemmetje 'au' piepen en direct een speeltje als alternatief aanbieden en daar even samen mee spelen, of bevriezen, weglopen en even totaal iets anders gaan doen. Als dit werkt, zie je meestal al wel binnen een paar herhalingen dat het kwartje begint te vallen.
En inderdaad waar mogelijk voorkomen, niet alleen door een pup duidelijke rustmomenten te geven, maar ook door zelf vaak het initiatief tot spelen te nemen en het spel zelf ook weer te beëindigen. Zodat de pup ook leert dat hij door dat happen niet kan afdwingen dat er gespeeld wordt of dat hij aandacht krijgt, maar dat het baasje dat bepaalt.
Ik probeer meestal eerst ofwel met een hoog stemmetje 'au' piepen en direct een speeltje als alternatief aanbieden en daar even samen mee spelen, of bevriezen, weglopen en even totaal iets anders gaan doen. Als dit werkt, zie je meestal al wel binnen een paar herhalingen dat het kwartje begint te vallen.
En inderdaad waar mogelijk voorkomen, niet alleen door een pup duidelijke rustmomenten te geven, maar ook door zelf vaak het initiatief tot spelen te nemen en het spel zelf ook weer te beëindigen. Zodat de pup ook leert dat hij door dat happen niet kan afdwingen dat er gespeeld wordt of dat hij aandacht krijgt, maar dat het baasje dat bepaalt.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Denk maar zo dat je ook je klein/ekinderen niet in de beentjes laat bijten met de woorden stil staan hoor en niet bewegen.Kruimel53 schreef:Ik sla geen kleine kinderen en ook geen pups. Zure ouwe kerels kunnen gerust een pak ransel krijgen.GrethavW schreef:Dit dus.bouvierpoedel schreef:Wat een gezeik om een pup iedere x . Draai het om en stel dat dat kind iedere keer die hond bijt . geloof dat het blaag allang een kledder voor de kont of oren had gehad.
Leuk voor dat kind ook om iedere keer gebeten te worden en ze verplicht niets mag doen om dat mama en papa zo lekker positief willen opvoeden.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Denk maar zo dat je ook je klein/ekinderen niet in de beentjes laat bijten met de woorden stil staan hoor en niet bewegen.Kruimel53 schreef:Ik sla geen kleine kinderen en ook geen pups. Zure ouwe kerels kunnen gerust een pak ransel krijgen.GrethavW schreef:Dit dus.bouvierpoedel schreef:Wat een gezeik om een pup iedere x . Draai het om en stel dat dat kind iedere keer die hond bijt . geloof dat het blaag allang een kledder voor de kont of oren had gehad.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Is het soms het ergste als de pup kort daarvoor gegeten heeft?Sulluna schreef:Bedankt allemaal voor de tips! Ik heb het allemaal doorgegeven! Mijn zus heeft een puppyren gekocht via marktplaats en gaat vanmiddag eens proberen hoe het gaat om de pup wel een duidelijk "nee" te geven bij dit bijtgedrag. Het is inderdaad niet zo dat dit de hele dag is hoor, alleen is het wel wat meer dan dat het vorige week was. Vandaar mijn vraag.
Ik lees al dat het heel verschillend is per pup welke manier werkt. Negeren werkt bij deze pup dus niet, wellicht een correctie wel. Oh en zij gaan vanmiddag de pup pas uitlaten als hun dochter uit school is, ben benieuwd of dat inderdaad wat verschil maakt
Bedankt allemaal!
Een (Engelse?) Springer is een reuze actief hondje, ook in de showlijn ........ dacht ik.
-
Manu
Ik las dat ze dat normaal deden voordat de dochter uit school is maar op aanraden gaan ze dat nu ná ophalen van school proberen.Heavy schreef: Waarom gaat ze de pup pas uitlaten als dochter uit school is?
- iones
- Zeer actief
Een pup gedraagt zich nu eenmaal als een pup en bijten hoort daarbij. Het is deels spelen, maar ook deels verkennen. Het is een manier van communiceren. En het kind is in de ogen van de pup óók een pup, en daarom kiest hij juist dat meisje om vaker in te bijten. Ze staat namelijk op gelijke rang met hem, in zijn hondenogen.
En de mensen zijn het daar misschien niet mee eens, maar dit is de aard van de natuur en die kun je niet veranderen. Misschien hadden ze beter voor een ander ras kunnen kiezen, dat iets minder bijterig is van nature, want daar is namelijk toch wel verschil in.
Maar de pup moet niet opgesloten of gestraft worden voor het feit dat hij natuurlijk gedrag vertoont. Dat is namelijk niet eerlijk.
Een mogelijkheid is het meisje zo´n flos te geven, en die vast te laten houden. De pup kan daarin vastgrijpen en daar aan hangen. Liever in zo´n flos bijten, dan in haar enkeltjes. Het is een alternatief dat geen van tweeën geweld aan doet.
Slecht voorstel. En dan klagen mensen dat hun hond `toch zo druk is`. Gek he! In een bench kan een hond zijn energie toch niet kwijt!
En de mensen zijn het daar misschien niet mee eens, maar dit is de aard van de natuur en die kun je niet veranderen. Misschien hadden ze beter voor een ander ras kunnen kiezen, dat iets minder bijterig is van nature, want daar is namelijk toch wel verschil in.
Maar de pup moet niet opgesloten of gestraft worden voor het feit dat hij natuurlijk gedrag vertoont. Dat is namelijk niet eerlijk.
Een mogelijkheid is het meisje zo´n flos te geven, en die vast te laten houden. De pup kan daarin vastgrijpen en daar aan hangen. Liever in zo´n flos bijten, dan in haar enkeltjes. Het is een alternatief dat geen van tweeën geweld aan doet.
In de bench... ja daar gaan we al.Kruimel53 schreef:
Nee zuurpruim, dat schreef ik ook, pup in de bench of aan de lijn zodat je dat gebijt kunt voorkomen. Hoef je ook niet te brullen, te meppen of anderszins te corrigeren.
Slecht voorstel. En dan klagen mensen dat hun hond `toch zo druk is`. Gek he! In een bench kan een hond zijn energie toch niet kwijt!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ooh daar zal wel wat energie in zittenSulluna schreef:Bedankt allemaal voor de tips! Ik heb het allemaal doorgegeven! Mijn zus heeft een puppyren gekocht via marktplaats en gaat vanmiddag eens proberen hoe het gaat om de pup wel een duidelijk "nee" te geven bij dit bijtgedrag. Het is inderdaad niet zo dat dit de hele dag is hoor, alleen is het wel wat meer dan dat het vorige week was. Vandaar mijn vraag.
Bedankt allemaal!
Toch denk ik dat negeren, maar dan op een manier waardoor pup niet kan blijven bijten (bv door dus hoog te zitten of iets anders te gaan doen) ook wel kan helpen.
Ik ben zelf niet van het extreem softe in de zin van,' je moet al het slechte gedrag negeren.'
Maar het bijten is voor pups wel iets wat heel erg natuurlijk is. Honden corrigeren daar onderling ook niet continu voor. Pas als het te gek word/pijn doet zullen ze reageren.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Je kan ook corrigeren zonder te meppen of schreeuwen hoorKruimel53 schreef: Nee zuurpruim, dat schreef ik ook, pup in de bench of aan de lijn zodat je dat gebijt kunt voorkomen. Hoef je ook niet te brullen, te meppen of anderszins te corrigeren.
En van de bench een strafplek maken ben ikzelf niet zo voorstander van.
Kijk je hebt opvoeden en trainen, en met opvoeden mag je het best laten weten wanneer ze te ver gaan, en dat kan op allerlei manieren, dus zonder te slaan of te schreeuwen
Trainen zou ik wel zo positief mogelijk doen, dan vind de hond het ook leuk en boek je veel sneller resultaat
- ranetje
- Zeer actief
je kunt een pup ook zonder straf of boosheid even in een kennel/bench zettenMarco88 schreef:Je kan ook corrigeren zonder te meppen of schreeuwen hoorKruimel53 schreef: Nee zuurpruim, dat schreef ik ook, pup in de bench of aan de lijn zodat je dat gebijt kunt voorkomen. Hoef je ook niet te brullen, te meppen of anderszins te corrigeren.![]()
En van de bench een strafplek maken ben ikzelf niet zo voorstander van.
Kijk je hebt opvoeden en trainen, en met opvoeden mag je het best laten weten wanneer ze te ver gaan, en dat kan op allerlei manieren, dus zonder te slaan of te schreeuwen
Trainen zou ik wel zo positief mogelijk doen, dan vind de hond het ook leuk en boek je veel sneller resultaat
- TTtje@
- Vaste gebruiker
Bij ons was de bench ook geen straf maar een rust moment voor haar omdat ze anders gewoon niet sliep. Als ze de bench in moest dan sliep ze ook bijna meteen.
- ranetje
- Zeer actief
PreciesTTtje@ schreef:Bij ons was de bench ook geen straf maar een rust moment voor haar omdat ze anders gewoon niet sliep. Als ze de bench in moest dan sliep ze ook bijna meteen.
-
Neeltje
Ik herinner me dat toen wij vroeger thuis onze hond kregen mijn zus en ik de eerste tijd met rubberlaarzen aan binnen hebben gelopen. Asita (Franse Bulldog) beet ook, zoals iedere pup doet, maar zo deed het bij ons geen pijn en kwam er geen reactie. Ik was toen ook 6 en heb het overleefd. 
- Sulluna
- Zeer actief
super bedankt voor alle tips.
Mijn zus is vandaag naar de puppyschool gegaan voor advies. Daar heeft zij een privé les gehad. Elke keer zodra het happen stopt, met een clicker klikken en een klein snoepje. Dit had de pup écht snel door.. Toen dochter thuis kwam, beet pup heel even in haar schoen, werd toen afgeleid en liet los, toen liet mijn zus haar dochter klikken. Ik sprak haar om 4uur en de pup heeft na die ene keer niet meer gebeten ( in mensen dan, wel met speeltjes maar dat is natuurlijk prima).. Wellicht tijdelijk effect, maar wie weet is het toch een juist knopje zo. Zaterdag hebben zij weer een les, en worden zij verder in het clickeren begeleid.
Mijn zus is vandaag naar de puppyschool gegaan voor advies. Daar heeft zij een privé les gehad. Elke keer zodra het happen stopt, met een clicker klikken en een klein snoepje. Dit had de pup écht snel door.. Toen dochter thuis kwam, beet pup heel even in haar schoen, werd toen afgeleid en liet los, toen liet mijn zus haar dochter klikken. Ik sprak haar om 4uur en de pup heeft na die ene keer niet meer gebeten ( in mensen dan, wel met speeltjes maar dat is natuurlijk prima).. Wellicht tijdelijk effect, maar wie weet is het toch een juist knopje zo. Zaterdag hebben zij weer een les, en worden zij verder in het clickeren begeleid.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wow, wat een effect zeg, bijzonder vind ik het. Hopelijk zet het zo doorSulluna schreef:super bedankt voor alle tips.
- Sulluna
- Zeer actief
ja de privé les duurde wel even hoor, heb het kort samengevat. Maar tot nu toe, is de clicker laten zien al genoeg om direct te stoppen met happen en dan dus na het stoppen klik, beloon. Nou ja, als dit zo blijft doorzetten helemaal goed natuurlijk. Want dit is iets ( clicker) wat de dochter dus ook kan.
Nou wie weet, ben erg benieuwd
Nou wie weet, ben erg benieuwd
-
Neeltje
Dat zou hartstikke fijn zijn, want die puppiebeetjes, hoe klein ze ook zijn, doen gewoon zeer.
- Sulluna
- Zeer actief
Echt super leuk, maar dat clickeren werkt dus echt. Ook is er een denkspel gekocht, zo'n puzzel waar snoepjes inzitten. Daar is de pup dan zo druk mee, dat zij zich helemaal niet bezig houdt met de dochter. Dus nu is het elke keer als de dochter net uit school is, krijgt de pup het denkspel. Dan is ze daarna hartstikke moe. Dus heel leuk!
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Wat goed!Sulluna schreef:Echt super leuk, maar dat clickeren werkt dus echt. Ook is er een denkspel gekocht, zo'n puzzel waar snoepjes inzitten. Daar is de pup dan zo druk mee, dat zij zich helemaal niet bezig houdt met de dochter. Dus nu is het elke keer als de dochter net uit school is, krijgt de pup het denkspel. Dan is ze daarna hartstikke moe. Dus heel leuk!
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Fijn dat het goed gaat! En respect voor het geduld.
Ik ben meer van de primitievere oplossingen. Ik zou het oplossen zoals Sultan heeft gedaan
1 keer donderen dat het &^#$@^ klaar is, je moet t écht menen, en dan is het klaar. Bij Mayke als pup was t zo over. Ik denk dat die duidelijkheid niets mis mee is. Een correctie van een andere hond zit ook geen Spaans bij.
Continu je grenzen opzoeken en ze niet vinden is dodelijk vermoeiend.
Ik ben meer van de primitievere oplossingen. Ik zou het oplossen zoals Sultan heeft gedaan
Continu je grenzen opzoeken en ze niet vinden is dodelijk vermoeiend.

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Wat fijn dat het clickeren werkt
Ik kan me nog herinneren van Max dat ik mijn dochtertje van 4 regelmatig optilde om haar te verlossen van een zeer vastberaden pup die het voorzien had op haar beentjes.
Ik had een grote bench waar ik hem regelmatig even in deed om te kalmeren en gaf hem heel veel
speelgoed om in te bijten als hij weer eens in haar kuiten wilde bijten.
Maar ik heb hem ook wel eens weggeduwd met een hele boze NEE hoor.. ook niks mis mee.
En het belangrijkste.. het is weer overgegaan, en ik heb hem nooit fysiek gecorrigeerd ( op een duwtje na dan )
Ik kan me nog herinneren van Max dat ik mijn dochtertje van 4 regelmatig optilde om haar te verlossen van een zeer vastberaden pup die het voorzien had op haar beentjes.
Ik had een grote bench waar ik hem regelmatig even in deed om te kalmeren en gaf hem heel veel
speelgoed om in te bijten als hij weer eens in haar kuiten wilde bijten.
Maar ik heb hem ook wel eens weggeduwd met een hele boze NEE hoor.. ook niks mis mee.
En het belangrijkste.. het is weer overgegaan, en ik heb hem nooit fysiek gecorrigeerd ( op een duwtje na dan )
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Interessante manier van ombuigen! Leuk dat dat zo goed uitpakt met de dochter! Super.
Zo veel puppies, zo veel manieren. Ik vind het vaak ook wel interessant om naar oplossing te zoeken met jonge kinderen. Corrigeren voor jonge kinderen vind ik dus echt geen optie. Eventueel als ouder wel, maar heb ook pups gehad die serieus furieus werden.
Wat zijn honden toch leuk he?
Puppyren ook prima oplossing en eventueel ook aangelijnd houden zodat je veel dichter op de hond kan werken. En puzzelen hoeft niet altijd duur te zijn he? Hier is een doos krantensnippers ook een succes, of brokjes tussen de bladeren ofzo buiten. Binnen kan je ze ook in en onder van alles verstoppen.
Zo veel puppies, zo veel manieren. Ik vind het vaak ook wel interessant om naar oplossing te zoeken met jonge kinderen. Corrigeren voor jonge kinderen vind ik dus echt geen optie. Eventueel als ouder wel, maar heb ook pups gehad die serieus furieus werden.
Wat zijn honden toch leuk he?
Puppyren ook prima oplossing en eventueel ook aangelijnd houden zodat je veel dichter op de hond kan werken. En puzzelen hoeft niet altijd duur te zijn he? Hier is een doos krantensnippers ook een succes, of brokjes tussen de bladeren ofzo buiten. Binnen kan je ze ook in en onder van alles verstoppen.