Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dogshow Bleiswijk 7 en 8 november

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Dogshow Bleiswijk 7 en 8 november

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Fotogravinnetje schreef:Wat langere generaties is ook wel beter om de inteelttoename iets te beperken.
Ehm :scratch:
Dan stel je het uit, maar beperken doe je het natuurlijk niet.
LongFields schreef:Ook qua bouw kan er tussen 1 a anderhalf jaar en 3 jaar nog best wat veranderen wat van invloed is op je keuze.
Een hond is gebouwd zoals ie is gebouwd.
Hij kan hooguit nog uitzwaren maar dat is geen garantie dat hij dat ook vererfd. Dat vind ik een rare reden. Hoekingen worden niet anders, uitzwaren hoeft niet te vererven.

Mentaal volwassen of wachten op mogelijk ziektes die zich later openbaren vind ik dan weer wel een logische reden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Inteelttoename per generatie verandert inderdaad niet. Maar afgezet tegen de tijd wel. Bij een gemiddelde generatie van twee jaar heb je na vijftien jaar fors meer inteelt dan bij een gemiddelde generatie van drie of vier jaar. In die zin is langer wachten wel een inperken van de inteelttoename
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Fotogravinnetje schreef:Inteelttoename per generatie verandert inderdaad niet. Maar afgezet tegen de tijd wel. Bij een gemiddelde generatie van twee jaar heb je na vijftien jaar fors meer inteelt dan bij een gemiddelde generatie van drie of vier jaar. In die zin is langer wachten wel een inperken van de inteelttoename
Vals voorspiegelen noem ik het liever.
Je bekijkt die toename per generatie, het is niet interessant hoe lang die generatie duurt.
Je bekijkt hoe iets stijgt in het geheel, per generatie en in je ras. En dáár doe je wat aan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Marjoleine schreef:
Fotogravinnetje schreef:Wat langere generaties is ook wel beter om de inteelttoename iets te beperken.
Ehm :scratch:
Dan stel je het uit, maar beperken doe je het natuurlijk niet.
LongFields schreef:Ook qua bouw kan er tussen 1 a anderhalf jaar en 3 jaar nog best wat veranderen wat van invloed is op je keuze.
Een hond is gebouwd zoals ie is gebouwd.
Hij kan hooguit nog uitzwaren maar dat is geen garantie dat hij dat ook vererfd. Dat vind ik een rare reden. Hoekingen worden niet anders, uitzwaren hoeft niet te vererven.m
Dat mag jij vinden, ik heb daar een andere mening over en zie graag eerst tot hoe ver een hond uitgezwaard is voor ik hem zou willen gebruiken.

Marjoleine schreef:Mentaal volwassen of wachten op mogelijk ziektes die zich later openbaren vind ik dan weer wel een logische reden.
Ik ook.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Marjoleine schreef:Mentaal volwassen of wachten op mogelijk ziektes die zich later openbaren vind ik dan weer wel een logische reden.
Ik ook. Ik zou willen dat er bij de border collie wat meer op gelet werd, het zou een paar epilepsiepatiëntjes schelen.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

-Saskia- schreef:
Ik ook. Ik zou willen dat er bij de border collie wat meer op gelet werd, het zou een paar epilepsiepatiëntjes schelen.
Ik ook. Ik vind het zelfs héél belangrijk.
Daarbij gaat het niet alleen om de reu zelf maar ook over zijn ouders. Tenminste, fokkers vertellen mij altijd dat ze het zo belangrijk vinden wat te weten over de voorouders. Een gezonde opa van "wel 5 jr oud!"of misschien "zelfs wel 7 jr" zegt mij helemaal niks. Als opa's en oma's van de dekreu allemaal nog gezond en wel in leven zijn en al ruim over de veteranenleeftijd vind ik dat heel wat meer zeggen. We kunnen wel doen alsof het allemaal zo makkelijk is, dat uitzoeken van de lijnen bij stamboomhonden maar bij het gros van de rassen kom je dus niet verder dan echte info over opa en oma omdat honden of ver weg wonen of mensen zijn niet te vinden ed. Kennis van de lijnen is iets meer dan een foto'tje hebben gevonden op internet. Maar dat is wel waar het vaak op neerkomt. Zeker als de honden over heel de wereld verspreid zitten. Want ook al heb je echt contact met mensen van een voorouder van een reu waar je interesse in hebt, mijn ervaring is niet dat mensen graag info delen. Meer dan "hij is gezond en heeft zo'n fijn karakter!" krijg je meestal niet te horen. Sorry, het ging wel heel erg off topic maar ik moest het gewoon eens kwijt. Ook nalv andere topics de laatste tijd.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

under the red sky schreef:
Maeve schreef: En puur principieel gezien vind ik het voor elke hond best belangrijk dat ze mentaal volwassen zijn voor ze worden ingezet.
Als een reu van anderhalf het mentaal niet aan zou kunnen om te dekken, kan hij maar beter helemaal niet worden ingezet :wink:

OT: heb je ook foto's van de tollers van zondag Sigrid? Volgens mij zie ik alleen de keuring van zaterdag of kijk ik verkeerd.
Ja die heb ik zal ze zo even hier neer zetten was ik vergeten
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Sigrid,Sandy en Diva schreef:De foto's van zondag https://picasaweb.google.com/blom.angel ... feat=email
Dank je wel!
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Allemaal gefeliciteerd met de behaalde resultaten :E:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

under the red sky schreef:
Maeve schreef: En puur principieel gezien vind ik het voor elke hond best belangrijk dat ze mentaal volwassen zijn voor ze worden ingezet.
Als een reu van anderhalf het mentaal niet aan zou kunnen om te dekken, kan hij maar beter helemaal niet worden ingezet :wink:

OT: heb je ook foto's van de tollers van zondag Sigrid? Volgens mij zie ik alleen de keuring van zaterdag of kijk ik verkeerd.
Ik zeg ook niet dat die reu het niet zou aan kunnen. Een reu van anderhalf is (vaak) nog niet volwassen en dus heb je nog geen volledig beeld van z'n karakter.
Plaats reactie

Terug naar “Show”