Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
LongFields schreef:Wat een verschil in punten tussen de nummer 1 en de nummer 18.
De AA-diploma's zijn op 1 na allemaal voor de Retrievers, knap dat het de Heidewachtel ook gelukt is.
Die sukkelige haardkleedjes inderdaad.
Geloof niet dat deze werkhonden tot de categorie sukkelige haardkleedjes behoren hoor Marion.
LongFields schreef:Wat een verschil in punten tussen de nummer 1 en de nummer 18.
De AA-diploma's zijn op 1 na allemaal voor de Retrievers, knap dat het de Heidewachtel ook gelukt is.
Die sukkelige haardkleedjes inderdaad.
Geloof niet dat deze werkhonden tot de categorie sukkelige haardkleedjes behoren hoor Marion.
LongFields schreef:
Heb ze niet gezien hoor, maar ze deden het niet voor niets zo goed. Ik moest erom lachen. Omdat de Labjes en Goldens hier nogal makkelijk voor iets anders uitgemaakt worden.
Dan praat je dus over een met een heel ander doel gefokte Labjes en Goldens, dat weet jij ook wel. Niet over specifieke werklijnen.
Het is heel jammer inderdaad dat er niet meer rassen waren. Maar wel inherent aan het feit dat het een wedstrijd is voor "na het schot". Oftewel het jachthondenwerk nadat het wild is geschoten. Retrievers zijn hier echt voor gefokt en hebben ook veel mogelijkheden om deze tak van hondensport uit te oefenen.
Het liefst zie ik ook zoveel mogelijk hondenrassen aan het werk, maar deze honden hebben stuk voor stuk laten zien dat ze dit niveau aankunnen. En op zo'n dag moet ook alles maar kloppen en lukken met al die spanningen. Ik heb er echt bewondering voor!
Mizzsylver schreef:blonde vraag waarschijnlijk, maar de 8 en 9 hebben evenveel punten, waarom heeft nr 8 wel een AA diploma maar nr 9 niet?
Omdat de nr 9 niet alle apporten heeft binnengebracht, maar op de andere proeven waarschijnlijk hogere punten heeft behaald.
Dat klopt
De 8 honden die een diploma hebben gehaald hadden alle apporten (9) binnen, de rest miste een of meer apporten.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine schreef:Wat weinig verschillende rassen.
Jammer hoor.
Er waren niet meer mogelijkheden om meer rassen uit te nodigen.
Jaja, ik weet de regels, maar daarom is het wel jammer
Er heeft ooit een wetter meegedaan. Die had mooi alles binnen, niks gemist, nergens.
En niks gemaakt want buiten de tijd.
Dat vond ik zó jammer. Ik snap de regels hoor, maar jemig.
Ja dat schreef ik ook
Ontzettend jammer dat die Wetter buiten de tijd alles binnen had.
Ik hoop dat die hond nog wel genoemd is op die dag, want dat is een voortreffelijke prestatie.
Wetters zijn niet zo snel, maar wel heel gedegen.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields schreef:
Heb ze niet gezien hoor, maar ze deden het niet voor niets zo goed. Ik moest erom lachen. Omdat de Labjes en Goldens hier nogal makkelijk voor iets anders uitgemaakt worden.
Er is binnen veel rassen niet voor niets een tweedeling ik denk dat een wit showslagschip geen ene donder had klaargemaakt op zo'n wedstrijd. Net zoals een sprieterige werkgolden honend de ring uitgestuurd wordt op de show.
Bestaan er eigenlijk op beide fronten hoog presterende dual purpose Goldens of Labs? Als dat zo is neem ik mijn petje diep af voor de fokker/eigenaar.
er zijn wel honden die goed presteren op beide disciplines maar er zijn heel weinig honden die zowel op de nimrod staan als BOB worden (of zouden kunnen worden) bijv. Het niveau is wel heel erg hoog en dat vraagt ook wel om een specifieke hond denk ik. Al was er dit jaar wel een hond die de Nimrod op een haar na gemist heeft en ook eens Beste Teef is geworden op show. Bruin ook nog, zelfs
ranetje schreef:Ontzettend jammer dat die Wetter buiten de tijd alles binnen had.
Ik hoop dat die hond nog wel genoemd is op die dag, want dat is een voortreffelijke prestatie.
Wetters zijn niet zo snel, maar wel heel gedegen.
Ja, supergrondig. Je weet 200% zeker dat het binnenkomt.
Maar ze gaan niet als een dolle een apport binnenbrengen, dat beest is toch al dood.
Hij is wel genoemd ja, er waren er volgens mij toen maar 3 of 4 die alles binnen hadden.
Het haalt de lol er wel af om met een wetter zulk werk te laten zien. Je wordt toch al vaak zat weggehoond.
LongFields schreef:
Er is binnen veel rassen niet voor niets een tweedeling ik denk dat een wit showslagschip geen ene donder had klaargemaakt op zo'n wedstrijd. Net zoals een sprieterige werkgolden honend de ring uitgestuurd wordt op de show.
Bestaan er eigenlijk op beide fronten hoog presterende dual purpose Goldens of Labs? Als dat zo is neem ik mijn petje diep af voor de fokker/eigenaar.
er zijn wel honden die goed presteren op beide disciplines maar er zijn heel weinig honden die zowel op de nimrod staan als BOB worden (of zouden kunnen worden) bijv. Het niveau is wel heel erg hoog en dat vraagt ook wel om een specifieke hond denk ik. Al was er dit jaar wel een hond die de Nimrod op een haar na gemist heeft en ook eens Beste Teef is geworden op show. Bruin ook nog, zelfs
en dan vraag ik mij af waarom er zulke extreme verschillen moeten zijn tussen show en werklijnen bij al die rassen. Als het beide mogelijk is...
Waarom kunnen de showlabs niet iets dunner en de werklabs iets voller (en nee ik bedoel niet te dik oid) waar werktemperament inzit?
Dat een hond op zowel show als werk echt heel goed presteert (en dan bedoel ik echt in beide bij de top horen) zie je niet/nauwelijks.
Er zijn weleens van die uitzonderingen zoals inderdaad die bruine teef die Sabine laat zien die bijna naar de nimrod had gemogen (zo jammer dat die het net niet gehaald heeft) en zo is er ook weleens een werklijn 2 keer BOB geworden.
Maar goed, dat komt dus echt bijna niet voor op dit niveau.
Als je naar de nimrod kijkt en het hoogste klassement binnen de maps zijn het gewoon vooral de werklijnen die daar presteren, dat is ook niet zo gek natuurlijk want daar wordt op geselecteerd.
Kijk je naar de shows zijn het vooral de showhonden die daar achter bordje nummer 1 mogen plaatsnemen.
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Als je bv naar de labrador rasomschrijving kijkt is het alleen maar breed, sterk, diep dus wordt daar voor de show op gefokt. Helaas zo'n hond (tank) houdt het echt geen jachtdag vol.
Ook mijn spaniel uit pure werklijnen is wel eens afgekraakt en vergeleken met de schoonheid van de Amerikaanse Cocker.
Gelukkig heb ik haar nog nooit uit de bramen hoeven te halen.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.