Dana is snel bang/onder de indruk van grote honden. Hiermee bedoel ik honden die al 2cm groter zijn, zoals Goldens, verschilende soorten herders en alles wat groter is.
Bij de wat "kleinere" honden, dus de goldens gaat ze al tongelend staart tussen de benen op haar kont zitten met oren in haar nek en laat ze de hond ruiken. (maar ze gaat er wel zelf op af.) Echt zo van, toe maar. Veruit de meeste grote honden zijn niet geinteresseert en ruiken hooguit of kijken alleen naar haar. Heel incidenteel wil een grote hond spelen, maar dat is helemaal eng
De echt grote honden blaft ze op afstand naar, loopt twijfelend er naar toe. Maar uiteindelijk komt ze redelijk dichtbij om vervolgens staart tussen de benen en oren in de nek, lage houding weg te rennen.
Vanochtend kwam ik iemand tegen met een New foundlander, en een NF pup. Ze wilde naar die pup toe, maar zag ook die volwassen NF. Ze blafte en rende er toch naar toe, ze was bij die NF pup en de volwassen hond stond aande andere kant van het baasje, die bewoog nog geen wimper en daar ging ze weer, staart tussen de benen en wegrennen.
Kan ik hier wat aan doen, ze vind het dus niets. Maar zoekt het wel zelf op...