Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
agressie naar eigen gezin en roedel
Moderator: moderatorteam
-
aya-aya
- geregistreerd lid
agressie naar eigen gezin en roedel
mensen aanwezig die zwaar te kampen hebben of hebben gehad met agressie problemen naar eigen gezin (en eventueel eigen honden)
maar bovenal al heeft u al steeds het gevoel gehad dat er iets vreemd is aan het geslacht-orgaan van je hond, zoals bv een nogal 'grote vagina' en heeft je hond meerdere medische problemen?
kan je dan hier even reageren ?
ik zou graag weten of ik gewoon ontzettend pech heb gehad, of dat het verder verspreid probleem is.
maar bovenal al heeft u al steeds het gevoel gehad dat er iets vreemd is aan het geslacht-orgaan van je hond, zoals bv een nogal 'grote vagina' en heeft je hond meerdere medische problemen?
ik zou graag weten of ik gewoon ontzettend pech heb gehad, of dat het verder verspreid probleem is.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: agressie naar eigen gezin en roedel
Watte???

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
aya-aya schreef:mensen aanwezig die zwaar te kampen hebben of hebben gehad met agressie problemen naar eigen gezin (en eventueel eigen honden)
Kun je jezelf misschien wat verduidelijken, je verhaal is nogal wazig zo vind ik.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik vond alleen dat Gol een grote vagina had toen ze loops was. Normaal is het maar een klein trutje.
-
aya-aya
- geregistreerd lid
"heeft u al steeds het gevoel gehad dat er iets vreemd is aan het geslacht-orgaan van je hond"
- altijd -niet enkel gedurende de loopheids
verduidelijking: mensen die hier reageren hebben waarschijnlijk te maken met een hermofrodiet, veroorzaakt door het toedienen van hormonen van gedurende de zwangerschap van de moeder - ontzettend fout.
geen paniek het is niet omdat je een tweeslachtige hond hebt dat deze ook agressief is, maar het toedienen van hormonen van gedurende de zwangerschap van de moeder' kan heel wat meer veroorzaken , en tweeslachtigheid zal er dan al zeker bij zitten
ik zou graag weten hoe verspreid deze medische blunder is
verduidelijking: mensen die hier reageren hebben waarschijnlijk te maken met een hermofrodiet, veroorzaakt door het toedienen van hormonen van gedurende de zwangerschap van de moeder - ontzettend fout.
geen paniek het is niet omdat je een tweeslachtige hond hebt dat deze ook agressief is, maar het toedienen van hormonen van gedurende de zwangerschap van de moeder' kan heel wat meer veroorzaken , en tweeslachtigheid zal er dan al zeker bij zitten
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik snap werkelijk geen hout van wat je nu wil. Wil je weten wie een herrmofrodiet heeft?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gollum
- Zeer actief
Oh daar heb ik wel al eerder over gelezen op dit forum! Misschien reageert diegene hier nog wel. Misschien handig om je topic titel aan te passen zodat het wat duidelijker is waarover het gaat. 'Hermafroditie bij honden' bijvoorbeeld.aya-aya schreef:"heeft u al steeds het gevoel gehad dat er iets vreemd is aan het geslacht-orgaan van je hond"
- Gollum
- Zeer actief
Zoek en vind! klik
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Welk ras heb je wat agressief naar gezin en eigen honden reageert?
Vagina's heb ik weinig verstand van. Een teefje heeft er een formaat erwt. De ander formaat aardbei. Bij loopsheid zwellen ze iets op.
Vagina's heb ik weinig verstand van. Een teefje heeft er een formaat erwt. De ander formaat aardbei. Bij loopsheid zwellen ze iets op.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Marloes1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herplaatsers
- Aantal honden: 2
Ik heb even je voorsteltopic doorgelezen. Als ik het goed begrijp was jouw vorige Newfoundlander agressief, is die terug naar de fokker gebracht en toen bleek het een hermafrodiet te zijn. Toch?
Is het nu een vraag van je of die twee zaken aan elkaar gerelateerd zijn of is dat nu jouw conclusie?
Is het nu een vraag van je of die twee zaken aan elkaar gerelateerd zijn of is dat nu jouw conclusie?
- Gollum
- Zeer actief
Ja maar ook dat er hormonen zijn gespoten in een zwangere teef. In hettopic wat ik heb opgezocht was de teef ook ingespoten met Alizine om de zwangerschap af te breken maar dat was niet gelukt. En toen beviel de teef van een hermafrodiet.Marloes1 schreef:Ik heb even je voorsteltopic doorgelezen. Als ik het goed begrijp was jouw vorige Newfoundlander agressief, is die terug naar de fokker gebracht en toen bleek het een hermafrodiet te zijn. Toch?
-
aya-aya
- geregistreerd lid
ik wens te weten wie er nog mee geconfronteerd geweest is of wordt, deze mensen zullen niet weten dat hun hond tweeslatig is enzo .. daarom dat ik het niet plaats onder topic tweeslatigheid
voor de rest helaas gebeurde het geduurde een bepaalde periode ook met mensen en dat gewoon ontzettend fout en allerlei verschrikkelijke medische gevolgen kan veroorzaken is reeds lang bewezen - daar staat het al lang op de 'medische black-list' laat het ons zo zeggen
voor de rest helaas gebeurde het geduurde een bepaalde periode ook met mensen en dat gewoon ontzettend fout en allerlei verschrikkelijke medische gevolgen kan veroorzaken is reeds lang bewezen - daar staat het al lang op de 'medische black-list' laat het ons zo zeggen
- Gollum
- Zeer actief
Tja maar agressie naar gezin en roedel is ook weer zo algemeen, dan kom je niet zo snel aan mensen die hetzelfde hebben meegemaakt als jij. Je zou ook 'mislukte abortus' kunnen gebruiken.aya-aya schreef:ik wens te weten wie er nog mee geconfronteerd geweest is of wordt, deze mensen zullen niet weten dat hun hond tweeslatig is enzo .. daarom dat ik het niet plaats onder topic tweeslatigheid
Heb je het topic wat ik heb gelinkt al gelezen?
- Marloes1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herplaatsers
Nee, of je geconfronteerd wordt of bent geweest met agressie binnen het eigen gezin. Door de hond dan hè. Denk ik.Nanna schreef:aya-aya schreef:ik wens te weten wie er nog mee geconfronteerd geweest is of wordt, deze mensen zullen niet weten dat hun hond tweeslatig is enzo .. daarom dat ik het niet plaats onder topic tweeslatigheid
Als je niet weet dat je hond 'tweeslatig' is hoe moet je er dan mee geconfronteerd geweest zijn.
Zomaar een vraag die op de donderdagavond opborrelt.
-
aya-aya
- geregistreerd lid
en juist omdat het ook met mensen gebeurde wil ik niet beweren dat je gewoon weg een beetje onnozel moet zijn om met de hormonen van een zwangere hond te gaan spelen en dat de te verwachten gevolgen ervan eigenlijk voor zich-zelf spreken
-
aya-aya
- geregistreerd lid
"Nee, of je geconfronteerd wordt of bent geweest met agressie binnen het eigen gezin. Door de hond dan he"
en dat het je daarbij ook steeds is opgevallen dat je hond iets vreemde geslachtsorganen heeft
(ik wist niet dat mijn hond tweeslachtig was: maar had wel op de vragenlijst van de GT ingevuld dat het mij opviel dat mijn hond een nogal lange pipi heeft - dat zie je als je het ras kent - ik wist niet dat het tweeslatig betekende de GT ook niet hoor )
en dat het je daarbij ook steeds is opgevallen dat je hond iets vreemde geslachtsorganen heeft
(ik wist niet dat mijn hond tweeslachtig was: maar had wel op de vragenlijst van de GT ingevuld dat het mij opviel dat mijn hond een nogal lange pipi heeft - dat zie je als je het ras kent - ik wist niet dat het tweeslatig betekende de GT ook niet hoor )
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, die ene hermafrodiet had alazine gehad, dat zijn hormonen. Nouja, de moeder dus.
De link staat in dit topic.
Een blunder was dat niet: de teef had geen pups horen krijgen maar kreeg ze toch.
Een blunder was dat niet: de teef had geen pups horen krijgen maar kreeg ze toch.
- Gollum
- Zeer actief
Is dat geen blunder?Marjoleine schreef:Ja, die ene hermafrodiet had alazine gehad, dat zijn hormonen. Nouja, de moeder dus.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nee, dat is nou eenmaal een bekend risico van dat middel. Een dracht afbreken is niet iets simpels dus het is een heftig middel, en zonder garantie op succes. Geloof dat de hond in de toekomst nog wel ingezet moest worden voor de fok en daarom voor alizin is gekozen? Het is heel bewust toegediend door de DA dus.Gollum schreef:Is dat geen blunder?Marjoleine schreef:Ja, die ene hermafrodiet had alazine gehad, dat zijn hormonen. Nouja, de moeder dus.
- Gollum
- Zeer actief
Ah dat wist ik niet.Maeve schreef:Nee, dat is nou eenmaal een bekend risico van dat middel. Een dracht afbreken is niet iets simpels dus het is een heftig middel, en zonder garantie op succes. Geloof dat de hond in de toekomst nog wel ingezet moest worden voor de fok en daarom voor alizin is gekozen? Het is heel bewust toegediend door de DA dus.Gollum schreef:Is dat geen blunder?Marjoleine schreef:Ja, die ene hermafrodiet had alazine gehad, dat zijn hormonen. Nouja, de moeder dus.
-
aya-aya
- geregistreerd lid
Female pseudohermaphrodites have XX chromosomes and ovaries but the internal and external genitals appear masculine due to excess amounts of testosterone. In mild cases, the pet may just have an enlarged clitoris and otherwise appear normal. In more severe cases, the pet may have a normal appearing penis and even a prostate. Usually, female pseudohermaphrodites occur when testosterone-type medications or progesterone are given to the mother during pregnancy.
-
aya-aya
- geregistreerd lid
progesterone tabletten werden in dit geval toegediend gedurende de eerste helft van de zwangerschap op aanraden van de DA, zonder hun te verwittigen van de mogelijke bijwerkingen
(meestal gebeurd dit dacht ik ter voorkoming van vroeggeboortes en miskramen)
er werd geboren 1 pup met waterhoofd, 2 tweeslachtig -> dit werd pas later ontdekt, overige van het nest ...?
ik bracht de hond terug naar de kweker om dat ik de aggressie problemen niet meer aan kon, voor diegene die twijfelen , de kweker ook dus niet en door de kliniek werd beweert dat ze helaas veel te zwaar werd aangetast, de kweker heeft haar laten in slapen
(meestal gebeurd dit dacht ik ter voorkoming van vroeggeboortes en miskramen)
er werd geboren 1 pup met waterhoofd, 2 tweeslachtig -> dit werd pas later ontdekt, overige van het nest ...?
ik bracht de hond terug naar de kweker om dat ik de aggressie problemen niet meer aan kon, voor diegene die twijfelen , de kweker ook dus niet en door de kliniek werd beweert dat ze helaas veel te zwaar werd aangetast, de kweker heeft haar laten in slapen
-
aya-aya
- geregistreerd lid
maar erger ik heb geruchten horen vallen dat sommige kwekers dit gewoon doen met het geloof dat het hun grotere en mooiere nesten zou op leveren -met alle gevolgen vandien - ik weet niet of dit waar is.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, dat lijkt me niet.aya-aya schreef:maar erger ik heb geruchten horen vallen dat sommige kwekers dit gewoon doen met het geloof dat het hun grotere en mooiere nesten zou op leveren -met alle gevolgen vandien - ik weet niet of dit waar is.
Alazin althans is een abortusmiddel, daarvan is de bedoeling dus juist géén pups.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
aya-aya schreef:ik wens te weten wie er nog mee geconfronteerd geweest is of wordt, deze mensen zullen niet weten dat hun hond tweeslatig is enzo ..
Je legt een link tussen tweeslachtig en (agressief) gedrag. Alleen gebaseerd op deze hond? Ik snap dat hormonen van invloed zijn op gedrag maar ik vraag me af of je hier terecht een causaal verband legt.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tweeslachtig zijn en agressie staan wat mij betreft los van elkaar. Dat je hond agressief was kan te maken hebben met de omgang met de hond. Soms denken mensen dat ze alles goed doen en dan blijkt dat ze de hond totaal verkeerd lezen en begrijpen en dus begeleiden. Ik zie dat wel vaker. De meeste of laten we zeggen vrijwel alle honden met agressie binnen de roedel hebben een geslacht. Ik zou dus die koppeling maar even niet zo stellig maken. Wat de hond met twee geslachten agressief zou maken is mij ook een raadsel.
Dus je hebt een agressieve newfoundlander gehad. Die bleek ook nog hermafrodiet. Hoe is de hond nu bij de fokker? Niet meer agressief? Dan weet je meteen dat die agressie aan jullie lag en niet aan de twee geslachten. Denk dus dat je deze zaken beter bij de fokker kan neerleggen ipv die te gaan aanvallen op toedienen van hormonen en dus direct ervoor zorgen dat jullie een heel nare hondenervaring hadden. Kan nl prima zo zijn dat dat helemaal niks met elkaar te maken heeft. Kan zowel karakter, omgang of genen van de hond zijn geweest.
Is de hond wel tweeslachtig? Is dat door een dierenarts bepaald?
Dus je hebt een agressieve newfoundlander gehad. Die bleek ook nog hermafrodiet. Hoe is de hond nu bij de fokker? Niet meer agressief? Dan weet je meteen dat die agressie aan jullie lag en niet aan de twee geslachten. Denk dus dat je deze zaken beter bij de fokker kan neerleggen ipv die te gaan aanvallen op toedienen van hormonen en dus direct ervoor zorgen dat jullie een heel nare hondenervaring hadden. Kan nl prima zo zijn dat dat helemaal niks met elkaar te maken heeft. Kan zowel karakter, omgang of genen van de hond zijn geweest.
Is de hond wel tweeslachtig? Is dat door een dierenarts bepaald?
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik ken honden die agressie lieten zien naar eigen honden en gezin en ik ken honden die hermafrodiet zijn. Alleen degene met agressie zijn niet de hermafrodieten. En die hermafrodieten komen niet uit een nest waar Alazin gebruikt is.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Ik haal uit het verhaal dat de fokker de hond heeft laten inslapen vanwege de agressie. Maar ik vind het niet allemaal even duidelijk.laeken schreef:Hoe is de hond nu bij de fokker? Niet meer agressief?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Misschien had de hond wel pijn. Want het hebben van een vergrote vulva duidt misschien wel op heel veel pijn met plassen, ontsteking door de verkeerde bouw en dus gewoon pijn. En pijn kan weer een hele duidelijke oorzaak van agressie zijn. Als je heel veel pijn hebt wordt je heel erg sjaggerijnig. Wat zielig dat het zo gelopen is. Voor zowel baas als hond. En ook voor de fokker. Ook jammer dat de hond is ingeslapen. Dan weten we niks meer.
-
Neeltje
Ik geloof ook niet dat er een link te leggen is tussen hemafrodiet zijnde en agressie. En hemafrodiet komt nu eenmaal gewoon voor in de natuur, met of zonder medicijnen.