Daar moest even over nagedacht worden. Enkele dingen die te binnen schieten als ik denk aan onze ideale hond die al dan niet met karakter te maken hebben:Johnny Jones schreef:Wat spreekt je aan in een karakter van een hond? En wat wil je er mee gaan doen?
- Sportief: hij moet km's kunnen maken (wandelen, soms fietsen), in voor zijn spelletje, maar moet ook zijn rust willen hebben
- Een happy hond die ook zijn gekke buien heeft (mag maar is geen vereiste, moet groeien natuurlijk)
- Sociaal en (op termijn) zelfverzekerd met andere honden
- Mag terughoudend zijn naar kinderen en andere mensen in het begin (ben ik ook) maar geen echte angsthaas
- Baasgericht (zodat hij los kan in het bos op termijn)
- Aanhankelijk is natuurlijk leuk maar hoeft niet overdreven
- Mag af en toe best eigenwijs zijn
- Mag waken (graag zelfs) maar geen herrieschopper
- Maar moet ook zijn plaats weten (niet op de bank/bed!)
- Het lijkt mij leuk om ook met hem een cursus te doen, vooral voor hem zelf maar ook voor mij is het leuk en leerzaam om me op die manier in de hondenwereld te werpen en in staat te zijn de hond (nog) beter te begrijpen.
Dat zo'n beetje. Het zijn geen eisen, en het ene vind ik belangrijker dan het andere
Het is de bedoeling dat hij straks heel veel tijd bij mij zal spenderen als ik aan het werk ben. s' avond en in de weekenden mag hij zo vaak mogelijk mee (wandelen, vrienden, weekendjes weg of gewoon lekker thuis).