Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bedelen bij specifieke voedingsmiddelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Bedelen bij specifieke voedingsmiddelen

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Laten we voorop stellen, ik ben niet van het geven van 'mensen' eten aan honden, zeker niet als ik zelf aan het eten ben. We hebben daar alleen twee uitzonderingen op.
Namelijk ten eerste, als ik een appel eet. Ze wilt dan heel graag het klokhuis :mann: als ze dus een appel ruikt, komt ze bij je liggen. De tweede uitzondering is als ik wortel eet als tussendoortje. Dat vindt ze dus ook heerlijk, en ook dan gaat ze bij me liggen. Nu zou je denken, dan heb je het dus verpest. Straks heb je een hond die het eten uit je mond kijkt. Maar dat is dus verder helemaal niet zo, en daar hoef ik ook niks voor te doen. Ze komt niet bij me liggen als ik eet.
Kortom, ze 'vraagt' alleen om eten bij die twee specifieke gevallen. Terwijl ze op een feestje bijvoorbeeld ook wel eens een stukje brood heeft gehad wat is gevallen of andere dingen die per ongeluk op de grond terecht komen. Ze kent dus ook de smaak en geur van andere voedingsmiddelen.
Herkennen jullie dit bij je eigen hond? :mrgreen:
maaiike17
Actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 1

Re: Bedelen bij specifieke voedingsmiddelen

Ongelezen bericht door maaiike17 »

Ja, hier precies hetzelfde! Als ik een appel eet, komt Dexter altijd in de buurt zitten omdat hij weet dat hij het klokhuis krijgt. Hetzelfde bij droge worst, want daar krijgt hij altijd het laatste plakje van. Bij ander eten ligt hij gewoon op zijn plaats.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Hetzelfde hier. :lol1:

Als wij klaar zijn met het ontbijt krijgen Alex en Vusi de appel klokhuizen.
Als ik witte kool snij... zij krijgen altijd het "hart"
En als ik leverkoek maak, zij mogen altijd de schaaltjes uitlikken :tongue:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

jep. wij kunnen geen komkommer eten zonder een sam die doet alsof hij al 6 weken geen eten gehad heeft.

dit is, denken wij, omdat hij geen botten e.d. mag en dus vaak een komkommer of winterwortel krijgt om mee te klooien/kluiven/op te eten/mee te spelen

hij krijgt dan ook altijd een plakje of kontje
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nee. Hier willen ze gewoon alles wat wij eten ook eten :F:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Bram was kaas. 's Ochtends de middagboterham smeren en dan altijd twee plakjes kaas. Èèn was niet genoeg en twee was klaar en je mand in.

Thijs was pannenkoek. Hoefde niets op of in, naturel was voldoende. En slagroom, de mixer was het enige apparaat waar hij niet bang voor was.

Allebei: zwoerdje van de speklap. Tot op vandaag eten we speklap met zwoerd, we krijgen het niet uit ons systeem.
AfbeeldingAfbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Rani word wild van mandarijntjes :19:
Die andere twee snappen er niks van.
mosquito1980
Zeer actief

Gollum schreef:Rani word wild van mandarijntjes :19:

Zij komt toch uit Spanje :wink:
Gollum
Zeer actief

mosquito1980 schreef:
Gollum schreef:Rani word wild van mandarijntjes :19:

Zij komt toch uit Spanje :wink:
haha ja het waren wel Spaanse mandarijntjes :lol1:
mosquito1980
Zeer actief

Die van mij hebben een paar jaar geleden de keuken "opengebroken" en 15 Avocado's opgegeten. :O:
Las ik later dat ze helemaal niet zoveel avocado's mogen eten, te vet :ugh: Maar goed dat zij niet op het Internet mogen :engel:

O ja, in de Mango tijd krijgen ze altijd de overrijpe mangos :jump1:
Gollum
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Die van mij hebben een paar jaar geleden de keuken "opengebroken" en 15 Avocado's opgegeten. :O:
Las ik later dat ze helemaal niet zoveel avocado's mogen eten, te vet :ugh: Maar goed dat zij niet op het Internet mogen :engel:

O ja, in de Mango tijd krijgen ze altijd de overrijpe mangos :jump1:
Lekker!
Rani heeft zich vannacht tegoed gedaan aan emping, radjak, en allerlei heet spul wat je door de Indische rijsttafel doet. Ze had niet eens diarree vandaag, ik had wel twee zakjes nodig voor haar drol :schrik:
Nog beter opruimen dus :oeps:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Paprika.
Als ik parika sta schoon te maken zit ze naast me te kwijlen, dus ze krijgt ook altijd een klein stukje. Net als tomaat trouwens.
Allebei nachtschade en dus niet goed, maar af en toe een stukje mag best :mann:
Verder is het ook een lopende Kliko maar paprika en tomaat zijn wel de toppers bij haar.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mosquito1980
Zeer actief

Een van mijn oudere honden ..alweer 20 jaar geleden, viste een kilo Noorse Geiten kaas (die bruine) uit ons afval gat achter in de tuin (kaas smaakte naar diesel), ze heeft die helemaal opgegeten. Maar mij wel 's nachts wakker maken omdat ze naar het toilet moest, ik de deur open, ze vliegt naar buiten en na 10 meter ging ze zitten met een hele diepe zucht..... :schrik: waarna ze met een voldoende grijns :F: zich weer onder ons bed nestelde en lekker verder sliep :slaap2:

Wel een beetje of topic... :pop:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Om vier uur komen de hondjes voor me zitten en blijven me aankijken, Dat is een teken dat ik moet gaan koken. In de keuken gaan ze op de vloer liggen en wachten rustig af. Ze laten me op mijn gemak eten en dan zijn zij aan de beurt. Ik kook gewoon voor ze mee. Laat op de avond worden snacks gemaakt. Ook dat hoef ik nooit te vergeten, ze melden zich op de vaste tijdstippen. Ze vinden alles lekker wat ik ook eet. Brokken worden nauwelijks nog gegeten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Goldylocks »

savonds als ik de broodtrommels voor de mannen maak is het hele " broodsmeer-team" aanwezig in de keuken, inclusief kat :D
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Bij ons krijgen ze wel vaker iets toegestopt van het een of ander, maar als je cake of een wafel eet, dan zit Joris je aan te kijken alsof hij met zijn gedachten probeert je hand naar zijn bek te bewegen :Q:
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Hier komen ze hard aanlopen als ze horen dat er een eitje getikt word.
En als wij chinees hebben gehaald want hier zijn ze echt dol op kroepoek.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ei en van die salamiworstjes zijn echt feeeest bij Ollie. Ei krijgt ie altijd ook wel een stukje, salamiworstjes eigenlijk nooit maar die geur is gewoon NIET te weerstaan aldus Oll. Oh en lapjes droge ham oid. Die ook op tafel komen als de salamiworstjes tevoorschijn komen. Die zijn ook echt onweerstaanbaar. Oh en slagroom. Iets met slagroom. Dat ook. :LOL:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Als er twee honden zijn die weten hoe eten uit de schijf van 5 er ongeveer uitziet, dan zijn het Mayke en Kiwi wel :) Die krijgen bijna alle tafelresten en ik kan ook zomaar de helft van mijn ontbijt aan ze opofferen, uit gezelligheid maar ook omdat ik twee honden heb die bij tijd en wijlen er wel een pondje bij mogen hebben.

Mijn honden bedelen eigenlijk niet (hinderlijk). Kiwi sowieso niet, die vind dat echt te brutaal. Dat zit er bij haar niet in, die heeft nadrukkelijk toestemming nodig voordat ze gaat eten. Als ik ga eten, maakt ze zich letterlijk uit de voeten. En Mayke komt er alleen even bij zitten soms, maar laat zich ook makkelijk weg sturen als ik er geen zin in heb.

Andere honden krijgen nooit iets en zitten wel te kwijlen onder tafel (STEL er valt iets). Het ligt erg in het karakter denk ik, of een hond bedelt of niet.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Slagroom, van die kunstmatige uit een bus. Dat geluid zorgt er hier voor dat zowel hond als kat aan komen rennen :ja:

En Shibby is helemaal dol op kaas. Zodra je het woord uitspreekt of de kaasschaaf pakt, zit er een kwijlende hond naast je :mrgreen:

Nu kan Shib voor de rest ook aardig schooien hoor, maar dan is 1 blik van mij genoeg om hem te laten stoppen. Bij kaas en slagroom doe ik die moeite niet eens :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Jikke
Actief
Mijn ras(sen): Een grote en een kleinere "rasechte" kliko ;)

Ongelezen bericht door Jikke »

Yup hier een die op zich niet bedelt, maar als ik een appel schil dan zit ze netjes maar overduidelijk te wachten op haar stukje schil en als wij af en toe (voornamelijk in het weekend) een borrel met wat lekkers pakken gaat mevrouwtje voor "haar" snackkast zitten, want dan verwacht zij ook iets te knagen. Het hondje van mijn ouders die hier af en toe logeert weet het ook al perfect :LOL:
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Ik heb in geen jaren een banaan helemaal in mijn eentje opgegeten. Ik heb eens een poging gewaagd, heel kinderachtig en sneaky en ik schaam me er diep voor.
Honden in de kamer, deur dicht, keukendeur dicht en toen ben ik in de tuin gaan staan met mijn banaan. Uiteraard ook de tuindeur dicht, voor de zekerheid.

Die fuckers hoorden me die banaan opentrekken door drie dichte deuren heen. :ugh:
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Jura schrikt wakker uit diepe slaap als ik een pakje mozarella openmaak. :D En bij een broodje pindakaas komt ze ook netjes op de bank zitten (ik schooi niet hoor!). En als ik yoghurt eet.
Mahru wil alles, komt er altijd bij zitten of het nou een banaan, een appel, een broodje of warm eten is. En ook tijdens het koken komt ze altijd kijken of er wat te halen valt. Groot verschil wel tussen die twee.
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Wat fijn lijkt me dat; een hond die alleen in specifieke gevallen bedelt. Ik dacht altijd dat je een hond verpest door iets te geven.

Wilma krijgt nooit wat van ons eten en toch schooit ze altijd als er iets in de buurt is wat ook maar enigzins eetbaar zou kunnen zijn :jank:. En als ze de kans krijgt jat ze het van je bord :lol1: . Bij het avondeten gaat ze op de gang zodat we rustig kunnen eten.
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ehm ja bloemkool, het begint als ik een uit de garage pak, tijdens het koken blijft ze kwijlend voor het fornuis liggen, tijdens ons eten wordt ze ongedurig en dan ja dan mag ze de pan leeg vreten met uitpuilende ogen en probeer die pan maar eens terug te krijgen, en niet bij ander eten.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Marloes1 schreef: Die fuckers hoorden me die banaan opentrekken door drie dichte deuren heen. :ugh:
Op de tenen naar de koelkast, heeeeeeel voorzichtig de kaas pakken, op de tenen naar het aanrecht, nog veeeeeel voorzichtiger het kaaspapiertje openvouwen en bij het minste abusievelijke ritseltje iemand uit zijn diepste slaap overeind horen donderen en dan dat onschuldige dikke hoofd om de keukendeur: kaas?
AfbeeldingAfbeelding
Marloes1
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Marloes1 schreef: Die fuckers hoorden me die banaan opentrekken door drie dichte deuren heen. :ugh:
Op de tenen naar de koelkast, heeeeeeel voorzichtig de kaas pakken, op de tenen naar het aanrecht, nog veeeeeel voorzichtiger het kaaspapiertje openvouwen en bij het minste abusievelijke ritseltje iemand uit zijn diepste slaap overeind horen donderen en dan dat onschuldige dikke hoofd om de keukendeur: kaas?
Precies dat! Het is gewoon genânt. Loop je een partij stiekem te doen in je eigen huis en als ze je betrappen sta je je nog een partij te schamen ook.
bram en thijs
Zeer actief

Marloes1 schreef:
bram en thijs schreef:
Precies dat! Het is gewoon genânt. Loop je een partij stiekem te doen in je eigen huis en als ze je betrappen sta je je nog een partij te schamen ook.
Alsof je het ooit nog in je botte hoofd haalde om de slagrooombak uit te likken, ben je mal. Nee, dan nog liever wat extra tegen de randen smeren omdat je anders als hondenmoeder compleet mislukt bent. Knettergek.
AfbeeldingAfbeelding
Marloes1
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Marloes1 schreef:
bram en thijs schreef:
Alsof je het ooit nog in je botte hoofd haalde om de slagrooombak uit te likken, ben je mal. Nee, dan nog liever wat extra tegen de randen smeren omdat je anders als hondenmoeder compleet mislukt bent. Knettergek.
*driftig met hoofd knikt*
We zijn verloren familie! Zullen we nu in slow motion naar elkaar toe rennen?
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

yoghurt :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”