Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bedelen bij specifieke voedingsmiddelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Bedelen bij specifieke voedingsmiddelen

Ongelezen bericht door malinois »

Xavi manderijntjes en Xygan sinaasappels en echt geen idee waarom...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Op de tenen naar de koelkast, heeeeeeel voorzichtig de kaas pakken, op de tenen naar het aanrecht, nog veeeeeel voorzichtiger het kaaspapiertje openvouwen en bij het minste abusievelijke ritseltje iemand uit zijn diepste slaap overeind horen donderen en dan dat onschuldige dikke hoofd om de keukendeur: kaas?[/quote]

Precies dat! Het is gewoon genânt. Loop je een partij stiekem te doen in je eigen huis en als ze je betrappen sta je je nog een partij te schamen ook.[/quote]

Alsof je het ooit nog in je botte hoofd haalde om de slagrooombak uit te likken, ben je mal. Nee, dan nog liever wat extra tegen de randen smeren omdat je anders als hondenmoeder compleet mislukt bent. Knettergek.[/quote]

*driftig met hoofd knikt*
We zijn verloren familie! Zullen we nu in slow motion naar elkaar toe rennen?[/quote]

:LOL:
Ik weet zeker dat er ter zijne tijd een HF bejaardenhuis komt, kunnen we daar allemaal in en tot ons levens einde hondeverhalen aan elkaar vertellen :blah: :blah: :blah: :pop:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Marloes1 schreef:
bram en thijs schreef:
Marloes1 schreef: Precies dat! Het is gewoon genânt. Loop je een partij stiekem te doen in je eigen huis en als ze je betrappen sta je je nog een partij te schamen ook.
Alsof je het ooit nog in je botte hoofd haalde om de slagrooombak uit te likken, ben je mal. Nee, dan nog liever wat extra tegen de randen smeren omdat je anders als hondenmoeder compleet mislukt bent. Knettergek.
*driftig met hoofd knikt*
We zijn verloren familie! Zullen we nu in slow motion naar elkaar toe rennen?
Alleen als jij kibbeling koopt omdat ze het thuis opeten. Achterdeur open, vrouw wat leuk dat ........ en hop een hondenhoofd klem in het plastic tasje van de visboer. Bij twee koppen tegelijk knapten de hengsels.
AfbeeldingAfbeelding
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Kaas en worstjes, staat op nummer 1 bij Juul. Ik ben inmiddels zo gewend aan haar gebedel, dat ik soms vergeet dat ze er is :mrgreen: Dan eet ik net het laatste stukje tosti op en dan zie ik ineens haar gezicht, heel teleurgesteld dat ze niets heeft gehad :| dan ga ik snel een nieuwe tosti maken die ze dan wel mag opeten.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Daantje_ schreef: dan ga ik snel een nieuwe tosti maken die ze dan wel mag opeten.
Zie. Nog iemand die goed is afgericht.
AfbeeldingAfbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Onze eerste hond had de malle gewoonte om te reageren bij dropjes en augurken :O:
Onze tweede hond heeft mij zo ver gekregen dat ik speciaal voor training extra witte boterhammen met pindakaas smeerde, anders luisterde ze niet op training (akelig verwende schotse collie)

Bij Kay is het heel wat jaren goed gegaan, totdat hij als aaihond op woongroep werd ingezet. Kay was altijd een enorm slechte eter. Schooide ook nooit. Interesseerde hem niks als dat eten. Kon mijn eten gewoon op bank, lage salontafel of zelfs op de grond laten staan. Kreeg wel extra aardappelen, witte macaroni of rijst en groente door zijn eten om wat extra binnen te krijgen. Maar ik trainde bewust nooit met worst of kaas wat wij zelf aten. Altijd speciaal rodyworst dan. Maar in het aaihondenproject ging het mis en kon ik lang niet altijd voorkomen dat er chips of cakestukjes naar binnen gingen. Sindsdien is het mis haha. Zwaait met zijn staart toastjes met zalm van tafel (en wat op de grond ligt is voor Kay). Aardappels of appels schillen gaat hem ook niet voorbij. Terwijl hij eigenlijk ook niks meer aan bijvoeding krijgt, want meneer eet inmiddels vanaf een jaar of 5 prima en heeft soms zelf een klein vetlaagje.
Norah schooit om alles, maar goed komt ook uit een gezin met jonge kinderen, dat kan je dan ook niet voorkomen denk ik dan. Het is hier wel minder geworden gelukkig.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Machie schreef:Nee. Hier willen ze gewoon alles wat wij eten ook eten :F:
Dit inderdaad. En als ik iets zit te eten wat ze niet mag (chocolade bijvoorbeeld) dan ga ik nog wat anders voor haar halen ook :schrik:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Was wil yoghurt, banaan en wortel. Daar krijgt ze ook altijd een beetje van als ik dat ga eten.
Afbeelding
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Kroepoek :lol1:
Ik vind het niet te eten dus als er chinees gehaald wordt krijgen de dames na het eten een stuk.
Ze liggen dan ook echt te wachten tot ze iets krijgen.

Verder krijgen ze soms een patatje als ik weer eens te grote oogjes had bij de snackbar, maar alleen als ze niet bedelen, dan regent het ineens een patatje in de mand :mrgreen:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Oeh ik moet nog iets aanvullen. Norah heeft de slagroom toch heel goed door haha. Ik heb de honden hier vorig jaar mee geintroduceerd naar aanleiding van een topic hier. Ze waren toen doodsbenauwd voor de spuitbus. Nu zou ik laatste beetje slagroom opmaken van mijn verjaardag, maar mevrouw stond al naast mij te springen!

Afbeelding
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Griekse yoghurt. Van die bakjes voor 1 persoon.

Ik heb de honden ooit aangeleerd dat bij griekse yoghurt dat ze het laatste beetje leeg mogen likken.
Op het moment dat ik het volle bakje uit de koelkast haal zitten ze al te kwijlen.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Hippo lust echt alles, Axel en Oscar een aantal dingen. Ze schooien op een manier dat ik mij er niet aan erger. Ze gaan bij je liggen of zitten en kijken je niet aan. En met 1 woord gaan ze weg en doen ze of ze niet meer geïnteresseerd zijn. De mechel kwijlen sowieso niet voor eten, Hippo zelden. Alleen als we eens in de zoveel tijd een frietje eten op een terrasje :mrgreen:

De dop van de slagroomspuitbus of het mixen met een mixer levert wel nieuwsgierige blikken op
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Met Fangio en Chira was het een gekookt eitje, je kon het niet ergens tegenaan tikken om te pellen of de keuken zat vol hond die je dan vol verwachting aankeken, er werden dus ook altijd 2 of 3 eitjes extra gekookt!
Nap niet, die heeft er niets mee en eet het niet, duurde even voordat de gewoonte van extra eitjes koken eruit was hoor;)

Oja en kaasfondue, och hemel wat was Fangio daar gek op.. op kerstavond doen we dat altijd en dan zat hij daar met dat grote hoofd bij de tafel, zijn eigen bordje erbij en af en toe een stukje brood met kaas, dat stokje heeft Napoleon wel overgenomen! Hij houdt niet van plakjes kaas maar wel van kaasfondue.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Mandarijntjes, die deel ik altijd :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Mandarijntjes moet je weer niet eten als mijn paard PI in de buurt is, die komt door de omheining heen als hij mandarijnen ruikt haha
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Bellaatje
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Bellaatje »

Yoghurt!
En als hij bij mijn ouders logeert, mag hij de voorwas doen. Dat is op zich niet een specifiek voedingsmiddel. Maar voor hem wel een specifiek moment. Na het eten, als de afwasmachine opengaat, is er wat te halen. Ondertussen heeft hij door dat dat alleen in het huis van mijn ouders geldt.
Jikke
Actief
Mijn ras(sen): Een grote en een kleinere "rasechte" kliko ;)

Ongelezen bericht door Jikke »

gyanty schreef:

Norah schooit om alles, maar goed komt ook uit een gezin met jonge kinderen, dat kan je dan ook niet voorkomen denk ik dan. Het is hier wel minder geworden gelukkig.
Ik zou juist zeggen dat in een gezin met jonge kinderen dit iets is om niet te stimuleren, toen wij onze pup kregen waren de jongens 4 en 6. Zij werden geacht van haar eten af te blijven en zij is getraind om uit hun buurt te blijven als er gegeten werd.. Hoe vaak dat toch niet mis gaat, kindjes die stiekem hun korstjes onder de tafel aan de hond voeren, totdat per ongeluk de vingertjes tussen de hondentanden komen of de koekjes uit hun handen gegrist worden, dan is het ineens een stoute hond.. Hoorde toevallig een paar dagen geleden nog dat daarom een hond overgeplaatst moest worden :(

Dus ik zou zeggen, juist in een gezin met jonge kinderen voorkomen dat bedelen aangeleerd word ;)
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Eigenlijk vreten ze hier alles, naja Rasta niet zo bijvoorbeeld wortel, komkommer, appel, banaan, da's allemaal te min.
Ziggy vreet als rechtgeaarde vuilnisbak àlles wat ook maar enigzins eetbaar lijkt.
Laatst had mijn vriendin een van mijn caafs op schoot en wou haar een peentje geven.
Madammeke zat vol en most niks (jaja dat komt heel soms voor bij cavia's) geen probleem, Ziggy vrat hem wel op, het ging niet van harte maarrrr stel je voor dat iemand zich bedenkt en tòch dat worteltje wil.
brood met pindakaas is een feest hier voor de doggies, zoonlief had voor mij heel lief een ontbijtje gemaakt.
Ik lust alleen pinakaas als er hagelslag op is anders gruw ik er van en zoonlief had me 2 boterhammen met dik pindakaas zonder boter erop gemaakt :schrik: , lief, dank je schat :J: .
Ik werd nog net niet besprongen door 2 honden dus grootmoedig heb ik braaf met ze gedeeld.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hier willen ze van alles. Izzy lust ook echt alles en Maylo wil wel even proeven maar is niet altijd een succes.

Maylo is wel gek van rauwe eieren en een stukje rauwe ui. Komkommer mot hij niet, hij vecht er mee maar opeten doet hij niet.

Als ik vlees aan het snijden ben dan komen de 2 zwart wit katten ook wel even kijken, die vinden dat ze ook altijd een stukje horen te krijgen en ook de honden staan dan braaf te wachten op hun aandeel (dus kopen we meestal iets teveel).

Als ik iets met bacon eet is de dikke zwart wit kat als eerste van de partij, die heeft ook een hele rijd rucola erg lekker gevonden tot hij wat ouder werd toen moest hij het niet meer.

En yokidrink, yoghurt en karnemelk vind Maylo ook geweldig, als je niet oppast steelt hij het.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Met stip pizza, dat moet gewoon gedeeld worden aldus Pukie en verder gegrilde kip en chips ! bedelen doet ze niet
bram en thijs
Zeer actief

Is de eindconclusie dat we met regelmaat stiekem staan te eten omdat onze honden er anders achter komen hoeveel we snaaien en dat slagroom een grote voorkeur geniet?
AfbeeldingAfbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi komt bij alles even kijken maar 9 van de 10 keer hoeft hij het niet en beland het op de grond als je het wilt geven. :roll: Tenzij het droge worst is en slagroom gaat meestal ook wel :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

bram en thijs schreef:Is de eindconclusie dat we met regelmaat stiekem staan te eten omdat onze honden er anders achter komen hoeveel we snaaien en dat slagroom een grote voorkeur geniet?
Nee hoor, ik eet met smaak en zonder stiekem gedoe. Als ik bereid ben het te delen, dan doe ik het goedgemutst. Maar als het me te goed smaakt, verkoop ik een NEE zonder problemen. Goed voor t karakter, af en toe NEE horen :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”