Djeno
Geslacht: Mannelijk
Ras: Keeshonden, pool- en sledehonden
Leeftijd: 4 tot 8 jaar
Kan bij katten: Nee
Kan bij honden: Nee
Kan bij kinderen : Nee
Gesteriliseerd/gecastreerd: Ja
Speciale zorg: Behandeling gedragsprobleem
Kan alleen thuis zijn: Ja
Kan in de auto: Ja
Gedrag aan de lijn: Goed
Kent basiscommando's: Ja
Zindelijk: Ja
Waaksheid: Niet waaks
Schofthoogte: Groter dan 50 cm
Vachtverzorging: Regelmatig borstelen
Kan los lopen: Nee
Langzittend: Nee
Helaas hebben wij oude bekende Djeno een tijdje geleden weer opgenomen in het asiel. Na een periode van gewenning is hij klaar om te verhuizen naar een nieuwe baas.
Djeno is een domante jongen die vrijwel helemaal zijn eigen gang gaat. Hij heeft veel overwinningen gehad en is niet van plan om zomaar naar iedereen te luisteren. Een akita is al van zichzelf een onafhankelijk ras en dit zie je duidelijk terug in Djeno.
Hij is rustig in de omgang en doet alles op zijn dooie gemak. Dit geldt ook voor wandelen. Als hij geen zin heeft, laat hij dit duidelijk weten en dit verschilt per dag. De ene dag is hij niet vooruit te branden, de andere dag loopt hij rustig met een vrijwilliger mee aan de fiets.
Djeno houdt niet van drukte en we plaatsen hem ook door zijn dominante houding niet in een gezin met kinderen. Het alleen zijn vindt hij moeilijk en moet zeer rustig worden opgebouwd. Het is geen hond om mee te spelen en te ravotten. Als hij iets heeft, bot/stok of bal dan kan je dit absoluut niet afpakken.
Hij vindt het heerlijk om buiten te liggen. Een grote tuin zou ideaal zijn, bij mensen met kennis van het ras. Het is absoluut geen beginnershond! Als hij je kent en hij je vertrouwd, is het een echte knuffelkont, ook hierin is hij dominant en komt hij zijn knuffels halen.
Zijn gedrag heeft hele goede begeleiding nodig, anders kan het gevaarlijke situaties opleveren.
Hij kan niet met katten en is op sommige reuen nog al fel. Het hangt er heel erg vanaf hoe degene die hem aan de lijn heeft, reageert maar hij kan wel met sommige honden overweg.
Voor de liefhebber die weet hoe je met hem om moet gaan, kan het een hele goede huisgenoot zijn! Hij verdient het in ieder geval wel!!
Voor meer informatie over zijn gedrag en achtergrond kunt u het beste telefonisch contact opnemen.
Asiel:
Dierentehuis Kennemerland
Keesomstraat 5
2041 XA Zandvoort
Tel.: 023-5713888
E-mail:
dierentehuis.kennemerland@dierenbescherming.nl
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Djeno, 4-8 jaar Akita, reu
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Djeno, 4-8 jaar Akita, reu

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Re: Djeno, 4-8 jaar Akita, reu
Er wordt gesproken dat hij wordt ingeslapen als er geen baasje is voor aanstaande donderdag..
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
ik vind zulke posts vaak fout.Valerie schreef:Er wordt gesproken dat hij wordt ingeslapen als er geen baasje is voor aanstaande donderdag..
Zo iets als mensen een leuke hond zoeken, kies hem of we maken hem dood.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Maar wees reëel, hoe groot is de kans dat hij geadopteerd wordt?Marco88 schreef:ik vind zulke posts vaak fout.Valerie schreef:Er wordt gesproken dat hij wordt ingeslapen als er geen baasje is voor aanstaande donderdag..
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Judith schreef:Maar wees reëel, hoe groot is de kans dat hij geadopteerd wordt?Marco88 schreef:ik vind zulke posts vaak fout.Valerie schreef:Er wordt gesproken dat hij wordt ingeslapen als er geen baasje is voor aanstaande donderdag..
Niet zo doom denken

Goed dat hij hier staat zodat ie in ieder geval een kans krijgt.

Leuke hond, hoop dat hij een baasje vindt
- mosquito1980
- Zeer actief
Nanna schreef:Misschien iets voor mensen die een terreinbewaker zoeken.
Als gezellige huishond lijkt hij me finaal ongeschikt.
Er staat dat hij niet waaks is, maar misschien schrikt zo'n grote hond wel af

Mensen kunnen aan de buitenkant natuurlijk niet zien dat hij niet waaks is, het zou hier wel werken

- iones
- Zeer actief
Er wordt al overwogen om hem in te laten slapen....
- mosquito1980
- Zeer actief
Arme hondNanna schreef:Nou, dan moeten ze dat maar doen. Als zich verder niemand voor hem aandient.iones schreef:Er wordt al overwogen om hem in te laten slapen....

Niet alle beesjes hebben geluk

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
daar merkt de hond weinig van hoor. wil je hem dan jaren in een hok laten zitten en dat vind je dan diervriendelijk?mosquito1980 schreef:Arme hondNanna schreef:Nou, dan moeten ze dat maar doen. Als zich verder niemand voor hem aandient.iones schreef:Er wordt al overwogen om hem in te laten slapen....![]()
ellen
- mosquito1980
- Zeer actief
Nee, in een hok zitten zeker nietellen en de birmanen schreef:daar merkt de hond weinig van hoor. wil je hem dan jaren in een hok laten zitten en dat vind je dan diervriendelijk?mosquito1980 schreef:Arme hondNanna schreef:Nou, dan moeten ze dat maar doen. Als zich verder niemand voor hem aandient.iones schreef:Er wordt al overwogen om hem in te laten slapen....![]()
ellen

De hond merkt er niets van en heeft geen benul van tijd ... maar je zou ze allemaal een happy home gunnen, hoe onrealistisch dit ook is

- iones
- Zeer actief
Ieder dier wil leven, net als iedere mens. Dat zit in ons instinct.ellen en de birmanen schreef:daar merkt de hond weinig van hoor. wil je hem dan jaren in een hok laten zitten en dat vind je dan diervriendelijk?mosquito1980 schreef:Arme hondNanna schreef:Nou, dan moeten ze dat maar doen. Als zich verder niemand voor hem aandient.iones schreef:Er wordt al overwogen om hem in te laten slapen....![]()
ellen
Maar je hebt gelijk wat betreft jaren in het asiel. Dat is ook niks.
- iones
- Zeer actief
Dat vind ik eigenlijk wel een beetje een kwalijke zaak.lor1_1984 schreef:Ik heb begrepen dat er iemand is die hem graag wil opvangen/adopteren maar geweigerd wordt.
Diegene kent Djeno al 3 jaar, laat hem regelmatig uit, weet hoe hij om moet gaan met dergelijke honden etc.
Maar het asiel houdt/hield voet bij stuk dat Djeno ingeslapen wordt.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat de hond gevaarlijk is en dat het asiel groot gelijk heeft. Deze hond op basis van inslapen gaan nemen is dom. De hond is waarschijnlijk totaal onbetrouwbaar en als ze hem weggeven is dat het weggeven van een tijdbom. Mensen gaan werken aan de hond, misschien met druk en kracht om hem eronder te krijgen. Stel dat dat lukt en ze gaan hem vertrouwen? Welke plek krijgt hij daarna in de maatschappij. Er staat dat je een stokje of speeltje niet kan afpakken. Ik denk dat je dan dus gegrepen wordt. Er staat ook dat je niet met hem mag spelen/stoeien...Maw je kan hem fysiek niks maken en hij neigt naar domineren en overheersen. Stel dat de hond ergens woont en een bezoeker geeft hem een porretje omdat hij aan de kant moet? Of hij wacht voor de zoveelste keer zijn baas op?
Dit zijn geen honden die je even onder de duim krijgt.
Ik snap dus wel dat een wandelmaatje van de hond nog niet gelijk staat aan het houden van die hond in dat gezin. Er komt verwacht ik meer bij kijken dan het omdoen van de riem. Verder staat er dat de hond ook zelf bepalen wil of hij wandelt. Dat geeft nu al aan dat de hond ook bij het wandelmaatje geen gevoel heeft van een serieuze leider. Immers, zelfs een rondje buiten het asiel stimuleert geen volgzaam gedrag.
Ook op andere reuen is hij niet zo dol.
Denk dat dit een hele dominante hond of een flessenpup is. Een dier dat zijn taal en gedrag teveel op mensen gaat uiten. De meeste honden die bv erg dominant aangelegd zijn hebben geen problemen met mensen. Die hebben problemen met honden.
Ik hoop voor de hond dat er wel een oplossing komt in de vorm van een echte baas of een spuitje. Want als de hond daadwerkelijk een tikkende tijdbom is dan is plaatsen om hem in leven te houden bij iemand die dat spuitje zielig vindt wel het domste wat je kan doen. Een hond moet je plaatsen omdat de baas geschikt is. Niet om zijn leven te redden.
En eerlijk? Ik denk dat deze hond hartstikke gevaarlijk is als ik de omschrijving zo lees. Ze lopen op hun tenen en er staat eigenlijk nergens ook maar iets geschreven waarin je een opening leest bij de hond. Alles is op basis van wat de hond wel of niet toestaat. Maw, de hond is een totaal ontspoort dier wat geen enkele leiding accepteert. Onplaatsbaar dus.
Laat de wandelaar dan eerst maar eens laten zien dat hij de hond elke wandeling mee krijgt. Ook als de hond niet wil. Dat hij de stokken af kan pakken en de hond fysiek mag bepotelen. Zolang dat allemaal no go is bij deze hond kan de beste man met de beste bedoelingen nooit voor deze hond zorgen. Je MOET je eigen hond mee kunnen nemen en iets af kunnen nemen. Ook moet je je eigen hond fysiek kunnen beperken en hij moet je dusdanig vertrouwen dat je hem mag duwen en aan hem mag zitten. Anders kun je er niks mee.
Dit zijn geen honden die je even onder de duim krijgt.
Ik snap dus wel dat een wandelmaatje van de hond nog niet gelijk staat aan het houden van die hond in dat gezin. Er komt verwacht ik meer bij kijken dan het omdoen van de riem. Verder staat er dat de hond ook zelf bepalen wil of hij wandelt. Dat geeft nu al aan dat de hond ook bij het wandelmaatje geen gevoel heeft van een serieuze leider. Immers, zelfs een rondje buiten het asiel stimuleert geen volgzaam gedrag.
Ook op andere reuen is hij niet zo dol.
Denk dat dit een hele dominante hond of een flessenpup is. Een dier dat zijn taal en gedrag teveel op mensen gaat uiten. De meeste honden die bv erg dominant aangelegd zijn hebben geen problemen met mensen. Die hebben problemen met honden.
Ik hoop voor de hond dat er wel een oplossing komt in de vorm van een echte baas of een spuitje. Want als de hond daadwerkelijk een tikkende tijdbom is dan is plaatsen om hem in leven te houden bij iemand die dat spuitje zielig vindt wel het domste wat je kan doen. Een hond moet je plaatsen omdat de baas geschikt is. Niet om zijn leven te redden.
En eerlijk? Ik denk dat deze hond hartstikke gevaarlijk is als ik de omschrijving zo lees. Ze lopen op hun tenen en er staat eigenlijk nergens ook maar iets geschreven waarin je een opening leest bij de hond. Alles is op basis van wat de hond wel of niet toestaat. Maw, de hond is een totaal ontspoort dier wat geen enkele leiding accepteert. Onplaatsbaar dus.
Laat de wandelaar dan eerst maar eens laten zien dat hij de hond elke wandeling mee krijgt. Ook als de hond niet wil. Dat hij de stokken af kan pakken en de hond fysiek mag bepotelen. Zolang dat allemaal no go is bij deze hond kan de beste man met de beste bedoelingen nooit voor deze hond zorgen. Je MOET je eigen hond mee kunnen nemen en iets af kunnen nemen. Ook moet je je eigen hond fysiek kunnen beperken en hij moet je dusdanig vertrouwen dat je hem mag duwen en aan hem mag zitten. Anders kun je er niks mee.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik denk dat je gelijk hebt, ik zou er nooit van mjn leven aan beginnen.
En ik denk dat hem in laten slapen in dit geval de beste oplossing is.
En ik denk dat hem in laten slapen in dit geval de beste oplossing is.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
je moet er als asiel zijnde toch niet aan denken om zo`n hond te plaatsen. als het fout gaat is het de schuld van het asiel want die had zo`n hond in moeten laten slapen, zegt iedereen dan. maar als het asiel dat nu doet is dat zielig voor de hond. dus als asiel doe je het nooit goed.
ik zou zo`n hond niet in de maatschappij willen, die willens en wetens zo`n karakter heeft.
ellen
ik zou zo`n hond niet in de maatschappij willen, die willens en wetens zo`n karakter heeft.
ellen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Precies, die man loopt al drie jaar met die hond dan had hij hem ook al jaren eerder in huis kunnen nemen.alinelaila schreef:Het gaat dus om een hond van 5 jaar die al 3 jaar af en aan in het asiel, meerdere keren geplaatst is geweest maar vanwege zijn gedrag terug gekomen is en een moeilijk karakter heeft.
Tja, ik zou zo'n hond dan ook niet meer durven plaatsen hoor. Een grote sterke hond die ontzettend dominant is en daarbij ook durft te bijten. En dan al meer de helft van je leven in het asiel zitten, dat doet vaak ook geen wonderen voor het gedrag.
Ja en ik lees ook dat hij zelf al een dominante moeilijke reu in huis heeft en nu plots die hond wil gaan adopteren, alleen maar omdat die hond anders ingeslapen wordt. Ik zou nooit een hond van dit kaliber in huis plaatsen bij nog een dominante reu, dat is vragen om problemen. Want dat het met wandelen goed gaat wil helemaal niet zeggen dat het in huis ook goed gaat.lor1_1984 schreef:Ik heb begrepen dat er iemand is die hem graag wil opvangen/adopteren maar geweigerd wordt.
Diegene kent Djeno al 3 jaar, laat hem regelmatig uit, weet hoe hij om moet gaan met dergelijke honden etc.
Maar het asiel houdt/hield voet bij stuk dat Djeno ingeslapen wordt.
Ik snap dat asiel dus wel. Die man neemt nu vanuit emoties die 'beslissing', maar emoties zijn nooit de goede raadgever.
Ik zou er echt niet aan beginnen.
Dat vroeg ik me dus ook af. Je loopt 3 jaar met een hond en bedenkt pas dat je 'm wil, als de hond ingeslapen dreigt te worden? Nee, echt niet. Dat is emotie-adopteren en daar heeft die hond niets aan. Die heeft een leider nodig die zonder al teveel overbodige ah-wat-ben-jij-zielie!-emoties die hond in huis haalt en gewoon de leiding van 'm overneemt.gonnie schreef: Precies, die man loopt al drie jaar met die hond dan had hij hem ook al jaren eerder in huis kunnen nemen.
Ik zou er echt niet aan beginnen.
Verder ga ik grotendeels mee met Laeken. Als asiel zou ik een hond ook niet plaatsen bij iemand die al een reu heeft én de hond niet eens elke wandeling mee kan krijgen omdat-ie z'n kont tegen de krib gooit. Dat is vragen om ellende. Denk dat het voor de hond beter is om ingeslapen te worden dan nog een tijd zo door te moeten buffelen.
- Valerie
- Zeer actief
Het asiel heeft gereageerd. Hij is dus niet meer ter adoptie. Dit topic kan op slot.
Bericht over Djeno
Eerder deze week is het bericht op social media gekomen dat er besloten is om Djeno in te laten slapen. De datum hiervoor staat nog niet vast. Dit was en is een extreem moeilijke beslissing aangezien Djeno bijna drie jaar in de onze opvang verzorgd wordt. Op het bericht krijgen wij veel reacties binnen vanuit het hele land. Wij willen ons niet in de discussie mengen maar willen wel onze kant van het verhaal eerlijk en duidelijk uitleggen.
Djeno is een hond die drie jaar geleden is binnen gekomen omdat het niet meer ging in het gezin waar hij woonde. Hij heeft een kind gebeten, een kat doodgebeten en begon te vechten met de andere hond in huis. Omdat Akita’s moeilijke honden zijn en Djeno al extra bagage had, bleek het erg moeilijk een geschikt tehuis voor hem te vinden. Omdat Djeno hier zo al lang verblijft hebben wij hem heel goed leren kennen. Hij werd gaandeweg wel wat rustiger en iets makkelijker in de omgang. Djeno werd geplaatst en daar is het mis gegaan. Hij is de baas in huis geworden en er heeft een ernstig bijtincident plaatsgevonden.
Toen hij terug kwam hebben wij lang getwijfeld of Djeno weer geplaatst zou kunnen worden. Helaas is zijn negatieve gedrag veel heftiger geworden en hebben wij nu de beslissing genomen om de maatschappij tegen hem te moeten beschermen.
Het gevaar wat Djeno op dit moment vormt, vinden wij te groot voor zijn directe omgeving. Natuurlijk is dit een ontzettend moeilijk besluit en begrijpen we de emoties die dit losmaakt bij mensen. Veel mensen zien zijn foto en horen dat het een redelijk makkelijke maar nogal dominante hond is. Doordat alle informatie die op facebook staat onvolledig en eenzijdig is begrijpt men niet waarom wij Djeno nu laten inslapen. We zijn er van overtuigd dat Djeno zich ook door een nieuwe baas niet laat corrigeren. Er zijn teveel situaties waarin het te verwachten valt dat Djeno zal bijten. Het is onze verantwoordelijkheid om dit te voorkomen. Wij nemen deze verantwoordelijkheid heel serieus.
Wij zijn een asiel dat ontzettend veel over heeft voor de dieren die er opgevangen en verzorgd worden. We doen alles wat binnen ons vermogen ligt om een dier weer veilig terug te kunnen plaatsen in de samenleving. Natuurlijk laten we wel eens dieren inslapen, dit heeft vrijwel altijd een medische reden waardoor een dier niet meer te helpen is. Het feit dat een dier heel lang in het asiel verblijft is nooit een reden om een dier in te laten slapen. Een heel enkele keer besluiten wij tot euthanasie in verband met een gedragsprobleem. Een beslissing hierover wordt niet lichtzinnig genomen. Als hiertoe besloten wordt gaat dat ons ook echt aan het hart.
Bericht over Djeno
Eerder deze week is het bericht op social media gekomen dat er besloten is om Djeno in te laten slapen. De datum hiervoor staat nog niet vast. Dit was en is een extreem moeilijke beslissing aangezien Djeno bijna drie jaar in de onze opvang verzorgd wordt. Op het bericht krijgen wij veel reacties binnen vanuit het hele land. Wij willen ons niet in de discussie mengen maar willen wel onze kant van het verhaal eerlijk en duidelijk uitleggen.
Djeno is een hond die drie jaar geleden is binnen gekomen omdat het niet meer ging in het gezin waar hij woonde. Hij heeft een kind gebeten, een kat doodgebeten en begon te vechten met de andere hond in huis. Omdat Akita’s moeilijke honden zijn en Djeno al extra bagage had, bleek het erg moeilijk een geschikt tehuis voor hem te vinden. Omdat Djeno hier zo al lang verblijft hebben wij hem heel goed leren kennen. Hij werd gaandeweg wel wat rustiger en iets makkelijker in de omgang. Djeno werd geplaatst en daar is het mis gegaan. Hij is de baas in huis geworden en er heeft een ernstig bijtincident plaatsgevonden.
Toen hij terug kwam hebben wij lang getwijfeld of Djeno weer geplaatst zou kunnen worden. Helaas is zijn negatieve gedrag veel heftiger geworden en hebben wij nu de beslissing genomen om de maatschappij tegen hem te moeten beschermen.
Het gevaar wat Djeno op dit moment vormt, vinden wij te groot voor zijn directe omgeving. Natuurlijk is dit een ontzettend moeilijk besluit en begrijpen we de emoties die dit losmaakt bij mensen. Veel mensen zien zijn foto en horen dat het een redelijk makkelijke maar nogal dominante hond is. Doordat alle informatie die op facebook staat onvolledig en eenzijdig is begrijpt men niet waarom wij Djeno nu laten inslapen. We zijn er van overtuigd dat Djeno zich ook door een nieuwe baas niet laat corrigeren. Er zijn teveel situaties waarin het te verwachten valt dat Djeno zal bijten. Het is onze verantwoordelijkheid om dit te voorkomen. Wij nemen deze verantwoordelijkheid heel serieus.
Wij zijn een asiel dat ontzettend veel over heeft voor de dieren die er opgevangen en verzorgd worden. We doen alles wat binnen ons vermogen ligt om een dier weer veilig terug te kunnen plaatsen in de samenleving. Natuurlijk laten we wel eens dieren inslapen, dit heeft vrijwel altijd een medische reden waardoor een dier niet meer te helpen is. Het feit dat een dier heel lang in het asiel verblijft is nooit een reden om een dier in te laten slapen. Een heel enkele keer besluiten wij tot euthanasie in verband met een gedragsprobleem. Een beslissing hierover wordt niet lichtzinnig genomen. Als hiertoe besloten wordt gaat dat ons ook echt aan het hart.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Ik geef ze groot gelijk.
Wat mij betreft hoeven bijna niet plaatsbare honden niet hun verder leven in een hokje in een asiel te slijten .
Dat vind ik ook geen hondenleven
Wat mij betreft hoeven bijna niet plaatsbare honden niet hun verder leven in een hokje in een asiel te slijten .
Dat vind ik ook geen hondenleven
Ik snap het. Al dat ge-"ahhh, da's sjielig want ut is vasj een goei'n hond bij de goei'n baas" gaat hem niet helpen. Spuitje vind ik ook het eerlijkst.
- Mieke-Navajo
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël
Moeilijk maar wel wijs besluit. Ik zou niet graag voor de keuze staan maar hallo zeg, een kind gebeten, kat dood gebeten en nog een bijt incident plus al het andere.
Nee Djeno, ik hoop dat je aan de andere kant niet zo'n grote hoeft te zijn.
Nee Djeno, ik hoop dat je aan de andere kant niet zo'n grote hoeft te zijn.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
ik zou willen dat alle asielen zo open waren over het inslaapbeleid en dat ze zich niet hoeven te verdedigen waarom ze een hond laten in slapen. het gebeurt vaker dan wij denken dat een asiel een hond in laat slapen, maar als mensen dit horen is het asiel de kwaaie pier. maar in velen gevallen heeft het asiel gelijk.
ellen
ellen
-
- Zeer actief
moeilijk maar dapper besluit.
- mosquito1980
- Zeer actief
Eigenlijk niet helemaal eerlijk voor de hond. De baas die de hond had toen hij een kind beet, had hem niet naar het asiel moeten brengen maar zelf moeten laten inslapen...... hoe hard dat dan ook is.
Ik heb zelf ervaring, 3,5 jarige hond die de buur DH verscheurde.
Ik heb ook nog even gedacht om het beter was hem naar het asiel te doen, met m'n trainer erover gesproken, zij zei: en dan? Hij zit er misschien een tijdje, wordt misschien weer ergens naar toe geadopteerd, komt of verkeert terecht (voor vechten bv) of weer terug naar het asiel om dan toch ingeslapen te worden. Nu heeft hij een goeie 3,5 jaar gehad bij iemand die alles voor hem deed en zielsveel van hem hield, sommige honden kun je gewoon niet beter maken. Dus heb ik hem laten gaan, in mijn armen ingeslapen.
Ik zou als baasje toch even goed nadenken als de hond wat verkeerd doet... wat zijn de opties en wat is het beste voor de hond.
Ik heb zelf ervaring, 3,5 jarige hond die de buur DH verscheurde.
Ik heb ook nog even gedacht om het beter was hem naar het asiel te doen, met m'n trainer erover gesproken, zij zei: en dan? Hij zit er misschien een tijdje, wordt misschien weer ergens naar toe geadopteerd, komt of verkeert terecht (voor vechten bv) of weer terug naar het asiel om dan toch ingeslapen te worden. Nu heeft hij een goeie 3,5 jaar gehad bij iemand die alles voor hem deed en zielsveel van hem hield, sommige honden kun je gewoon niet beter maken. Dus heb ik hem laten gaan, in mijn armen ingeslapen.
Ik zou als baasje toch even goed nadenken als de hond wat verkeerd doet... wat zijn de opties en wat is het beste voor de hond.
- Valerie
- Zeer actief
Dat een hond een kat doodbijt zegt mij weinig. Dat zullen veel honden doen. Je laat ook geen kat inslapen omdat die een hamster doodbijt.
Hij is eerder geplaatst geweest bij iemand waarbij het gewoon goed ging met kinderen. Zij had alleen geen ervaring met honden dus hij was teveel voor haar. Verder ook niet gek dat het dan niet lukt met een Akita met rugzak. Het zijn gewoon geen makkelijke honden. Er zijn wel bijtincidenten geweest maar de ex-adoptant zegt dat dit niet met een kind was.
Om hem nou een zwaar geval te noemen? Ik vind dat wel meevallen. Stichting dier en project wilt hem ook opvangen.
Aan de telefoon zegt het asiel dat het niet waar is en dat iemand met een lastercampagne bezig is. Maar dan wel dit bericht op facebook zetten?
Al maanden zijn er mensen bezig geweest met hem te adopteren maar daar wordt geen response op gegeven (volgens diverse mensen dus).
Ik vind het een vaag verhaal.
Hij is eerder geplaatst geweest bij iemand waarbij het gewoon goed ging met kinderen. Zij had alleen geen ervaring met honden dus hij was teveel voor haar. Verder ook niet gek dat het dan niet lukt met een Akita met rugzak. Het zijn gewoon geen makkelijke honden. Er zijn wel bijtincidenten geweest maar de ex-adoptant zegt dat dit niet met een kind was.
Om hem nou een zwaar geval te noemen? Ik vind dat wel meevallen. Stichting dier en project wilt hem ook opvangen.
Aan de telefoon zegt het asiel dat het niet waar is en dat iemand met een lastercampagne bezig is. Maar dan wel dit bericht op facebook zetten?
Al maanden zijn er mensen bezig geweest met hem te adopteren maar daar wordt geen response op gegeven (volgens diverse mensen dus).
Ik vind het een vaag verhaal.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar ze zeggen ook dat zijn gedrag veel erger is geworden. Hij was redelijk dus plaatse ze de hond. Na wederom terugkomen wordt de hond erger en erger. En wat ik al vaker heb gehoord is dat akita's niet tegen herplaatsen kunnen omdat ze die echte binding geen tweede keer aangaan. Dat verklaard dan meteen waarom het op de eerste plaats het beste ging en daarna bergafwaarts.
In de VS worden akita's in veel staten hoe dan ook al niet herplaatst. Teveel incidenten na de plaatsingen en dus durven asielen het daar gewoon niet meer aan.
En waarom zou een asiel een hond inslapen die ze ook kunnen plaatsen? Ik zie daar geen logica in.
Wel staat er dat deze hond een kind en meerdere volwassenen heeft gebeten. En er is nu geen baas en geen mens die er voor hem is. Dus feit is, hond die mensen bijt en geen mens dat voor die hond wilde zorgen de afgelopen 3 jaar. Mij lijkt dat wel een hele duidelijke zaak. Hond kan beter ingeslapen worden. Want stel dat mijn buren die hond nemen. Lekker verhaal. Straks hangt hij bij mij in mijn been omdat ik tussen hem en Bas ga staan. Of ik ga wat ophalen via MP en iemand heeft hem in de woonkamer liggen. Doet niks hoor...
Dank je wel, hoeft van mij niet.
Ik heb zelf een bijtende hond gehad en ik wist 1 ding wel, die zouden wij nooit herplaatst hebben. Als ze weg had gemoeten dan had ze een spuitje gekregen. Wij deden alles voor haar en om het haar naar de zin te maken en je weet dan dat geen ander dat gaat overnemen. De zorg, de inzet en alles wat je doet voor de hond waar je dol op bent.
Ik snap dat veel mensen dan denken, tja, maar misschien gaat het bij een ander wel prima. Nee, honden die echt snel mensen bijten hebben dat ook in zich. Dat gaat dan nooit meer helemaal weg. Je loopt altijd het risico dat iemand iets verkeerd doet bij zo'n hond. En dan heb ik het niet over angstbijters die wat leiding nodig hebben maar gewoon over honden die snel hun tanden in een mens zetten. Om wat dan ook.
En dit is nogal een hond. Maar wat ik eerder zei vind ik het meest opvallend. Deze hond stelt alle regels zelf. En zolang dat zo is kan niemand er wat mee. Want hij vecht voor zijn status met de baas. Dus hoe gaat iemand deze hond op een humane wijze regels leren? En gaat de hond die ooit accepteren? Ik schat zomaar in dat dat allemaal een drama gaat worden. Dat de ene na de andere trainer met een grote waffel en ervaring met akita's de hond met muilkorf gaat afrossen. Arme hond, liever dood.
In de VS worden akita's in veel staten hoe dan ook al niet herplaatst. Teveel incidenten na de plaatsingen en dus durven asielen het daar gewoon niet meer aan.
En waarom zou een asiel een hond inslapen die ze ook kunnen plaatsen? Ik zie daar geen logica in.
Wel staat er dat deze hond een kind en meerdere volwassenen heeft gebeten. En er is nu geen baas en geen mens die er voor hem is. Dus feit is, hond die mensen bijt en geen mens dat voor die hond wilde zorgen de afgelopen 3 jaar. Mij lijkt dat wel een hele duidelijke zaak. Hond kan beter ingeslapen worden. Want stel dat mijn buren die hond nemen. Lekker verhaal. Straks hangt hij bij mij in mijn been omdat ik tussen hem en Bas ga staan. Of ik ga wat ophalen via MP en iemand heeft hem in de woonkamer liggen. Doet niks hoor...

Dank je wel, hoeft van mij niet.

Ik heb zelf een bijtende hond gehad en ik wist 1 ding wel, die zouden wij nooit herplaatst hebben. Als ze weg had gemoeten dan had ze een spuitje gekregen. Wij deden alles voor haar en om het haar naar de zin te maken en je weet dan dat geen ander dat gaat overnemen. De zorg, de inzet en alles wat je doet voor de hond waar je dol op bent.
Ik snap dat veel mensen dan denken, tja, maar misschien gaat het bij een ander wel prima. Nee, honden die echt snel mensen bijten hebben dat ook in zich. Dat gaat dan nooit meer helemaal weg. Je loopt altijd het risico dat iemand iets verkeerd doet bij zo'n hond. En dan heb ik het niet over angstbijters die wat leiding nodig hebben maar gewoon over honden die snel hun tanden in een mens zetten. Om wat dan ook.
En dit is nogal een hond. Maar wat ik eerder zei vind ik het meest opvallend. Deze hond stelt alle regels zelf. En zolang dat zo is kan niemand er wat mee. Want hij vecht voor zijn status met de baas. Dus hoe gaat iemand deze hond op een humane wijze regels leren? En gaat de hond die ooit accepteren? Ik schat zomaar in dat dat allemaal een drama gaat worden. Dat de ene na de andere trainer met een grote waffel en ervaring met akita's de hond met muilkorf gaat afrossen. Arme hond, liever dood.
Dat mogen ze kennelijk niet.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Maar en dan? Stel dat die stichting de hond wel toegezegd krijgt. Dan zit hij dus weer in een kennel, dus hetzelfde als nu in het asiel. Daarnaast, ik heb die stichting even gegoogled, werken zij volledig met vrijwilligers. Krijgt deze hond dan op maandag begeleiding van henk, dinsdag van piet en woensdag van Wilma? Want ook dat, lijkt mij voor deze hond geen fijne manier.
Maar goed, stel nou dat het toch met veel hulp en juiste begeleiding gaat lukken. De hond wordt stabieler in zijn gedrag. En dan? Dan plaatsen bij iemand die ervaren is, geen andere honden heeft en tijd heeft. Dan is die beste persoon een week ziek, erge griep.. Is even niet zo strikt als anders. En dan?
Ik weet het niet. Ik gun de hond écht een mooi leven zoals elke hond. Serieus waar. Maar, ik hoop dat als hij een huis krijgt dat het niet bij mij in de straat zal zijn. Hypocriet. Ik weet het.
Er zijn zoveel honden, met een veel kleiner rugzakjes die al jaren wachten op een goed huis en aandacht. Hier in Den Haag al 3 staffords die als enige rugzak hebben dat zij niet met honden kunnen. Verder niks. En die wachten al 2 of 3 jaar.. Maar omdat hier geroepen wordt dat hij wordt ingeslapen, komt de hulp ineens wel voor een hond met een grotere rugzak..
Daarnaast dat het asiel door het slijk wordt gehaald vind ik ook jammer. Niemand weet het volledige verhaal. Er worden totaal verschillende dingen geroepen over deze hond en niemand van ons was bij de incidenten aanwezig. Dus de waarheid zal ergens in het midden liggen. Maar ik gok wel, dat als een asielhond 3 jaar in dat asiel heeft geleefd.. Dat zij heus geen slingers ophangen als zij deze hond laten inslapen en dat het hun heus wel aan het hart zal gaan.
Maar goed, stel nou dat het toch met veel hulp en juiste begeleiding gaat lukken. De hond wordt stabieler in zijn gedrag. En dan? Dan plaatsen bij iemand die ervaren is, geen andere honden heeft en tijd heeft. Dan is die beste persoon een week ziek, erge griep.. Is even niet zo strikt als anders. En dan?
Ik weet het niet. Ik gun de hond écht een mooi leven zoals elke hond. Serieus waar. Maar, ik hoop dat als hij een huis krijgt dat het niet bij mij in de straat zal zijn. Hypocriet. Ik weet het.
Er zijn zoveel honden, met een veel kleiner rugzakjes die al jaren wachten op een goed huis en aandacht. Hier in Den Haag al 3 staffords die als enige rugzak hebben dat zij niet met honden kunnen. Verder niks. En die wachten al 2 of 3 jaar.. Maar omdat hier geroepen wordt dat hij wordt ingeslapen, komt de hulp ineens wel voor een hond met een grotere rugzak..
Daarnaast dat het asiel door het slijk wordt gehaald vind ik ook jammer. Niemand weet het volledige verhaal. Er worden totaal verschillende dingen geroepen over deze hond en niemand van ons was bij de incidenten aanwezig. Dus de waarheid zal ergens in het midden liggen. Maar ik gok wel, dat als een asielhond 3 jaar in dat asiel heeft geleefd.. Dat zij heus geen slingers ophangen als zij deze hond laten inslapen en dat het hun heus wel aan het hart zal gaan.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heb het even niet over deze hond want daar ken ik verder geen achtergrond van maar ik ben het niet helemaal eens met je uitspraak. Biko is wat gematigder als Eva was, is erg gevoelig en heeft achteraf gezien veel moeite gehad met de herplaatsing. Maar toch is het gelukt zijn scherpe kant (en hele lage bijtdrempel) met inderdaad veel moeite en inzet beheersbaar te maken.laeken schreef: Ik heb zelf een bijtende hond gehad en ik wist 1 ding wel, die zouden wij nooit herplaatst hebben. Als ze weg had gemoeten dan had ze een spuitje gekregen. Wij deden alles voor haar en om het haar naar de zin te maken en je weet dan dat geen ander dat gaat overnemen. De zorg, de inzet en alles wat je doet voor de hond waar je dol op bent.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Deze hond zit al 3 jaar in het asiel, er is geen serieuze interesse in hem geweest nu alleen weer vanuit stichtingen dat er geleurd zal gaan worden, ik denk dat de spuit voor deze hond een redding is.