Moderator: moderatorteam
Lijkt wel op een Herder maar zeker weten doe ik dat niet.wolvster schreef:Jezusmina... Dat is wel heel erg. Is het een Witte Herder?
Heb je meer info over waar en hoe?
Wel wanneer je huidproblemen wilt behandelen denk ik.. Eerst hadden ze die poot en heup geschoren en die wonden blootgelegd, ik zou dan ook zoeken naar meer.Lemuria schreef:Wie heeft 'm kaal geschoren eigenlijk? Op de derde foto is hij veel hariger dan op de eerste 2. Wat is het verhaal verder? Lijkt me niet dat je een magere hond kaal gaat scheren, dan moet z'n lichaam ook nog energie (die hij zo te zien niet kan missen) gaan steken in het op peilen houden van de lichaamswarmte.
Hilde schreef:Waarschijnlijk geschoren omdat de vacht zo slecht was, dan is het soms beter om te scheren. En naar buiten moet toch om een plas te doen, dus waarschijnlijk is de hond geen úren buiten. Dingen als lekker snuffelen werken voor veel honden ook stressverlagend en ik kan me zo maar voorstellen dat deze hond dat wel kan gebruiken. Paar maal daags even scharrelen in de tuin, snuffelen, frisse lucht... Wie weet hoe lang hij dat al niet gedaan en gehad heeftDan kun je zeggen, jas aan, maar ik denk dat dat gedoe aan zo'n lijfje ook onprettig is. Gewoon lekker doen wat de hond prettig vindt en ze houden vast in de gaten of hij geen kou vat
Dit denk ik ook, maar ook dat de vacht onder de uitwerpselen zat en wassen misschien meer energie kost dan scheren.Lemuria schreef:Dan hoort-ie bij deze temperaturen niet buiten te staan (ook niet voor even!), maar lekker binnen met een dekentje en een kachelIk denk dat ik de logica gewoon even niet begrijp.
Je zou denken dat die hond met zo'n conditie allang dood had moeten zijn.
Ik denk dat hij/zij ? een enorme vacht had en dan zie je dit niet zo snelLuna87 schreef:Zo, je ziet ze toch maar zelden zo mager, dat hij nog kan staan johArme hond, hopelijk komt hij er bovenop.
Doe 'm dan in ieder geval een dekje om tegen de kou.Hilde schreef:Waarschijnlijk geschoren omdat de vacht zo slecht was, dan is het soms beter om te scheren. En naar buiten moet toch om een plas te doen, dus waarschijnlijk is de hond geen úren buiten. Dingen als lekker snuffelen werken voor veel honden ook stressverlagend en ik kan me zo maar voorstellen dat deze hond dat wel kan gebruiken. Paar maal daags even scharrelen in de tuin, snuffelen, frisse lucht... Wie weet hoe lang hij dat al niet gedaan en gehad heeftDan kun je zeggen, jas aan, maar ik denk dat dat gedoe aan zo'n lijfje ook onprettig is. Gewoon lekker doen wat de hond prettig vindt en ze houden vast in de gaten of hij geen kou vat