Dat asiel is gewoon raar bezig.
Ik ken overigens genoeg mensen met herplaatsakita's waarbij dat meer dan prima gaat. Het zijn net honden eigenlijk, die Akita's.
Moderator: moderatorteam
hmm dat vind ik dus wel erg raar. Dat er mensen waren met ervaring en interesse en dat dat is afgeslagen.. Het is maar een vreemd verhaal, van dit asiel. Ik las net wel op de fb van het asiel, dat zij alle mensen met interesse serieus nemen en hem daarom vandaag niet laten inslapen.Valerie schreef:Er is wél serieuze interesse in hem geweest. Meerdere mensen met ervaring met Akita's hebben hem op willen halen in de loop der jaren en dat mocht en kon allemaal niet. Toen ineens werd hij wel geplaatst bij mensen zonder ervaring![]()
![]()
Dat asiel is gewoon raar bezig.
Ik ken overigens genoeg mensen met herplaatsakita's waarbij dat meer dan prima gaat. Het zijn net honden eigenlijk, die Akita's.
Ah, ik vond het al zo raar.Valerie schreef:Die papieren zijn van 2012 dat staat er ook in. Ze zijn later nog een keer geprint toen hij geplaatst werd.
Kijk maar bij punt 12Feather__ schreef:Ah, ik vond het al zo raar.Valerie schreef:Die papieren zijn van 2012 dat staat er ook in. Ze zijn later nog een keer geprint toen hij geplaatst werd.
Staat dan in de laatste brief zeker? Die is hier nogal wazig.
Er is voor nu in ieder geval een oplossing dus.
Je hebt misschien wel gelijk hoor. Als ik een plek aangeboden kreeg met ervaren mensen die wisten van de issues maar dat erbij namen, prima. Dat had ik best aangedurfd misschien... Ik zat een beetje teveel met deze hond, het asiel en de vage plaatsingen in mijn hoofd. Dat had ik dan nl niet gedaan. Ik had haar dus in laten slapen ipv naar een asiel gedaan. Dat was eigenlijk wat ik wilde zeggen.alm@ schreef:Ik heb het even niet over deze hond want daar ken ik verder geen achtergrond van maar ik ben het niet helemaal eens met je uitspraak. Biko is wat gematigder als Eva was, is erg gevoelig en heeft achteraf gezien veel moeite gehad met de herplaatsing. Maar toch is het gelukt zijn scherpe kant (en hele lage bijtdrempel) met inderdaad veel moeite en inzet beheersbaar te maken.laeken schreef: Ik heb zelf een bijtende hond gehad en ik wist 1 ding wel, die zouden wij nooit herplaatst hebben. Als ze weg had gemoeten dan had ze een spuitje gekregen. Wij deden alles voor haar en om het haar naar de zin te maken en je weet dan dat geen ander dat gaat overnemen. De zorg, de inzet en alles wat je doet voor de hond waar je dol op bent.
Ik snap dat veel mensen dan denken, tja, maar misschien gaat het bij een ander wel prima. Nee, honden die echt snel mensen bijten hebben dat ook in zich. Dat gaat dan nooit meer helemaal weg. Je loopt altijd het risico dat iemand iets verkeerd doet bij zo'n hond. En dan heb ik het niet over angstbijters die wat leiding nodig hebben maar gewoon over honden die snel hun tanden in een mens zetten. Om wat dan ook.
Trainen doe ik dan niet met hem maar ik lees veel overeenkomsten. Voorspelbaar onvoorspelbaarlaeken schreef:Je hebt misschien wel gelijk hoor. Als ik een plek aangeboden kreeg met ervaren mensen die wisten van de issues maar dat erbij namen, prima. Dat had ik best aangedurfd misschien... Ik zat een beetje teveel met deze hond, het asiel en de vage plaatsingen in mijn hoofd. Dat had ik dan nl niet gedaan. Ik had haar dus in laten slapen ipv naar een asiel gedaan. Dat was eigenlijk wat ik wilde zeggen.alm@ schreef:Ik heb het even niet over deze hond want daar ken ik verder geen achtergrond van maar ik ben het niet helemaal eens met je uitspraak. Biko is wat gematigder als Eva was, is erg gevoelig en heeft achteraf gezien veel moeite gehad met de herplaatsing. Maar toch is het gelukt zijn scherpe kant (en hele lage bijtdrempel) met inderdaad veel moeite en inzet beheersbaar te maken.laeken schreef: Ik heb zelf een bijtende hond gehad en ik wist 1 ding wel, die zouden wij nooit herplaatst hebben. Als ze weg had gemoeten dan had ze een spuitje gekregen. Wij deden alles voor haar en om het haar naar de zin te maken en je weet dan dat geen ander dat gaat overnemen. De zorg, de inzet en alles wat je doet voor de hond waar je dol op bent.
Ik snap dat veel mensen dan denken, tja, maar misschien gaat het bij een ander wel prima. Nee, honden die echt snel mensen bijten hebben dat ook in zich. Dat gaat dan nooit meer helemaal weg. Je loopt altijd het risico dat iemand iets verkeerd doet bij zo'n hond. En dan heb ik het niet over angstbijters die wat leiding nodig hebben maar gewoon over honden die snel hun tanden in een mens zetten. Om wat dan ook.
![]()
En helemaal zeker ben ik nog steeds niet. Want Eva was zo ontzettend lief, trouw, makkelijk en luisterde zo goed, maar toch was ze ergens ook heel link. Ze waarschuwde te subtiel en was zo snel als water. En haar grenzen waren heel erg vaag voor vreemde mensen. En hondentrainers van bv IPO of reddingshondenwerk, en ook van behendigheid werden stuk voor stuk gebeten. En allemaal hadden ze zelf mechelaars en wilden ze niet gebeten worden. Dat zegt denk ik wel wat. En daarom twijfel ik. Geen van die mensen was een match geweest terwijl je dat wel zou mogen verwachten. Hun honden op hoog niveau in de sport, zelfde rastype gewend en ook hun honden waren geen kattenpis of sullige diertjes. Maar bij elk van hen ging het finaal mis. Ondanks alle waarschuwingen. Ik dacht, als jij echt denkt dat je dit kan, prima, dan laat ik haar wel los. Maar dan ging het op termijn toch mis. HAP!
Bij ons was ze super safe maar wij wisten precies hoe ze in elkaar zat omdat we haar als pup kregen. Wij kenden haar door en door en dus kwam het nooit tot incidenten op dus die trainers na die wilden werken met haar. Want ze was een super hond om mee te werken op haar onhebbelijke gedrag na. Want zinde het haar niet en kreeg ze het gevoel dat iets of iemand verkeerde bedoelingen had dan schoot ze direct naar voren. En ze onthield dat als een olifant. Een trainer die geschreeuwd had tegen haar en die ze weken daarna 100 meter verderop zag lopen was de sigaar bij een rondje behendigheid. Dan zag ze haar kans schoon om weg te schieten en er alsnog de tanden in te zetten. Daarbij rende ze dan zo 25 mensen voor bij want ze moest die trainer nog een punt maken.![]()
Je kan alles zeggen maar die hond was super slim en niet voor een gat te vangen![]()
Dit soort zaken is de mag test toch ook voor bedoeld? Om te kijken of hij hanteerbaar is in de maatschappij.shinju schreef:het asiel heeft nog een laatste poging ondernomen om het inslapen door te drukken.
Djeno moet een MAG test doorstaan.
Twee dagen geleden ging Djeno nog met vrijwilligers wandelen.
Nu zou niemand meer in zijn ren durven binnengaan door zijn gedrag.
Dan weet je gewoon hoe doorgestoken deze kaarten zijn....
Heeft het asiel toch hun zin gekregen door te dreigen om hem in te laten slapen.Lemuria schreef:Waarom wou dat lid van de Dierenpolitie hem nu ineens wel hebben dan? Want ik neem aan dat zo iemand toch wel weet welke honden er in een plaatselijk asiel zitten, zeker de langzitters.
Nou ja, we gaan het zien. Of niet
Lemuria schreef:Even hoor. Stel dat Djeno over een maand of 2 weer een bijt-incident zou krijgen. Staan dezelfde partijen dan ook weer voorop om de verantwoordelijkheid op zich te eisen?
Ik geloof niet dat ik ooit deze exacte tekst zou (durven) gebruiken, maar ik ben het hier hartgrondig mee eens.laeken schreef:Het is gewoon niet te geloven dat een hond van dit kaliber zo heen en weer wordt geschoven en zo veel tijd krijgt om iemand toe te takelen. De hond is een mismatch geweest met zijn eerste baas. Die trekt de handen eraf. Daarna is hij vaker gaan bijten bij mensen die het weer wilden proberen met hem. Daarna is het gewoon klaar. Simpel. De hond is niet geschikt om te herplaatsen met goed fatsoen.
Precies wat Dagmar zegt, die hond hangt zometeen bij een van de redders in de smoel. Ik geef je dat op een briefje. En dan nog blijven er mensen roepen, kan die hond niks aan doen, de baas deed wat verkeerd. Dat zal allemaal wel maar de hond zelf krijgt het tot nu toe nergens klaar zich te gedragen. Niemand heeft in die jaren deze hond goed gekregen en dat gaat waarschijnlijk ook niet meer lukken.
Wat is er mis met je verlies nemen en vooral je verantwoordelijkheid. Ik vind dit hysterische gedoe echt om te kotsen aangezien die schreeuwers zelf alle langzitters die niet bijten maar een stomme kop hebben of oud zijn gewoon in een asiel laten wegkwijnen vele jaren. Dit is dan een mooie akita en dan ineens moet daar zo hard voor gelopen worden terwijl de hond ongeschikt is voor herplaatsing. Walgelijk vind ik dat. Haal met je grote waffel dan die oude mechelaar uit zijn hok of de Jack Russel met 1 oog die kromme poten heeft en 14 jaar is. Daar is nog heel veel eer aan te behalen en aan deze akita is niks anders te behalen dan een afgerukte lip of 3 weken je poten in een verband en een tetanusspuit in je bil. Wie denkt deze hond te kunnen mannen is gek. Dat is tot nu toe niemand gelukt en aan zijn verhaal te lezen doet hij er alles aan om niemand dat te laten lukken. Dus je wordt flink gebeten als je het probeert. Succes!
Ik had het ook niet beter kunnen verwoordenlaeken schreef:(...)