Mijn hond krijgt renske vlees en sperziebonen van bonduelle, omdat ie beetje af moet vallen

Ik geef een blikje van 110 gram uitgelekt product erbij, want hij vind t heerlijk, maar is dat nou veel zout???

Moderator: moderatorteam
Oh dat is een goeie.Lizzie. schreef:Diepvries boontjes zijn zonder zout, afspoelen heeft geen nut omdat het zout al in de boontjes zit
Dan zou ik ze echt heel veel liever vers kopen (of inderdaad diepvries).tibetaantje schreef:ik geef inderdaad de sperziebonen omdat tibo minder eten krijgt, zodat ie evengoed geen honger heeft.
Toen Max gecastreerd was kreeg ik het advies meteen minder normaal voer te geven en als opvulling zuurkool.gonnie schreef:Onze dierenarts adviseert om komkommer te geven als honden af moeten vallen.
Naast minder van het gewone voer.
Ik weet het van dat zout, want anders wordt kool geen zuurkool. Ik heb het niet lang gegeven en ook afgewisseld met vanalles. Het ging mij erom dat hij aan minder voer wende. Maar hij bewoog ook heel veel dus gewichtstoename is beperkt gebleven. Een bijzettafel is hij nooit geworden.Kruimel53 schreef:Daar zit aardig wat zout in trouwens.marian* schreef:Toen Max gecastreerd was kreeg ik het advies meteen minder normaal voer te geven en als opvulling zuurkool.gonnie schreef:Onze dierenarts adviseert om komkommer te geven als honden af moeten vallen.
Naast minder van het gewone voer.
Het idee is gewoon dat je je hond ter compensatie van het voer dat hij minder krijg, iets aan vulling geeft met weinig calorieën. Ik heb ooit een da gevraagd waarom toch die sperziebonen uit blik/pot, en die zei dat de meeste honden dat tenminste eten, itt allerlei andere groentes. Ook een argument.
Als je hond er geen moeite mee heeft om minder eten te krijgen kun je dat hele gedoe gerust achterwege laten. Hij gaat echt niet sneller afvallen als hij inene groente gaat eten.
Wat heel goed kan helpen is de brokken (als je die voert) niet in z'n bak te kiepen waar hij ze in een nanoseconde uit zuigt, maar bv door je hele tuin te strooien en je hond te laten zoeken, of in een voerbal of een andere contraptie zodat hij er een tijd mee bezig is. Simpelweg voer in een kartonnen doos met proppen krant werkt geweldig; van die uitsteekvormpjes op een dienblad en daar de brokken in strooien ook. Veel leuker voor je hond ook.