Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Apport loslaten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Apport loslaten

Ongelezen bericht door wolvster »

Murdock apporteert leuk, hij heeft er ook echt plezier in. Hij komt netjes met de bal of dummy naar me toe.
Maar dan komt het; loslaten. Hij wil het apport niet loslaten (niet in mijn hand en niet op de grond) en ik moet het dan echt uit zijn bek wrikken. Terwijl hij het commando 'los' wel kent, want dingen die op straat of in huis worden vastgepakt laat hij netjes los op commando.
Ruilen tegen iets lekkers doet hij ook niet. Het ding is te belangrijk voor hem.
Gek genoeg heeft hij ook wel eens dat hij wil spelen binnen en dan legt hij de bal gewoon op je schoot.

Hoe zorg ik dat hij tijdens het spel ook netjes loslaat?

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Apport loslaten

Ongelezen bericht door DeDiana »

Amy had er ook een handje van. Ik heb het geclickerd door niet meer naar haar of het speeltje om te kijken en te wachten op het moment dat ze uit zichzelf losliet met een heel lekkere beloning en het commando 'los'. En daarna meteen verder spelen (dus niet lossen is ook: niet verder spelen). Letterlijk binnen drie keer snapte ze het.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Probeer eens met twee ballen (of speeltjes) te werken. Als hij met de eerste terug komt laat je de tweede zien, die gooi je pas op het moment dat hij de eerste heeft losgelaten. En dat een aantal keer herhalen, het spel gaat dus alleen door als hij los laat :wink:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Waarmee apporteer je? Kun je er niet twee van gebruiken, waarna je 1 wegslingert op het moment dat hij lost?

Ik ben nu met frisbeeën bezig. Die houdt ze ook liever even voor zichzelf, maar als ik met mijn tweede frisbee sta te wapperen, spuugt ze t uit alsof t vergif is :engel:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Maeve schreef:Probeer eens met twee ballen (of speeltjes) te werken. Als hij met de eerste terug komt laat je de tweede zien, die gooi je pas op het moment dat hij de eerste heeft losgelaten. En dat een aantal keer herhalen, het spel gaat dus alleen door als hij los laat :wink:
Dit. Maar zorg wel dat je twee gelijke speeltjes hebt. Niet een dummy en een bal als hij de bal veel leuker vindt. En ja, het maakt ook verschil of hij de bal al vaker heeft gebruikt. Dus eigenlijk twee dezelfde speeltjes kopen en die altijd tegelijk gebruiken.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Bedankt voor de tips allemaal. Ik ga eens twee identieke ballen halen. En de clicker gebruiken is ook wel een idee ja :)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hilde schreef:
Maeve schreef:Probeer eens met twee ballen (of speeltjes) te werken. Als hij met de eerste terug komt laat je de tweede zien, die gooi je pas op het moment dat hij de eerste heeft losgelaten. En dat een aantal keer herhalen, het spel gaat dus alleen door als hij los laat :wink:
Dit. Maar zorg wel dat je twee gelijke speeltjes hebt. Niet een dummy en een bal als hij de bal veel leuker vindt. En ja, het maakt ook verschil of hij de bal al vaker heeft gebruikt. Dus eigenlijk twee dezelfde speeltjes kopen en die altijd tegelijk gebruiken.
In de aanleerfase gebruik ik twee tennisballen, dat is echt dé jackpot volgens mijn honden. Kan niets tegenop :mrgreen: Als ze betrouwbaar afgeven gebruik ik wel eens een dummybal als beloning na het apporteren van een dummy:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”