Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezocht: fijne heupgordel

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Gezocht: fijne heupgordel

Ongelezen bericht door Judith »

Ik heb snel koude handen en ik merk dat ik het erg prettig vind om met een heupgordel te lopen. Ik heb 2 jaar geleden een heupgordel aangeschaft voor Oostenrijk, maar het is de goedkoopste van Trixie, zo'n elastieke heupgordel. Deze vind ik eigenlijk niet zo prettig.

Ik ben op zoek naar een heupgordel die lekker blijft zitten maar niet mega breed is in de rug dat je vreselijk gaat zweten (wel iets breder dan de Trixie). HIj moet een klap kunnen opvangen (Dux is best sterk :engel: ) En ik wil er de flex op een of andere manier aanhangen. Vandaag had ik de flex bij die Trixie gewoon door het handvat gedaan.
Ik wil er verder geen poespas aan (dus tasjes oid) want we hebben al een heuptas voor Dux zijn worstjes.

Adviezen, tips, ik wil niet gelijk de hoofdprijs betalen. Of als iemand er nog ergens een op zolder heeft liggen :engel:
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Re: Gezocht: fijne heupgordel

Ongelezen bericht door nomo »

Geen tips, maar ik volg wel even. Wil er ook een! Heb nu ook een simpele véél te elastieken, als Morris aan de lijn trekt dan rekt de heupgordel belachelijk veel uit. Dat loopt niet fijn.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Deze?
http://www.mushingsupplies.eu/Kiwaq-Heu ... tra-light-

Ik heb de brede variant, maar deze smallere heb ik ook goede verhalen over gehoord :)
Judith
Zeer actief

Machie schreef:Deze?
http://www.mushingsupplies.eu/Kiwaq-Heu ... tra-light-

Ik heb de brede variant, maar deze smallere heb ik ook goede verhalen over gehoord :)
Welke heb jij?
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Judith
Zeer actief

En bevalt hij goed? Loop je dan met 1,2 of 3 honden eraan? En heb je dan een gewone lijn eraan of een elastische?
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Judith schreef:
En bevalt hij goed? Loop je dan met 1,2 of 3 honden eraan? En heb je dan een gewone lijn eraan of een elastische?
Ja, bevalt heel goed. Het is in de zomer wel warm hoor, zo'n brede, maar met mijn rugproblemen wel beter. Ik loop er met 1, 2 of 3 honden aan. Zowel aan elastische lijnen als met gewone lijnen. Net wat ik uit de la getrokken heb ;)
3 lijnen is niet heel ideaal omdat Luca liever achter me loopt en Dumas en Csiva graag 100x van kant wisselen. Maar dat is opvoeding waar ik te weinig zin heb om tijd aan te besteden :F:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik heb de mijne laten maken bij http://www.floys.nl Zit goed en sterk genoeg voor mijn drie honden. Die zitten met een karabiner dan vast aan een ring.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Machie
Zeer actief

Sita schreef:Ik heb de mijne laten maken bij http://www.floys.nl Zit goed en sterk genoeg voor mijn drie honden. Die zitten met een karabiner dan vast aan een ring.
Die zien er ook meer dan prima aan!
Ga ik eens naar kijken voor mijn vriend, die heeft nu ook zo'n uitrekding ;)
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik heb ook een Floys, nog altijd heel erg blij mee!!
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb zo'n brede gehad uit de link van Machie, maar zelf vind ik die echt te breed. Hij kroop bij mij op en ik kreeg er flinke zweetplekken onder, en niet alleen als het erg warm was.
Ik heb een soortgelijke als Yvette, alleen bij iemand anders laten maken, en die bevalt mij prima. Op de sluiting zit een lockfunctie, zodat de gesp niet los kan schieten. Ik heb er ook met 3 honden aan gelopen toen ik er nog 3 had, en loop er vooral mee met elastische (rok strap) lijnen. Maar heb ook wel eens mijn flexen eraan gehad.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Afbeelding

Hier hangen alle 3 de flexen aan mijn heupgordel, wel zonder honden eraan want met 3 honden ieder aan een flex aan mijn heupgordel lopen lijkt me niet erg veilig. Maar met 1 eraan zou moeten kunnen.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik heb ook die van Floys! Ik loop alleen met Beau er aan en die trekt niet echt. Als ik hem vraag te trekken kan die heupgordel dat prima aan, maar ik gok dat Dux sterker is dan Beau. Al zie ik 'm vaker met zwaardere honden eraan inderdaad :) Echt een ideale gordel en ook nog in leuke kleurtjes :D
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb die van Machie's link. Ik gebruik hem veel, zelfs met 5 trekkende honden eraan. Hij is dus wel stevig. Hij kruipt wel omhoog maar mss komt dat ook omdat ik hem liever heel laag heb zitten ? Echt om je heupen vind ik het lekkerst zitten maar vaak kruip hij omhoog naar mijn taille.
Kruipt die Floys niet omhoog dan dames ? En hoe kan dat dan ?
IK zat er zelf aan te denken om zo'n gordel met straps of een broekje eraan te kopen maar ik twijfel of dat dan lekker zit.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ja, hij kruipt wel iets omhoog maar niet enorm. Ik gebruik 'm altijd icm heuptasje en vaak icm rugzak met buikband, dus dat houdt elkaar ook een beetje tegen.
Afbeelding
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Ik heb ook die van Machie's link en heb er dan twee middelgrote honden aan die hard kunnen trekken als het moet. Ik vind het een fijn ding. Hij kruipt wel wat omhoog maar voor mij niet hinderlijk. Zomers is hij wel wat warm, maar s winters heb ik er geen problemen mee.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik heb ook die van Floys. Alleen Xavi wil nog wel eens flink trekken en dan blijft de band niet op dezelfde maat zitten zeg maar, die glijdt langzaam naar een grotere stand en dat is wel vervelend.
Afbeelding
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

sirene schreef:Ik heb die van Machie's link. Ik gebruik hem veel, zelfs met 5 trekkende honden eraan. Hij is dus wel stevig. Hij kruipt wel omhoog maar mss komt dat ook omdat ik hem liever heel laag heb zitten ? Echt om je heupen vind ik het lekkerst zitten maar vaak kruip hij omhoog naar mijn taille.
IK zat er zelf aan te denken om zo'n gordel met straps of een broekje eraan te kopen maar ik twijfel of dat dan lekker zit.
Voor het wandelen vind ik dat niet zo'n probleem. Dan heb ik hem vaak in combinatie met een rugzak en dan blijft hij prima zitten. Voor het hardlopen heb ik zo'n gordel met broekje, ziet er niet uit, maar zit dan wel het prettigst. Ik heb er eentje van ZeroDC http://rundog.nl/home/44-zero-dc-runner-pants.html
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Judith
Zeer actief

Hylos schreef:Ik heb ook die van Floys. Alleen Xavi wil nog wel eens flink trekken en dan blijft de band niet op dezelfde maat zitten zeg maar, die glijdt langzaam naar een grotere stand en dat is wel vervelend.
Je kan hem niet op die plek vast laten naaien door zo'n stomerij/naaiwinkel?
Als hij toch altijd op de zelfde stand moet zitten?
Afbeelding
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik volg ook even dit wil ik ook in de toekomst om te wandelen met mijn honden
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Judith schreef:
Hylos schreef:Ik heb ook die van Floys. Alleen Xavi wil nog wel eens flink trekken en dan blijft de band niet op dezelfde maat zitten zeg maar, die glijdt langzaam naar een grotere stand en dat is wel vervelend.
Je kan hem niet op die plek vast laten naaien door zo'n stomerij/naaiwinkel?
Als hij toch altijd op de zelfde stand moet zitten?
Nou we hadden eigenlijk het doel dat mijn vriend hem ook kan gebruiken, maar dat gebeurt toch niet :mrgreen:.
Dus vast laten zetten zou misschien een idee zijn ja. Ik vind het sowieso wat een toestand om zo'n ding te verstellen tot je de juiste maat heb. Snap daar nooit wat van :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

En die van mushingsupplies. Schuift die ook groter als de hond trekt?
Ik wil ook al een tijdje zo'n heupgordel maar dan moet die niet steeds groter worden :mrgreen:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Feather__ schreef:En die van mushingsupplies. Schuift die ook groter als de hond trekt?
Ik wil ook al een tijdje zo'n heupgordel maar dan moet die niet steeds groter worden :mrgreen:
Nee, die verschuift niet.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

http://www.dierenvilla.nl/d-d-joggingli ... 50-kg.html

Ik heb deze en hij is fijn. Wel breed dus wel wat warm.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

sirene schreef:
Feather__ schreef:En die van mushingsupplies. Schuift die ook groter als de hond trekt?
Nee, die verschuift niet.
:ok:
Dan wordt het die.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb ook die van Kiwaq, maar dan de brede. Op zich een hele fijne band, alleen ik heb heel veel last dat hij omhoog kruipt. Ik heb hem liever wat lager, ivm met rugpijn. Kay trekt inmiddels niet zo hard meer, Santos trekt sowieso niet. Norah trekt wel hard, stootsgewijs en dan is een elastische lijn wel noodzakelijk vind ik. Kay trok continue, dat vind ik niet vervelend. Maar hebben er dus 2 middelgrote honden al trekkende aan gehad. Ook hardlopende. Bij ons is het mechanisme goed en trekt zichzelf dus niet losser.

Nu ik wat aangekomen ben, heb ik meer last dat de heupgordel te hoog ligt, dus wil ik eentje met een broekje, zodat hij op zijn plaats ligt, ben het nu steeds naar beneden aan het trekken en duwen.
Afbeelding
SandraMecx
Actief
Mijn ras(sen): West highland white terrier

Ongelezen bericht door SandraMecx »

Ik heb sinds kort de nieuwe heupgordel van Ruffwear.
Ik heb het heel snel warm dus van die neopreen gordels kreeg ik verschrikkelijke zweetplekken.
Voordeel van de ruffwear is dat hij ademend is.
Heb vrijwel geen last meer van de warmte.

Bijkomend voordeel vind ik de kleine zakjes en de bidon houder, waardoor ik niet altijd verplicht ben om ook nog een rugzak mee te nemen.
Echter kun je de bidonhouder ook goed platdrukken, waardoor deze geen last geeft als je toch een grote rugzak over de gordel wilt dragen.

Ik ben echt super blij met deze aankoop.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Rundog.nl. Daar ga ik mijn volgende bestellen.
Lange afstanden lopen met gordel is erg fijn.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

SandraMecx schreef:Ik heb sinds kort de nieuwe heupgordel van Ruffwear.
Ik heb het heel snel warm dus van die neopreen gordels kreeg ik verschrikkelijke zweetplekken.
Voordeel van de ruffwear is dat hij ademend is.
Heb vrijwel geen last meer van de warmte.

Bijkomend voordeel vind ik de kleine zakjes en de bidon houder, waardoor ik niet altijd verplicht ben om ook nog een rugzak mee te nemen.
Echter kun je de bidonhouder ook goed platdrukken, waardoor deze geen last geeft als je toch een grote rugzak over de gordel wilt dragen.

Ik ben echt super blij met deze aankoop.
Mag ik vragen welke dat is?
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Sita schreef:
sirene schreef:Ik heb die van Machie's link. Ik gebruik hem veel, zelfs met 5 trekkende honden eraan. Hij is dus wel stevig. Hij kruipt wel omhoog maar mss komt dat ook omdat ik hem liever heel laag heb zitten ? Echt om je heupen vind ik het lekkerst zitten maar vaak kruip hij omhoog naar mijn taille.
Voor het wandelen vind ik dat niet zo'n probleem. Dan heb ik hem vaak in combinatie met een rugzak en dan blijft hij prima zitten. Voor het hardlopen heb ik zo'n gordel met broekje, ziet er niet uit, maar zit dan wel het prettigst. Ik heb er eentje van ZeroDC http://rundog.nl/home/44-zero-dc-runner-pants.html
Ik heb ook deze zowel voor hardlopen als wandelen. Hij is wel warm maar verschuift niet en zit verder erg comfortabel. Ik kan hier in principe alle honden aan laten lopen maar ze wisselen nogal eens van kant dus ik houd het meestal bij maximaal 2 en dat gaat prima.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”